Skrevet av Emne: Dop kan kriminaliseres  (Lest 6437 ganger)


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Dop kan kriminaliseres
« #1 : 04. mars 2008, 18:50 »
bad link


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Dop kan kriminaliseres
« #3 : 04. mars 2008, 18:56 »
Jeg tror det vil redusere endel av førstegangsdoperne, ja. Grensen for å prøve blir høyere. Spørsmålet er om dette eventuellt blir en tullelov som ikke håndheves, eller om det faktisk skal kastes bort ressurser på et så marginalt "problem".

Jeg stiller spørsmålstegn ved at tyverier og innbrudd allerede ikke blir etterforsket. Disse lovbruddene er mye større samfunnsproblem og har mye større konsekvenser for de det rammer. Jeg tror ikke de som får henleggelser på innbrudd syns prioriteringene er riktige hvis politiet skal bruke penger tilsvarende 4 arbeidstimer for en etterforsker på å teste Bola Nordmann...  what

Men bare det at en slik lov KOMMER kan i seg selv være preventivt. det er Kontrollteori i praksis; Jo mer man har å tape på noe, jo mindre sjanse for at man bryter normen.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Dop kan kriminaliseres
« #4 : 05. mars 2008, 13:32 »
Gikk ikke KRIPOS ut mot dette pga nettop det faktum at det er så lite samf.problem totalt sett?

Og politiet i Norge har ikke så mye ressusjer fra før av.. Tror ikke det blir enkelt å fotfølge folk for slikt.

Men sant som Egil sier; Kan være prevantivt for folk som tenker på å begynne.

Men, litt rart om KRIPOS skal gå med denne gangen, studien fjernet sammenhengen i deres sak mellom aggresjon og doping..


Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

Sv: Dop kan kriminaliseres
« #5 : 05. mars 2008, 13:51 »
Men vil en slike lov kunne gjøre at man kan gjennomføre testing og utestengelser av medlemmer på helsestudioer?
I så fall kan vel kanskje en slik lov kunne virke forebyggende? 
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Dop kan kriminaliseres
« #6 : 05. mars 2008, 13:54 »
Det er en interessang vinkling, men om dette går da ut over den nåværende formuleringen av personvernloven, det er jo et spørsmål.

Interessant spørsmål det ja:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
Sv: Dop kan kriminaliseres
« #7 : 05. mars 2008, 13:58 »
Men vil en slike lov kunne gjøre at man kan gjennomføre testing og utestengelser av medlemmer på helsestudioer?
I så fall kan vel kanskje en slik lov kunne virke forebyggende? 

isåfall vil det bli et marked for "underground gym`s" da Wink

regner med at hvis det blir ulovlig så vil datatilsynet fortsatt slå til mot det det å teste folk på div senter...

får man misstanken på seg, blir "gjort" til en " boler" av gymmet man trener på, må ta testen og er negativ kan det få skikkelige konsekvenser for gymmet og de som jobber der.
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Dop kan kriminaliseres
« #8 : 05. mars 2008, 14:10 »
Snakk om tullete opplegg. Er det ADN som har sniki rundt i kulissene og prøvd å rettferdiggjøre sin egen eksistens eller noe? Gjøre et stort problem ut av noe bitte lite? Tongue For har ikke no tro på at politikerne har så fryktelig mye peiling på det her altså.. Hva med å bruke penger på virkelige problemer i stedet for å tulle med sånt som dette da? Tongue

Artikkel a la javelite:

Sitat
"Han trur likevel ikkje ein løyser problema med alkohol og tobakk utelukkande ved å kriminalisere det.

Politiet i Sunnfjord gjorde i januar eit stort sprit- og tobakkfunn. I kjølvatnet av dette, meinte tidlegare alkoholiker D. Rankesen at sprit må bli ulovleg. Han hadde også røyka en del tobakk, sa han. Trasige greier det og. Justisministeren er ikkje så kategorisk som Rankesen.

- Vi må også tenkje førebygging og andre tiltak. Mellom anna korleis vi skal få folk til å unngå å kome inn i slike miljø, seier Storberget. Han stiller spørsmål ved om det er riktig at politiet skal bruke ressursane sine på alle landets serveringssteder. 

Om alkohol og tobakk blir kriminalisert avgjørast når ein ny straffelov kjem om ikkje lenge.

Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Dop kan kriminaliseres
« #9 : 05. mars 2008, 14:20 »
Jeg mener;

Dere; Lesere av TF; Ser dere ringeffekter rundt dere når dere er ute i gata pga dopingbruken blant folk?

Om det blir en kriminalisering, vil jeg allikevel driste meg til å si at det er DIREKTE VANVIDD å sidestille dette med narkotika osv.

Må ærlig inrømme (uansett hva folk syntes om det) at dette ikke bør gjennomføres. Alkohol og tobakk er i samme skala faktisk.

Det er;
*Ingen beviste sammenhenger mellom vold og AAS
*Det er ingen helt beviste sammenhenger av Akutt (merk akutt) livsfarlige bi effekter av aas

Dopingmiddlene er legemiddler, tobakk og alkohol har ingen medisinsk bruk.. Årsaken til at disse aldri vil kriminaliseres er at staten tjener 25% av salgsummen på disse per enhet.

