Skrevet av Emne: Kreatin...oppskrytt?  (Lest 1461 ganger)

Utlogget jcdy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

  • Født i 88,begynte å trene august 05
Kreatin...oppskrytt?
« : 04. november 2007, 02:42 »
Hei,jeg bare tenkte på om kreatin virkelig er så nødvendig som alle skal ha det til?  ???Kanksje jeg tenker feil men jeg har iallefall opplevd at når man først bruker kreatin og får virkninger av det som f.eks.styrke og volum og da slutter på det,så går man jo bare tilbake til sånn ca der man var fra før av,men da selvfølgelig blitt sterkere men også at volumet da minker til normalen igjen.

Hva mener dere?
to be strong or big,thats the question Cheesy

Utlogget fredderen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 619
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 619

  • Tempus fugit
Sv: Kreatin...oppskrytt?
« #1 : 04. november 2007, 02:45 »
Man vil kanskje gå noe tilbake i volum når man slutter på kreatin. Det er fordi kreatin lagrer mye vann i musklene.

Utlogget jcdy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

  • Født i 88,begynte å trene august 05
Sv: Kreatin...oppskrytt?
« #2 : 04. november 2007, 02:48 »
Man vil kanskje gå noe tilbake i volum når man slutter på kreatin. Det er fordi kreatin lagrer mye vann i musklene.
Jaja det vet jeg jo,men jeg bare tenkte på om det er verdt å svaie mellom "stor og Liten".og hvorfor ikke bare fokusere på kostholdet generelt.
to be strong or big,thats the question Cheesy

Utlogget jcdy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

  • Født i 88,begynte å trene august 05
Sv: Kreatin...oppskrytt?
« #3 : 04. november 2007, 02:50 »
Man vil kanskje gå noe tilbake i volum når man slutter på kreatin. Det er fordi kreatin lagrer mye vann i musklene.
dessuten vil du ikke kunne opprettholde hardheten i muskulaturen pga all vannet.
to be strong or big,thats the question Cheesy

Utlogget Erve

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 143

Sv: Kreatin...oppskrytt?
« #4 : 04. november 2007, 02:54 »
Altså minker til normalen.....Man går ikke fra the skinny guy til Ronnie Coleman dersom man begynner på kreatin. Vanlig å øke kanskje opp til 3 kg i kroppsvekt, men det har ingen stor effekt på volumet ditt. Dersom du allerede er ganske markert vil du eventuelt se litt bløtere ut men ikke noe særlig mer enn det.
Og så mange mennesker som gir fra seg de verdifulle lappene for greiene må jo bety at det er i det minste litt verdt det.....

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Kreatin...oppskrytt?
« #5 : 04. november 2007, 03:07 »
Spis dere mette 5 ganger om dagen, få i dere grønnsaker, frukt og mye melk og vann. Drit i alt som heter kost-tilskudd, inkludert protein og kreatin. Bruk pengene på gode sko, bra belte og spar resten til dere blir eldre.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget jcdy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

  • Født i 88,begynte å trene august 05
Sv: Kreatin...oppskrytt?
« #6 : 04. november 2007, 03:12 »
Altså minker til normalen.....Man går ikke fra the skinny guy til Ronnie Coleman dersom man begynner på kreatin. Vanlig å øke kanskje opp til 3 kg i kroppsvekt, men det har ingen stor effekt på volumet ditt. Dersom du allerede er ganske markert vil du eventuelt se litt bløtere ut men ikke noe særlig mer enn det.
Og så mange mennesker som gir fra seg de verdifulle lappene for greiene må jo bety at det er i det minste litt verdt det.....
det har jo noe påvirkning på volum med tanke på at man samler vann i muskulaturen og blir litt større og bløtere enn før.men for meg virker det nesten som om kreatin er en lignende bulk,deff fase der man bruker det for å øke i styrke og litt i volum og dermed må man ta en pause og det er da man faller tilbake også er det pån igjen. men som du selv sier så må vel det "lille" ekstra centimetern fordelt rundt over kroppen være verdt det:P
to be strong or big,thats the question Cheesy

Utlogget jcdy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

  • Født i 88,begynte å trene august 05
Sv: Kreatin...oppskrytt?
« #7 : 04. november 2007, 03:14 »
Spis dere mette 5 ganger om dagen, få i dere grønnsaker, frukt og mye melk og vann. Drit i alt som heter kost-tilskudd, inkludert protein og kreatin. Bruk pengene på gode sko, bra belte og spar resten til dere blir eldre.
For min del så prøver jeg å dekke behovene mine med mat først også etterfylle med prottis.
to be strong or big,thats the question Cheesy

Utlogget Erve

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 143

Sv: Kreatin...oppskrytt?
« #8 : 04. november 2007, 03:17 »
Jada man samler vann....Men det er i såpass liten grad at man ser ikke så merkbart store forskjeller. Grunnen til at mange slutter med det i en periode er fordi det kan være risikoer om at kroppen slutter å produsere kreatin selv osv selv om det kanskje har vært flere studier som viser at det er trygt å bruke det i lang tid. Skal du øke i volum er det uansett maten og kalorioverskudd som gjelder.  

Utlogget jcdy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

  • Født i 88,begynte å trene august 05
Sv: Kreatin...oppskrytt?
« #9 : 04. november 2007, 03:20 »
og hvis man vil øke i styrke så anbefaler du kreatin?
to be strong or big,thats the question Cheesy

Utlogget Erve

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 143

Sv: Kreatin...oppskrytt?
« #10 : 04. november 2007, 03:28 »
Hvis du vil øke i styrke så anbefaler jeg å løfte vekter....
Eventuelt finne et godt program, styrkeloft.no f.eks. Spise sunt og variert, og ligge i overskudd på kaloriene. Og så eventuelt fylle på med litt kreatin.

Utlogget jcdy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

  • Født i 88,begynte å trene august 05
Sv: Kreatin...oppskrytt?
« #11 : 04. november 2007, 03:31 »
ja,men det jeg hovedsaklig lurte på var om du/dere ser på kreatin som en liten boost til å øke styrken eller volumet?
to be strong or big,thats the question Cheesy

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Kreatin...oppskrytt?
« #12 : 04. november 2007, 03:58 »
For min del kommer jeg ikke til å kjøre på med detta drittet... Finni ett eneste produkt som har funka (horse power) å gidder ikke å ta i meg noe slikt noe mere ass...  For det første det samker dritt!! andre: går rundt kvalm helle tiden.. Tredje: kjenner prikkinger i helle huden.. fjerde: diare....


Noen har bra fremgang med kreating og andre ingen...

Å betale 600 kr for et super kreatin er bare tøv (lurer deg selv mest derfor man øker som regel)... kjøp heller Proteiner og carbs eller mat for pengene;)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!