Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2961118 ganger)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Fasiten
« #4185 : 18. september 2007, 16:28 »
Uten å være ekspert på emnet, eller proklameringer om å ha noen gang satt min fot på KK, vil jeg bare fortelle at det du oppfordrer til her er meget upopulært og lite politisk korrekt. (Men jeg er så utrolig enig med deg.)

Alle skal ha lik rettighet til knebøyracket, burde en betenkt mann ha sagt for lenge siden.

Allikevel SKAL det være en justis på et gym. Om dette være seg erfaring eller styrke. Tanken er god, noen vil ikke like det, men det burde så absolutt gjennomføres hvis tilstandene er som du beskriver.

Syns egentlig ikke noe om denne holdningen, greit at dere er størst og sterkest - men tror ikke en får en god følse av å bli nedprioritert hele tiden, bare fordi en ikke er så sterk. Det er ihvertfall ikke etter min mening det rette miljøet for å bli best mulig i det man driver med.


Men dette er vel egentlig ikke rettet til Einar, ettersom jeg er enig i at det skal gå an å tenke litt, og samarbeide på setta - og dette var noe han var mer enn glad for å gjøre.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Fasiten
« #4186 : 18. september 2007, 17:06 »
Nå er det nok ikke snakk om at de største skal nedprioritere eller overkjøre de miinste, men heller motsatt..

Det Einar tenker på er at flere som trener i CA samme vektområde må ha skamvett og innsikt nok til å løfte på samme stativ... det gjør Einar, Olaf og Andreas støtt og stadig. Marie, Sara, Silje og et par av småguttene gjør dette.

Jeg løfter sammen med enten Kris, Jan A, Bror eller Jon arne jeg også...

dette er ikke noe STOR problem, men det er litt "typisk" at det til tider samles 10 ungdommer, hvorav halvparten har betalt for treningen, og sprer seg utover uten å tenke på andre enn seg selv... De får teknikkhjelp, tips og råd når de spør, ALLTID, men løfter sjelden en hånd for noen av de voksne..

Olaf, Andreas, Tynntynn, Jon Arne, Jan Arthur, Jeg, Trond og nesten alle de eldste hjelper hverandre og ukjente uten å bli spurt om dette da vi SER hva som trengs og når...

Så jeg skjønner hva Einar mener her...

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Fasiten
« #4187 : 18. september 2007, 17:09 »
Syns egentlig ikke noe om denne holdningen, greit at dere er størst og sterkest - men tror ikke en får en god følse av å bli nedprioritert hele tiden, bare fordi en ikke er så sterk. Det er ihvertfall ikke etter min mening det rette miljøet for å bli best mulig i det man driver med.


Men dette er vel egentlig ikke rettet til Einar, ettersom jeg er enig i at det skal gå an å tenke litt, og samarbeide på setta - og dette var noe han var mer enn glad for å gjøre.

Ser den, og igjen, jeg har aldri satt min fot på KK, så dette blir generelt.

Det Einar snakker om er at variasjonen mellom "mindre sterke utøvere" er begrenset slik at man deler på apparatene hvis det er mange på gymmet.

Det krever ikke mye, det opprettholder en viss justis, og man slipper irritasjon. (Annen enn den en "mindre sterk" måtte føle da han\hun på en måte blir "stemplet svak".)
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Fasiten
« #4188 : 18. september 2007, 17:25 »
Nå er det nok ikke snakk om at de største skal nedprioritere eller overkjøre de miinste, men heller motsatt..

Det Einar tenker på er at flere som trener i CA samme vektområde må ha skamvett og innsikt nok til å løfte på samme stativ... det gjør Einar, Olaf og Andreas støtt og stadig. Marie, Sara, Silje og et par av småguttene gjør dette.

Jeg løfter sammen med enten Kris, Jan A, Bror eller Jon arne jeg også...

dette er ikke noe STOR problem, men det er litt "typisk" at det til tider samles 10 ungdommer, hvorav halvparten har betalt for treningen, og sprer seg utover uten å tenke på andre enn seg selv... De får teknikkhjelp, tips og råd når de spør, ALLTID, men løfter sjelden en hånd for noen av de voksne..

