Skrevet av Emne: Dop er for tapere  (Lest 115979 ganger)

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
SV: Dop er for tapere
« #135 : 25. juli 2006, 17:36 »
Ja, nå er det på tide å bli litt selvransakende. Når jeg postet mitt dikt var det litt for å provosere og litt for å sette ord på noe som veldig mange føler, deriblant jeg, men som mange ikke klarer eller tør å si. Jeg er fornøyd med diktet og står for det til en viss grad, men det er likevel ikke spesielt saklig. Å si at dop er for tapere blir litt vel generelt bedømmende. Det er mange gode, snille og oppegående folk som doper og det at de bruker dop bør ikke være grunn til å trakassere vedkommende.

Mitt dikt burde egentlig hatt tittelen: "Vinnere trener rent" eller noe slikt. Det ville vært mer saklig, men mindre provoserende og skapt mindre debatt. De som velger å dope er kanskje av og til klar over effekten det kan ha på andre - som ble tatt opp i mitt litt lengre innlegg her før i dag - men hvem er så idealistiske at de bruker dette til grunn for å unngå dop? De vil ha resultater og de vet hva som kan gi dem disse resultatene. Skal vi se på ting i ett like bredt perspektiv kan vi f.eks. ta for oss den vestlige kultur og levemåte. Vi omgir oss med penger og vi omgir oss med mat. Jeg spiser på restaurant når jeg vil - og gjør det som vane hver lørdag. Hvis noen ringer og ber om penger for å redde liv i Somalia sier jeg nei. Likevel drar jeg og spiser min biff på Mama Rosa med god samvittighet. Uten sammenligning forøvrig spiser jeg på en måte ett menneskeliv.

Selv om jeg misliker dop og ikke helt klarer å respektere valgene dopere tar så er det mulig å respektere menneskene. Det er ikke alle som er høy på pæra og som forsøker å heve seg over alle andre. Det er noen - og DE er tapere. Det mener nok doperne selv.

Jeg vil med dette vise min respekt for bl.a. Werewolf. Jeg liker ikke det som skjer og det som blir brukt - men jeg blir veldig glad når noen forteller ting slik som det er. Det er slik verden skulle ha vært. Ikke noe bullshit. Bare ærlighet tvers igjennom. Slik vil det nok aldri bli - men hadde alle vært som Werewolf hadde vi vært langt på vei. Derfor blir det veldig dumt at folk prøver å rakke ned på han etter det han har skrevet her inne. Jeg synes heller han skal få honnør - og det har jeg selv gitt mha. treningsforums honnørbarometer. Honnøren er for han som menneske - ikke fordi han har en så utrolig bra kropp (som han virkelig har)  eller fordi han har jobbet så hardt på gymet (som han sikkert også har).

Det er flere her inne på forumet som fortjener honnør for ærlighet og dermed også respekt som mennesker.

Mvh,
Einar

må si meg ltt enig med den her jeg

Utlogget postmann pat

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

SV: Dop er for tapere
« #136 : 25. juli 2006, 17:36 »
Personangrep er jo det beste forsvar,ihvertfall når man ikke har godt nok ordforråd og kan diskutere på en saklig måte. Wink

tror du skal ta en liten titt i  det inlegget han skrev først jeg..........

Utlogget affair

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

SV: Dop er for tapere
« #137 : 25. juli 2006, 17:37 »
Ser hva han skriver, må bare få utrykkt meg selv.

Blir direkte sur når jeg ser folk som boler seg gjør narr av folk som trener legit.

Jo flere som kommer til å støtte det, jo mer godtatt kommer det til å bli. Synes ikke at det er normalt, og jeg vil ikke at det skal bli slik.

Skulle nesten startet konk. hvor boling var tillatt og en hvor boling ikke var, men de ville vel bare prøvd sniket seg inn på den dopfrie enda. Ødelegger morroen for alle andre som vil gjøre noe skikkelig.

andreassk

  • Gjest
SV: Dop er for tapere
« #138 : 25. juli 2006, 17:39 »
så lite som du vet burde du ialefall ikke uttalt deg , er sikker på at du ikke driter alene enda, sitter å roper på mora di Kom å tørk kom og tørk!

Du synker lavt, Werewolf og Danny er sikkert svært stolte over hvor godt lys du setter bolere i.. Smiley Du er ikke tøff, så er det sagt Smiley

Utlogget Liemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 418
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 418

SV: Dop er for tapere
« #139 : 25. juli 2006, 17:40 »
Kan ikke alle være venner? Noen er rene, mens andre ikke er det. Slik kommer det alltid til å bli, og en dopingfri verden kommer vi aldri til å få. De som velger å dope seg er da ikke mindre verdt, og fortjener strengt tatt ikke all dritten de får slengt mot seg.

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Dop er for tapere
« #140 : 25. juli 2006, 17:41 »
Kan ikke alle være venner? Noen er rene, mens andre ikke er det. Slik kommer det alltid til å bli, og en dopingfri verden kommer vi aldri til å få. De som velger å dope seg er da ikke mindre verdt, og fortjener strengt tatt ikke all dritten de får slengt mot seg.
Enig her.

