Skrevet av Emne: Cola ZERO, godt og "sunt" eller godt og usunt?  (Lest 20084 ganger)

Utlogget vannvakten

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 466
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 466

  • muscleraw.com
SV: Cola ZERO, godt og "sunt" eller godt og usunt?
« #60 : 20. oktober 2006, 12:58 »
Er jo amerikansk, dei er så flinke å lage dokumentarer  Grin
<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=39072.0" target="_blank">Min treningslogg[/url]

<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=43288.0" target="_blank">Min bildeprofil[/url]

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Cola ZERO, godt og "sunt" eller godt og usunt?
« #61 : 20. oktober 2006, 13:16 »
Gi oss en vitenskapelig studie som viser at aspartam er farlig, ikke en "dokumentar". Smiley

Utlogget vannvakten

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 466
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 466

  • muscleraw.com
SV: Cola ZERO, godt og "sunt" eller godt og usunt?
« #62 : 20. oktober 2006, 13:22 »
http://www.cfsan.fda.gov/~dms/fdsugar.html

Kanskje den er av interesse? Einaste eg posta var ein link om ka zero inneholdt og ein dokumentar som eg fant på samme plassen. Har ikkje sett den selv  Smiley
<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=39072.0" target="_blank">Min treningslogg[/url]

<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=43288.0" target="_blank">Min bildeprofil[/url]

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Cola ZERO, godt og "sunt" eller godt og usunt?
« #63 : 20. oktober 2006, 13:31 »
Ok. Mitt poeng er bare at man finner hva man vil på Internett. Det finnes folk som tror på julenissen, guder og andre overnaturlige vesen. Det er laget dokumentarer om alt mulig. Folk med interesser i produkter med sukker vil hindre/bremse overgangen til aspartam og andre søtningsmidler. Artikler kan hvem som helst skrive.

For å få publisert en vitenskapelig studie stilles det strenge krav. Nå har vi titalls (kanskje hundrevis) av studier som viser at det ikke er spesielt farlig med aspartam for normale mennesker, så at det fortsatt brukes som et argument synes jeg er rart.

Utlogget MR Shotgun

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 825
  • Honnør: 121
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 825

SV: Cola ZERO, godt og "sunt" eller godt og usunt?
« #64 : 20. oktober 2006, 13:36 »
hei jeg søkte faktisk på aspartam her om dagen og fant noe intresant.

først vil jeg bare ta av meg hatten for lightbrus. det jeg fant ut av søket mitt var at lightbrus inneholder så lite søtning at det ikke har noe å si for kroppen, men at det kan ha en skadevirkning over tid noe som de ikke har bevist enda.

jeg fant også ut at det var stort sett de litt eldre søtningsstoffene som påvirket blodsukker og insulin nivå i kroppen og at de nyere produktene ikke påvirker i det hele tatt. Dette beviser da at inntak av light produkter med aspartam ikke er skadelig i normale former. dvs vis du drikker 20 liter lightbrus om dagen i flere år så kan det skje ting i følge den artikkelen jeg leste. men ved normale inntak fra 1 til 5 liter om dagen var det ikke bevist noe som helst skadevirkning.

så da er jo konklusjonen min at man bør drikke lightbrus istede for vanlig sukkerholdig brus. jeg sa jo det stikkmotsatte før i tråden her, men etter en kunnskapsoppdattering så har jeg nå endret mening.

snakk om dobbeltmoral..  slakt meg de som vil  Wink
Powerlifter...

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Cola ZERO, godt og "sunt" eller godt og usunt?
« #65 : 20. oktober 2006, 13:37 »
Hvilke eldre søtningsstoffer påvirket insulinet? Det hørtes rart ut.

