Skrevet av Emne: MDS - Kraftdreikampf!  (Lest 156747 ganger)

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1140 : 03. juli 2013, 00:31 »
Artig å lese om sine egne spådommer/planer fra 2011 som gikk i dass:


Skal på stevne i slutten av februar(2012), og fra sist stevne til da kjører jeg ett 7 ukers mengde program, etterfulgt av ett 9 ukers oppkjøringsprogram.


Hva skjedde:  Endte opp med motorhavari og kom meg aldri på stevne.


 Etter dette planlegger jeg ett superstevne som jeg skal forberede meg til via 12 uker mengde og 12 uker oppkjøring, samt vekt oppgang.  Dette blir i slutten av sommeren 2012.  Om jeg klarer og holde meg frisk og skadefri så har jeg som mål og klare 675 i feb, og 700 i August 2012.


Frisk og skadefri ja....ble liggende en uke til sengs uten mat og trening rett før stevnet pga matforgiftning, ble stående med 0 - 0 - 0 på dette stevnet.

675 som skulle løftes i Februar 2012 ble løfta i November 2012, og 700 som skulle løftes i August 2012 er enda in the making.

"Everyone has a plan, until you get punched in the face" - Mike Tyson

Begynde å logge på good old treningsforum igjen!

Kort oppsummert sida sist:

Knebøy: 2 kne-operasjoner, ikkje returnert til knebøy endå. Hadde ein kort periode etter jul der eg kunne trene tung bøy uten smerter. Men det momentumet mista eg etter en offshore tur. Jobber med å stabilisere kne og hoft i riktig posisjon og begyndt å bruke egoscue metoden igjen for å få det til. Som blir fast morningsøkt kvar dag framover

2. Benkpress: Med 1-1,års trening med Mike sitt RTS opplegg gikk eg fra bom på 150kg etter crash dietten sommer 2011 til 160. Meir eller mindre sår i brystfesta pga frekvent høg intensitet i programmeringa gjor at det ikkje fungerte for meg. Begyndte igjen på frekvensprogrammet før jul og økte til eit greit løft på 170kg etter 7veker på programmet. Har ikkje løfta noke tyngre enn dette sida jul.

3. Markløft: RTS programmeringa har fungert beidre for meg i markløft enn den har for benkpress. Sannsynligvis fordi eg ikkje har like klare område som tar vesentlig større prosentdel av belastninga enn anna involverande musklatur (som i benk der brystfesta tar ein god del av belastninga i mitt tilfelle). Drog 300kg i markløft i midten av januar, rett før en offshoretur, når eg kom iland gikk eg rett på tung markløft og pådrog meg ei lite skade i hamstrings som har vore plagsom hittil. Tok meg ei stund før eg skjønte at eg måtte roe ned marken litt, så dei siste to vekene har ikkje eg trent markløft i heile tatt og kjørt på med egenmassasje.

Har tatt noken valg den siste måneden. Offshore livet lot seg ikkje kombinere med styrkeløft, eg prøvde mitt beste men det gikk ikkje. Om eg ska sterk bli hadde eg ikkje noke anna valg enn å slutte tvert og slutte å kaste vekk tid. Mitt andre småstore valg dinna måneden va å ta over mi eiga trening, som Mike Tuchscherer har styrt dei siste 2åra (kun markløft siste året) men treninga vil fortsatt vere RTS aktig i markløft.


Dagens økt:

Stiffleggmarkløft på kloss:
7x120kg
7x160kg
7x175kg
7x185kg @8.5 - @9
7x180kg
* Første markøkt på ei stund, hamstrings føltes bra ut og styrken var grei.

Benkpress mot strikk, monster mini #2:
6x82,5kg
5x100kg
5x110kg
5x110kg
5x110kg
5x110kg


Uansett bra du er tilbake da, får håpe kroppen kommer seg slik at du får hala i land en total som har bøy og benk tall på nivå med 300 marken din.

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1141 : 03. juli 2013, 13:42 »
Artig å lese om sine egne spådommer/planer fra 2011 som gikk i dass:

Hva skjedde:  Endte opp med motorhavari og kom meg aldri på stevne.

