Skrevet av Emne: MDS - Kraftdreikampf!  (Lest 156812 ganger)

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1125 : 22. november 2011, 12:15 »
Så får du gå for 250kg i raw goodmorning Grin

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1126 : 22. november 2011, 15:44 »
Kommet seg veldig her! Bedre relativ styrke enn noen gang og du bør kunne i hvertfall tangere rawpersene i benk og mark på RM, og det på 10kg+ lavere kv.

Klare eg ein liten pers på RM blir eg fornøgd Smiley Ikkje forventa det med det skrøpelige utgangspunktet mitt. Tippa eg er nærmare 115kg på RM.

Så får du gå for 250kg i raw goodmorning Grin

Hehe! Hadde vore interessant å tatt eit maksforsøk i knebøy å sett kor mykje good morningsen faktisk hjelper der. Men det kjem nok ikkje til å skje..... trur eg

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1127 : 22. november 2011, 20:29 »
Ryktet sier at ting er på gang her Wink

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1128 : 23. november 2011, 21:58 »
Kanskje. Har ei nøtt å knekke i marken. Slite med å holde ryggen. Hadde ikkje noke spesielt problem med dette før.

Korleis går det med treninga di? Smiley

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1129 : 23. november 2011, 23:39 »
Kanskje. Har ei nøtt å knekke i marken. Slite med å holde ryggen. Hadde ikkje noke spesielt problem med dette før.

Korleis går det med treninga di? Smiley

Når tror jeg faktisk jeg er på driv her.  Hatt gode økninger i det siste, og kneet har vært fint.  Den kontinuerlige knebøyingen har ført til at jeg faktisk har økt mer i bøy enn i mark i mot forrige stevne, unormalt for en som vanligvis øker dobbelt så mye i mark som i bøy.

Skal på stevne i slutten av februar, og fra sist stevne til da kjører jeg ett 7 ukers mengde program, etterfulgt av ett 9 ukers oppkjøringsprogram.  Etter dette planlegger jeg ett superstevne som jeg skal forberede meg til via 12 uker mengde og 12 uker oppkjøring, samt vekt oppgang.  Dette blir i slutten av sommeren 2012.  Om jeg klarer og holde meg frisk og skadefri så har jeg som mål og klare 675 i feb, og 700 i August.

Målene er satt litt høyt syns jeg, og jeg må ha god klaff på det meste for at det skal gå.   Skal være veldig fornøyd om jeg klarer dem, men litt kjedelig og ha mål som jeg er garantert sikker på at jeg klarer, da forsvinner spenningsmomentet.


Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1130 : 25. november 2011, 13:03 »
Når tror jeg faktisk jeg er på driv her.  Hatt gode økninger i det siste, og kneet har vært fint.  Den kontinuerlige knebøyingen har ført til at jeg faktisk har økt mer i bøy enn i mark i mot forrige stevne, unormalt for en som vanligvis øker dobbelt så mye i mark som i bøy.

Skal på stevne i slutten av februar, og fra sist stevne til da kjører jeg ett 7 ukers mengde program, etterfulgt av ett 9 ukers oppkjøringsprogram.  Etter dette planlegger jeg ett superstevne som jeg skal forberede meg til via 12 uker mengde og 12 uker oppkjøring, samt vekt oppgang.  Dette blir i slutten av sommeren 2012.  Om jeg klarer og holde meg frisk og skadefri så har jeg som mål og klare 675 i feb, og 700 i August.

Målene er satt litt høyt syns jeg, og jeg må ha god klaff på det meste for at det skal gå.   Skal være veldig fornøyd om jeg klarer dem, men litt kjedelig og ha mål som jeg er garantert sikker på at jeg klarer, da forsvinner spenningsmomentet.



Det høyres veldig lovande ut! Synst ikkje måla høyrtes for høge ut. Berre å holde momentet på gang så kan du kansje overgå det. Korleis vil serien sjå ut på 700 tenke du? Og fortsatt rundt 110kg kv?

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1131 : 28. november 2011, 21:59 »
Det høyres veldig lovande ut! Synst ikkje måla høyrtes for høge ut. Berre å holde momentet på gang så kan du kansje overgå det. Korleis vil serien sjå ut på 700 tenke du? Og fortsatt rundt 110kg kv?

Takk ja.

