Skrevet av Emne: MDS - Kraftdreikampf!  (Lest 156762 ganger)

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Dietmar/Rehab/Teknikk Trening
« #375 : 28. juli 2009, 13:58 »
Imponerende bøying Smiley Artig å se at det finnes flere "planke"-fans enn meg selv Wink

Takk! Cheesy Har litt ryggproblemer, så planken framfor situps er eit lett valg. Skal begynde å variere litt i planke variantar for meir utfordring framover Wink

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: MDS - Dietmar/Rehab/Teknikk Trening
« #376 : 28. juli 2009, 14:29 »
Faen, du ligger ann til og slaa alle mine perser bare iloepet av denne oppkjoeringen, og ikke umiddelbar fare for at jeg kommer til og bli mye sterkere med det aller foerste naa som jeg skal ta ett oppgjoer med sideflesket.

Fin boy forresten, god og dyp, saa ikke ut som ett maksloeft det der nei, blir spennende og se hva du faar opp etter 11 uker hard trening, og saa en hvile uke hvor dietmar magien skyter fart og kvadrupler styrken din slik at du staar klar til og knuse samtlige barierer i uke 12, dag 3.

taraquin

  • Gjest
Sv: MDS - Dietmar/Rehab/Teknikk Trening
« #377 : 28. juli 2009, 14:43 »
Har slitt mye med ryggen selv, så år og dag siden jeg tok sit-ups, kan anbefale deg ei bok på det varmeste: http://www.tmuscle.com/index.jsp Står mange gode øvelser og treningsopplegg for rygg\mage der, mye grunnet den boka at ryggen min omsider er grei igjen Wink

Mye artige plankeøvelser man kan gjøre ja, liker spesielt sideplanken i stjerneformasjon og planken med diagonalløft, prøvd noen av dem?

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Dietmar/Rehab/Teknikk Trening
« #378 : 28. juli 2009, 14:43 »
Faen, du ligger ann til og slaa alle mine perser bare iloepet av denne oppkjoeringen, og ikke umiddelbar fare for at jeg kommer til og bli mye sterkere med det aller foerste naa som jeg skal ta ett oppgjoer med sideflesket.

Fin boy forresten, god og dyp, saa ikke ut som ett maksloeft det der nei, blir spennende og se hva du faar opp etter 11 uker hard trening, og saa en hvile uke hvor dietmar magien skyter fart og kvadrupler styrken din slik at du staar klar til og knuse samtlige barierer i uke 12, dag 3.
Cheesy Fin beskrivelse av dietmar magien

Du gir meg en sjangse med bygger splitt og deffing Wink Men om eg passerer deg får tiden vise. Dette var dag 1 i veke 4. Sånn sett lover dette bra Smiley Målet er 200-155-250

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Dietmar/Rehab/Teknikk Trening
« #379 : 28. juli 2009, 14:55 »
Har slitt mye med ryggen selv, så år og dag siden jeg tok sit-ups, kan anbefale deg ei bok på det varmeste: http://www.tmuscle.com/index.jsp Står mange gode øvelser og treningsopplegg for rygg\mage der, mye grunnet den boka at ryggen min omsider er grei igjen Wink

Mye artige plankeøvelser man kan gjøre ja, liker spesielt sideplanken i stjerneformasjon og planken med diagonalløft, prøvd noen av dem?

Er det Stuart McGill low back disorders du meinar? Smiley Du linka til heimesida. Men eg har ein følelse av at det var den du meinte. Har lest dei artikklane på tmuscle og har tenkt å kjøpe den boka. Rygghelse er eit must når ein driv med styrketrening.

Kva var i vegen med ryggen din? Sjølv slit eg med låsningar og stive musklar. Er så lett å få igjen desse låsningane når ein først har fått dei :S

Har prøvd planken med armløft og beinløft, sideplanke. Men det går for det meste i den vanlige varianten. Sideplanken i stjerneformasjon skal eg prøve ut Smiley

taraquin

  • Gjest
Sv: MDS - Dietmar/Rehab/Teknikk Trening
« #380 : 28. juli 2009, 15:01 »
Hehe, beklager, gav deg feil link, var den jeg mente ja Smiley Har du lest boka? Kjøpte den vell herfra jeg da den er så forbanna dyr de få stedene de har den i Norge: http://www.amazon.com/Low-Back-Disorders-Evidence-based-Rehabilitation/dp/0736066926/ref=dp_ob_title_bk