Frisk og skadefri ja....ble liggende en uke til sengs uten mat og trening rett før stevnet pga matforgiftning, ble stående med 0 - 0 - 0 på dette stevnet.

675 som skulle løftes i Februar 2012 ble løfta i November 2012, og 700 som skulle løftes i August 2012 er enda in the making.

"Everyone has a plan, until you get punched in the face" - Mike Tyson

Uansett bra du er tilbake da, får håpe kroppen kommer seg slik at du får hala i land en total som har bøy og benk tall på nivå med 300 marken din.



Ditta bildet beskrive situasjonen temmelig bra! Korleis ligge du an med styrken og treninga at the moment?

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1142 : 03. juli 2013, 13:50 »
"Offtopic" men hvilken offshorejobb hadde du? Oljerigg eller på ett skip?

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1143 : 03. juli 2013, 17:49 »
Jobba som roughneck på flyterigg

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1144 : 03. juli 2013, 23:54 »


Ditta bildet beskrive situasjonen temmelig bra! Korleis ligge du an med styrken og treninga at the moment?

Hehe, ja bildet er nok en ganske bra illustrasjon av virkeligheten.

Styrken virker OK, skal konkurere den 27 Juli.  Har nest siste tungdag i benk i dag, siste tunge mark på Fredag og siste tunge bøy på Mandag, så vet vel bedre hvordan jeg ligger ann da.

Målet er 230 - 172.5 - 290 - 692.5

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1145 : 05. juli 2013, 18:24 »
Hehe, ja bildet er nok en ganske bra illustrasjon av virkeligheten.

Styrken virker OK, skal konkurere den 27 Juli.  Har nest siste tungdag i benk i dag, siste tunge mark på Fredag og siste tunge bøy på Mandag, så vet vel bedre hvordan jeg ligger ann da.

Målet er 230 - 172.5 - 290 - 692.5

Det blir bra! Ka du skal opp på?

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1146 : 06. juli 2013, 02:28 »
Dagens økt:

Markløft - uten belte (x4 @8.5, 3%utm):
4x170kg
4x190kg
4x210kg
4x220kg
4x230kg @8
4x240kg @8.5 - 9
4x232,5kg @8.5

* God feeling i mark. Hams føltes bra ut og utrettinga føltes beidre ut enn den har gjort på ei stund. Beidre hofte ekstensjon.

Smalbenk til dobbelkloss:
6x107,5kg
5x132,5kg
5x132,5kg
5x132,5kg
5x132,5kg
5x132,5kg

*Greit. Men sakna litt trykk i triceps.

Shrugs:
8x100kg
8x110kg
8x120kg
8x130kg
8x125kg

Ståande hantelpress:
6x30kgs
6x30kgs
6x30kgs

Tatepress i skråbenk:
8x17,5kgs
8x17,5kgs
8x17,5kgs

3set mage

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1147 : 06. juli 2013, 11:04 »
Tenker at det må være mulig å kombinere en offshorejobb med litt aktiv styrketrening, omså ta en litt annerledes rute. f.eks ved 2uker på og 3 uker av kan du trene ganske aktivt i 3 uker og ha 2 uker med lett trening på plattformen i form av sirkeltrening/BB complexes osv. bare for å holde muskulaturen i gang. Men er vanskelig og vet ikke hvordan timeplanen din ser ut.
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1148 : 06. juli 2013, 12:20 »
Tenker at det må være mulig å kombinere en offshorejobb med litt aktiv styrketrening, omså ta en litt annerledes rute. f.eks ved 2uker på og 3 uker av kan du trene ganske aktivt i 3 uker og ha 2 uker med lett trening på plattformen i form av sirkeltrening/BB complexes osv. bare for å holde muskulaturen i gang. Men er vanskelig og vet ikke hvordan timeplanen din ser ut.

