Skrevet av Emne: MDS - Kraftdreikampf!  (Lest 156818 ganger)

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Hardcord
« #675 : 05. april 2010, 01:08 »
Dagens økt:

Smalbenk uten stop:
1x6 80kg
1x6 95kg
1x5 110kg
1x4 117,5kg
1x3 125kg
1x3 135kg
1x3 135kg
1x3 135kg

Mobilitetstrening, slyngetrening ++

Knebøy med stop:
1x6 92,5kg
1x5 110kg
1x4 127,5kg
1x3 137,5kg
1x3 137,5kg
1x3 137,5kg

Rykkmark frå heng:
1x6 100kg
1x5 117,5kg
1x4 137,5kg
1x4 147,5kg
1x3 157,5kg
1x2 167,5kg
1x2 167,5kg
1x2 167,5kg

Hamstrings i slynge:
1x10
1x10
1x10

Bra økt!

Smalbenken gikk lettare enn forventa, og låra og knea begynde å føles bra ut til ei forandring. Har tøya framside lår/hofteleddsbøyar rett før kvart set i stifflegsmark og lårcurl dei siste to vekene, og det virka for det hjelpe knea og låra mine til å slappe av Smiley

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Hardcord
« #676 : 06. april 2010, 00:39 »
Dagens økt:

Mobilitetstrening, slyngetrening ++

Knebøy:
1x6 112,5kg
1x4 132,5kg
1x4 155kg
1x3 167,5kg
1x3 167,5kg
1x3 167,5kg
*uten belte

Benkpress med stop:
1x5 80kg
1x6 95kg
1x5 112,5kg
1x4 120kg
1x3 127,5kg
1x3 135kg
1x3 135kg
1x3 135kg

Rykkmark:
1x5 102,5kg
1x5 122,5kg
1x4 147,5kg
1x3 165kg
1x3 165kg
1x2 175kg
1x2 175kg
1x2 175kg

Franskpress med hantler, liggande på benk:
1x10 17,5kgs
1x10 17,5kg
1x10 17,5kg

Var trøtt idag, har hatt ein jalla døgnrytme den siste veka.

Teknisk rot i benken idag, kom vel av at eg la meg for langt bak på benken. Slite med å ta avløfta åleine med det breie grepet. Når eg skulle legge frå meg stanga på første settet på 135kg bomma eg på venstre side. Vektene datt av, og eg vridde handledd/alboge pittelitt, men ikkje noke å bekymre seg for. Siste settet la eg meg lenger framme på benken, veldig tungt avløft, men det var det lettaste og beste tekniske settet idag.

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #677 : 06. april 2010, 21:28 »
Blir ingen trening idag. Våkna med sår hals, hoste og litt feber. Kjendte at eg brygga på noke igår. Så eg lar kroppen bli frisk igjen. Håper den er klar i mårå, og at sjukdommen ikkje påvirka treningsformen så altfor mykje.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #678 : 08. april 2010, 01:13 »
Kjipt det der, har slitt med sykdom av og paa i flere uker selv naa, forbannet. 

Forresten, ser du har holdt paa litt med planken, er interresert i og proeve, er du fornoyd med resultatene?  Hvordan kjoerer man egentlig planken?  Tid/possisjoner, osv.

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #679 : 09. april 2010, 21:17 »
Ja, det er kjipe greier. Sjukdommen sitter godt i endå. Men vi får berre trøste oss med at det muligens gjer immunforsvaret beidre rusta for framtida Smiley

Brukte den lettaste varianten av planken som oppvarming for ein 7-8mnd tilbake, med 3set og 20-30sekunders hold. Dei første øktene følte eg at eg fikk kjørt magen skikkelig bra, men etterkvart som eg vart sterkare (og dreit i å progressere med ein tyngre variant) avtok seffølgelig effekten, og det er kun min feil.

Du kan begynde med denne varianten:
http://www.youtube.com/watch?v=5RSarojrzV8#noexternalembed&NR=1

Og etterkvert som du blir sterkare;

http://www.youtube.com/watch?v=XH8w4K8Fcb0#noexternalembed&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=dTcEhZrNUyk#noexternalembed&feature=related

Om du har tilgang til slynger er her månge gode øvelser for magen:
http://www.redcord.no/Video.aspx?m=308

Der er det lett å progressere øvelsane med å bruke vektarm prinsippet, på dei øvelsane det let seg gjere. Flytte slynga lenger ut på bein, eller plassere seg lenger ifrå slyngeopphenget osv. Smiley

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #680 : 09. april 2010, 23:17 »
Ja, det er kjipe greier. Sjukdommen sitter godt i endå. Men vi får berre trøste oss med at det muligens gjer immunforsvaret beidre rusta for framtida Smiley

Brukte den lettaste varianten av planken som oppvarming for ein 7-8mnd tilbake, med 3set og 20-30sekunders hold. Dei første øktene følte eg at eg fikk kjørt magen skikkelig bra, men etterkvart som eg vart sterkare (og dreit i å progressere med ein tyngre variant) avtok seffølgelig effekten, og det er kun min feil.

