Skrevet av Emne: En del spørsmål som jeg lurer på, help plis :)  (Lest 1302 ganger)

Utlogget steffo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

En del spørsmål som jeg lurer på, help plis :)
« : 20. februar 2008, 19:32 »
Hei, er er en gutt på 17 år som veier 73 kg og er 1.80 høg. Har trent i 2 år, første året bare tulletrening med dårlig kosthold og fullkropp 3 ganger i uken, 2 året litt mer serriøst på alt, og med forskjellige trenings programmer jeg har fått fra nettet. Jeg starter å bli veldig serriøs på treninga for ett par mnd siden, og kostholdet har skjerpa seg sammen med treninga. Trener virkelig serriøst og gir alt!

Har ett par spørsmål/ting jeg lurer på som jeg trenger svar på.

Målet mitt er å få en kropp som ser bra ut, atletisk samtidig som jeg blir bra sterk og har synlige muskler.
Driver å bulker nå for tiden, skal satse på å bli 85-90 kg og med en bra kropp, men blir vel å satse på 80 kg først. Men går det an å bulke og deffe samtidig? at jeg f.eks tar å springer før frokost noen dager i uken for å brenne litt fett, samtidig som jeg bulker og spiser mye sunt mat samtidig for å få muskler? Altså jeg legger på meg, men brenner samtidig fett med jogging/løping osv for å få musklene mer synlig.

Og ett spørsmål til: Kostholdet mitt, jeg har VELDIG god forbrenning, aldri vært feit, og når jeg ikke trente kunne jeg godt spise masse godte,brus og mat, jeg åt det jeg følte for, hver dag uten å legge på meg fett.
Kostholdet:  Må vel si jeg bruker Gainer, og snart kreabolic og multivitamin. Matpakken på skola er 6 brødskiver med ost/skinke + 20 kroner jeg tar med hver dag for å kjøpe enten salat med kylling,pasta og noe grønt, eller en grov baguett med ost, skinke, agurk, salat.

07.00:  100g havregryn, 1 banan, må presse i meg havregrynen og føler meg stappet av mat etterpå, kan jeg stappe inn en porsjon gainer her? skal starte med Krea bolic tabeletter og multivitaminer i tilegg.
09.00:  ett par brødskiver med ost/skinke på/ eller en medium omelett fra kantina på skolen.
12.00:  Salat eller baguette, og ett par skiver kansje.
14.00:  2 skiver
16.00:  En eller 2 frukter om det er lenge til middag, eple,appelsin eller gullerot for det meste.
17.00:  Dette er omtrent når vi har middag, og da spiser jeg alt det som pappan min lager, er alltid noe sunt og spiser meg god og mett, men maten varrierer så kan ikke si nøyaktig hva det er, men regn med en vanlig porsjon med litt extra siden jeg bulker Tongue
19.00:  Skål med havregryn 100g.
21.00:  2-3 skiver med 2-3 egg, eller 2-3 skiver med en halv boks makrell i tomat.
21.30-22.00 = leggetid, sover fra 8-9 timer oftest, litt lengre i helgene.
(De fleste brødskivene jeg spiser er vanlig kneip brød) Ferdig oppkjert pakke.

Hvor mye kalorier vil dere tro jeg får i meg i dette kostholdet, prøvd å regne ut selv men har ikke sjangs, blir bare feil, trenger erfarne folk til å  hjelpe meg. Så er det noen som ser cirka hvor mye kcal dette blir? Om noen kan finne det ut blir jeg utrooolig glad =) Ser det ut som det er nok for å legg på seg? og Når burde jeg sette inn gainerne her? Vurderer å ta om morgenen hver dag, og etter trening 4 ganger i uka.
(Står 3 ganger per dag, men vet ikke om jeg trenger det om jeg har bra nok kosthold)

Treninga: man: Brøst,triceps Benk programmet fra i form.
               Tir: rygg/biceps 5x5ML   2x10 chins   3x10 stangroing
                Torsdag : Føtter, varierer
                 Fredag : Brøst/skuldre,  Iform benk program.
 Maxer rundt 85 i benk, 140 i Markløft og 110 i knebøy atm, ikke prøvd max i militærpress men trener med 8x45

Så, blir jeg å klare å legge på meg og øke kroppsvekten/musklene/blir sterkere sånn som jeg har det nå?
Var kansje en rotete post med mange spørsmål, men,
Blir utrolig glad for svar, på forhånd takk! ;=)

Utlogget Dj Bear

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 618
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 618

  • Æ gir mæ aldri! ALDRI!
Sv: En del spørsmål som jeg lurer på, help plis :)
« #1 : 20. februar 2008, 22:16 »
Hey.

Deff og bulk på en gang tror jeg Funker men du får se etter på tråden om dette.
Bra kosthold, mye bedre en mitt i allefall. Jeg har ikke peil på den utrektninga desverre.