Nei, det fungerte dårlig. Kvar tur eg skulle ut mista eg momentet eg fikk på dei 4vekene eg hadde fri. Problemet var ikkje å ha tid til å trene, eg trente alltid etter planen, men problemet var heller restitusjon. Søvnmangel va jo nesten en selvfølge (etter ei veke natt skulle du svinge om til ei veke dag på 24tima som eg sleit med å tilpasse meg til). Så kjem stress i andre rekke og 12 timers fysisk aktivitet. Å jobbe som boredekksarbeider på ein rigg som drive med leiteboring som kosta 250 000kr i timen å drifte er ikkje det samme som å vere på ein produksjonsplattform der pengane trilla inn.

Før eg begyndte tenkte eg at det måtte vere bra ein bra kombinasjon der eg fekk 4veke fri til å kun fokusere på treninga. Møtte andre ute som og hadde tenkt det samme før dei begyndte, men delte samme erfaring og meining som eg har idag.

Når det er sagt så er det jo eit heilt miljø der ute med forskjellige typer arbeid, og dei fleste lar seg nok beidre kombinere med trening enn den jobben eg hadde. Som du seier så er det best med noke berre for å holde liv i musklaturen og holde sentralnerve systemet igang ja. Eg var i minst dårlig når eg kom iland etter 2veker med begrensa utvalg av utstyr (smith maskin og 150kg frivekter) vs når eg var på rigg som hadde det eg trengte for å trene normalt med fristang og nok av frivekter.

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1149 : 06. juli 2013, 16:18 »
Hei Mads, brukte å lese loggen din når du logga her, det var en kul logg å lese, da du kjørte mye terapimastertrening kombinert med the basics som jeg har trua på. så topp at du er tilbake å logger:)


Jeg kan jo komme med noen innspill med det å trene når man jobber offshore, da jeg har jobbet offshore selv i to og et halvt år.

Jeg jobber som logge/traktor ing. en kjempespennde jobb som vi reiser rundt omkring på mange forskellige plattformer. både flytere, båter og faste plattformer.  Det er en jobb som kan være enten veldig rolig eller full fart når vi kommer ut.  Skal ikke påstå at vår jobb er verken tyngre eller lettere enn jobben til de som er i boring. men det kan i iløpet av en tur bli mye løfting, bæring, rigging inn og ut av brønn, masse trapper osv.

Min erfaring er uansett at under en jobb der det er noe å gjøre jevnt å trutt er enklere å få trent her ute.   jeg trener stort sett hver dag fordelt på push, pull og bein.  er det fristang ute trener jeg litt tyngre mark og bøy på beindagen, er det en smith så trener jeg høyere repps. og litt mer bygge trening.. har alltid med meg egen terapimaster ut så trener mye i denne om forholdene skulle være heeelt håpløse..

Går både dag og natt, men foretrekker natt, da jeg kan trene med en gang jeg står opp,  for min del er ikke dette noe problem, men ser jo at det er enkelte som sliter mer med snuingen enn andre. jeg tror det er dette som skaper mest problemer for folk. Ingen av av jobbene er uansett så tunge at det er det i seg selv som fucker opp treningen, om det er det så vil jeg si at man rett og slett er for dårlig trent. noe du ikke er Smiley

nå er det jo også et poeng at jeg ikke er i nærheten av det styrkemessige nivået som du er.  ( beste løft jeg har hatt i det siste er  2*2 på 200 i mark RPE = 8.5  rett etter 5*6 på 170. kv rundt 85-90 kg 176 høy.)  så  hvordan det virker inn på kroppen når man er på ditt nivå kan jeg ikke uttale meg om.  ser at det er  en annen offshorekar her inne, han Halvmetern, hadde vært gøy å hørt hans tanker om saken også:)

forøvrig grunne til at jeg likte loggen din var at jeg også hadde noen kneproblemer for en stund tilbak, og det var interessant å lese hva du gjorde i opptreningen.

selv er jeg ganske godt tilbak i sporet, kjøre veldig lite vanlig bøy men jeg kjører bøy til boks paralell med nøytal smal fotstilling. er vel et par cm over godkjent, men skal uansett ikke konkurere i styrkeløft så nytterdien for meg å gå et par cm dypere og runde litt i ryggen er det ikke verdt Smiley  kjøre litt dyp frontbøy og bøy med stopp i ny og ne Smiley

Har du prøvd å trene knebøy med nøytral fotstilling til boks m.stopp? for meg er denne helt topp for knærne, jeg foretrekker høyere repps på denne 8-20 og flere sett.



