Skrevet av Emne: Dop er for tapere  (Lest 116591 ganger)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Dop er for tapere
« #285 : 28. juli 2006, 00:14 »
På tide antidop-ekstremistene skjønner hvor langt ut på jordet de egentlig er. Den typiske brukeren av steroider er ikke en "strongman" eller "kroppsbygger" med 60 cm i overarmer. Den typiske brukeren er ubetydelige, ordinære, tilsynelatende helt vanlige norske gutter og jenter som du ikke engang ville tenkt den tanken om i det hele tatt. Argumentene for hvorfor disse menneskene har benyttet dette er sikkert mange. Cluet er likevel at antidoping-korstoget er så rævkjørt som det går ann å bli for tiden. Idrettens antidopingproblem er minimalt samfunnsmessig i forhold til alt det som foregår utenfor NIF.

At Stig Styrkeløfter hiver i seg noen steroider, bryr jeg meg mindre om. Han blir hengt ut i avisen, får kjeft av treningskollegaene sine, ADN viser muskler og det er det. Idretten har mekanismer som begrenser dette. Alle fjortisene som ukritisk og med minimal bakgrunnskunnskap hiver i seg hormonelle preparater ... vel disse blir fullstendig glemt. Både i volum og alvorlighetsgrad er dette et mye større problem enn hva doping innen idretten noensinne vil bli. Potensielle skadevirkninger (som burde være kriterie nr #1 for å bekjempe bruken av disse preparatene) er også definitivt størst i denne gruppen (igjen både i volum og alvorlighetsgrad).
Det er vel meg du sikter til. Hvis vi skal snakke om "prestasjonsfremmende" hjelpemidler (som av en eller annen merkelig grunn har hatt presedens i argumentrekken for hvorfor idrettsutøvere ikke skal benytte steroider), så stiller jo benkeskjorten og steroidene i samme kategori, all den tid de gjør deg sterkere enn hva du reellt sett er. Mest fair ville det gjerne vært med styrkeløft uten noen form for prestasjonsfremmende hjelpemidler overhodet?

Vås? Tull? Greit, du har selvsagt rett til å mene hva du vil om den saken, så mener jeg mine ting ... og så er vi i det minste enig om at vi er uenig.


Du sammenligner piller, kunstige hormoner, sprøytespisser, svartebørs, dødsfall, missbruk, sosiale problemer, infeksjoner osv med tøystykker. Gratulerer- det var gjennomtenkt.

Oddibody har aldri sagt at han har kunnskapen til Hans Høyhet og Hitman. Det han derimot sa var at han kan mer enn den gjennomsnittlige tfbruker. Og, etter hva jeg har forstått så har ikke Oddibody tenkt å kjøre flere kurer.

Forresten så er jeg enig med listefyll og explodite, og jeg er spent på om Raphaug fortsetter som moderator her.

For meg så virka det som det, men uansett- såklart han har det, den gjennomsnittlige forumbruker vet ikke så mye Wink og han har jo den lille erfaringen. Men bryr meg egentlig ikke om det, som andre har sagt han har malt seg inn i et hjørne, og bruker siste rest av forsvar- angrep. Personangrep.

Sitat
Forresten så er jeg enig med listefyll og explodite, og jeg er spent på om Raphaug fortsetter som moderator her.
Ikke missforstå, han har nok kunnskapen, men det virker som han ikke er moden nok for rollen ennå. Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

SV: Dop er for tapere
« #286 : 28. juli 2006, 00:21 »
Hva var det jeg misforstod? Hvordan kan han ha kunskapen som trengs når han ikke en gang klarer å følge regler som er nedskrevet?

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Dop er for tapere
« #287 : 28. juli 2006, 00:23 »
Ikke du, men alle. Ville ikke ha raphaug her til å spinne av å liste opp alt han viste om trening.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
SV: Dop er for tapere
« #288 : 28. juli 2006, 00:26 »
Nei jeg sikter ikke til deg i det hele tatt, men siden du gulpet opp dette ...

Gulp og gulp (nuh blir vi nesten useriøs her). Hvis du føler frustrasjonsnivået ditt stiger såpass som det utad virker som, så tror jeg du gjør rett i å redigere den videon med Kjell "Murer'n" Furesund istedet for å la blodtrykket stige unødvendig i disse diskusjonene.

