Skrevet av Emne: Egil Skallagrimsson Pulverjudas  (Lest 1014705 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Egil Skallagrimsson Pulverjudas
« #11610 : 11. mai 2011, 14:55 »
bare et snev...

Utlogget Satser

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

Sv: Egil Skallagrimsson Pulverjudas
« #11611 : 22. mai 2011, 10:09 »
Gratulerer med en knallsterk femteplass. Lykke til videre.

Utlogget Ncz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 160
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 160

Sv: Egil Skallagrimsson Pulverjudas
« #11612 : 22. mai 2011, 10:48 »
Gratulerer Egil! Du kan ikke gi deg nå! Mektig Imponert Smiley
I don't eat for taste, I eat for function!

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Egil Skallagrimsson Pulverjudas
« #11613 : 22. mai 2011, 10:52 »
Jeg er nok ikke mer enn 127 kg... men selv det syns jeg er en strevsom vekt.. mye varm og svett ja..

Jente! Jeg syntes det ikke er ubehagelig å veie 150. Du er tydligvis feitere enn meg.

Gratulerer!!

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Egil Skallagrimsson Pulverjudas
« #11614 : 22. mai 2011, 11:19 »
Gratulerer med en flott 5. plass, Egil! Grin

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Egil Skallagrimsson Pulverjudas
« #11615 : 22. mai 2011, 12:07 »
Grattis med en kjempe innsats i helga Egil!!!

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Egil Skallagrimsson Pulverjudas
« #11616 : 22. mai 2011, 13:24 »
Solid 5. plass! Jeg synes du imponerte mest i stokk.
Hvis du gir deg nå, har du en plassering du kan være stolt av.

Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: Egil Skallagrimsson Pulverjudas
« #11617 : 22. mai 2011, 16:44 »
Gratulerer med en sterk 5 plass Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Egil Skallagrimsson Pulverjudas
« #11618 : 22. mai 2011, 16:53 »
Jeg hadde mitt livs konkurranse igår!

Konkurransen begynte egentlig på fredag, med kvalik på Bragernes torg i Drammen.

Der gjorde 29 mann 3 øvelser for å velge 12 til Finalen i telenor Arena på Lørdag.

På forhånd hadde jeg hatt 12 uker med målrettet og bra trening, jevn vektoppgang og jobbet med å reparere skulderskade og ryggproblemer sammen med styrketreningen.

Hadde under alle ukene mye hjelp og oppfølging fra Naprapat Morten, coach og massør Alexander Kirketeig samt jevnlig treningshjelp fra Fredrik Forshaug og ukentlig massasje fra Raphal Nowak. Hvis noen tror det er en ensom kamp å stille på høyt nivå, så må de tro om igjen. Det krever treningshjelp, behandling, støtte hjemmefra og fra kollegaer og arbeidsplass. Jeg har vært heldig og har fått alt tilrettelagt i ukene foran stevnet.

Jeg hadde ikke bare tidenes oppkjøring, men også tidenes nervøsitet og prestasjonsangst... det blir ikke bedre med alderen...

KVALIK

Apollon Axle - 110 kg for reps... her gjorde jeg 6 reps og plasserte meg greit inn blant de 9 beste tror jeg

Farmers Walk - 125 kg 25 meter for tid.... her gikk jeg over på 12,9 sekunder og klatret til topp 6 totalt tror jeg

Dekkvelt - 400 kg 6 velt for tid.... her fikk jeg et sjokk.. hadde forventet å få til en mye bedre flyt, men endte opp med 6 velt på 38 sekunder. en meget middelmådig prestasjon, men jeg endte totalt på 7. plass i kvaliken. Mer enn bra nok utgangspunkt for Finalen.

FINALE - Telenor Arena

Her starter dagen rolig hjemme i stokke, mat og småprat med coach alexander, kjøretur alene til arenaen og smårusling rundt der til utøvermøte og forbredelser skulle gjøres.

