Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2961123 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Fasiten
« #2745 : 24. april 2007, 13:31 »
Huleboer-jus er egentlig så enkelt at selv Darwin formulerte teorien. Survival of the fitest (strongest ??).
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Lumbago

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 537
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 537

Sv: Fasiten
« #2746 : 24. april 2007, 14:04 »
Darwin snakket om naturlig seleksjon, ikke survival of the fitness.
Survival of the fitness går ut på at de med fokus på helse ser bra ut og vil overleve!
www.fitnessfactory.no
 

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Fasiten
« #2747 : 24. april 2007, 14:14 »
Huleboer-jus er egentlig så enkelt at selv Darwin formulerte teorien. Survival of the fitest (strongest ??).

Du tar feil. Jus har absolutt ingenting med naturlig seleksjon å gjøre.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Fasiten
« #2748 : 24. april 2007, 14:57 »
Jeg snakket om huleboer-jus, ikke "vanlig" jus. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Fasiten
« #2749 : 24. april 2007, 15:34 »
Jeg snakket om huleboer-jus, ikke "vanlig" jus. Smiley

Hva er forskjell Wink?

silentk

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #2750 : 24. april 2007, 16:09 »
(...)
Supersetta allah-nedtrekk
(...)
(...)
jeg mente at Sharialovene er en bra ting i ett veldferdsamfunn.
(...)

Apaco begynner med "allah-nedtrekk" og Gilberg ivrer for sharialover. Skummel tendens Tongue

silentk

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #2751 : 24. april 2007, 16:21 »
Enig med Gilberg her:) Hadde vært mye bedre å kappe hendene av tjuver og knerte mordere og pedofile og den slags.

Man hadde spart samfunnet for ganske mye penger da. Kanskje noe av pengene kunne gått med til bedre veiutbygging, og evt lavere bensinavgiftSmiley

TheCocoonBeast kommer her med geniale miljøforslag til hvordan vi kan motvirke den globale jordoppvarmingen.

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

Sv: Fasiten
« #2752 : 24. april 2007, 16:24 »
TheCocoonBeast kommer her med geniale miljøforslag til hvordan vi kan motvirke den globale jordoppvarmingen.

Han må jo være et geni.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #2753 : 24. april 2007, 16:39 »
Vet du i det hele tatt hva sharialovene er, Einar? Det ligger mer bak enn straffer som å "kutte hendene av folk som stjeler". Frp er et kjent parti som gjerne vil ha strengere straffer, men dine meninger tilhører ikke engang dette partiet. Radikal muslim er du heller ikke, så hele avsnittet ditt bærer bare preg av å være forvirret og lite gjennomtenkt. Noe som skiller oss fra U-land er at vi er sivilisert og har kommet lenger i samfunnsutviklingen. Du vil åpenbart føre oss tilbake til en mer primitiv tid. Hva med kleptomane, som har en sykelig trang til å stjele, eller psykisk syke som begår lovbrudd? "KAPP HENDENE AV DEM OG KUTT STRUPENE!!!!" roper du sikkert nå. Avslutter du med "ALLAH AKHBAR!!" blir det litt mer forståelig Wink 
Ja, jeg formulerte meg litt feil her. Det er jo ikke selve lovene jeg mente var bra for ett velferdsamfunn. Det er straffen ved f.eks. tyveri eller muligheten for avlivning. Og gjerne tortur og mest mulig offentlig ydmyking for de verste tilfellene.

FRP vil vel ha strengere straffer mtp. lengre fengselsopphold, mindre permisjoner og slikt. Dette er jo bare mere kostnader og skaper enda større behov for større fengsler (hvis ikke lengre straff er preventivt slik at det blir færre som sitter inne). Jeg vil ha strengere straffer som i mer brutale metoder som virkelig gjør at oppegående mennesker tenker seg ekstra godt om før de gjør en sterk kriminell handling. Og hvis de ikke klarer å stå imot fristelsen for voldtekten, incesten, blinde volden, drapet eller hva det skal være så er det over og ut.

Det er mange som ser på dette som primitivt, deriblant du Kristian, men jeg har ett annet syn på dette. Jeg mener ikke at man har kommet langt i samfunnsutviklingen når det eneste man frarøver sterke kriminelle er friheten for noen års tid. Ei heller at de skal kunne fortsette å belaste samfunnet fordi vi skal ta så godt vare på dem mens de soner.

Hva gjelder kleptomani så er jeg usikker på om dette er en bevist psykisk lidelse eller om det bare er et ord som legevitenskapen har funnet opp for å unnskylde idioter som har for liten disiplin til å stå imot fristelsen det er å stjele. Jeg tror det egentlig ikke er noe medisinsk galt med såkalte kleptomane - og at de ikke kan unnskyldes hvis de stjeler.