Olaf, Andreas, Tynntynn, Jon Arne, Jan Arthur, Jeg, Trond og nesten alle de eldste hjelper hverandre og ukjente uten å bli spurt om dette da vi SER hva som trengs og når...

Så jeg skjønner hva Einar mener her...

Men det er bare en måte å lære opp slike ungdommer til en god gym-etiquette på, og det er å fortelle dem det. Man kan ikke forvente at alle er klar over dette og det finnes nok av rotehuer som ikke ser hva det er dem selv driver med. Da må det kunne gå an å si ifra, for de aller fleste vil nok se tankegangen og være med på det.

Jeg er fullstendig enig i at det er tåpelig at tre-fire mann i samme vekt-sjiktet skal oppta alle bøystativene aleine, men jeg syns også det er tåpelig å sette seg ned og surmule og bli grinete. Denne gjengen mangler som sagt gym-etiquetten og hvis ingen forklarer dem den, ja da kan man ikke forvente at de lærer den heller. Ungdom idag er egoister og noen må åpne øya dems innimellom  Wink


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #4189 : 18. september 2007, 17:31 »
Velbekomme din surpomp... jeg håper du er klar over hvor sinna du virka på KK igår, og at det kanskje påvirket det faktum at du ble terget litt også... Wink
Jeg hadde rett og slett ikke sett dette innlegget Smiley Jeg er klar over at jeg virket sint. Og det var godt å føle ekte sinne og ikke bare prøve å få det fram ved motivasjonsteknikker. Jeg fikk ett trykk jeg har slitt med å finne igår Smiley

Sitat
Det er ikke så skrekkelig at noen imiterer deg i bøy, når de bøyene du gjør faktisk så like lette ut som da jeg imiterte deg UTEN vekter på ryggen.... Smiley
Absolutt ikke. Det var ikke noe ille det du gjorde. Hadde det vært noe jeg hadde visst hadde vært en utfordring så håper og tror jeg du ikke ville gjort tilsvarende. Og hadde du gjort tilsvarende da så hadde jeg sagt ifra. At vektene så lette ut er meget bra for det føltes sånn ut også Smiley Tror imidlertid ikke det hadde sett eller føltes like lett ut hvis jeg ikke hadde forbannet meg på at jeg ville gjøre det like lett som du gjorde bøy uten stang på ryggen Smiley  

Sitat
Håper også at de som leste innlegget ditt ikke tolket det dithen at JEG var den som ikke greide å holde fred når musikken kom på og tunge løft skule gjøres... for min imitering av deg kom under noen serdeles lette rutinereps fra din side, og Ikke Olaf sin persing. Smiley For da sto jeg bak ham og skrek!!  >Cheesy
Absolutt. Du er flink til å hjelpe til. Både fysisk og psykisk Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Fasiten
« #4190 : 18. september 2007, 20:15 »
Godt innlegg av Simen. Tror de fleste retter seg etter beskjed, dersom Einar bare sier i fra. Smiley

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Fasiten
« #4191 : 18. september 2007, 21:02 »
Når jeg først er i gang med å klage så kan jeg minne om noe jeg mener bør være gym-etiquette. Hvis en løfter skal ha tunge løft, f.eks. utstyrsbøy, så er det direkte uhøflig, etter min mening, å snakke om været og/eller fnise rett foran typen. Ved tunge løft, slik som Olaf skulle gjøre idag, så bør alle som velger å se på (og det bør alle gjøre - ikke bare gå bort og gjøre sitt) enten rope heiarop eller holde kjeft. Alles energi bør samles og alle bør konsentrere seg om det som holder på å skje - nemlig ett tungt løft. Det er en grunn til at volumet blir satt på full guffe under tunge løft. En av grunnene er at man skal bli oppsyket og en annen grunn er å overdøve pisspreiket til de som ikke ønsker å "ta del" i løftet. Selv om høyt musikkvolum av og til virker for å overdøve annen "støy" så synes jeg ikke denne støyen bør forekomme. Heldigvis lot ikke Olaf seg påvirke - og det er mulig jeg er sær. Ja, jeg vet jeg er sær. Men jeg bryr meg iallefall om at folk samler seg i felles konsentrasjon når det er tunge løft på gang.