Jeg ligger på 105 kg sånn til vanlig, da under mengde og tidlig i oppkjøringen, så topper jeg vekta med litt ekstra cals de siste ukene mot stevne.  Har vært ca 108 og lignende(Edit; var vel kanskje 109 på forrige stevne når jeg tenker meg om) de siste gangene jeg har konkurert.  Stevnet i Mars blir vel det siste jeg kommer til og gjennomføre med KV under 110, har nok mye og hente på og stabilisere meg noen kg høyere.

Om jeg skal løfte 700 så ser jeg for meg serien 232.5 - 172.5 - 295

Sånn grovt regna, alt kan selvsagt skje.  Steg for steg, 675 først, og da ser jeg for meg 225 - 167.5 - 282.5

Deg da?  Du har jo tidligere vært ganske sterk, hva skjer framover?  Raw eller drakt?  Hvilke mål?  Jeg har god trua. 

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1132 : 30. november 2011, 16:00 »
Bra hissig styrke på den kroppsvekta! Blir kult å sjå korleis styrken blir når du går opp i vekt. Kor høgt kan du gå/ikkje gå i kroppsvekt?

No venta eg på svar frå brev frå kirurg i bergen (sida det ikkje var mykje hjelp å få i Oslo) angåande kneet. Skal delta på julestevne 17.desember for moro skyld og på RM i februar tenke eg å vere i god form. Blir ikkje fleire stevner med utstyret på meg.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1133 : 01. desember 2011, 06:22 »
Bra hissig styrke på den kroppsvekta! Blir kult å sjå korleis styrken blir når du går opp i vekt. Kor høgt kan du gå/ikkje gå i kroppsvekt?

No venta eg på svar frå brev frå kirurg i bergen (sida det ikkje var mykje hjelp å få i Oslo) angåande kneet. Skal delta på julestevne 17.desember for moro skyld og på RM i februar tenke eg å vere i god form. Blir ikkje fleire stevner med utstyret på meg.

Den øvre grensen ligger vel realistisk sett på en 150-160 kg, skal iallefall aldri over 200 kg, ønsker og funksjonere litt i hverdagen og.

For og være mer seriøs:  Den umiddelbare økningen blir ikke enorm, ikke mer enn 110-115, på livsbasis kan jeg aldri se for meg at jeg går over 120 kg, tviler på at selv det skjer.  Gidder rett og slett ikke veie såveldig mye mer, hverdagslige ting som egentlig skal være lett blir jo så tungt da!

Artig at du kjører Raw.  Sikkert greit at du tar en form sjekk på julestevnet for og finne ut hvor landet ligger før du setter opp oppkjøringen mot RM i Februar.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1134 : 01. desember 2011, 15:18 »
Bra hissig styrke på den kroppsvekta! Blir kult å sjå korleis styrken blir når du går opp i vekt. Kor høgt kan du gå/ikkje gå i kroppsvekt?

No venta eg på svar frå brev frå kirurg i bergen (sida det ikkje var mykje hjelp å få i Oslo) angåande kneet. Skal delta på julestevne 17.desember for moro skyld og på RM i februar tenke eg å vere i god form. Blir ikkje fleire stevner med utstyret på meg.

Bergen pleier å være svaret, så dette blir nok bra Grin

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1135 : 03. desember 2011, 14:38 »
Den øvre grensen ligger vel realistisk sett på en 150-160 kg, skal iallefall aldri over 200 kg, ønsker og funksjonere litt i hverdagen og.

For og være mer seriøs:  Den umiddelbare økningen blir ikke enorm, ikke mer enn 110-115, på livsbasis kan jeg aldri se for meg at jeg går over 120 kg, tviler på at selv det skjer.  Gidder rett og slett ikke veie såveldig mye mer, hverdagslige ting som egentlig skal være lett blir jo så tungt da!

Artig at du kjører Raw.  Sikkert greit at du tar en form sjekk på julestevnet for og finne ut hvor landet ligger før du setter opp oppkjøringen mot RM i Februar.

Så lenge det er kjøtt man legger på seg kan vekta bli så høg den berre vil meiner eg Smiley Då vil ein sannsynligvis ikkje ha problemer i kvardagen heller

Bergen pleier å være svaret, så dette blir nok bra Grin

Yes! Smiley Om ikkje det løysninga veit ikkje eg lenger Tongue

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1136 : 17. desember 2011, 22:15 »
Dagens: Julestevne på Bjørns Gym

http://www.youtube.com/watch?v=3_GW6nAub6M#noexternalembed

Knebøy:
1. 60kg

Meget lett, føltes bra ut! 300kg raw innen rekkevidde.

