Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2960808 ganger)

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Fasiten
« #4170 : 15. september 2007, 21:33 »
En oversikt over hva som er gode løft/ikke gode løft for de ulike vektklassene

Denne listen er kan hende noe mer interessant for de fleste TF-medlemmer enn skamgrensene som Gilberg har satt opp som ikke engang mange på KK67 klarer...

Synes ikke den lista var veldig imponerende. Jeg har trent siden april i fjor og kommer over advanced. Jeg føler meg slett ikke advanced. Regner meg selv som nybegynner.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #4171 : 18. september 2007, 01:58 »
Mandag 17.september 2007

Trening på KK-67

Knebøy uten belte
5x190 - SUPERSETT: 3x200 + 5x180, SUPERSETT: 3x200 + 5x180, SUPERSETT: 3x200 + 5x180

Lårcurl
15x60 - 12x65 - 8x65 - 8x65 - 8x65

Skråbenk med stopp
6x100 - 6x100 - 6x100 - 6x100

Dips
7xkv+10 kg - 7xkv+10 kg -7xkv+10 kg

Pushups
7xkv+20 kg - 7xkv+20 kg

Strake markløft uten belte
7x170 - 7x170 - 7x170

Frontpress
6x80 - 6x85 - 6x85

Goodmorning uten belte
8x105 - 8x105 - 8x105

FINITO

En fantastisk økt. Alt var lett. Endelig var også knebøyen på en mandag lett. Har ventet mine uker for dette. Kunne nok tatt åttere på 200 uten belte i dag. For to uker siden så var 200 kg så tungt at hver eneste rep i det første femmer-settet (5 reps på supersettenes første sett på den første supersettuka) var som ett maksløft. I dag var første rep på 200 som 140 var for to uker siden. Herlig. Bøy betyr mye for meg.

Alt det andre var relativt lett, spesielt dips hvor jeg sleit med kroppsvekta for 2-3 uker siden. I dag var 10 kg rundt midja mye lettere enn kroppsvekt var da. Kunne nok brukt 30 kg rundt midja og gjort det like greit som med kun kroppsvekt den gangen like etter stevne. Så mye blir jeg altså redusert.

Ellers var det forbaskende irriterende å komme på trening når det var så fullt på KK slik som idag. Må vente lenge før man kan få trene noenlunde okei knebøy. Sveklingene opptok hele tre knebøyrack istedet for å dele på 1 eller 2. Det var også irriterende å måtte lete lenge etter drikkeflaska mi for så å oppdage at en eller annen idiot har lagt noe gammelt surt tøystykke over den. Som om ikke dette var nok så ville ikke mitt videokamera virke i dag. Det kom en feilmelding som jeg ikke aner hva betyr og som jeg aldri har fått før. Det var mye å ta film av idag og jeg fikk ikke tatt opp noe. Det gjorde meg sykt forbannet. Heldigvis ser det ut til å virke nå når jeg er hjemme - men ikke med den videokasetten som jeg brukte på trening. Det gir bare feilmeldinger.

Dette, i tillegg til at det idag var endel problemer med kundedatabasen på jobb, gjorde at jeg nok virket litt mer irritert enn til vanlig på treningen. Var nok også ganske konsentrert. Ønsket at knebøyen gikk bra idag og heldigvis gikk den knall. Det at Expedite sto og gjorde seg til 1 meter foran meg irriterte meg også såpass at det trigget sinnet til å løfte bedre enn jeg ellers ville gjort. Så takk for den Egil.

Når jeg først er i gang med å klage så kan jeg minne om noe jeg mener bør være gym-etiquette. Hvis en løfter skal ha tunge løft, f.eks. utstyrsbøy, så er det direkte uhøflig, etter min mening, å snakke om været og/eller fnise rett foran typen. Ved tunge løft, slik som Olaf skulle gjøre idag, så bør alle som velger å se på (og det bør alle gjøre - ikke bare gå bort og gjøre sitt) enten rope heiarop eller holde kjeft. Alles energi bør samles og alle bør konsentrere seg om det som holder på å skje - nemlig ett tungt løft. Det er en grunn til at volumet blir satt på full guffe under tunge løft. En av grunnene er at man skal bli oppsyket og en annen grunn er å overdøve pisspreiket til de som ikke ønsker å "ta del" i løftet. Selv om høyt musikkvolum av og til virker for å overdøve annen "støy" så synes jeg ikke denne støyen bør forekomme. Heldigvis lot ikke Olaf seg påvirke - og det er mulig jeg er sær. Ja, jeg vet jeg er sær. Men jeg bryr meg iallefall om at folk samler seg i felles konsentrasjon når det er tunge løft på gang.

