avstemning
Spørsmål: Har jeg sjans og slå Håkon Opdal i Styrkeløft innen 1 år?
Ja! - 32 (61.5%)
Tja - 20 (38.5%)
Stemmer totalt: 51

Skrevet av Emne: Hurricane Harila, is Going hard and not home! Veien mot det perfekte keeperspill  (Lest 51646 ganger)

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Kan skrive under på at det er lårene til loggeren ja!
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

tror ikke det er lårene til loggeren...

som garasjegutten og Mister Hansen sier: det er mine bein Wink


hvilke lår?

Og til loggeren: Håkon Opdal? hva er han? tippeliga keeper.. Han trener ikke for å vinne noe i styrkeløft:) desverre!

Bra styrke på deg selvfølgelig! Wink det laget du spiller på. Hvilken divisjon er de i?

takk kamerat!

Enig i at keepere ikke satser på styrkeløft,  det gjør ikke jeg heller Smiley men jeg mener at styrke er et veldig viktig redskap for
1. Tåle alle smeller som kommer i dueller.
2. Komme seg fort tilbake når/hvis en blir skada
3. for å kunne være eksplosiv (som gir en fordel hvis du har gode reaksjoner)

det hadde bare hvert morro og sett hvor en ligger styrkemessig i forhold til en av landets beste keepere Smiley
men det blir eventuelt mest for gøy Smiley
Men den viktigste treninga en keeper kan få er keeper trening Wink

Jeg spillere i 3 divisjon avdeling Buskerud.


Over til dagens lille trening den 9 august

Styrke

Knebøy:
90 kg * 2
100 kg * 2
105 kg * 2
110 kg * 5

Markløft:

160 kg 3 * 3

Benkpress

80 kg     2, 2, 2, 7,


Facepulls  i supersett med Rygghev (10 kg ekstra)    4 * 10


Reverse Chrunches i supersett med benhev  2 * 10

Litt Roman chair bare et sett en 10` er med 10 kg ekstra

Konklusjon: dette var en trening for å komme i gang igjen, etter sjukdom forrige uke, så kjørte jeg litt anderledes i dag. men det kjentes godt å få løfta litt igjen. fornøyd med økta sjøl.
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget Inspiration

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

som garasjegutten og Mister Hansen sier: det er mine bein Wink


Da må jeg si at du er heldig med lårene gutt:) hehe!

3.div er bra det da;) noen håp/planer om å komme til 2.div? noen sjanser for at det skjer eller?Smiley
trene?

Vekt: 90kg ca:(
Høyde: 175cm

Mål for Sommeren 2012
90--> 75-80kg og en sommerform?!?

Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114636.0

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Denne gangen varte loggføringa fra 17.juli til 10. august.

Gikk du lei ?

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Denne gangen varte loggføringa fra 17.juli til 10. august.

Gikk du lei ?

Hva mener du det du sier der?

Kanskje betyr loggføring for deg ALT i verden, men ikke for meg, for meg betyr trening, og fotballen alt, jeg trenger ikke loggføre noe her for å bevise noe, for jeg vet hva jeg gjør og hva jeg har gjort, og jeg er trygg på meg selv. logg gjør jeg bare hvis jeg føler for det.

Du sier aldri det her til noen andre som loggfører i ny og ne, men som allikavel trener?
 
Jeg reagerer på måten du noen ganger sier ting på, speiselt den ene video`en din i sommer, "petter harila did you quit?"  og nå det er her, det virker som om du prøver å fremtille at jeg ikke trener (?) noe jeg ikke skjønner hvorfor du gjør.. for du vet at jeg trener (?)
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Du må ikke ta det i verste mening. Jeg kan ikke vite om du trener, når vi ikke har noen dialog. Psykologien bak mine kommentarer har vært å inspirere deg til innsats, og ikke å stille deg i et dårlig lys.

Da jeg skrev i tekst på en av mine filmer: "Did you give up, Harila?", så var det for å få deg til å bli motivert for trening og innsats (tenne en gnist, vekke sinnet, øke agressjonen), for å få deg til å trene hardt, og for å få deg til å vise at du ikke har gitt opp!  Grin

Dersom jeg fornærmet deg med denne kommentaren, og det jeg skrev i loggboken din, så beklager jeg det sterkt.

Det er intet jeg heller vil høre enn at du kommer deg oppover i divisjonene og en dag kan få levd ut drømmen som en proff keeper. Det gleder meg å høre at du trener, og jeg håper at både keepertrening, spenstrening, løpstrening, bevegelighetstrening, styrketrening og mental trening og fokus forøvrig er slik det skal være.