Dette gjelder bare de som løfter over 300 kg i bøy. For jeg har aldri lagt merke til at alt dreier seg om meg når jeg løfter for meg tungt. Knapt jeg får noen til å stå på siden for å sikre.
Ikke at jeg bryr meg om at musikken forsvinner rett før jeg skal løfte eller dere står å prater og ler ved siden av, om det er meg dere ler av vites ikke. Men jeg bryr meg ikke, lar det ikke gå inn på meg. Jeg gjør det jeg skal gjøre, så får dere skinnhellige der oppe i den andre verden tro at dere er guder og høyere makter feie for egen dør.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #4192 : 18. september 2007, 21:16 »
Silence is golden, but my eyes still see
Silence is golden, golden, but my eyes still see
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: Fasiten
« #4193 : 19. september 2007, 09:08 »
Dette gjelder bare de som løfter over 300 kg i bøy. For jeg har aldri lagt merke til at alt dreier seg om meg når jeg løfter for meg tungt. Knapt jeg får noen til å stå på siden for å sikre.
Ikke at jeg bryr meg om at musikken forsvinner rett før jeg skal løfte eller dere står å prater og ler ved siden av, om det er meg dere ler av vites ikke. Men jeg bryr meg ikke, lar det ikke gå inn på meg. Jeg gjør det jeg skal gjøre, så får dere skinnhellige der oppe i den andre verden tro at dere er guder og høyere makter feie for egen dør.
Stusselig, frekt og dobbeltmoralsk dersom det ikke gjelder for alle, ja.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Store Mage

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 725
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 725

  • SDVV SC
Sv: Fasiten
« #4194 : 19. september 2007, 09:42 »
Virker veldig rart det du opplever Bob. Hos oss oppe på fjellet er alle med og hjelper/heier ifm utstyrsløft, det være seg om det er 100 eller 300 på stangen. Jeg er faktisk veldig imponert over enkeltes velvilje til å hjelpe andre, klart det er noen som alltid "forsvinner" når knebind skal surres og spottere trengs, men det er heldigvis unntaket.

Men også på fjellet har vi en del unge og uerfarne brukere av gym'en, f.eks når jeg skulle løfte 220 her forleden vimset det frem et par ungkalver som forstyrret litt, men det er jo forholdsvis enkelt å si i fra hva som forventes av dem da.....og det ble gjort på en fin måte, regner med at de ikke gjør det samme igjen.
Sølv NM benkpress 2011 og 2012
Stevneperser: 255 - 180 - 230

Konkurrerende utøver - styrkeløft - Røros SK



Utlogget Lumbago

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 537
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 537

Sv: Fasiten
« #4195 : 19. september 2007, 14:12 »
Dette gjelder bare de som løfter over 300 kg i bøy. For jeg har aldri lagt merke til at alt dreier seg om meg når jeg løfter for meg tungt. Knapt jeg får noen til å stå på siden for å sikre.
Ikke at jeg bryr meg om at musikken forsvinner rett før jeg skal løfte eller dere står å prater og ler ved siden av, om det er meg dere ler av vites ikke. Men jeg bryr meg ikke, lar det ikke gå inn på meg. Jeg gjør det jeg skal gjøre, så får dere skinnhellige der oppe i den andre verden tro at dere er guder og høyere makter feie for egen dør.

Godt sagt, jeg tror nok ikke du er den eneste som opplever dette.

Skal det finnes regler i forhold til fordeling av stativ bør dette avgjøres i forhold til hvem som har utstyrstrening eller ikke. De som har utstyrtrening bør få løfte i "konkurransestativ" slik at de simulerer konkurransesitusasjonen. Da kan de som har annen utstyrsfri trening bruke de litt mindre justerbare stativene.

Generelt så er jeg selvsagt enig i at man kan samkjøre en fordeling av stativer, men da gjør man dette ved å spørre pent. Å ha faste stativ etter hvor sterk man kunne selvsagt fungert, men jeg tror først og fremst at dette virker eksluderende på en del grupper. Alle som medlemmer, enten oss sveklinger eller dere som tar 300+ i knebøy, betaler like mye for medlemskapet og har derfor lik rett på bruk av utstyr.