Uansett hva du velger videre så ville jeg tenkt meg om to ganger. det er de færreste som lever av trening, og dersom du trives offshore så er det en helt topp jobb og gode penger. i drillinga er jo mulighetene for opprykk også gode om du er flink, ivrig, og står på.

Uansett så blir det spennde å lese loggen din fremover! stå på Smiley
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1150 : 06. juli 2013, 16:56 »
Eg var i minst dårlig når eg kom iland etter 2veker med begrensa utvalg av utstyr (smith maskin og 150kg frivekter) vs når eg var på rigg som hadde det eg trengte for å trene normalt med fristang og nok av frivekter.

Der er du inne på noe av det jeg tenker. Hver økt bør ikke være med 200kg pluss. Man kan ha skikkelige produktive økter så korte som 15 minutter. 5 runder med 60kgs på stanga på noen BB complexes tar ikke stort lenger tid, men den totale løftemengden blir en del tonn, lett å restituere seg fra det er det også. Så lenge du jevnt å trutt får kjørt igjennom bevegelsesmønstrer på de store bevegelsene med littegrann vekter så vil styrken holde seg ganske konstant. Noe så brutalt enkelt som å trene 531 i 3-4 uker hjemme på full peising, 2 uker deload med lett trening ute og ny syklus hjemme igjen.
Vanlig Dietmarprogram på 8-12 uker blir nok utelukket, men det finns mange veier til rom Smiley Kan være morsomt å lære seg noe nytt også som f.eks rykk og støt mens man er ute
Prøver ikke å være belærende, men bare prøver å tenke i en ny bane sammens med deg Cheesy
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1151 : 06. juli 2013, 21:38 »
Det blir bra! Ka du skal opp på?

Ble en dobbel på 242, 250 og 255, så en singel på 266, skulle egentlig avslutte med en singel på 270 men fikk en mild strekk på siste dobbel, denne ble enda verre på singelen på 266 og jeg trakk meg fra å gå på 270 pga frykt for skade.  Sitter med en enormt stiv muskel på siden av magen nå men tror det skal gå bra.  

Økta var OK sånn i det store og det hele.

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1152 : 10. juli 2013, 18:36 »
Hei Mads, brukte å lese loggen din når du logga her, det var en kul logg å lese, da du kjørte mye terapimastertrening kombinert med the basics som jeg har trua på. så topp at du er tilbake å logger:)


Jeg kan jo komme med noen innspill med det å trene når man jobber offshore, da jeg har jobbet offshore selv i to og et halvt år.

Jeg jobber som logge/traktor ing. en kjempespennde jobb som vi reiser rundt omkring på mange forskellige plattformer. både flytere, båter og faste plattformer.  Det er en jobb som kan være enten veldig rolig eller full fart når vi kommer ut.  Skal ikke påstå at vår jobb er verken tyngre eller lettere enn jobben til de som er i boring. men det kan i iløpet av en tur bli mye løfting, bæring, rigging inn og ut av brønn, masse trapper osv.

Min erfaring er uansett at under en jobb der det er noe å gjøre jevnt å trutt er enklere å få trent her ute.   jeg trener stort sett hver dag fordelt på push, pull og bein.  er det fristang ute trener jeg litt tyngre mark og bøy på beindagen, er det en smith så trener jeg høyere repps. og litt mer bygge trening.. har alltid med meg egen terapimaster ut så trener mye i denne om forholdene skulle være heeelt håpløse..