Lykke til videre, spreke keeper!

PS: Er det ikke forøvrig hyggelig å høre at noen bryr seg og lurer på hvordan det går?  :Smiley

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!


1     Åskollen     19     8     0     1     37-11     7     2     1     16-8     15     2     2     53-19     
2    Kongsberg    18    4    2    3    23-15    6    1    2    20-10    10    3    5    43-25    
3    Åssiden    18    8    0    1    27-10    1    4    4    12-22    9    4    5    39-32    
4    Konnerud    18    5    1    3    20-13    4    0    5    13-18    9    1    8    33-31    
5    Birkebeineren    18    4    0    4    18-13    4    2    4    26-22    8    2    8    44-35    
6    Svelvik    18    5    3    1    25-12    2    2    5    8-23    7    5    6    33-35    
7    Vestfossen    19    5    1    4    24-17    1    4    4    13-17    6    5    8    37-34    
8    Solberg    18    5    1    4    18-17    2    0    6    20-30    7    1    10    38-47    
9    Jevnaker    18    5    3    1    25-18    0    3    6    8-23    5    6    7    33-41
10    Mjøndalen 2    18    4    2    3    12-11    2    0    7    11-28    6    2    10    23-39    
11    Hønefoss BK 2    18    0    2    7    7-21    5    0    4    18-16    5    2    11    25-37    
12    Slemmestad    18    3    3    3    16-18    1    0    8    11-35    4    3    11    27-53    


Vi er Kretsmetere i 3 divisjon 2008 etter at vi i dag nedstabla Vestfossen 4-0!
I oktober spiller vi kvalikk til 2 divisjon mot Førde.

Vi leder med 14 poeng med en kamp mer spilt når og 3 runder gjenstår! det betyr at nr 2 (kongsberg) ikke kan ta oss igjen!


Å drammen by er nydelig!!
Her er det fitte øl og Kollen!!
Å drammen by er nydelig!!

En sann glad dag! en helt vannvittig følelse!!
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Håper virkelig dere rykker opp! Det hadde du fortjent!

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

VIKTIG SAK:

Kollen pissa på førde i dag 8-1!!!!!


Kollen Kollen er i 2 divisjon!!!!!!!


Nå skal jeg bli drita, også er back 2 training!

SJUUUKKKT!

JJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!

Du kan bare gå inn på


www.dt.no for åskollen er på forsiden!

drekk og pul trivelig jul!
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Eg har hørt rykter om at Åskollen kun vant fordi dommeren gjorde en av tidenes værste prestasjoner og må ha vært kjøpt og betalt.

Førde fikk  to straffer mot seg i situasjoner der de selv skulle hatt frispark, og fikk frispark mot seg der de selv skulle hatt straffe, i tillegg til en fullstendig uforståelig utvisning for førde..
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

mange 50-50 situasjoner ble dømt vår vei, men det ble de ikke i førde! for der dømte dommern frispark på alt! og ikke noe til oss. her kan jeg ta et eksempel fra førde.  En førde spiller blir takla, men en førde spiller får ballen, dommer sier fordel, og førde spiller ballen til en god skudd mulighet og skyter over. da valgte dommer å gi dem frisparket i steden! hvis de synes at dommer her var så ille, så kan ingen situasjon i den kampen sammenlignes med det der!

1-0 kommer etter Morten Hagen blir spilt NESTEN fri, ballen treffer hånden hans, og ALLE førde spillerne stopper opp, da sier morten hagen takk skal du ha! og dunker inn første målet. det kalles tafatt forsvarsspill! regel at du alltid spiller til dommern blåser, men helt enig hadde dommern sett det så hadde han blåst.

2-0
Straffe. etter takling fra siden, treffer muligens ball, litt 50-50 den der.

3-0 vi får frispark (og nei, vær så snill ikke si at det er dommern feil dette målet)  Molvær slår ballen hardt i rettning mål, førde forsvarerne står og sover! og da sier jørgen Flåtene fra bergen! "Tuuusen takk" og scorer enkelt.

4-0
Ett innlegg fra vår kjæledegge J. Flåtene som keepern til førde ikke flytter seg raskt nok på, og det daler inn i lengste hjørnet (denne kunne han ha tatt!, men ingen tabbe)

5-0 Morten Hagen, kommer igjennom, keepern til førde er feil plassert (for offensiv og står for langt ute), og hagen setter den enkelt under armen til keeper.