Benk:
1.155kg - Lite trykk
2. 165kg - For tungt

Markløft:
1. 250kg
2. 270kg
3. 277,5kg

KV: 111,7 kg

Dårlig benking, men har vore ganske sår i brysta over en lengre periode no. Blir forandringa i treningsopplegget etter dette. Benken skal til topps! Fornøgd med markløften, bomma på 275 i mark på Tirsdag så var ikkje sikker på kva eg skulle løfte, men løftet gikk greit og eg burde tatt 280. Ser fram til vidare trening og bulking mot RM i februar.

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1137 : 17. desember 2011, 22:20 »
Dagens: Julestevne på Bjørns Gym

http://www.youtube.com/watch?v=3_GW6nAub6M#noexternalembed

Knebøy:
1. 60kg

Meget lett, føltes bra ut! 300kg raw innen rekkevidde.

Benk:
1.155kg - Lite trykk
2. 165kg - For tungt

Markløft:
1. 250kg
2. 270kg
3. 277,5kg

KV: 111,7 kg

Dårlig benking, men har vore ganske sår i brysta over en lengre periode no. Blir forandringa i treningsopplegget etter dette. Benken skal til topps! Fornøgd med markløften, bomma på 275 i mark på Tirsdag så var ikkje sikker på kva eg skulle løfte, men løftet gikk greit og eg burde tatt 280. Ser fram til vidare trening og bulking mot RM i februar.
Syns virkelig du burde gått for 300 i goodmorning Grin

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1138 : 17. desember 2011, 22:33 »
Eg burde egentlig det! Neste stevne, til alle sin forundring blir det good mornings show

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1139 : 02. juli 2013, 23:29 »
Begynde å logge på good old treningsforum igjen!

Kort oppsummert sida sist:

Knebøy: 2 kne-operasjoner, ikkje returnert til knebøy endå. Hadde ein kort periode etter jul der eg kunne trene tung bøy uten smerter. Men det momentumet mista eg etter en offshore tur. Jobber med å stabilisere kne og hoft i riktig posisjon og begyndt å bruke egoscue metoden igjen for å få det til. Som blir fast morningsøkt kvar dag framover

2. Benkpress: Med 1-1,års trening med Mike sitt RTS opplegg gikk eg fra bom på 150kg etter crash dietten sommer 2011 til 160. Meir eller mindre sår i brystfesta pga frekvent høg intensitet i programmeringa gjor at det ikkje fungerte for meg. Begyndte igjen på frekvensprogrammet før jul og økte til eit greit løft på 170kg etter 7veker på programmet. Har ikkje løfta noke tyngre enn dette sida jul.

3. Markløft: RTS programmeringa har fungert beidre for meg i markløft enn den har for benkpress. Sannsynligvis fordi eg ikkje har like klare område som tar vesentlig større prosentdel av belastninga enn anna involverande musklatur (som i benk der brystfesta tar ein god del av belastninga i mitt tilfelle). Drog 300kg i markløft i midten av januar, rett før en offshoretur, når eg kom iland gikk eg rett på tung markløft og pådrog meg ei lite skade i hamstrings som har vore plagsom hittil. Tok meg ei stund før eg skjønte at eg måtte roe ned marken litt, så dei siste to vekene har ikkje eg trent markløft i heile tatt og kjørt på med egenmassasje.

Har tatt noken valg den siste måneden. Offshore livet lot seg ikkje kombinere med styrkeløft, eg prøvde mitt beste men det gikk ikkje. Om eg ska sterk bli hadde eg ikkje noke anna valg enn å slutte tvert og slutte å kaste vekk tid. Mitt andre småstore valg dinna måneden va å ta over mi eiga trening, som Mike Tuchscherer har styrt dei siste 2åra (kun markløft siste året) men treninga vil fortsatt vere RTS aktig i markløft.


Dagens økt:

Stiffleggmarkløft på kloss:
7x120kg
7x160kg
7x175kg
7x185kg @8.5 - @9
7x180kg
* Første markøkt på ei stund, hamstrings føltes bra ut og styrken var grei.

Benkpress mot strikk, monster mini #2:
6x82,5kg
5x100kg
5x110kg
5x110kg
5x110kg
5x110kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!