For min del er jeg veldig stiv i brystryggen\øvre del av ryggen, jeg var for svak\stiv i hoftene og lite utholdende i mage og rygg, samt svak i korsrygg, etter å ha fiksa disse tingene har ryggen vært veldig grei Wink

Er mye egenjobbing ift låsninger man kan gjøre da heldigvis, sitter de i korsryggen eller i brystryggen hos deg da?
http://www.youtube.com/watch?v=06G7VVgjg_Q#noexternalembed
http://www.youtube.com/watch?v=SWrkZUn_xnI#noexternalembed&feature=related
Har kjørt de 2 øvelsene endel samt tøyd hoftene.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: MDS - Dietmar/Rehab/Teknikk Trening
« #381 : 28. juli 2009, 16:32 »
Grin

Tusen takk!

Men sei ikkje det, når du legg om til lavreps kjem du til å bli farlig sterk i bøyen, trur du er eit nivå høgare enn meg. Og hugs at eg er en del feitare enn deg Wink

Nja spørs.. bøyen er rimelige køddete for tiden i forhold til teknikk osv..  Du hadde jo klart flere reps inne der og.

Er farlig tynn for tiden men blir å bulke litt hardt når eg kommer hjem fra ferie så då får det bli bedre. Grin

Trur forresten eg har den Stuart McGill boken PCen heime så kan alltids sende den om du ikje helst vil gå til innkjøp av papirutgaven.

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Dietmar/Rehab/Teknikk Trening
« #382 : 28. juli 2009, 17:23 »
Hehe, beklager, gav deg feil link, var den jeg mente ja Smiley Har du lest boka? Kjøpte den vell herfra jeg da den er så forbanna dyr de få stedene de har den i Norge: http://www.amazon.com/Low-Back-Disorders-Evidence-based-Rehabilitation/dp/0736066926/ref=dp_ob_title_bk

For min del er jeg veldig stiv i brystryggen\øvre del av ryggen, jeg var for svak\stiv i hoftene og lite utholdende i mage og rygg, samt svak i korsrygg, etter å ha fiksa disse tingene har ryggen vært veldig grei Wink

Er mye egenjobbing ift låsninger man kan gjøre da heldigvis, sitter de i korsryggen eller i brystryggen hos deg da?
http://www.youtube.com/watch?v=06G7VVgjg_Q#noexternalembed
http://www.youtube.com/watch?v=SWrkZUn_xnI#noexternalembed&feature=related
Har kjørt de 2 øvelsene endel samt tøyd hoftene.

Bra det ordna seg for deg. Bør lese den boka også, ser ut som Evis kan sende den på email til meg Cheesy Honnør til begge to.

Har låsninger i korsryggen, brystryggen og nakken. Sitt kraftigast i brystryggen. Skal prøve ut dei øvelsane du sendte der. Har vore borti dei før, men ikkje regelmessig.

Nja spørs.. bøyen er rimelige køddete for tiden i forhold til teknikk osv..  Du hadde jo klart flere reps inne der og.

Er farlig tynn for tiden men blir å bulke litt hardt når eg kommer hjem fra ferie så då får det bli bedre. Grin

Trur forresten eg har den Stuart McGill boken PCen heime så kan alltids sende den om du ikje helst vil gå til innkjøp av papirutgaven.

Kansje du burde legge om til lavreps og full bulk med engong? Wink Du har jo dreve på med høgreps ei stund nå. Det trur eg kjeme til å bli kanon.

Ja, send i veg Cheesy Honnør
mats.d.skrede@hotmail.com

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: MDS - Dietmar/Rehab/Teknikk Trening
« #383 : 29. juli 2009, 01:09 »
Bra det ordna seg for deg. Bør lese den boka også, ser ut som Evis kan sende den på email til meg Cheesy Honnør til begge to.

Har låsninger i korsryggen, brystryggen og nakken. Sitt kraftigast i brystryggen. Skal prøve ut dei øvelsane du sendte der. Har vore borti dei før, men ikkje regelmessig.

Kansje du burde legge om til lavreps og full bulk med engong? Wink Du har jo dreve på med høgreps ei stund nå. Det trur eg kjeme til å bli kanon.

Ja, send i veg Cheesy Honnør
mats.d.skrede@hotmail.com

Høres ut som en god idè. Eg må bare finne ut en smart måte å gjøre det på programmessig.