Øvelse 1 - Truckpull... her er det ikke mye å si... coachingen gjorde forskjellen... Alex så at til tross for platene så var det oppoverbakke inn mot midten av banen (det er slik på en fotballbane) så jeg visste at hvis jeg hadde litt krutt på lager halvveis så ville jeg komme over kneika, og jeg kom over og nesten i mål. Endte på litt over 17 meter. (coach scorer 1)

Øvelse 2 - Dekkvelt... 500 kilos dekk... 60 sekunder limit. Her var målet å greie 3 velt, og det gikk akkurat. Gikk ut i par med Vidar og avbrøt mitt slit da jeg hørte at det ikke var tid igjen til et flipp til... Vidar fortsatte sitt forsøk på 4. rep og kastet bort krefter der.. (ERFARING SCORER 1)

Øvelse 3 - Stokkpress.... slemme stokken! Stor omkrets, alt for lang og selvfølgelig for bredt grep... hadde mål om å greie 1 rep. Gjorde den og så samtidig at vegar skadet seg ... ble litt skiplet og småbekymret selv, men fortsatte og gjorde 1 rep til. FIkk god tidsreferanser fra RIchard, noe som gjorde at jeg tok meg tid til en pust... løftet opp stokken på knærne rett innenfor tidslimiten og gjennomførte en 3dje rep med god hjelp fra publikum. Akkurat det siste som var igjen av krefter akkurat da. (ERFARING SCORER IGJEN)

Øvelse 4 - Farmers Walk... lette og fine kofferter, men med håndtak fra helvete. 50/50 plast og metall og med vonde kanter. Med kvalikøvelsene i beina og 3 harde finaleøvelser, så var det nå ikke mye krutt igjen i kroppen. Jeg gamblet med at lite magnesium var nødvendig siden andre hadde brukt mye før meg og lagt igjen nok på håndtakene... tok sprit/grippy på tomlene og neglene på peke og langfingrene. Når jeg da la tomlene over fingerneglene så hadde jeg tørt og fast hold der. Det var ikke grepet som hindret meg fra å rekke over alle 60 metrene, det var bare rett og slett tomt for pust og kraft. LIkevel godt fornøyd. (ERFARING SCORER IGJEN)

Sånn!! da hadde jeg gjort alt jeg hadde håpt på å få gjøre på årets NSM... ikke hadde jeg trent på superfinaleøvelsene og ikke var jeg mentalt forbredt. JEg hadde med meg klister på grunn av dekkvelten, men hadde ikke forventet å greie cuten. Uansett.. jeg hadde fylt på med godt over 3000 kalorier i løpet av finaledagen, og fikk en god hvil under den største pausen.

JEg fikk god peptalk fra coach alexander, og en skikkelig nullstillingstale fra NILS KJETIL SANDE. Tekstmeldinger fra venner som fulgte med fra tribuner og over nett gav alle samme beskjed...

"NÅ er det beistet må frem, egil... Dette er det du kan... du er konkurransemann... ikke vær fornøyd med å ha kommet topp 6.... DETTE ER EN NY KONKURRANSE!"

Alle meldinger gikk rett inn i mitt lettpåvirkelige sinn... og jeg kjente dyret våkne..

Jeg var utrolig sliten, svett, tørst og utladet... men det brummet ett eller annet nede i mørket.

Så kom kikki løpende... "Egil, du skal ut på steinløfting, NÅ!"

 

Klisteret var hardt, Anders Mekvik hadde stått i 5 minutter og forsøkt å få varmet det, men det var ikke varmt nok vann... Jeg fikk klister fra Vegar og Sven... Nils Kjetil roet meg ned og fikk på meg beltet mens jeg dro på klister. Her var ikke tid for annet enn å bare løpe ut på arenaen.... for å gjøre en øvelse jeg ikke hadde trent på siden tidenes morgen... foran tusenvis av publikummere.. Men det brummet ett eller annet nede i mørket.