I et godt styrkeløftmiljø mener jeg man skal legge til rette for de som har utstyrstrening. Deretter legger man til rette for de som trener styrkeløft (dvs. at f.eks. bicepstrening i et knebøystativ nedprioriteres).
At en utøver løfter mindre enn 300 i knebøy betyr ikke at løftingen ikke er viktig for denne personen. Alle tunge løfte bør behandles med lik respekt enten det er 135kg eller 350kg.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #4196 : 20. september 2007, 01:29 »
Onsdag 19.september 2007

Trening på KK-67

Knebøy uten belte med stopp på kloss
8x155 - 6x160 - 5x165 - 5x165 - 6x165

Mediumgreps benk med stopp
7x130 - 6x152,5 m/dobbeltkloss - 6x157,5 m/dobbeltkloss - 5x162,5 m/dobbeltkloss - 5x162,5 m/dobbeltkloss  - 5x162,5 m/dobbeltkloss

Markløft halvsumo uten belte på kloss (jeg står på klossen) med sko
5x190 - 5x190 - 5x190

Frontpress
6x80 - 5x80 - 5x80 - 5x80

Goodmornings uten belte
7x120 - 7x120 - 7x120

Stående foroverbøyd roing
8x100 - 8x100 - 8x100

Henging etter en hånd med håndtak festet i chins-stang
10 sek x kv+10 kg høyre hånd, 10 sek + kv+10 kg venstre hånd, 15-20 sek kv høyre, 15-20 sek kv venstre

Hantelcurl biceps
8x16 kg - 8x16 kg - 8x16 kg

Rotator cuff 3 forskjellige øvelser
20 reps - 20 reps - 20 reps (begge hender)

Sidehev
12x8 kg - 12x8 kg

FINITO

En både-og økt. Knebøyen var lett, benkpressen var overrasskende grufull tung mens markløften var ganske så lett igjen. Etter marken var jeg ganske demotivert men måtte bare fortsette treningen. Frontpressen var bare omtrent godkjent, goodmorningen var veldig lett mens alt det andre bare var dilldall. Foruten hengingen, da, som jeg er ganske seriøs med for tiden.

Som jeg kunne tenke meg var det bare halvparten så mange på trening idag som på mandag. Det var egentlig veldig godt. Dagens hovedtema i de sosiale samtalene var såklart den amokerende V12eren fra Fosen. Ble veldig mye show ut av det.

Er vel ikke så mye mer å si. Jeg er iallefall i gang for fullt. Gleder meg til mandag nå. Det blir en knallhard utfordring igjen.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #4197 : 20. september 2007, 02:47 »
Dette gjelder bare de som løfter over 300 kg i bøy. For jeg har aldri lagt merke til at alt dreier seg om meg når jeg løfter for meg tungt. Knapt jeg får noen til å stå på siden for å sikre.
Når du er i lokalet så dreier det meste seg om deg, Hr.Utrolig. Alle får høre gang på gang hvordan formen din er og at markløften nå er på vei til himmels.

Du er veldig flink til å hjelpe til, så selv om det bare er positivt at du nesten insisterer på å hjelpe til med f.eks. utstyr uten å eksplisitt blitt bedt om dette, så kan du ikke bare forvente at vi andre skal stå på pinne for deg. Hvis du har utstyrstrening så får du selvsagt alltid hjelp, for jeg tviler på at du tar på deg utstyret alene? Og under utstyrstreningene dine så vil jeg si at det generelt kun dreier seg om deg når du skal løfte. Da mener jeg ikke at det bare er deg selv som lar det dreie seg kun om deg, men vi andre som fokuserer på deg og dine løft. Det er tre sikrere rundt deg og alle er engasjerte og håper at du gjør det bra. Det at det er knapt at du får noen på siden for å sikre er bare tull og gjelder ingen på KK.