Mye karbohydrater i kostholdet ditt som er bra hvis du er på bulk. Så lenge du har bra forbrenning så blir du nok ikke noe problem å bli markert. Gainene kan du sikkert putte inn når det passer deg . Wink

Ser ut som du kjører det samme programmet som meg, og det funker godt så jeg tror du ikke trenger å bekymre for å øke i styrke. Bare kjør målrettet og jeg tror du kommer til å øke raskt.

Stå på med spisinga og treninga og skaff deg gode resultater. Grin

Mvh : Dj Bear
Gammel: 21år
Tung: ca 112kg
Høyde: 1.83

1rm:              Mål:
BP: - 135kg         140kg               
ML: - 215kg         220kg        
KB: - 185kg         200kg       
MP: - 85kg            90kg         

Trent siden: 30. september 2007
2010-2011: Militæret = pause
Oppstart: 20. august 2011

Min Loggbok

Utlogget sphaw

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 734

  • Heroes never die.... They just reload.
Sv: En del spørsmål som jeg lurer på, help plis :)
« #2 : 21. februar 2008, 00:09 »
Vil anbefale deg å sette deg et mål om gangen. Vil du bli svær eller vil du bli shredded? Hvis du prøver deg på begge deler samtidig vil du ikke lykkes spesielt med noen av delene, men bare sitte igjen med to "halvferdige resultater":

Med det sagt, kan du imidlertid øke i styrke samtidig som du minsker fettprosenten til en viss grad. Det kan gjøres via metoder som carb-cycling (google it).
The world is a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get it and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!

Utlogget steffo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: En del spørsmål som jeg lurer på, help plis :)
« #3 : 24. februar 2008, 19:48 »
Takker for svar ^^
Men har ett par nye spørsmål om dere gidder svare.

Jeg tenkte på bryst treninga, fant ut at jeg stagnerte veldig tidlig når jeg prøvde brøst programmet fra iform.no, jeg startet på 60% av 1 rm og klarte meg til jeg kom på 70 kg, da stoppet det på 4-5 reps. what
Vil fortsette å øke i benken, + at jeg samtidig kan trene litt volum for å få bedre utseende på bryst, så vurderte å trene noe som dette:
Fortsatt bryst 2 ganger i uken, men: Mandag: Benk, 5x5 og 5x3 om jeg stagnerer, og så trener meg opp til 5x5 igjen, og 2x10 flies, 3x10 franskpress. Tirsdag: rygg/biceps(5x5)
Tors: føtter    Fredag:  Benkpress med manualer, 3x8-10  Skuldre: Militærpress 3x8-10, sidehev 3x10

Ser dette bra ut? Eneste forskjellen blir vel at jeg tar 3x8-10 med manualer i stede for 5x6 på benk på fredag.
Og, med triceps, eneste jeg har som går på ''pure triceps training'' er jo franskpress 3x10, burde jeg putte inn mer? eller blir det nok trening fra press øvelser som benk og militærpress?
Og enda ett spm: Hvor mye kcal ser det ut som jeg får i meg i kostholdet jeg linka? ;=)
Takker på forhånd igjen!

Utlogget Dj Bear

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 618
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 618

  • Æ gir mæ aldri! ALDRI!
Sv: En del spørsmål som jeg lurer på, help plis :)
« #4 : 25. februar 2008, 08:23 »
hey igjen, endre på programmet slik du ønsker det. Hvis du stangnerer gjør som du tenkte, endre litt og yt max, spis godt og sov godt. Da fikser det seg etter ei stund, jeg har selv stått fast i benk, men det kommer seg skal du se.
Gammel: 21år
Tung: ca 112kg
Høyde: 1.83

1rm:              Mål:
BP: - 135kg         140kg               
ML: - 215kg         220kg        
KB: - 185kg         200kg       
MP: - 85kg            90kg         

Trent siden: 30. september 2007
2010-2011: Militæret = pause
Oppstart: 20. august 2011

Min Loggbok

Utlogget Joche

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 122

Sv: En del spørsmål som jeg lurer på, help plis :)
« #5 : 25. februar 2008, 09:50 »
Anbefaler at du bruker et program som "mat på data" for å regne ut ditt nåværende og fremtidige kosthold
http://matportalen.no/Emner/matpadata

Burde kanskje dobbeltsjekke noen av matvarene med de som er oppført i programmet ettersom de ikke alltid stemmer 100% overens

Utlogget sphaw

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 734

  • Heroes never die.... They just reload.
Sv: En del spørsmål som jeg lurer på, help plis :)
« #6 : 25. februar 2008, 10:14 »
Ikke endre på programmet slik du ønsker det. Hvis du skal begynne å lage dine egne programmer forutsetter det at du vet hva du gjør.
The world is a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get it and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: En del spørsmål som jeg lurer på, help plis :)
« #7 : 25. februar 2008, 10:25 »
Du har en del spørsmål du lurer på? Ser ut som du har spørsmålene. Du lurer kanskje på svarene?
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget sphaw

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 734

  • Heroes never die.... They just reload.
Sv: En del spørsmål som jeg lurer på, help plis :)
« #8 : 25. februar 2008, 22:08 »
Du skal kanskje også vurdere å trene litt bein, og ikke bare føtter? Wink
The world is a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get it and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!