Skrevet av Emne: Michael | 210kg raw markløft @65kg s.93  (Lest 194242 ganger)

Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Sv: Michael oppkjøring mot Nordisk!
« #720 : 14. mars 2008, 22:47 »
Det jeg mente var viss han hadde trent styrkeløft programmer omtrent like lenge som jeg har gjort (startet når han var 15) så ville han bøyd 300 nå med fullt utstyr. Han er vell 19-20år nå om jeg ikke tar heelt feil.

Men på en annen side, så er dette kun antagelser. Synes uansett det er litt morro og spekulere siden han uansett blir/hadde blit god i det han ville Smiley


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Michael oppkjøring mot Nordisk!
« #721 : 14. mars 2008, 22:54 »
Det jeg mente var viss han hadde trent styrkeløft programmer omtrent like lenge som jeg har gjort (startet når han var 15) så ville han bøyd 300 nå med fullt utstyr. Han er vell 19-20år nå om jeg ikke tar heelt feil.

Men på en annen side, så er dette kun antagelser. Synes uansett det er litt morro og spekulere siden han uansett blir/hadde blit god i det han ville Smiley

Jeg spekulerer på samme måte, og vet sikkert at jeg hadde løftet minst 280-220 Wink-300 kg i dag uten skadet rygg og skulder/bryst. 
Men dette er jo ikke så spennende å spekulere i. Mange som er skadet eller har blitt hindret fra å trene optimalt. I Norge finnes det utvilsomt veldig mange som kunne krøpet opp på pallen i ett NM raskt og etterhvert også EM/VM. Styrkeløft er en marginal idrett her i landet.

Han vil uansett ikke gjøre 300 kg på stevne i nær fremtid, var det jeg trodde du mente han skulle kunne klare  Smiley
Han er nok en av mange idrettsuttøvere som kunne gjort det stort i styrkeløft.


 
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Sv: Michael oppkjøring mot Nordisk!
« #722 : 14. mars 2008, 22:58 »
Jeg spekulerer på samme måte, og vet sikkert at jeg hadde løftet minst 280-220 Wink-300 kg i dag uten skadet rygg og skulder/bryst. 
Men dette er jo ikke så spennende å spekulere i. Mange som er skadet eller har blitt hindret fra å trene optimalt. I Norge finnes det utvilsomt veldig mange som kunne krøpet opp på pallen i ett NM raskt og etterhvert også EM/VM. Styrkeløft er en marginal idrett her i landet.

Han vil uansett ikke gjøre 300 kg på stevne i nær fremtid, var det jeg trodde du mente han skulle kunne klare  Smiley
Han er nok en av mange idrettsuttøvere som kunne gjort det stort i styrkeløft.



Da skjønner jeg, og skjønner også at 230 i kvart bøy ikke tilsvarer 300 i stevne bøy Tongue

Morsomt å se disse folkene ikke kaste bort utgangspunktet sitt hvertfall. At han valgte fotball er forstålig siden miljøet på rena er hakket bedre for fotball enn styrkeløft. Gutten er uansett perfekt bygd for styrkeidretter så at han ville gjort det bra er det ingen tvil om!


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687



Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Michael oppkjøring mot Nordisk!
« #724 : 14. mars 2008, 23:10 »
Bare hold kontakten med han, når han er 35 år er han ferdig med fotball  Grin
God tid til å rekke en formtopp før han er 40 år  Wink

Arild Askestad, Junior verdensmester på ski, som går i min klasse ville utvilsomt løftet over 300 kg i bøy etter bare noen få år med spesialtrening. Ser også at skiskytter Torgeir Dale, nok en klassekamerat, kunne løftet store vekter etter kort tid  Smiley
Har ikke noe problem med å innse at jeg hadde blitt skyvd ca. 1000 plasser nedover på rankingen dersom styrkeløft var en stor idrett
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Sv: Michael oppkjøring mot Nordisk!
« #725 : 14. mars 2008, 23:11 »
Bare hold kontakten med han, når han er 35 år er han ferdig med fotball  Grin
God tid til å rekke en formtopp før han er 40 år  Wink



Haha, sant det Smiley Han bor på en av nabo gårdene, så kontakten forsvinner nok ikke med de første årene Tongue


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Michael oppkjøring mot Nordisk!
« #726 : 14. mars 2008, 23:13 »
Interressant at han er skadet  :Smiley  Grin
Styrketrening kommer som kjent ofte inn i bildet i disse periodene...
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Sv: Michael oppkjøring mot Nordisk!
« #727 : 14. mars 2008, 23:15 »
Interressant at han er skadet  :Smiley  Grin
Styrketrening kommer som kjent ofte inn i bildet i disse periodene...