Jeg på min side begynner å bli lei av idrettsutøvere (uansett nivå) som prøver å overgå hverandre i å fremstå som "rene engler". Muligens har idretten et alvorlig kompleks som den sliter med å bli kvitt og som igjen smitter over på de respektive utøvere ... men det aner meg at en del ytringer (forsvarstaler) i mange tilfeller virker mer panikkartet enn gjennomtenkt (jmf: "Se på meg jeg er så ren, så ren, så ren. Jeg er ikke en jukser. Jeg er ikke en stygg/fæl dopingmisbruker").

I psykologiens verden er gjentatte dementier ofte et uttrykk for at en nettopp har noe å skjule (I-did-not-have-a-sexual-relationship-with-that-woman). Det er ikke en anklage, men det dreier seg i høyeste grad om psykologi og hva en ønsker å oppnå med hva en sier. I den grad idrettsforbund (og da tenker jeg på all idretten generelt) ønsker å fremstå som rene, så kan jeg umulig tenke meg at en medierådgiver ville synes om en slagplan hvor alle utøverene daglig gikk rundt i "Sterk, blid og dopingfri" t-skjorter og hopper i takt mens de roper: "Vi doper oss ikke!". Det blir noe panikk-aktig over hele greien.

Trist at det er blitt slik. Trist at forbund (og der igjennom utøverene) er havnet på hælene og i forsvarsposisjon. En burde kunne bruke tiden sin på trening og konkurranser og legge hele dopingspørsmålet til side. Men så var det å forholde seg til virkelighetens verden da.

Utlogget Ventura

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 636
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 636

SV: Dop er for tapere
« #289 : 28. juli 2006, 00:29 »
Coleman, Cutler og Jackson... eller Stellander, Ødegård, Thorvildsen...

Folk trenger jo ikke trene hardt når man doper seg, da blir man stor uansett, men musklene er bare oppblåste på grunn av bolet så de er ikke sterke. Og når dopere slutter og trene så blir de bare feite og musklene forsvinner Wink

Les intervjuet av en anonym topp-kroppsbygger fra statene, takk.

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
SV: Dop er for tapere
« #290 : 28. juli 2006, 00:46 »
En moderator som har egne meninger, huff så grusomt.
Men om admin vil fjerne mod stillingen min er det helt greit.
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget Sjefskjerring

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 569
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 569

SV: Dop er for tapere
« #291 : 28. juli 2006, 00:50 »
Om dop er for tapere el ei, kan ikke jeg svare på, men tror og håper at de som bruker vet hva de gjør...
 I idrettsammenheng i idretter tilknyttet NIF synes jeg er er svakt om man bruker midler! Jeg personlig ser stort fremt til VM i år, dette da nasjoner som har unndratt seg kontroller nå er utestengt. Jeg opplever da at antidopingarbeidet er blitt mer rettferdig og at vi som lever og trener i et moderne samfunn nå kan konkurrere på mer likeverdige vilkår! Jeg mener det er uriktig at jeg skal stille i samme konkurranse som en utøver som ikke er underlagt samme kontroll som meg! Ikke fordi at det er det som får meg ifra å bruke midler, det er min personlige overbevisning om at jeg skal se hvor langt min kropp kan nå slik den er idag med kun mat og drikke...vel, kanskje litt mye rødvin til tider da Wink. Slik systemet for toppidrettsutøvere i Norge er idag, så må man ha min 3 møtetidspunkter pr uke, ikke alltid like enkelt å få til når man feks har ferie og farter rundt i Norges land, men for å kunne drive toppidrett og for å kunne ha et reelt antidopingarbeid så er det faktisk slik det kanskje må være?

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
SV: Dop er for tapere
« #292 : 28. juli 2006, 00:53 »
Quadriceps, du skriver godt og virker oppvagt. Jeg håper at du vil sette ting på spissen når du sammenligner utstyrsbruk i styrkeløft i samme katgori som dop?

