Skrevet av Emne: "Skattene i Norge må kraftig opp"  (Lest 8519 ganger)

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #15 : 05. august 2008, 20:28 »
Hey, her var det mye kompetanse, eller i alle fall meninger. Hvorfor kan ikke bare dere styre landet? Jeg syns at oss under 25 skal få muligheten til å styre for oss selv, tenk hvor lite skatt vi måtte betale? Vi kan jo bare gjøre slik som FRP sier og ta av Oljepengene, det vil jo løse alle våre problemer. La oss stemme FRP! Dette høres ut som noe for oss Cheesy


-Nei, jeg velger faktisk å høre på de som kan det fremfor 16åringer som har jobb i kommunen og 17åringer med (antatt) erfaring med overtidsjobbing. De fleste har råd til å betale litt ekstra. De som ikke har råd, og da mener jeg ikke noen som ikke kan kjøpe seg en Audi A6 fremfor en A4, vil ikke trenge å betale ekstra skatt.

Ta deg selv som eksempel Maui. Du har bilde av en svindyr klokke som ditt personlige bilde, og jeg antar derfor at det er din. Du klager over hvor mye skatt (og moms?) vi betaler, men velger å betale djevelsk mye for en klokke? Når hvermannsen faktisk må tenke seg litt om for å kjøpe seg en luksusklokke, så er det klaging på gang. Typisk norsk syting. I utlandet snakker vi alltid om hvor rike vi er, men her hjemme har vi så dårlig råd. Jeg blir flau av å være norsk til tider, spesielt når jeg leser alle disse innleggene som den gjengse FRP-er skriver.

-bon, lei av klaging.
Støttes av Lånekassen

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #16 : 05. august 2008, 20:45 »
"Skal nordmenn beholde kvaliteten i velferdstilbudet, må skattenivået skrus kraftig opp, mener et flertall av 20 samfunnsøkonomer NRK har snakket med."
NRK bør også snakke med den vanlige mannen\kvinnen i gata, og få høre hva de mener om skatteøkning.

Målet her var vel å komme frem til de nødvendige finanspolitiske tiltak for å sikre fremtidig velferdskvalitet - ikke å finne ut av hvorvidt Ola Nordmann kunne tenke seg flere slanter i sparegrisen. Jeg tror NRK har spurt de rette menneskene.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #17 : 05. august 2008, 20:54 »
Som det blir nevnt i artikkelen betaler vi i Norge relativt lite skatt i forhold til våre naboland, men vi betaler jo en hel del man ikke finner i andre land. Det er en del avgifter og andre utlegg vi har her til lands som vi er relativt alene om.

Ja, vi tjener godt her til lands og levestandarden er jevnt over meget bra, men vil økte skatter være den beste løsningen? Jeg kan glatt innrømme at jeg ikke har god nok innsikt i temaet til å kunne komme med gode argumenter for eller imot, men jeg tror kanskje det blir en litt for lettvint løsning...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #18 : 05. august 2008, 22:32 »
Jeg tror den norske staten bruker alle unnskyldningene de kan finne på for å vri noen ekstra kroner ut av folket, nødvendig eller ikke.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Inspiration

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #19 : 05. august 2008, 22:39 »
Nå er det ikke mye JEG har og si som 17åring ang dette emnet. Men jeg har fått nok av den slags!

Renten skal hele tiden opp pga vi skal leve bedre, men hvor mye penger sitter egentlig Norge med?

Synes de heller skulle brukt en liten brøkdel av dette på: militæret, sykehus, eldre og skolegang! Istedenfor at vi andre må betale for det akkurat nå. En liten del av denne formuen må da kunne gies til det norske folk, som såå lenge har betalt for det?
trene?

Vekt: 90kg ca:(
Høyde: 175cm

Mål for Sommeren 2012
90--> 75-80kg og en sommerform?!?

Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114636.0

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #20 : 05. august 2008, 22:43 »
Ta deg selv som eksempel Maui. Du har bilde av en svindyr klokke som ditt personlige bilde, og jeg antar derfor at det er din. Du klager over hvor mye skatt (og moms?) vi betaler, men velger å betale djevelsk mye for en klokke? Når hvermannsen faktisk må tenke seg litt om for å kjøpe seg en luksusklokke, så er det klaging på gang. Typisk norsk syting. I utlandet snakker vi alltid om hvor rike vi er, men her hjemme har vi så dårlig råd. Jeg blir flau av å være norsk til tider, spesielt når jeg leser alle disse innleggene som den gjengse FRP-er skriver.

-bon, lei av klaging.

Det er sjelden jeg leser ett innlegg jeg er mer enig i. Honnør 365 dager i året.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #21 : 05. august 2008, 22:49 »
Hey, her var det mye kompetanse, eller i alle fall meninger. Hvorfor kan ikke bare dere styre landet? Jeg syns at oss under 25 skal få muligheten til å styre for oss selv, tenk hvor lite skatt vi måtte betale? Vi kan jo bare gjøre slik som FRP sier og ta av Oljepengene, det vil jo løse alle våre problemer. La oss stemme FRP! Dette høres ut som noe for oss Cheesy


-Nei, jeg velger faktisk å høre på de som kan det fremfor 16åringer som har jobb i kommunen og 17åringer med (antatt) erfaring med overtidsjobbing. De fleste har råd til å betale litt ekstra. De som ikke har råd, og da mener jeg ikke noen som ikke kan kjøpe seg en Audi A6 fremfor en A4, vil ikke trenge å betale ekstra skatt.