Dette ser jo ut som rasediskriminering! Vi er vel kommet lengre enn det?
Som Werewolf har nevnt flere ganger, det er personlige valg.

andreassk

  • Gjest
SV: Dop er for tapere
« #141 : 25. juli 2006, 17:45 »
Kan ikke alle være venner? Noen er rene, mens andre ikke er det. Slik kommer det alltid til å bli, og en dopingfri verden kommer vi aldri til å få. De som velger å dope seg er da ikke mindre verdt, og fortjener strengt tatt ikke all dritten de får slengt mot seg.

Dritten de får slengt mot seg er velfortjent. Doping ødelegger for alle. Noen er alt for naive, sitter der og syns det er greit at bolerne gjør det best. Gleder meg til den dagen det er ulovlig å bruke doping i bygging Smiley

"Sport" og "juks" hører bare ikke sammen!

Utlogget postmann pat

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

SV: Dop er for tapere
« #142 : 25. juli 2006, 17:46 »
Nå skal jeg ikke skrive mere, blir bare så j provoser over at folk skal dømme andre ut fra deres eget valg! janteloven henger høyt i dette landet!

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Dop er for tapere
« #143 : 25. juli 2006, 17:47 »
Kan ikke alle være venner? Noen er rene, mens andre ikke er det. Slik kommer det alltid til å bli, og en dopingfri verden kommer vi aldri til å få. De som velger å dope seg er da ikke mindre verdt, og fortjener strengt tatt ikke all dritten de får slengt mot seg.

De underbygger organisert kriminalitet,det synes jeg er ille.
Når man har små barn som etterhvert skal vokse opp og utforske verden,så synes jeg dette med dopingproblemet er ille.
Dere synes at det med doping høres "ufarlig" ut,det er ikke ulovlig m.m.Men fremdeles er det tyngre kriminelle som skaffer dette til veie.
De skyr ingenting,de har ingen skrupler,bare se i media hva et liv som står i deres vei er verdt?
Tenk dere om før dere "legaliserer" dopingbruk,for i min verden fører dette bare med seg DRITT,og ingenting annet.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget affair

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

SV: Dop er for tapere
« #144 : 25. juli 2006, 17:47 »
Handler ikke en dritt om hva de er verd som person, det er jeg enig i. Hva dem gjør på fritida, hvordan dem takler livet sitt. Ikke en dritt av mitt problem.

Men da igjen når dem skal stille i konkurranser og sverger for livet at de er rene. Det er da det er ille. Trenger jeg å forklare hvorfor det er ille? Det ødelegger drømmen til mange av oss som har lyst å stille til en ren konkurranse med mer likestilte sjanser mot andre.

Skjønner dere ikke det vet jeg ikke hva jeg skal si.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Dop er for tapere
« #145 : 25. juli 2006, 17:50 »
Minushonnør til alle (inkludert meg selv Wink) untatt jonblond, Gilberg og werewolf! Veldig bra! Syns diskusjonen burde gått mellom dere, utrolig bra innlegg dere kommer med- spesielt gilberg Smiley 






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Dop er for tapere
« #146 : 25. juli 2006, 17:51 »
Uansett hvor mange myter det er om at en ikke trenger å trene hardt på dop, syns jeg fortsatt at å bruke dop er feil vei å gå.

Hva mener du med myte? Det er jo studier som viser at de som fikk testosterontilskudd uten å trene økte mer i muskelmasse enn de som trente reint. Det vil si at du kan legge på deg enda mer muskler ved å trene litt i tillegg. Det er klart at man ikke vil få maksimal fremgang ved å ikke trene hardt når man doper seg, men man vil likevel sannsynligvis ha betydelig bedre fremgang enn en som trener hardt, men som er rein.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

SV: Dop er for tapere
« #147 : 25. juli 2006, 17:52 »
Handler ikke en dritt om hva de er verd som person, det er jeg enig i. Hva dem gjør på fritida, hvordan dem takler livet sitt. Ikke en dritt av mitt problem.

Men da igjen når dem skal stille i konkurranser og sverger for livet at de er rene. Det er da det er ille. Trenger jeg å forklare hvorfor det er ille? Det ødelegger drømmen til mange av oss som har lyst å stille til en ren konkurranse med mer likestilte sjanser mot andre.

Skjønner dere ikke det vet jeg ikke hva jeg skal si.

De stiller på konkurranser hvor de fleste bruker bol. Ser ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå.

andreassk

  • Gjest
SV: Dop er for tapere
« #148 : 25. juli 2006, 17:53 »
De stiller på konkurranser hvor de fleste bruker bol. Ser ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå.



"Sport" og "juks" hører bare ikke sammen!


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Dop er for tapere
« #149 : 25. juli 2006, 17:57 »
Men trodde nå de fleste som begynte å trene gjør det for å være sunne.

Morsomt. Hvor mange tenåringer tenker på helsa si?
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!