Går både dag og natt, men foretrekker natt, da jeg kan trene med en gang jeg står opp,  for min del er ikke dette noe problem, men ser jo at det er enkelte som sliter mer med snuingen enn andre. jeg tror det er dette som skaper mest problemer for folk. Ingen av av jobbene er uansett så tunge at det er det i seg selv som fucker opp treningen, om det er det så vil jeg si at man rett og slett er for dårlig trent. noe du ikke er Smiley

nå er det jo også et poeng at jeg ikke er i nærheten av det styrkemessige nivået som du er.  ( beste løft jeg har hatt i det siste er  2*2 på 200 i mark RPE = 8.5  rett etter 5*6 på 170. kv rundt 85-90 kg 176 høy.)  så  hvordan det virker inn på kroppen når man er på ditt nivå kan jeg ikke uttale meg om.  ser at det er  en annen offshorekar her inne, han Halvmetern, hadde vært gøy å hørt hans tanker om saken også:)

forøvrig grunne til at jeg likte loggen din var at jeg også hadde noen kneproblemer for en stund tilbak, og det var interessant å lese hva du gjorde i opptreningen.

selv er jeg ganske godt tilbak i sporet, kjøre veldig lite vanlig bøy men jeg kjører bøy til boks paralell med nøytal smal fotstilling. er vel et par cm over godkjent, men skal uansett ikke konkurere i styrkeløft så nytterdien for meg å gå et par cm dypere og runde litt i ryggen er det ikke verdt Smiley  kjøre litt dyp frontbøy og bøy med stopp i ny og ne Smiley

Har du prøvd å trene knebøy med nøytral fotstilling til boks m.stopp? for meg er denne helt topp for knærne, jeg foretrekker høyere repps på denne 8-20 og flere sett.



Uansett hva du velger videre så ville jeg tenkt meg om to ganger. det er de færreste som lever av trening, og dersom du trives offshore så er det en helt topp jobb og gode penger. i drillinga er jo mulighetene for opprykk også gode om du er flink, ivrig, og står på.

Uansett så blir det spennde å lese loggen din fremover! stå på Smiley
Der er du inne på noe av det jeg tenker. Hver økt bør ikke være med 200kg pluss. Man kan ha skikkelige produktive økter så korte som 15 minutter. 5 runder med 60kgs på stanga på noen BB complexes tar ikke stort lenger tid, men den totale løftemengden blir en del tonn, lett å restituere seg fra det er det også. Så lenge du jevnt å trutt får kjørt igjennom bevegelsesmønstrer på de store bevegelsene med littegrann vekter så vil styrken holde seg ganske konstant. Noe så brutalt enkelt som å trene 531 i 3-4 uker hjemme på full peising, 2 uker deload med lett trening ute og ny syklus hjemme igjen.
Vanlig Dietmarprogram på 8-12 uker blir nok utelukket, men det finns mange veier til rom Smiley Kan være morsomt å lære seg noe nytt også som f.eks rykk og støt mens man er ute
Prøver ikke å være belærende, men bare prøver å tenke i en ny bane sammens med deg Cheesy

Avgjerelsen er tatt, og den kom heller ikkje over natta. Det vart ikkje 100% med den livsstilen, og som du seier Terje så hadde eg vert i beidre form når eg kom land med å begrense treninga så mykje og det forteller meg berre at eg aldri hadde nådd potensialet mitt med den jobben som er viktigare for meg enn pengane. Smiley


Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1153 : 10. juli 2013, 18:42 »
Søndag:

Markløft m/breidt grep (x5@9, 3%):
5x160kg
5x180kg
5x195kg
5x205kg @9
5x200kg
*Lenge sida eg har kjørt denne øvelsen. Fokus på å holde igjen rygg og hoft i bunn. Tungt i bunn, som og er meininga.

Benkpress:
7x102,5kg
6x125kg
5x137,5kg
5x137,5kg
5x137,5kg
5x137,5kg
*Såre bryst, litt lite trøkk. Må ete meir til neste veke.

Skråbenk:
7x72,5kg
6x87,5kg
5x95kg
5x95kg
5x95kg
5x95kg

Roing, liggande på benk:
8x70kg
8x80kg
8x90kg @9
8x87,5kg
8x87,5kg @9
8x85kg @9

4set hammercurls

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: MDS - Kraftdreikampf!
« #1154 : 10. juli 2013, 18:44 »
Måndag:

Ståande press:
6x62,5kg
5x72,5kg
5x80kg
3x87,5kg
3x87,5kg

Fronthev
Sidehev
Reverse hev
Mage

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!