Skrevet av Emne: j88 Mindre fett% takk ;) bilder s: 1,4  (Lest 27701 ganger)

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #15 : 19. mai 2007, 18:55 »
Øl på spisedager er ikke noe spess smart... Alkohol gjør mye verre ting med kroppen en bare kaloriene. Men det må vel være bedre med lavkarb øl en vanlig =) ?
Det jeg kan regne på 1fyll er ca 2000kcalorier Tongue Blir alltid noe drittmat når du er på fylla (Kebab, potetbakern osv)


Ser ut som om du ikke har så veldig mye fett å ta av. GL
sterk,blid og ronkefri

Utlogget heiheihei

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #16 : 19. mai 2007, 19:29 »
fyll blir 840kcal. 6 halvlitere. og jeg spiser ikke fyllamat;)

Utlogget kristoffer1983

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 186

  • train hard or go home!!
Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #17 : 19. mai 2007, 19:37 »
jo, men jeg kommer til å feste masse i sommer så like greit å bare ha det sånn. Tror ikke det blir så lett å holde vektnedgangen gående om jeg drikker lite nå og plutselig kjører på i sommer. Har hatt russetid nettop og så kan jo hende jeg tar det litt rolig fremmover da. Ganske sliten. Wink








gå også tur 1 time før frokost.Da økes forbrenningen opp til 300 prosent.

Utlogget heiheihei

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #18 : 19. mai 2007, 20:02 »
takk for tipset kristoffer1983 Wink


slenger ut bena

Utlogget heiheihei

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #19 : 20. mai 2007, 18:03 »
I morgen skal jeg starte på en ny uke med trening Smiley gleder meg!! Da blir det skuldre og mage hele uker. Og kondisjon da! Prøve å gjøre det på en morsom måte for kondisonstrening syns jeg er veldig slitsomt. Gidder ikke å prøve med røykeslutt nå. Går nok aldri siden eksamensstresset kommer snart og sommmeren forsåvidt, men har trappet ned betraktelig da Smiley

Utlogget heiheihei

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #20 : 21. mai 2007, 06:50 »
god morgen Smiley

Har ikke sovet noe i natt, men fikk bare ikke sove.. Så om ikke lenge skal jeg hente en bok ett t-bane stopp unna, dra på skolen, trene i midttimen og dra hjem

Som nevnt allerede blir det kondisjon, skuldre og mage og sol etter det da Wink

oo, mat må nevnes:

havregrøt
banan
gulerøtter
tunfisk
kylling
grønnsaker
må ha tomatpure' til tunen og kyllingen, det er så digg!

mmmmmmm...! Smiley

og masse masse vann!

Ønsker alle sammen en flott dag med masse motivasjon!!! Wink
dask!

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #21 : 21. mai 2007, 20:53 »
jo, men jeg kommer til å feste masse i sommer så like greit å bare ha det sånn. Tror ikke det blir så lett å holde vektnedgangen gående om jeg drikker lite nå og plutselig kjører på i sommer. Har hatt russetid nettop og så kan jo hende jeg tar det litt rolig fremmover da. Ganske sliten. Wink




Ville sett det som veldig lurt åssen har det vært med mat i russetiden da?
Etter hva jeg ser på alle bildene du viser frem så har du fin sommer fett% fra før av velikehold det å bygg mere muskler er min mening da:)

tøysejente

  • Gjest
Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #22 : 21. mai 2007, 21:15 »
Hvis man drikker sjeldent er det ikke noe poeng i å tenke over det, men jeg fester fredager og lørdager så da må man tenke over det, siden jeg skal ned i vekt Wink
hm.. bare sånn fordi det er noe å tenke på - så er altså alkoholen aktiv og ødeleggende for trening hele 40 dager etter inntak Undecided Altså om det er snakk om fyll, ikke bare en liten dram da..
Ikke det at du skal drive toppidrett, men hadde du bare hatt mer enn 7 dager mellom hver bytur en gang i blant så ville det hjelpe veldig på fremgang Smiley Du får så mye mindre ut av en økt om du har drukket eller sovet dårlig dagene i forveien. Alkohold inneholder mye kalorier og null næring, så der er det veldig mye å hente ved å redusere inntaket!

Utlogget heiheihei

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #23 : 22. mai 2007, 17:41 »
Ginni:kan du begrunne hvilke prosesser i kroppen som blir hemmet hele 40 dager etter?
Og forbrenningen blir jo redusert dagen derpå osv, men jeg trener aldri da uansett. Og ja som du nevner skal jeg ikke bli noen toppidrettsudøver akkurat Smiley takk for respons! Wink

TheLittleOtherOne: Maten i russetiden har vært bra Smiley Jeg er villig til å "gi opp" usunn mat, men ikke festingen. Er jo i et stadie i livet hvor det er veldig festlig da Cheesy