Etter en tøysete samtale med Sporsem, spurte arild om jeg var klar.... og dyret svarte ja!

Herfra husker jeg lite... jeg har sårene på underarmene som forteller meg at jeg gjorde det, men alt er som i en tåke nå.

Øvelse 5 - atlassteiner...

Aldri har jeg angrepet steinene slik før, og ei heller har jeg løftet steiner med tilløp slik som det gjøres nå... i 2007 da jeg prøvde karlsenserien sist, så lå steinene rett ved stativet.

Uansett... jeg tok 4 steiner, noe som var 1 mer enn jeg turte håpe på... Helt rått!!

(BEISTET SCORER 1)


Øvelse 6 - Trillebår..


Syke syke elementer! Umulige å løfte... det betyr at man må hente ut den aller siste rest av motivasjon, smertetoleranse og innsats... det kjennes ut som en umulig oppgave å løfte dem over kanten på trillebåren, men det må bare gjøres... publikum roper, VIlja roper, musklene skriker av smerte og jeg får ikke tak.... MÅ FÅ TAK!! jeg greide 3 av 4 elementer og greier på pur innsat å sikre 5.plassen...  (BEISTET SCORER IGJEN)

Milde himmel for en følelse!!

5.plass er seier!!

 

Det var utrolig godt å høre hvor mange som ropte og heiet fra tribunene. Alle meldinger som tikket inn... det er med en nesten flau ydmykhet at jeg innser at andre syns det er flott at jeg får til ting... selvfølgelig... man forventer jo at venner skal være glad på ens vegne... men alle de jeg så og hørte på lørdag overveldet meg.

Alle i byggermiljøet som kom for å se på strongman og heiet på meg (Jorun, Anne Grethe, Tone, Martin, Solbjørg, Kim, Marius, Daniel, Anette, TC, Jonathan, Bjørn Kenneth, Geir Hansen, Santiago, Jon Syvertsen mflere)... det var utrolig godt å stå der nede og høre hvordan dere backet opp!! Vit at det hjalp! Spesielt på siste reppen på stokken!

All støtte og hjelp fra Alex, alle råd fra Roy, all gutsingen fra gutta i crewet.. PG, Celius, Bjørn, Nils, Knut og bror.

Ahh... nå kjenner jeg den berømte farmers walk-hodepinen komme sigende... kroppen er sår og vond, men jeg smiler!

En kort karriere som aktiv strongman er over, nå er jeg pensjonist! Smiley


Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: Egil Skallagrimsson Pulverjudas
« #11619 : 22. mai 2011, 20:00 »
Gratulerer så mye med 5. plassen, Egil! Smiley Gode prestasjoner allover! Denne fortjente du! Smiley

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Egil Skallagrimsson Pulverjudas
« #11620 : 22. mai 2011, 20:04 »
Ja helt rått med 5 plassen! Fantastisk bra jobba!

Men du kan jo ikke legge steinene på hylla nå........

 what
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Egil Skallagrimsson Pulverjudas
« #11621 : 22. mai 2011, 20:17 »
Gratulerer med 5 plass. Det var artig å se hvordan du presterte!

Studenten

  • Gjest
Sv: Egil Skallagrimsson Pulverjudas
« #11622 : 22. mai 2011, 20:51 »
Gratulerer med en strålende 5. plass!  Cheesy

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Egil Skallagrimsson Pulverjudas
« #11623 : 22. mai 2011, 22:11 »
Karlsen hadde rett den største overaskelesen i år var faktisk deg:D Jeg synes du ikke skal legge Klisteret på hylla! Sporten trenger sånne ild sjeler som deg!

Utlogget Hege N

Sv: Egil Skallagrimsson Pulverjudas
« #11624 : 23. mai 2011, 02:48 »
Masse gratulasjoner fra oss "over there"! Meget imponerende!! 

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!