Skrevet av Emne: Er det bedre å sove 8-10 timer enn 11-13 timer ?  (Lest 1490 ganger)

Utlogget xyder

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 227
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 227

Nå i ferien har eg gleden av å kunne sove så lenge eg klarer, og det er ikke noe problem for meg å sove 12 timer. Så det eg lurer på, er om det er bedre å sove så lenge ? Har hørt folk har snakka om at forbrenninga stopper helt opp elns... Hva sier dere til saken ? Sove 8-10 timer eller 11-13 timer ?

Utlogget Gonzalez

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 157

På åtte til ti timer rekker du å bli god og utvhilt, samtidig som du ikke sover bort absolutt hele dagen.

Jeg går i allefall for ca. 8-9, ikke fordi jeg kontrollerer det på noen måte, men fordi da er jeg uthvilt og vel så det...dessuten bruker det som regel å nærme seg middag Wink

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Har hørt folk har snakka om at forbrenninga stopper helt opp elns...

Ja altså det er klart at du forbrenner mindre kalorier når du sover. Men det har vel ikke noen spesiell påvirkning på forbrenningen utover dagen såvidt jeg vet.

Men uansett så er nok det beste å holde seg til rundt 8-10. Personlig føler eg at eg trenger ca 9 timer for å prestere optimalt. Døgnrytmen spiller også en viktig rolle her. (Å ha en gjevn og god en..)

Utlogget xyder

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 227
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 227

Absolutt værste eg vet er å bli vekt eller ikke sove til eg våkna, ganske morragretten så blir nok ikke noe stopp på sovinga, viktig med søvn men ville berre vite hva konsekvensane var med "overdreven" søvn :=)


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!