Skrevet av Emne: trenger hjelp... motivasjons og mat råd..  (Lest 968 ganger)

Utlogget Paul

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 106

trenger hjelp... motivasjons og mat råd..
« : 13. februar 2007, 21:05 »
Hei!

Eg trenger litt hjelp til å holde meg på "matta" når det gjelder mat....

Har, slik eg sjølv ser det, ganske god kunnskap om hvordan eg bør gjøre det med mat. Kjøre lavt på karbohydrater, en god del proteiner og litt fett.. (essensielle fettsyrer)

Men det største problemet mitt ligger i å holde ut suget på snacks, fast food, genereltsett mat som inneholder mykje karbohydrater.. Får eit slikt enormt sug.. Har våre skikkelig feit og slapp for nokre år sia, men klarte så å komme meg over kneika og gå frå 134-5 kg til 98kg over eit par år... Men fekk så ein skade i nakken, og har aldri heilt klart å motivere meg igjen.. Veit det her virker heilt tåpelig, noko eg synes det er sjølv...

Klarer å holde meg til eit godt kosthold i litt over ei veke, men så blir suget so jævlig stort, og eg sprekke totalt.. Ligger på ca 113kg om morgonen når eg står opp no. Har gått på vekta siste 3 dagene nå..

Og når eg så har klart å holde ei veke er eg nede på ca 110kg, så kiloene raser av, men sprekker slik!!

Er det nokon der ute som har forslag til kva eg kan gjære for å holde motivasjonen oppe? er student, med ganske stor arbeidsmengde, men får trent 3dager i veka.. Kjører 3-splitt, Bryst, Bein, Rygg...

Evt, om det er nokon som har forslag til kva ein kan proppe seg med som holder metthetsfølelsen vedlike når ein får suget? Ender ofte opp med 2-3 Billy pizza.. og det er på ingen måte noko bra!

Leste ein gang, trur det var ein doggcrap artikkel, der forfatteren anbefalte ein 100-200g protein shake når suget meldte seg, for så å kunne spise det ein ville etter ein hadde tatt den.. Men dette blir ganske dyrt for meg, regner med eg kjem til å bruke ein månedstid før eg er stabil nok til å klare å holde meg...

Veit det er viljestyrke tvers igjennom det står på, men finner alltid ei dårlig unnskyldning, som eg ender opp med å tru på etter ei stund...


Nokon som har forslag?? trenger hjelp!


Utlogget Paul

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 106

Sv: trenger hjelp... motivasjons og mat råd..
« #1 : 14. februar 2007, 11:11 »
ingen som har nokre råd? Smiley Trenger eit spark i ræva:)

Utlogget Travis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 318
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 318

Sv: trenger hjelp... motivasjons og mat råd..
« #2 : 14. februar 2007, 14:26 »
ingen som har nokre råd? Smiley Trenger eit spark i ræva:)
du må bare bite tenne sammen, og etter noen uker uten "snacks" vil suget etter sukker og snacks minke.. Jeg hadde det samme problemet, så det er bare å bite tenne sammen så funker det Wink lykke til )

Utlogget amma

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 334

Sv: trenger hjelp... motivasjons og mat råd..
« #3 : 14. februar 2007, 14:44 »
Gjør som Pamela Anderson, puss tenna når suget blir stort... hvis du da putter noe i munnen så smaker det død og helvette  Grin

Lykke til!
alder: 24
Høyde: 169

Mål: Vektreduksjon

Det er deilig å merke at man lever, det skal gjøre litt vondt Wink

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: trenger hjelp... motivasjons og mat råd..
« #4 : 14. februar 2007, 17:28 »
Når du får lyst på snop, spis noe sunn mat. Får du lyst på brus, drikk vann. Høres døvt ut, men det funker.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: trenger hjelp... motivasjons og mat råd..
« #5 : 14. februar 2007, 18:09 »
Spis hver 3time. Spis sundt.

Du kan starte med å spise noe du synes er godt og som er sunt, så kan du gå over til det som er mindre godt men veldig sunt Smiley

Jeg personlig ville heller stekt meg noen egg en å spise billy pizza. Det er mye bedre Smiley

Ellers så kan jeg anbefale nudler og tunfisk<3 det er digg Cheesy

Saken er nok det at du må få en sunnere livstil. Ikke gå på en fast diet som du har funnet. Gå til innkjøp av bra mat, ikke handle usunt. Ikke handle på tom mage.


Lykke til! husk og spis hver 3. time!
sterk,blid og ronkefri

Utlogget Deff

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 000
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 000

  • Natural fitness
Sv: trenger hjelp... motivasjons og mat råd..
« #6 : 14. februar 2007, 19:25 »
Problemet du beskriver er i stor grad hovedproblemet til de fleste som prøver å holde formen eller å gå ned i vekt. Det gjelder hele tiden å tenke på å ta de rette valgene når man velger ut maten man skal spise. Jeg har det samme problemet. Tar man ikke de rette valgene vil fettet bygge seg opp og det blir et slit å få det av igjen.
Du skriver ikke hvor mye du spiser når du har et bra kosthold. Det kan være noe du kan gjøre der for å minske suget. Gå opp noe på karben, med lav GI karb. Gå opp på protein. Hiv inn et par egg, spis et par 0 + 0 yougherter. Spis 10 knekkebrød med alt mulig pålegg inkludert nugatti crisp og hiv inn en liter cola light(med sucralose)når suget blir stort. Hjelper det ikke så spis 10 til.
Tren hver dag om du kan. Unn deg et par cheating måltider i helgen.
På mandagen er det påan igjen. Vurder å kjøre f.eks SAN Tight i perioder for å dempe sulten. Drikker du kaffe så ta et krus hver morgen. Drikk vann eller lettbrus. Ikke drikk kalorier i det hele tatt. Kalorier skal være fast føde.
Bare noen raske kommentarer. Lykke til.
 

Utøver i kroppsbygging og sprint triathlon
_________________________________________________
  http://www.HenningMikal.com

Utlogget Paul

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 106

Sv: trenger hjelp... motivasjons og mat råd..
« #7 : 14. februar 2007, 22:43 »
Takker for mange gode svar! Spesielt takk til definition!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!