Du kan begynde med denne varianten:
http://www.youtube.com/watch?v=5RSarojrzV8#noexternalembed&NR=1

Og etterkvert som du blir sterkare;

http://www.youtube.com/watch?v=XH8w4K8Fcb0#noexternalembed&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=dTcEhZrNUyk#noexternalembed&feature=related

Om du har tilgang til slynger er her månge gode øvelser for magen:
http://www.redcord.no/Video.aspx?m=308

Der er det lett å progressere øvelsane med å bruke vektarm prinsippet, på dei øvelsane det let seg gjere. Flytte slynga lenger ut på bein, eller plassere seg lenger ifrå slyngeopphenget osv. Smiley

Takk for meget bra og utfyllende svar.

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #681 : 12. april 2010, 16:11 »
Faen til långdryge greier. Er ikkje stort bedre  Undecided

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #682 : 30. april 2010, 14:30 »
Prøvde meg på litt trening igår, men begyndte berre å hoste meir og meir etterkvart som eg varma opp. Følte ikkje at det var noke vits i fortsette når eg berre vart verre. Kjem til å ta 1-2 veker der eg går gradvis opp på vektene, før eg begynder programmet heilt på nytt, når eg er frisk.

Har målt CRP som ikkje viste noke, sendt blodprøver til Haukeland(ikkje fått svar endå) tatt røntgen av lungene som ikkje viste noke og eg har heller ikkje hatt feber dei siste to vekene. Eg kan sitte i ro og føle meg relativt bra, men så snart eg begynder å anstrenge meg, eller kjem ut i kald luft begynde eg smått og hoste og om eg fortsetter blir det berre verre og verre og ender med brekninger og/eller oppkast. Sånn har det vore i ca. 2 veker. Den første veka hadde eg mest sår hals, var slapp, litt småfeber, tett nase og små hosta litt.

Noken som kjenner seg igjen? Og kva som evt. hjalp for å bli fortare frisk? Smiley

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #683 : 30. april 2010, 14:43 »
Har du tatt pusteprøve på legekontoret? Det er mulig du kan ha fått astma. Jeg har i perioder samme problem som deg. Spesielt hoster jeg får frisk, litt kald, luft når jeg ligger i senga. Og i periodene jeg har vært dårlig har jeg ikke klart å le skikkelig fordi jeg da får hosteanfall og brekninger, oppgulp og oppkast er nærliggende. For min del har det vært en blanding mellom stress, nervøsitet og astma.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #684 : 30. april 2010, 15:03 »
Legen har høyrt på lungene mine med stetoskop, men veit ikkje om det kvalifiserer som ei pustprøve? Der var noken bi lyder på lungene mine. Det blir og verre når eg ler, om eg ikkje klare å slutte å le blir det oppkast/oppgulp. Skal på kontrolltime neste veke, så då skal eg høyre med dei om det kan vere astma. Har du fått bekrefta at du har astma? Og korleis har du trent desse periodene? Smiley

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #685 : 30. april 2010, 23:04 »
Prøvde meg på litt trening igår, men begyndte berre å hoste meir og meir etterkvart som eg varma opp. Følte ikkje at det var noke vits i fortsette når eg berre vart verre. Kjem til å ta 1-2 veker der eg går gradvis opp på vektene, før eg begynder programmet heilt på nytt, når eg er frisk.

Har målt CRP som ikkje viste noke, sendt blodprøver til Haukeland(ikkje fått svar endå) tatt røntgen av lungene som ikkje viste noke og eg har heller ikkje hatt feber dei siste to vekene. Eg kan sitte i ro og føle meg relativt bra, men så snart eg begynder å anstrenge meg, eller kjem ut i kald luft begynde eg smått og hoste og om eg fortsetter blir det berre verre og verre og ender med brekninger og/eller oppkast. Sånn har det vore i ca. 2 veker. Den første veka hadde eg mest sår hals, var slapp, litt småfeber, tett nase og små hosta litt.

Noken som kjenner seg igjen? Og kva som evt. hjalp for å bli fortare frisk? Smiley

Veldig interresant,  sleit med en lignende tilstand i omlag 5-6 uker, har skrevet litt om dette i loggen.  Symptomene dine ligner en del paa mine.  Jeg kunne sitte i en stol og foele meg grei, men med en gang jeg startet lett kneboy saa startet jeg og hoste.  I tillegg til dette saa var det ogsaa perioder hvor jeg hostet selv naar jeg satt stille.  Det var noe skikkelig herk og jeg fikk bra mage trening.

Proevde en del forskjellige medisiner, legen trodde jeg hadde utviklet astma, jeg fikk en inhalator som jeg skulle bruke 3-4 ganger i doegnet.  Jeg ble saa gradvis bedre, tok tid, men gikk bra etterhvert.

Er frisk naa og kan trene med full intensitet igjen, men det tok en evighet og jeg begynte og lure paa om jeg noensinne kom til og bli bra.