Sammenligningen min har én viktig forutsetning. Denne forutsetningen er at en ønsker å forby noe utelukkende fordi det er prestasjonsfremmende. Jeg har gjentatte ganger i disse trådene påpekt at jeg synes det er feil fokus å argumentere mot bruk av hormonelle preparater fordi de er prestasjonsfremmende. So what? Ok ... jeg løfter 30 kg mer med en benkeskjorte. Ok ... jeg løfter 40 kg mer om jeg tar meg en kur med et eller annet. Er det der vi skal ha fokus? Nei! Eneste som burde bety noe er at disse preparatene i ulike kombinasjoner kan få uante helsemessige konsekvenser for brukerene. Min påstand (tro det eller ei, men den er veldig gjennomtenkt) er at hvis det eneste kriterie som skal legges til grunn for antidoping-debatten er at medikament x er prestasjonsfremmende, vel ... så stiller steroider (i tråd av å være prestasjonsfremmende) i samme kategori som benkeskjorter, knesurringer, knebøydrakter, ryggbelter, kaffe eller for den saks skyld kreatin.

I et litt mer nyansert verdensbilde så skjønner jo ethvert voksent vettugt menneske at et hormonellt preparat omfatter adskillig mer enn de prestasjonsfremmende sidene ved det. Snakker vi om helse, så har vi fått dopingdebatten inn dit den hører hjemme. Hvorvidt noen løfter 10-20-30 kg mer i benkpress er ikke det viktige her. Snakker vi om helse, så vil ikke en benkeskjorte være helseskadelig. Hormonelle preparater derimot ...

Sitat
Jeg er enig i at det er tull å tro at det er bare digre gutter som boler.  Det er nok utbredt blant små tenåringer også.   ADN gjør nok sitt beste, selv om det er litt gammeldags og ikke når helt frem til den yngre garde.   De har jo ingen som helst myndighet til å teste folk som ikke er under NIFs paraply, så det er forsåvidt fritt fram å bole seg.  Holdningsskapningen til ADN er viktig, men jeg mener den er tildels feilslått.

Det samfunnsmessige ansvaret for å bekjempe bruk av hormonelle preparater må nok komme fra et annet sted enn ADN da deres myndighetsområde (som du korrekt påpeker) begrenser seg til å omfatte idretten (den organiserte delen av den).

Siden dette er relativt ferske fenomener historisk sett, så kan det godt være vi får en bølge av langtidskader som flyter innover helseinstitusjonene i nær fremtid. Politikere og ressurspersonell sover som vanlig.

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
SV: Dop er for tapere
« #293 : 28. juli 2006, 01:08 »
Regner med at det kommer nok et langt innlegg med mange fine ord og vendinger snart, men kan du ikke heller bruke tiden din til å diktere et brev til ADN istedet, der du ytrer dine meninger og bekymringer.
Er fint lite du får ut av det å "krangle" med meg, bortsett fra å konstantere at vi er ganske enige men velger å se over dette.

Ta det som et kompliment, all den tid jeg føler for å gi deg lange og utfyllende svar ...

(Sikkert derfor innleggscounteren min ikke er blandt ti-på-topp heller)
 

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

SV: Dop er for tapere
« #294 : 28. juli 2006, 01:12 »
...klipp...
I et litt mer nyansert verdensbilde så skjønner jo ethvert voksent vettugt menneske at et hormonellt preparat omfatter adskillig mer enn de prestasjonsfremmende sidene ved det. Snakker vi om helse, så har vi fått dopingdebatten inn dit den hører hjemme. Hvorvidt noen løfter 10-20-30 kg mer i benkpress er ikke det viktige her. Snakker vi om helse, så vil ikke en benkeskjorte være helseskadelig. Hormonelle preparater derimot ... ...klipp...

Endelig en til!!.. det var denne veien jeg også mente diskusjonen burde ta for 10 sider siden. Enkelte tror jo at man ved å lese igjennom diverse forum, og andre sider på internett, så er de utdannet som dopingleger. Med full kontroll både på sine egne og kompisens kurer.

Mesteparten av diskusjonen her dreier seg om det er juks eller ikke juks. Men så lenge de ikke driver idrett under forbund som er dekt av antidoping politikk (NIF organiserte klubber), så mener jeg at den diskusjonen ikke er så viktig, da skal ikke jeg konkurrere med dem Wink . Personlig mener jeg at helseaspektet er mye viktigere å diskutere. Det finnes alt for mange som fornekter at det faktisk finnes alvorlige bivirkninger med missbruk av AAS.

At konkurrerende kroppsbyggere må velge dette er vel ikke å komme utenom, hvis de i det hele tatt skal ha en sjanse til å hevde seg. Det kan vel kanskje eller ikke kalles juks, når det i konkurranse sammenheng er ”akseptert” av sporten? Men det er vel forhåpentlig så voksne mennesker at de er beviste hvilket valg de har tatt, og vet at det finnes bivirkninger som må følges opp.