Utlogget vannvakten

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 466
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 466

  • muscleraw.com
SV: Cola ZERO, godt og "sunt" eller godt og usunt?
« #66 : 20. oktober 2006, 13:38 »
Forstår jo det, men eg har aldri hevdet at aspartame er farlig. Bare la inn to linker eg fant. Men den først om innholdet på zero i Australia er sann. En kompis av meg bekrefta at det står på flaskå. MEn resten av propagandaen på den siå må jo tas med ei klype salt
<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=39072.0" target="_blank">Min treningslogg[/url]

<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=43288.0" target="_blank">Min bildeprofil[/url]

Utlogget vannvakten

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 466
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 466

  • muscleraw.com
SV: Cola ZERO, godt og "sunt" eller godt og usunt?
« #67 : 20. oktober 2006, 13:39 »
Søtningsstoffene opp gjennom tiden har jo gått gjennom en utvikling. Så kanskje de første var farligere enn de som brukes nå, ikkje vet eg? Har ikkje kunnskap på dette området
<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=39072.0" target="_blank">Min treningslogg[/url]

<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=43288.0" target="_blank">Min bildeprofil[/url]

Utlogget aMo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 746
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 746

SV: Cola ZERO, godt og "sunt" eller godt og usunt?
« #68 : 20. oktober 2006, 13:41 »
Aspartam er 100 ganger så søtt som sukker, så man trenger bare 1/100 så mye av det.. De nyere stoffene er opptil 600 ganger søtere.. Så man trenger stadig mindre og mindre for å få brusen like søt.

Utlogget MR Shotgun

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 825
  • Honnør: 121
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 825

SV: Cola ZERO, godt og "sunt" eller godt og usunt?
« #69 : 20. oktober 2006, 13:43 »
ja det høres fornuftig ut at de nyere stoffene er mindre helseskadelige..  søk litt på google så finner dere mye rart.. 
Powerlifter...

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: Cola ZERO, godt og "sunt" eller godt og usunt?
« #70 : 21. november 2006, 20:37 »
Cola Zero smaker kunstig som faen Tongue

Tror ikke det er så veldig mye bedre en vanlig cola...
sterk,blid og ronkefri

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

Sv: Cola ZERO, godt og "sunt" eller godt og usunt?
« #71 : 21. november 2006, 20:38 »
Hehe artig du Smiley

Utlogget V.M

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 276

Sv: Cola ZERO, godt og "sunt" eller godt og usunt?
« #72 : 23. november 2006, 17:32 »
Tror nok ikke Aspartam er skadelig for kroppen direkte. da mengdene ikke er så store. Problemet er jo at det finnes mange andre kjemiske og unaturlige stoffer som er med på å sakte forgifte kroppen og Aspartam er bare ett av disse. Det er det totale antall forskjellige kjemiske stoffer kroppen får i seg og som kroppens forsvarssystem ikke klarer å skille ut og som blir lagret med større og større mengder i hjernen og andre kroppsdeler med tiden som gjør oss syke. Altså kreft og annen faenskap er en reaksjon fra kroppen som kommer grunnet alt for mye kjemikaler heller enn en spesielt type den ikke tåler. Å regne et kjemisk unaturlig stoff som feks Aspartam som ufarlig blir da helt feil da dette sammen med flere andre giftstoffer til slutt gir en overbelastning for kroppen

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

Sv: Cola ZERO, godt og "sunt" eller godt og usunt?
« #73 : 08. desember 2006, 11:55 »
Tror nok ikke Aspartam er skadelig for kroppen direkte. da mengdene ikke er så store. Problemet er jo at det finnes mange andre kjemiske og unaturlige stoffer som er med på å sakte forgifte kroppen og Aspartam er bare ett av disse. Det er det totale antall forskjellige kjemiske stoffer kroppen får i seg og som kroppens forsvarssystem ikke klarer å skille ut og som blir lagret med større og større mengder i hjernen og andre kroppsdeler med tiden som gjør oss syke. Altså kreft og annen faenskap er en reaksjon fra kroppen som kommer grunnet alt for mye kjemikaler heller enn en spesielt type den ikke tåler. Å regne et kjemisk unaturlig stoff som feks Aspartam som ufarlig blir da helt feil da dette sammen med flere andre giftstoffer til slutt gir en overbelastning for kroppen

Du snakker som om det er polonium 120 i små mengder en drikker, nærmest! Du overdriver sterkt her. Du er klar over at det stilles strenge krav til stoffer som brukes i mat/drikke? Tror du virkelig på det du skriver?
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget aMo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 746
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 746

Sv: Cola ZERO, godt og "sunt" eller godt og usunt?
« #74 : 09. desember 2006, 01:15 »
Det er Polonium 210 som drepte russeren, ikke 120 :p

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!