Jeg ser på det som en selvfølge at stemningen ikke er den samme under dine knebøy i power-racken når du trener med 120 kg uten belte. Spesielt ikke når du både før og etter disse såkalte tunge settene dine plystrer tostemt og ler av hvor dårlig formen din er i øvelsen. Da ler vi med deg. Nesten som i sympati over det du må gjennomgå. Hvis vi ser at du legger sjelen din i å skulle mestre en tung trippel i bøy, gjerne med en vekt du aldri har klart en trippel på, så blir vi andre såklart engasjerte også. Stiller oss opp på siden av deg og hjelper deg både fysisk og psykisk som hvilken som helst andre på klubben.

Det er forskjell på utstyrsett, utstyrsfrie persinger og rutineøkter på dårlige dager. Når utstyret brukes må man ha hjelp til å få på utstyret og man må ha sikring uansett hvilken vekt man bruker. Ved utstyrsfrie persinger så trenger man denne ekstra psykiske støtten, mens det ved rutineøkter på dårlige dager bare ér tungt og man må finne seg i å slite seg gjennom økta uten at alles konsentrasjon er rettet mot deg. Du må huske på at du som har veldig korte pauser, både plystrer og ler før det du annser som krevende sett og står med stanga på ryggen og ser rundt om i lokalet om noen ser på deg. Dette er en stor skillnad fra Olaf som vrenger opp stemningsmusikk slik at det ljomer i ørene på alle i lokalet, venter 10 minutter etter at stanga er lastet og står og venter på sitt sett med en mine som kan tolkes som om at han nettopp har sett ett spøkelse. Ja, han griner nesten rett og slett pga. sin egen oppsykelse. Det er ett enormt fokus. Ett så enormt fokus at han sier at han nesten ikke hører eller ser noe av omverdenen. Likevel må man ikke tøyse og styre under slike omstendigheter, men hvis løfteren selv gjøgler forut før sine løft så betyr det bare at løftene ikke betyr nok til å få full oppmerksomhet fra alle som er tilstede i lokalet.

Sitat
Ikke at jeg bryr meg om at musikken forsvinner rett før jeg skal løfte eller dere står å prater og ler ved siden av, om det er meg dere ler av vites ikke. Men jeg bryr meg ikke, lar det ikke gå inn på meg. Jeg gjør det jeg skal gjøre, så får dere skinnhellige der oppe i den andre verden tro at dere er guder og høyere makter feie for egen dør.
Så fint at du ikke bryr deg om at musikken forsvinner rett før du skal løfte. Eller at du ikke bryr deg om at folk prater og ler ved siden av deg. Hvis du ikke bryr deg om dette, så hva er problemet? Det er andre som bryr seg om dette - og jeg er en av dem. Hvem du sikter til som tror de er guder og høyere makter vet jeg ikke, men jeg kjenner iallefall få på KK som trenger å feie for egen dør. Nei, jeg tror heller det er du som bør feie for egen dør denne gangen istedet for å prøve å sende skiten over til de andre sine dører. Det er mange som står på for å hjelpe deg når du trenger det, og som Olaf sa til meg idag så har vi andre, ikke bare deg, stilt opp for han alltid hvis han noengang hadde trengt hjelp.

Og slik skal det selvsagt være. Man må imidlertid være fokusert selv hvis andre skal fokusere sammen med deg. 

Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Fasiten
« #4198 : 20. september 2007, 06:50 »
Høres ut som en trivelig stemning nedi kjelleren på Lade gitt. Grin
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Fasiten
« #4199 : 20. september 2007, 10:53 »
Skjønner at det er viktig å backe opp hverandre på krevende løft, enten det er 100 eller 300 kg. Men dersom man skal vente på en som bruker 10 min på å psyke seg opp er det ikke rart øktene blir lange...he he..Kanskje man må trene på å bruke mindre tid på opppsyking, for på stevne går det jo tross alt litt kjappere unna Wink
Jeg selv setter stor pris på at folk støtter meg, men er ikke avhengig og kan godt flire og le i det ene øyeblikket for så 10 sek etterpå dra 200 kg i mark feks. Men vi er alle forskjellig, og gjør som vi selv vil,  men det skader ikke å høre på andres råd en gang i blandt Wink
Blenda!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!