Jeg mener at det er atskillig alvorligere med disse nevnte tenåringene. De fleste tror jo ikke på at dette er farlig. Det går kanskje bra med de fleste, men det er jo enkelte som faktisk blir syke og noen også alvorlig syke. Mange begynner også før de er ferdig utvokste, og stopper veksten. Mener derfor at det er svært viktig at de vokse erfarne brukerne er ærlig angående bivirkninger, og ikke glorifiser bruken.

Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Dop er for tapere
« #295 : 28. juli 2006, 01:29 »
Kanskje vi skal dra inn fleskebenk og grunne knebøy også.
Hobby løftere er ofte svært rufsete med teknikken og oppgir høye perser.
Men disse løftene er jo så dårlig utført at de gir mer kilo enn hva utstyr gir.

Er dette da doping?
Man løfter jo på en måte som gjør at man kan legge på 30-40 kg ekstra.

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Nero

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

SV: Dop er for tapere
« #296 : 28. juli 2006, 01:35 »
Forummedlemmet Oddibody har etter flere års trening benkpresset hele 120 kg raw, og har også benyttet seg av diverse supertilskudd. Det er imponerende. At han også foretrekker å sammenlikne bruk av supertilskudd med bruk av styrkeløftbelte, vil nok mange vite å sette pris på.

Vennlig hilsen
Nero

Utlogget Sjefskjerring

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 569
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 569

SV: Dop er for tapere
« #297 : 28. juli 2006, 01:41 »
Vet man ikke skal være ufin her, "men kan ikke la være, splitter pine.....". Den gutten må virkelig være noe for seg selv, som våger å rakke ned på andre....Vel får håpe han kan unnskylde seg med å være ung og uviten...(ikke det at alle unge er DET da, men kankskje han...Wink)

Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
SV: Dop er for tapere
« #298 : 28. juli 2006, 03:11 »
Og, etter hva jeg har forstått så har ikke Oddibody tenkt å kjøre flere kurer.

Han sier nå til alle tenåringer er for dumme til å holde seg unna dop når de ikke får nok framgang. Han sier også inndirekte at steroider er ett ufarlig, flott hjelpemiddel, så hvis det er inntrykket han er under så blir det nok kurer etter hvert. Når han blir lei av at de eneste positive kommentarene på profilen hans blir "bra six-pack, lav fettprosent" så kommer han nok på kur igjen.

Det jeg ikke forstår er når andreassk, affair og destination: sterk, som alle er typisk: 16år gammel, tar 65kg i benken og med moralen på topp, snakker dritt om aas. Hvor stor er egentlig sjangsen for at en eller flere av dere begynner med aas? Den er ganske stor, så dere burde kansje tenke litt lengre enn nesetippen når dere kommer med anti-aas uttalelser. For hvor langt går ikke dobbeltmoralen når dere finner ut at dere er lei av og trene med 50kg i benken og at den eneste komentaren dere får er "bra six-pack, lav fettprosent"... Da er dere inne på børsen med en gang og trykker litt der, trykker litt her, får en pakke i posten og trykker litt til. Neida, med holdningene deres vil dere sikkert forbli dopingfri (om dere er det da Wink ) hele livet  :Smiley

Han nevnte også at aas var total ufarlig, og bivirkningene var små og overkommelige. Selv sa han også at han ikke oppfordret til bruk. Han sier bare at det er ufarlig og det gir resultater. Det er vel så direkte som en inndirekte oppfordring kan bli...

Man hva vet vel jeg? For jeg er i Oddiebodys øyne en: Uvitende, liten, svak 16 åring med ingen prinsipper, ingen viljestyrke og ingen inntelligens. Det var bare ett eksempel på Oddiebodys usaklighet som når nye høyder hvert innlegg.
Back From the Dead...

... or something like that.

Utlogget eh

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 195
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 195

SV: Dop er for tapere
« #299 : 28. juli 2006, 03:17 »
Stakkars Oddie som bruker dop og enda ser slik ut.

Du er vel ikke akkurat den rette til å komme med en sånn komentar viss du ser på din egen størrelse:)
Ikke rart Oddi trodde du var en 16åring får å si det sånn.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!