Jaja, han skulle være med å trene mere i ferien også Cheesy
Får se om han leverer noen flere gode vekter da Smiley


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Michael oppkjøring mot Nordisk!
« #728 : 14. mars 2008, 23:53 »
Er jo ingen grunn til at han ikke skal kjøre dype knebøy og han vil få bedre utbytte av dette. Når han er vant med 200 kg+ på ryggen vil han fort tørre å sette seg dypt med 160-170 kg Smiley
Og selvsagt da utvikle styrken sin også her.

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget lars--

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Sv: Michael oppkjøring mot Nordisk!
« #729 : 15. mars 2008, 02:26 »
Jaja, han skulle være med å trene mere i ferien også Cheesy
Får se om han leverer noen flere gode vekter da Smiley

Blir nok neppe noe dyp bøy på han kan jeg tenke meg. Med tanke på en skade i lysken som har gjort at han ikke har spilt fotball på to år, med unntak av en liten periode i fjor sommer. Er nok ikke usannsynlig at han ikke kommer noe særlig tilbake på fotballbanen heller..Og det med 300 i bøy ser jeg også som urealistisk. 230 i kvartbøy er ikke ekstremt mye beregnet ut i fra mine egne erfaringer med "øvelsen".

Utlogget lars--

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Sv: Michael oppkjøring mot Nordisk!
« #730 : 15. mars 2008, 02:28 »
Han er vell 19-20år nå om jeg ikke tar heelt feil.

Født ganske seint i 87 Wink Ikke helt sikker på måned/dato, men fyller hvertfall 21 i løpet av året. Måtte pirke litt her altså Grin

Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Sv: Michael oppkjøring mot Nordisk!
« #731 : 17. mars 2008, 19:02 »
17.3

Trening i Brumunddal:

Knebøy:
6x95kg
5x115kg
4x122,5kg
1x145kg
med utstyr:
2x150kg
2x165kg
2x175kg

Markløft (de tyngste settene):
1x170kg - uten belte siden jeg glemte det.
med drakt:
2x200kg
2x200kg

Chins:
4 sett med variert bredde og reps antall.

Knebøyen var kjempe lett og kun fokus på teknikk. Føltes mye bedre enn sist gang. Markløften gikk lett og greit og jeg hadde lyst til å gå på tyngre vekter, men Dietmar var uenig... 170kg er uten belte pers og var ikke helt planlagt. Men tror ikke dette gikk nevneverdig utover teknikken, så det gikk helt fint.

Mye bra utstyrs løfting i dag. Både Kristine, Jørgen, Carl og Gisle hadde utstyr i dag, så Simen og Jørgen  hadde en travel dag. Ble lange pauser mellom settene mine i dag siden jeg stort sett bare gikk rundt og så på annen løfting. Gleder meg til Nordisk nå, der jeg kan få dratt litt ordentlig tung mark. Blir spennende og se hvordan det går, siden jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg ligger ann.



Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Utlogget CYC

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 540
  • Honnør: 388
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 540

Sv: Michael oppkjøring mot Nordisk!
« #732 : 17. mars 2008, 20:08 »
200kg var i allefall veldig lett så her blir det myyye mer Smiley

Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Sv: Michael oppkjøring mot Nordisk!
« #733 : 17. mars 2008, 20:32 »
200kg var i allefall veldig lett så her blir det myyye mer Smiley

Jess, 200kg kjentes meget greit ut Smiley


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Sv: Michael oppkjøring mot Nordisk!
« #734 : 19. mars 2008, 00:35 »
Ingen trening i dag pga Rena Leir var stengt, og skuldrene verker...
Men i stedet ble det film titting. I dag har jeg sett "Man In Fire" og "The its fun story" og jeg hadde tenkt og se "Transporter" også, men dagen ble for kort.

The its fun story anbefales til alle som er over gjenomsnitlig motor intereserte! Utrolig fet film, om en kompromissløs bil!

I morgen blir det Frontknebøy og markløft og muligens litt rykk om jeg får det til brukbart hjemme låven Smiley



Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!