Er for tiden på ferie hos damen men skal få tatt en tur innom heme så då skal eg sende. Smiley

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Dietmar/Rehab/Teknikk Trening
« #384 : 29. juli 2009, 19:49 »
Høres ut som en god idè. Eg må bare finne ut en smart måte å gjøre det på programmessig.

Er for tiden på ferie hos damen men skal få tatt en tur innom heme så då skal eg sende. Smiley

Gje Dietmar programmene eit fårsøk Wink

Ok. Ingen hastverk Smiley

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: MDS - Dietmar/Rehab/Teknikk Trening
« #385 : 29. juli 2009, 19:54 »
Gje Dietmar programmene eit fårsøk Wink

Ok. Ingen hastverk Smiley

Tja det var det då, men då måtte eg ha kuttet ut 531 opplegget på benk og press som eg driver med også.. Rett på oppkjøring då mener du?

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Dietmar/Rehab/Teknikk Trening
« #386 : 29. juli 2009, 20:04 »
Tja det var det då, men då måtte eg ha kuttet ut 531 opplegget på benk og press som eg driver med også.. Rett på oppkjøring då mener du?

Ja, eg ser ingen problem med å gå rett på oppkjøring for deg. Kansje kjørt 1mnd dietmar mengde først. Ta det som du føler er best.

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Dietmar/Rehab/Teknikk Trening
« #387 : 01. august 2009, 01:26 »
Dagens:

Benk med strikk, ca 25-30kg tyngre i topp:
1x8 72,5kg- 1x6 85kg - 1x4 90kg - 1x4 97,5kg - 1x4 95kg - 1x4 90kg

Chins
1x3,7 12,5kg beltet - 1x6 KV

En arms roing, kabel:
3set

Hantelbenk:
1x8 25kgs - 2x8 30kgs

Div mage, rygg og tøy

Bøy:
1x5 100kg - 1x4 117,5kg - 1x3 130kg - 1x3 142,5kg - 1x3 137,5kg - 1x3 135kg

Hopp med stang:
3x5 57,5kg

Hip extension:
3set

Markløft på kloss:
1x6 105kg - 1x5 127,5kg - 1x4 135kg - 1x4 132,5kg - 1x4 127,5kg

Bra økt! Trente med kalven, han tipsa meg om å benke endå meir eksplosivt. Will do! Benken må opp opp opp. Lei av å benke under 200kg.

Teknikken i bøy sat bra på nokre set idag. Bøy er virkelig gøy om dagen. Stilt opp målet i bøy til 210.

Trente også heilt vanlig på onsdag, men eg har ikkje fått ført den.

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Dietmar/Rehab/Teknikk Trening
« #388 : 03. august 2009, 00:04 »
Dagens

Div mage, rygg og tøyning

Knebøy:
1x8 110kg - 1x6 130kg - 1x4 140kg - 1x5 155kg - 1x5 150kg - 1x5 145kg

Stiffleg mark på kloss:
1x5 100kg - 1x4 125kg - 1x4 122,5kg - 1x4 120kg

Var litt trøtt og slapp idag, men det vart ei grei økt fordi om. Glømte prog heime, men eg såg at det vart akkuratt sånn som det skulle vere i bøyen, og sånn ca. i marken.

Nå splitta eg opp programmet over 6dager i og med at eg begynde å jobbe dei 2neste vekene. 3-4timers økter etter jobb = lite søvn = lite power

Har også kontakta Olaf Dahl i loggen hans angående ryggproblemene. Fekk nokre bra svar som eg skal slå meg til rette med. Bra mann! Skal prøve å avvenne meg beltet. Droppe tung mark om ryggen ikkje er heilt som den skal, og kjøre mange sett med forskjellig variantar av rygghev før bøy og mark. Og selfølgelig kjøre overhåndsgrep/reimer.

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Dietmar/Rehab/Teknikk Trening
« #389 : 03. august 2009, 23:00 »
Dagens

Benkpress med stopp, medium grep:
1x5 85kg - 1x4 100kg - 1x3 110kg - Til 7,5cm kloss: 1x3 117,5kg - 1x3 115kg - 1x3 110kg

Latrow med stang:
3x8 90kg

Lårcurl:
3set

Hip extension:
3set

Nok ei trøtt og slapp økt. Ska få lagt meg så fort som mulig nå å få nok søvn til i mårå. Imårå er det dobbel på 210 i mark som står på prog. Men om ryggen ikkje er med, er heller ikkje eg med. Time will show

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!