Ta deg selv som eksempel Maui. Du har bilde av en svindyr klokke som ditt personlige bilde, og jeg antar derfor at det er din. Du klager over hvor mye skatt (og moms?) vi betaler, men velger å betale djevelsk mye for en klokke? Når hvermannsen faktisk må tenke seg litt om for å kjøpe seg en luksusklokke, så er det klaging på gang. Typisk norsk syting. I utlandet snakker vi alltid om hvor rike vi er, men her hjemme har vi så dårlig råd. Jeg blir flau av å være norsk til tider, spesielt når jeg leser alle disse innleggene som den gjengse FRP-er skriver.

-bon, lei av klaging.
Hva er feil med FRP? Å hva er det AP gjør så mye bedre?
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #22 : 05. august 2008, 23:00 »
Lei av klaging? Sjøl er jeg lei av at folk finner seg i alle mulige avgifter og pålegg. Det som skjer er jo at de som tjener litt mindre enn snittet sliter med å komme seg gjennom hverdagen, mens de som tjener mye kaller det hele klaging og helst vil betale enda mer. Bare for å ta et eksempel, med engangsavgifta vi har på bilene våre skulle vi jo hatt DE gode veiene. Kan ikke huske å ha sett noe til de. Utenom i Oslo og området rundt da, selvsagt.
"Vi har råd til å betale" blir plutselig til "nyttig idiot for staten".. Tongue

Jaaaada alle dere som liker å fremstå som bedrevitere for "oss(?)" dumme FrP-ere, jeg er fullstendig klar over hvordan velferdsstaten fungerer.

...og hvem har vel nevnt oljefondet...? Huh

Hva er feil med FRP? Å hva er det AP gjør så mye bedre?
FrP vil bruke litt av fondet, mens AP vil vente til vi blir medlemmer i EU. Da mister vi jo all kontroll med pengene, fordi vi blir pålagt å dele.. biggrin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #23 : 05. august 2008, 23:18 »
man kan godt diskutere et fornuftig skattenivå mtp. å gi næringslivet gode vilkår osv, men at noen privatpersoner klager over at de personlig betaler for mye i skatt er egentlig ganske flaut. "buhu, jeg må spare litt lengre for å få penger til 50" flatskjerm". Hvis man tjener over 150k og sliter med med å ha penger til nødvendige utgifter, så kan man trygt kalle seg selv neger-rik! Min erfaring er at en veldig stor andel av de som klager over dårlig råd, er de samme som løper rundt med kredittkort og forbrukslån og kjører fin relativt ny og fin bil. kanskje på tide å slutte å bruke penger man ikke har?

Dessuten er denne diskusjonen om skattenivået ikke enestående her i Norge. Det er ikke få økonomer i USA som mener at de enten må kutte kraftig ned på velferden, eller øke skattene for at det på sikt skal kunne gå rundt i det hele tatt.

Utlogget Razor

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #24 : 05. august 2008, 23:19 »
.

Utlogget Knesk

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 42

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #25 : 06. august 2008, 07:35 »
Det er de som tror at Norges velferdsnivå kommer til å vare evig som kommer til å bli mest lei seg.  Artikkelen sier jo at vi trenger mer penger for å beholde nivået vi har idag. Så klarer dere å blande inn økonomenes privatøkonomi, "fordi de er så rike".

De mener skatten sannsynligvis bør økes for å ha det slik vi har det idag, i fremtiden.

Hvis dere syntes skatten er så forferdelig i Norge, så er det vel ikke så veldig langt å flytte til utlandet Smiley
En dag uten trening er en dag uten mening. hviledag.

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #26 : 06. august 2008, 09:42 »
Nå er det ikke mye JEG har og si som 17åring ang dette emnet. Men jeg har fått nok av den slags!

Renten skal hele tiden opp pga vi skal leve bedre, men hvor mye penger sitter egentlig Norge med?

Synes de heller skulle brukt en liten brøkdel av dette på: militæret, sykehus, eldre og skolegang! Istedenfor at vi andre må betale for det akkurat nå. En liten del av denne formuen må da kunne gies til det norske folk, som såå lenge har betalt for det?
Et tips: når det er tid for å studere videre,vurder økonomi.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #27 : 06. august 2008, 09:50 »
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/08/05/542654.html?1217914574#1217914574
 Hadde vært noe annet hvis jeg hadde tjent 5 mill ++ i året. Da kunne de gjerne trukket meg 50% i skatt uten at jeg hadde blitt videre deprimert, for da hadde jeg uansett hatt relativt bra utbetaling sett i mine øyne.

Kan love deg at du ville sett på dette annerledes hvis du faktisk tjente 5 mill i året og staten tok 2.5 av de.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #28 : 06. august 2008, 09:51 »
Penger forsvinner ikke, derimot skifter de eiere. Samtidig som noen blir fattigere så blir noen rikere. Slik situasjonen er i verden så er vel omtrent 90% av pengene i hendene til 10% av menneskene eller noe sånt. Gidder ikke sjekke kilder på det, skulle ikke forundre meg ihvertfall.
Dette er feil. Økt handel sørger for økt velstand,ikke at den ene parten blir lurt mens den andre "vant". Man ser at når handelen mellom 2 land øker så øker begge lands bnp samtidig. Utfordringen er nå å få vekk de tullete tollmurene som vi og andre land har som koster staten milliarder, gjør produkter dyrere for kundene og er med å bremse verdenshandelen. Dette spesielt med tanke på fattige land som har sitt fortrinn i landbruk.

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: "Skattene i Norge må kraftig opp"
« #29 : 06. august 2008, 10:29 »
hahaha  rofl I denne tråden var det like mye kunnskap i som den tråden der damene på kvinneforumet kommenterte hvordan menn med muskler er...  Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!