Når dette er sagt så var det fantastisk mye bra løfting på KK i dag. Kampgudinnen og Gud var de to som imponerte mest. Kampgudinnen fordi hun spratt opp med 2xpers i dag i knebøy. Det var veeeldig lett altså! Gud fordi han, selv med en liten skade i lysken som plaget han endel og veldig vondt i albuene, først tok to meget dype og utrolig lette reps på 290 med bare belte. Og ikke var det nok med det så tok han også 305 kg veldig lett. Jeg er sikker på at han hadde 315 kg inne i seg idag. Og jeg tror ikke formen var helt topp heller.

For noen år siden så klarte Gud Dahl å sprenge en Metal Bencher. Han fikk aldri ned noen vekt - men prøvde så godt han kunne med 260 kg én dag. Plutselig sa det pang og hele armen på skjorta datt nesten av. Revnet så mye som en Metal-skjorte aldri har revnet hverken før eller etter.

I dag klarte han omtrent det samme. Bare verre. Og med en Metal Viking Squatter. På 340 kg i knebøy så skjedde det utenkelige. Jeg har hørt om revnede drakter og slikt - men jeg har ALDRI hørt om eller sett en drakt bli så ødelagt som den ble i dag. Draktene er veldig godt sydd i skrittområdet. Her er det en lang og bred tøybit som "binder sammen" drakta. Alle sømmene her røyk og denne tøybiten falt ned på bakken slik at Olaf sto igjen med en drakt som så ut som en kjole med stropper hvor skjørt-delen var som ett mini-skjørt. Utrolig komisk og selv om det var veldig surt at siste tungøkt før VM ble spolert så måtte vi le hele gjengen. Heldigivs så blir det Syd-Norsk om ett par uker og på slikt sett og vis var det kanskje bra at Gud ikke fikk brukt mere krefter idag. Jeg håper det.

Så alt i alt har dette vært en ganske så bra dag. Rett og slett herlig at vår kjære håndbakker ble tatt i doping.

Hasta la vista!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Fasiten
« #4172 : 18. september 2007, 02:13 »
Artig historie om den revnede drakten. Smiley Håper Olaf ikke ble skadet av det.

Folk som ikke har respekt for tunge løft kan kastes ut, eller få teipet igjen kjeften. Wink

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: Fasiten
« #4173 : 18. september 2007, 08:42 »
Selv skravler jeg fælt på trening, men forsøker å holde kjeft når folk skal løfte spesielt tungt (i forhold til egen styrke, så klart). Jeg er helt enig i at det er unødvendig å stå foran løfteren og tulle i slike tilfeller. Egentlig bør man ikke holde kjeft, men gjøre som Einar sier; følge med, oppmuntre, hjelpe!

Slik det er på treningene våre akkurat nå må man imidlertid rekne med litt snakk, og jeg faktisk ser på det som en mulighet til å trene opp psyken og konsentrasjonen min å løfte under slike forhold. Men ved de tyngste løftene...
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Fasiten
« #4174 : 18. september 2007, 13:33 »
Saktemensikkert er en av de som er mest støttende på trening, han er for OSK hva Fast Ford er for KK67. Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Fasiten
« #4175 : 18. september 2007, 14:40 »
Sitat
Det at Expedite sto og gjorde seg til 1 meter foran meg irriterte meg også såpass at det trigget sinnet til å løfte bedre enn jeg ellers ville gjort. Så takk for den Egil.
Velbekomme din surpomp... jeg håper du er klar over hvor sinna du virka på KK igår, og at det kanskje påvirket det faktum at du ble terget litt også... Wink

Det er ikke så skrekkelig at noen imiterer deg i bøy, når de bøyene du gjør faktisk så like lette ut som da jeg imiterte deg UTEN vekter på ryggen.... Smiley

Håper også at de som leste innlegget ditt ikke tolket det dithen at JEG var den som ikke greide å holde fred når musikken kom på og tunge løft skule gjøres... for min imitering av deg kom under noen serdeles lette rutinereps fra din side, og Ikke Olaf sin persing. Smiley For da sto jeg bak ham og skrek!!  >Cheesy

Utlogget Lumbago

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 537
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 537

Sv: Fasiten
« #4176 : 18. september 2007, 15:24 »
Ellers var det forbaskende irriterende å komme på trening når det var så fullt på KK slik som idag. Må vente lenge før man kan få trene noenlunde okei knebøy. Sveklingene opptok hele tre knebøyrack istedet for å dele på 1 eller 2.