Hva gjelder psykisk syke generelt så tror jeg det likevel er få som kan unnskyldes evt. groteske lovbrudd. Og hvis man da gjør ett grotesk lovbrudd - så bør de samme strafferammene gjelde for disse. Det blir selvsagt veldig vanskelig å bedømme graden av psykisk sykdom en person har - men hvis det er skikkelig ille slik at man vet at personen er skikkelig grønnsak og man aldri kan bli ett velfungerende menneske så mener jeg at personen bør få en sprøyte. Ikke som noen straff - men fordi jeg tror slike folk har det best ved å ikke være endel av vår verden. Som det sikkert lyser igjennom her så er jeg sterk tilhenger av aktiv dødshjelp. I Norge, hvor vi ifølge Kristian har kommet lengre i samfunnsutviklingen, lar vi mange uskyldige lide ved å ikke innfri deres ønske om å dø. Dette oppleves som tortur for den som virkelig har ulidelige smerter og vil gjøre slutt på livet fordi legene ikke klarer å gjøre personen frisk. Derfor blir tortur brukt i vårt siviliserte samfunn - det blir bare brukt på feil personer.  
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

silentk

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #2754 : 24. april 2007, 16:58 »
Aktiv dødshjelp er noe _helt annet_ enn å straffe antatt kriminelle med amputasjoner, tortur og henrettelse. Det er ikke slik, som du later til å tro, at man må være tilhenger av tortur og henrettelse for å ha et åpent syn på aktiv dødshjelp. Jeg tror også at de aller, aller fleste er enig med meg i at vi har kommet lenger i samfunnsutviklingen enn de har i f.eks. Algerie og Afghanistan Wink

Du stiller spørsmålstegn ved kleptomani, og åpner for at dette bare er idioter uten disiplin. Det ER faktisk en psykisk tvangslidelse (tvangspreget personlighetsforstyrrelse). 

"De som er kleptomane stjeler gjerne ting de ikke trenger. Det de stjeler blir gjerne stuet bort i huset, gjemt, glemt eller gitt bort til noen andre. De har ikke bruk for det selv, det er selve stjelingen som er det viktige."

"Det som er sikkert er at det er en psykisk lidelse, og den hører til blant de impulsive lidelsene. "

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320577

"Grønnsak" er et begrep som brukes om mennesker som er f.eks. helt lam og uten livskvalitet. Jeg tror neppe disse er ute og stjeler godteri, så jeg forstår ikke helt hvorfor du nevner disse i sammenheng med psykisk syke som begår lovbrudd.

Har du lest om justismordsaker i USA der - senere bevist - uskyldige mennesker har blitt henrettet?

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #2755 : 24. april 2007, 17:31 »
Hvor later jeg til å tro at man må være tilhenger av tortur og henrettelse for å ha ett åpent syn om aktivt dødshjelp? Jeg mener jeg ikke har skrevet noe som bør oppfattes som at jeg mener dette. Grunnen til at jeg i det hele tatt nevnte aktiv dødshjelp, og det at jeg var positiv til dette, var for å illustrere at jeg ikke setter selve livet så høyt som mange gjør. Jeg nevnte også at det å ikke hjelpe en person som virkelig lider til å få avsluttet livet er tortur. Så hvis man skal forstå mine ord så må man heller konkludere med at hvis man IKKE har ett åpent syn om aktivt dødshjelp så er man for tortur - akkurat det motsatte av det du mener jeg later til å tro.

Jeg er klar over at grønnsak blir brukt om folk som f.eks. hverken kan snakke eller røre seg. Slike grønnsaker mener jeg foreldrene, hvis mulig ved fødselen eller før, bør skåne for livet. Jeg bruker imidlertid også ordet grønnsak for personer som kan både snakke og røre på seg - men som er helt koko i hodet. Hvis det rabler helt for en person og han ikke er i stand til å kontrollere sine handlinger - da er han en grønnsak i mine øyne.  I dette tilfellet er han sterkt psykisk lidende. Slike har vi mange av på institusjoner og de som er sterkest rammet slipper aldri ut fra varetekten. Og mange av de som slipper ut begår lovbrudd - noen ender med drap. Er nok mange av disse - spesielt de som skal være i varetekt resten av sitt liv som vi kunne satte en sprøyte på.

Justismord er en skummel ting ja - men bør ikke være noe argument mot ulike straffemetoder. Jeg synes det er å angripe problemet fra feil side. Ved justismord så blir det begått feil. Da må vi heller forbedre rutinene og lovene og bevisene slik at slike feil ikke blir begått. Det vil kanskje bli vanskeligere å bevise ting og tang - men i enkelte tilfeller så er det ingen som helst tvil om at lovbruddet er gjort av den "mistenkte". Det skal egentlig ikke være tvil i dagens rettsystem for at den minste ugjerning blir straffet heller - men det må det ha vært i alle saker hvor det har blitt foregått justismord.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Fasiten
« #2756 : 24. april 2007, 19:21 »
"De som er kleptomane stjeler gjerne ting de ikke trenger. Det de stjeler blir gjerne stuet bort i huset, gjemt, glemt eller gitt bort til noen andre. De har ikke bruk for det selv, det er selve stjelingen som er det viktige."

Jeg liker å kjøre fort fordi jeg får et kikk av det. Betyr det at jeg har en psykisk lidelse?
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Fasiten
« #2757 : 24. april 2007, 20:44 »
Jeg liker å kjøre fort fordi jeg får et kikk av det. Betyr det at jeg har en psykisk lidelse?

Ja, du er mann Cheesy

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Fasiten
« #2758 : 24. april 2007, 21:31 »
Jeg synes slike prevantive tiltak kan utføres på andre ting også jeg. Om noen kjører for fort f.eks - skyt bilen full av hull og rull sjåføren i tjære og fjær! Vedder på at han ikke gjør det igjen!

silentk

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #2759 : 24. april 2007, 21:45 »
Jeg liker å kjøre fort fordi jeg får et kikk av det. Betyr det at jeg har en psykisk lidelse?

Er du seriøs nå? Det handler da ikke om hva man liker å gjøre eller ei, det handler om en tvangspreget personlighetsforstyrrelse... TVANGSPREGET! 

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!