6-0 Lobb fra Thomas Backe fra 30 meter, igjen er førde keeper for offensiv, og den daler i mål

7-0 husker jeg ikke

8-0 er straffe! og den her er klinkende klar! takling bakfra i det vår spiss vender han vekk!
      Lars C. Stokka setter den i krysset (stokka som har scora mest mål for Åskollen igjennom tidene)

8-1 frøs mister ballen og førde spillerne spiller vegg og scorer sikkert alene med keeper.


den som sier at han var kjøpt og betalt, blir feil. Men tenden kan ikke dette så lett hver gang! han er smart som prøver men i denne kampen gjennomskua dommer han! røde korten, hmm, ballen er ute av spill, og førde spiller sparker til Stokka. Sånt gjør du ikke! og det er flaut å se! han spillern gjorde det vanskelig for laget sitt! og spark eller slag på spillere er RØDT KORT. jeg kan ikke huske 2 straffe situasjoner med førde... men jeg husker av dem. Skulder mot skulder og førde spillern detter, ikke straffe, det var ikke en gang en takling! Kort sagt var faktisk dommer ganske fair, men vi fikk han med oss i noen situasjoner, men det kan ikke forsvare hvor dårlige førde var i denne kampen! de klarte ingenting, og skylde på dommern når du taper 8-1. det er vel ikke bare dommern feil når du får 8 mål i sekken?, jeg synes det så ut som førde var i 2 div under kampen!
jeg husker hva førde supportere ropte før kampen "åskollen, åskollen blir i 3 divisjon"  ja, vi var i 3 div etter første kampen, men dem glemte at det skal spilles 2 kamper.

Men jeg kan si, det er mange som har tatt lett på Åskollen et annet eksempel er strømsgodet, de valgte og bytte inn på 3 av de faste spillerene sine etter pause, etter at de "bare" leda 2-1 over oss i cupen. og med litt marginer så kunne vi ha tatt det. Fotball er mye marginer!
Vi har i år ligget under 9 ganger, og kommet tilbake og vunnet, vi har holdt nullen 9 ganger (jeg har holdt nullen 4 av dem) vi har scora flere ganger i siste sekund på overtid og vunnet kamper, vi er best for de store anledninger! og Åskollen har nå rykka opp 5 divisjoner på 13 år. det er stort.

Førde spiller på en måte som de er gode på! et langt oppspill på Tenden, fra midtstopper og tenden skal lage frispark! og det er på frispark at førde har noe som ligner 2 div kvalitet. Men når først Førde får disse frisparkene så slår de ikke innoverkrudde svingere?Huh det som de var farlige på gang på gang i Førde! nå slo de den utover! og da er det er griselett for forsvarer å renske unna! dårlig utnyttelse av førde.
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Et 3 div. lag som har vunne serien sin med 19 poeng og kun tapt ein kamp, burde ikkje tape 8-1 mot et adeco lag ein gang. Så det finnes ikkje tvil om at Førde gjorde en av tidenes mest begredelige innsattser i går.

Førde vil nok sikkert komme opp til neste år, om da ikke Sogndal rykker opp i Eliteserien (noe de vil gjøre) og bermed satser på å få 2-laget sitt opp i 2-divisjon, da vil de nok gjøre det vanskelig for førde til nesteår.

Når det er sagt så har eg de siste to uken laget treningsopplegg til Førde spillerene som de skal starte med om en uke og kjøre frem mot sesongstart, så til nesteår vil nok laget samlet være 20- 30 kg tyngre og vesentlig mye raskere og sterkere Grin Grin
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

For all del, Førde har potensial! og det er en del gode fotballspillere der! De får bare kjempe hardt! kjipt med disse 2. lagene.  for vil de rykke opp, så gjør de det. Vi hadde jo Strømsgodset 2 i fjor, og de vant jo lett avdelinga, men toppa ofte en tøff startelver (Stian Ohr, Finstad, Kovacs, m.m.) you name it. men jeg unner ikke førde den buss turen hjem, for den må ha hvert helt grusom... =/ Så kanskje vi sees i førde om 2 år i 2 div?  som du sier, hard trening er det eneste som nytter! du får hilse dem fra Harila, keepern til åskollen første kampen i førde (hvis du kjenner noen av dem) og si at jeg har troa på dem neste år!
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Gratulerer med opprykk. Blir gøy å følge med videre. Hvor mye har du spillt i år?

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

takk! jeg spilte 8 av av 13 kamper i høst, var skada hele vår sesongen. spilte også de 3 siste kampene med en ødelagt finger, så da rant det inn noen unødvendige mål. Men før en skada finger hadde jeg 1 baklengs på 5 kamper Wink holdt nullen i 4 av 8 kampene  Grin så jeg er egentlig ganske fornøyd sånn alt i alt, med mine keeper prestasjoner totalt sett i høst!
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!