Du mener altså at det er så liten variasjon i kg på sveklingløftene at vi alle burde samles om et stativ? Du kan komme tidligere, senere, kjøre sett i mellom, eller sette deg ned å vente. Men å sette deg ned å furte over at det ikke er noe ledig stativ når du kommer på trening er ikke hva jeg vil kalle god gym-etiquette.
 

 

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #4177 : 18. september 2007, 15:50 »
Du mener altså at det er så liten variasjon i kg på sveklingløftene at vi alle burde samles om et stativ? Du kan komme tidligere, senere, kjøre sett i mellom, eller sette deg ned å vente. Men å sette deg ned å furte over at det ikke er noe ledig stativ når du kommer på trening er ikke hva jeg vil kalle god gym-etiquette.
Det trenger ikke være ledig stativ når jeg kommer på trening, men når noen bruker 40-100 kg på knebøyen, andre bruker 70-110 kg og en tredje bruker 100-150 kg så burde man kunne samordne det slik at man kun oppholder ett eller maks to rack ja. Det har tidligere vært nevnt at stativene burde hatt visse vektkrav og det var ikke sagt og skrevet kun for morro skyld.

Jeg kan ikke komme så mye tidligere pga. jobben. Hvis jeg kommer senere så blir det jævlig sent når jeg kommer hjem. Selv nå så er jeg alltid den som går sist fra KK. Kjøre i mellom er det jeg ønsker å gjøre, men når vektene er så usynkronisert og det er fullt av folk i lokalet så er ikke dette så lett. Det er heller ikke slik det skal eller bør være. Det var mye bedre før for å si det slik. 

 
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Fasiten
« #4178 : 18. september 2007, 15:58 »
 Grin

Kilojustis på KK.

Who would have thought that.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #4179 : 18. september 2007, 16:08 »
Ja, jeg tror det må til. Tidligere var vi bare 3-5 stykker der på kveldstid (med en gjennomsnittvekt på 130 kg og en gjennomsnittstyrke på 800+ i styrkeløft). Nå svinger det mellom 3 til 40 (med en gj.snittsvekt på 90 kg og gjennomsnittstyrke på 500 i styrkeløft). Ettersom det var så mange der i går regner jeg med at det blir veldig få på trening nå på onsdag fordi da har folk fordelt seg mer, de som bare kommer når det er utstyrstrening har ikke utstyrstrening osv.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Fasiten
« #4180 : 18. september 2007, 16:17 »
Ja, jeg tror det må til. Tidligere var vi bare 3-5 stykker der på kveldstid (med en gjennomsnittvekt på 130 kg og en gjennomsnittstyrke på 800+ i styrkeløft). Nå svinger det mellom 3 til 40 (med en gj.snittsvekt på 90 kg og gjennomsnittstyrke på 500 i styrkeløft). Ettersom det var så mange der i går regner jeg med at det blir veldig få på trening nå på onsdag fordi da har folk fordelt seg mer, de som bare kommer når det er utstyrstrening har ikke utstyrstrening osv.

Uten å være ekspert på emnet, eller proklameringer om å ha noen gang satt min fot på KK, vil jeg bare fortelle at det du oppfordrer til her er meget upopulært og lite politisk korrekt. (Men jeg er så utrolig enig med deg.)

Alle skal ha lik rettighet til knebøyracket, burde en betenkt mann ha sagt for lenge siden.

Allikevel SKAL det være en justis på et gym. Om dette være seg erfaring eller styrke. Tanken er god, noen vil ikke like det, men det burde så absolutt gjennomføres hvis tilstandene er som du beskriver.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Fasiten
« #4181 : 18. september 2007, 16:18 »
Synes dette blir litt dum holdning å ha i forhold til god rekruttering, men forstår samtidig utfordringen.

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: Fasiten
« #4182 : 18. september 2007, 16:20 »
Synes dette blir litt dum holdning å ha i forhold til god rekruttering, men forstår samtidig utfordringen.

Rekruttering? Er det så mange ungdommer over 120kg i Trondheim?

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Fasiten
« #4183 : 18. september 2007, 16:22 »
Rekruttering? Er det så mange ungdommer over 120kg i Trondheim?

Og du fortsetter med din eminente evne til å kommentere uten å lese hva saken angår ser jeg.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Fasiten
« #4184 : 18. september 2007, 16:26 »
 woot

”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!