Nå er jeg ikke for doping, mange vil sikkert lese det jeg skriver å rynke på nesa, men jeg står for at jeg ønsker å bo i et land som ikke styrer folket sitt til den minste detalj, ala det nye foreslåtte overvåkningsystemet "Datalagringsdirektivet" som er foreslått--

Anbefaler alle forøvrig å lete etter den gruppen på facebook og signere oppropet. Privatliv må en ha rett på:)

Offtopic der, men uansett:)

Jeg mener faktisk at; Nei. Doping bør ikke kriminaliseres, MEN; Kanskje selgere og importører skulle få hardere straff, det ville jo redusere tilgangen.. Blir ikke rett å kjeppjage sluttbrukerene, det er ikke de som er problemet egentlig.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Dop kan kriminaliseres
« #10 : 05. mars 2008, 14:22 »
Hadde vært artig dette Smiley Hvis denne loven faller igjennom så kan man jo tyste på folk utenfor organisert idrett også, og på så måte vil samfunnet, på en litt større grad enn i dag, passe på hverandre på samme måte som idrettsutøvere passer på hverandre innenfor klubbene i NIF. Av og til får kanskje politiet ransakelsesordre og kan med dette ta dopingtester. De kunne møtt opp på mange eventementer og gjort massetester (og helst hatt utstyr der testresultatet framkommer nesten umiddelbart). Det kunne skjedd mye artig som følge av dette. Egil Berli-Johnsen vinner norges sterkeste mann, Jan Arthur Aune vinner NM i fitness og Olaf Dahl vinner tungvektsklassen i kroppsbygging (han trengte bare å sole seg og ta bort hårene på brystkassa. Deffen var ikke så viktig fordi ingen andre klarte å bli tunge nok til å delta i tungvektsklassen med mindre fettprosent enn Dahl).
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Dop kan kriminaliseres
« #11 : 05. mars 2008, 14:23 »
Hadde vært artig dette Smiley Hvis denne loven faller igjennom så kan man jo tyste på folk utenfor organisert idrett også, og på så måte vil samfunnet, på en litt større grad enn i dag, passe på hverandre på samme måte som idrettsutøvere passer på hverandre innenfor klubbene i NIF. Av og til får kanskje politiet ransakelsesordre og kan med dette ta dopingtester. De kunne møtt opp på mange eventementer og gjort massetester (og helst hatt utstyr der testresultatet framkommer nesten umiddelbart). Det kunne skjedd mye artig som følge av dette. Egil Berli-Johnsen vinner norges sterkeste mann, Jan Arthur Aune vinner NM i fitness og Olaf Dahl vinner tungvektsklassen i kroppsbygging (han trengte bare å sole seg og ta bort hårene på brystkassa. Deffen var ikke så viktig fordi ingen andre klarte å bli tunge nok til å delta i tungvektsklassen med mindre fettprosent enn Dahl).

Hahahahaha:)

Bra innlegg Smiley

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

Sv: Dop kan kriminaliseres
« #12 : 05. mars 2008, 17:09 »
Latterlig. Da kan de like greit kutte ut tobakk og alkohol hvor det virkelig kan gå utover andre på fylla, eller røykingen.
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Dop kan kriminaliseres
« #13 : 05. mars 2008, 17:36 »
De går etter AAS fordi det er veldig få som bruker det; pga at mannen i gata egentlig ikke har så fryktelig mye peiling, har man stereotypen "boler", som er stor, sterk, skalla, har et digert gullkjede, masse tattiser, sint bikkje, hus i dårlig nabolag, kjører BMW og har kompiser med rulleblad.

Hvorfor i all verden kan de ikke få opp øya og se at alkohol og tobakk er et _langt_ større problem enn AAS? Jo det skal jeg fortelle dere: de som røyker fikk klina røykeloven i trynet: "æsj assa, nå kan vi ikke sitte hvor vi vil og utvikle lungekreft lenger". Hva alkohol angår, Norge har en slik drikkekultur at om det så bare hadde blitt noen former for kutt i tilgjengeligheten av alkohol hadde det blitt opprør og landet hadde gått av skaftet. Helst vil man jo ha tak i alkohol 24/7, og bruker argumentet med at det blir mindre drikking av ulovlige substanser om øl og vin er å få tak i døgnet rundt. Saken er jo også at staten tjener for mye penger på begge nevnte til å begrense tilgangen.

Jeg røyker særdeles lite, drikker omtrent ikke i det heletatt, har aldri blitt dømt for noe som helst, prøver å holde fartsgrensa, spiser sunt, gjør det relativt greit på skolen, tyr ikke til vold i stressa situasjoner og betaler skatt; jeg ser det som min fulle rett å benytte meg av muskelbyggende stoffer om jeg en vakker dag skulle finne ut at jeg vil bruke det. Utenfor organisert idrett, selvfølgelig.

ADN kan kjøsse meg i rauholet om de skulle mene noe annet. Det kan forsåvidt også politikerne. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget city

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 475
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 475

Sv: Dop kan kriminaliseres
« #14 : 05. mars 2008, 17:45 »
Hadde vært artig dette Smiley Hvis denne loven faller igjennom så kan man jo tyste på folk utenfor organisert idrett også, og på så måte vil samfunnet, på en litt større grad enn i dag, passe på hverandre på samme måte som idrettsutøvere passer på hverandre innenfor klubbene i NIF. Av og til får kanskje politiet ransakelsesordre og kan med dette ta dopingtester. De kunne møtt opp på mange eventementer og gjort massetester (og helst hatt utstyr der testresultatet framkommer nesten umiddelbart). Det kunne skjedd mye artig som følge av dette. Egil Berli-Johnsen vinner norges sterkeste mann, Jan Arthur Aune vinner NM i fitness og Olaf Dahl vinner tungvektsklassen i kroppsbygging (han trengte bare å sole seg og ta bort hårene på brystkassa. Deffen var ikke så viktig fordi ingen andre klarte å bli tunge nok til å delta i tungvektsklassen med mindre fettprosent enn Dahl).


så det du sier at alle på norges sterkeste mann er dopet utenom egil.....
Alder: 21 Vekt: ca 112-117kg Høyde: 180cm

Benk: 155kg
Knebøy: 220kg
Markløft: 280kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!