Bilder lyver foressten alltid litt. Man ser jo mer markert ut og i mitt tilfelle slankere ut. Man går jo ikke rundt på stranden å flexer konstant Wink

tøysejente

  • Gjest
Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #24 : 23. mai 2007, 01:44 »
Ginni:kan du begrunne hvilke prosesser i kroppen som blir hemmet hele 40 dager etter?
Og forbrenningen blir jo redusert dagen derpå osv, men jeg trener aldri da uansett. Og ja som du nevner skal jeg ikke bli noen toppidrettsudøver akkurat Smiley takk for respons! Wink
Hei Smiley
Jeg skal høre med coachen, for var han som sa at hele prosessen med alkoholet i kroppen ikke var over før 40 dager etter inntak. Nøyaktig hva han mente med "prosessen" vet jeg ikke, men han vet som regel hva han prater om i forb. med trening Smiley

Selv vet jeg at selv om du er kvitt alkoholen i løpet av en dag, så påvirker fortsatt giften kroppen, og reduserer evnen til å ta til seg trening i flere dager.. Når du drikker tømmes leverens glykogenlager, og det kan ta opptil en uke å fylle opp glykogenlagre i muskler og lever igjen, etter at de er blitt veldig redusert av alkoholinntaket. Syntesen som produserer nytt glykogen blokkeres nemlig av alkoholen.
Alkoholen øker også urinproduksjonen til omtrent det dobbelte, og væskebalansen forstyrres derfor - og tar tid før blir som normalt igjen. Og væske er jo veldig viktig i forb. med trening, og restitusjonen.
Hvilepulsen er også forhøyet, og blodsukkeret lavere enn vanlig minst en dag i ettertid.. blablabla
det er egentlig veldig masse å nevne, så ble en lang leksjon her

men poenget er jo det at om du drikker f.eks hver fredag (til en promille rundt 0,3 + ) så vil treningen de neste to til fire dagene være kraftig redusert, og treningen de første to dagene vil til og med bare bryte ned kroppen fordi du ikke vil klare å "fordøye" treninga. Etter å ha brutt ned kroppen på trening vil restitusjonen være elendig, og formkurven holder seg bare nede i stedet for å bygges opp til høyere enn før økta.

Anbefaler egentlig bare at du har en helg i blant hvor du dropper alkohol, eller i det minste holder deg til et par pils, for at treninga skal virke positivt og føre noen vei. Smiley

Utlogget heiheihei

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #25 : 24. mai 2007, 18:29 »
Hei Smiley
Jeg skal høre med coachen, for var han som sa at hele prosessen med alkoholet i kroppen ikke var over før 40 dager etter inntak. Nøyaktig hva han mente med "prosessen" vet jeg ikke, men han vet som regel hva han prater om i forb. med trening Smiley

Selv vet jeg at selv om du er kvitt alkoholen i løpet av en dag, så påvirker fortsatt giften kroppen, og reduserer evnen til å ta til seg trening i flere dager.. Når du drikker tømmes leverens glykogenlager, og det kan ta opptil en uke å fylle opp glykogenlagre i muskler og lever igjen, etter at de er blitt veldig redusert av alkoholinntaket. Syntesen som produserer nytt glykogen blokkeres nemlig av alkoholen.
Alkoholen øker også urinproduksjonen til omtrent det dobbelte, og væskebalansen forstyrres derfor - og tar tid før blir som normalt igjen. Og væske er jo veldig viktig i forb. med trening, og restitusjonen.
Hvilepulsen er også forhøyet, og blodsukkeret lavere enn vanlig minst en dag i ettertid.. blablabla
det er egentlig veldig masse å nevne, så ble en lang leksjon her

men poenget er jo det at om du drikker f.eks hver fredag (til en promille rundt 0,3 + ) så vil treningen de neste to til fire dagene være kraftig redusert, og treningen de første to dagene vil til og med bare bryte ned kroppen fordi du ikke vil klare å "fordøye" treninga. Etter å ha brutt ned kroppen på trening vil restitusjonen være elendig, og formkurven holder seg bare nede i stedet for å bygges opp til høyere enn før økta.

Anbefaler egentlig bare at du har en helg i blant hvor du dropper alkohol, eller i det minste holder deg til et par pils, for at treninga skal virke positivt og føre noen vei. Smiley

hvilken oppgave har glykogenen i kroppen da? og hvorfor klarer ikke kroppen å ta til seg treningen dagene etter? har det en sammenheng med glykogen?  også\ undrer jeg på hvorfor restitusjonenen blir dårligere med lavt væskenivå i kroppen? dask! Wink

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #26 : 24. mai 2007, 18:56 »
Søk litt på forumet, så finner du fort ut hva glykogen er og hvorfor det er så relevant mtp trening.
Støttes av Lånekassen

Utlogget heiheihei

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #27 : 24. mai 2007, 20:24 »
spørr ikke om det fordi jeg ikke vet men fordi jeg lurer på om personen kan begrunne påstanden Wink

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #28 : 24. mai 2007, 21:23 »
Hele innlegget til Ginni var vel en eneste lang begrunnelse...?
Støttes av Lånekassen

Utlogget heiheihei

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #29 : 25. mai 2007, 21:48 »
hvis du ikke skjønner hva jeg mener så får du lese om igjen. Og om du ikke skjønner hva jeg mener da så er det egentlig ikke så viktig


Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!