Er ikke sikkert din tilstand er den samme selvsagt, og jeg vet neppe hva som vil gjoere deg bra.  Men for meg saa var det bare og leve sunt og ta taalmodigheten til hjelp.  Jeg foelte meg ikke bedre dag og dag, men mere uke for uke, det gikk sakte med andre ord.  Jeg fikk aldri noen diagnose paa hva det egentlig var jeg hadde, men noe var det, jeg gaar ytterst sjelden til legen men denne gangen maatte jeg rett og slett gi etter fordi jeg var regelrett bekymret over min egen helse.

Lykke til.

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #686 : 01. mai 2010, 16:09 »
Då eg leste om symptomene dine i loggen kjendte eg meg ikkje igjen, for då var symptomene heilt annerledes enn dei har vore dei siste 2-3vekene. Men nå kjenner eg meg igjen i alt du beskriver. Var også småstøl i magen når hostinga var som verst. Fikk også medisin. En kur med med phenoxymethylpenicillin og en med Ery-Max. Vanskli å sei om eg hadde noke effekt av dei, men har hørt at om du får den rette kuren skal det vist nok vere veldig effektivt.

Den siste veka har det følt ut som at det går riktig veg, men det går sakte ja. Kan ikkje forvente å våkne opp frisk i mårå eller dagen etterpå, men håpe å vere ein smule bedre dag for dag. Eg og er ingen fan av å gå til legen, vil at det skal dette på plass så naturlig som mulig. Hater å innta medikamenter. Hadde det ikkje vore for treninga hadde eg aldri reist til legen, sida eg vil korte ned sjukdomsforløpet så mykje som mulig for beidre treningsforhold.

Bra du er frisk igjen! Markløften din såg mildt sagt ikkje ut til å vere så veldig prega, sjølv om den sikkert hadde vore endå beidre om du ikkje hadde vore sjuk. Bøyen ser ut til å vere på riktig spor. Benken kjem nok fort tilbake den også Smiley

Takk for det. Smiley

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #687 : 01. mai 2010, 17:59 »

Akkurat.  Kan vel legge til at det startet med en vanlig influensa, som ble frisk i normalt tempo.  Kroppen foelte seg fin, men hosten ble igjen.  Var en slags foelelse i halsen som ikke ble borte.  Kroppen var ganske OK, men det hjelper lite naar man hoster mye.

Var litt deppa da jeg tenkte at hele mengde programmet ville gaa rett vest, og at som foelge av dette ville sommerens oppkjoering gaa paa dunken.  Men kroppen kommer seg fort, jeg foeler at jeg er omtrent der jeg ville ha vaert om jeg aldri hadde blitt syk, har iallefall klart alle loeftene paa orginal programmet som jeg satt opp.  Gikk forresten ned ganske mye i vekt ogsaa, taerer paa kroppen og gaa rundt og hoste.

Slike set backs maa man bare regne med, syk og skadet blir alle, er bare litt kjipt naar man sitter midt i situasjonen og det virker som om man aldri blir frisk.

Og takk, ja, naa gaar det framover.  200 i kneboy skal nok komme snart saa dette skal bli god knall tenker jeg.  Skal laste opp til 200 etter mengde programmet og se om jeg klarer det, gaar det ikke skal jeg iallefall loefte det eller mer etter sommerens oppkjoering.  Tar tid dette, og taalmodighet er kritisk i dette gamet!

God bedring.

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #688 : 02. mai 2010, 16:00 »
Det høyres temmelig likt ut som min sjukdom. Irriterande når ein er i godt driv i eit program, ja. Det resultera i styrketap, i tillegg til 5-6veker uten framgang så må ein komme seg opp der ein var før ein kan fortsette å jobbe mot nye perser. Så ein kan trygt seie at ein taper tid. Men som du seier er det sånn som skjer. Kan ikkje gjere noke anna enn å gjere det beste ut av ein kvar situasjon, uanset.

200 i bøy trur eg du klarer lett, såg ut som du hadde meir inne på 192,5kgs løftet ditt. Om du ikkje skulle klare det ville eg såtte målet til 210. Mengde i forkant av maks forsøk er ikkje optimalt, og ein har mykje å hente på eit oppkjøringsprogram i etterkant av mengde. Smiley

Takk for det Smiley

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #689 : 03. mai 2010, 00:02 »
Dagens:

Begyndte med mobilitetstrening, fikk ei hostebyge, tok en liten pause for eg tok til på slyngetreninga. Småhosta litt. Begyndte på bøyen, småhosta litt mellom setta, men fikk jobba meg opp til ein firar på 130 før eg fikk ei skikkelig hostebyge igjen der. Holdt på å spy, og vart slapp. Avslutta med 3x6 med push ups i slynge for å opprettholde skulderfunksjon. Det var tungt og vinglete noke det ikkje har vore heilt sida eg begyndte med slyngetreninga. Låra føles skikkelig rare ut, føle meg nesten litt skjelven i musklaturen. Tongue

Tålte endel meir idag enn ved forrige "økt", så eg tenker å gjere akkuratt det samme imårå, og jobbe meg vidare opp i bøyen vist eg tåle meir i mårå. Om eg derimot ikkje skulle tåle meir, men mindre imårå tar eg det på som at treninga forverra tilstanden.

Peace out.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!