Skrevet av Emne: Usain Bolt i form?  (Lest 16097 ganger)

Utlogget Zuul

Sv: Usain Bolt i form?
« #15 : 16. august 2008, 23:45 »
Jeg har drømt om å se noen løpe forterer enn 19.32 lenge, så jeg håper han gir full hytte hele veien Grin

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Usain Bolt i form?
« #16 : 17. august 2008, 00:29 »
Tar han ikke rekorden på 200 meter er det noe galt. Alt tilsier jo, foreløpig at han fint skal være i stand til å ta den, men det er vel vanskeligere å beregne hvor fort en må løpe, jo lenger distansen er? Jeg tenker jo på at de lever jo på dette og for hver rekord, og 1. plass følger det jo med reale bonuser. Det er jo grunnen til at han har jogget på slutten så han senere kan flå rekorden ytterligere og få bonuser.

Det blir jo spennende å se hvor flink han kommer til å være med tanke på å beregne hvordan han ligger i forhold til rekorden. Han gir vel neppe full faen i fare for å sette en rekord som han aldri vil klare å slå igjen? Smiley
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Usain Bolt i form?
« #17 : 17. august 2008, 00:30 »
Tar han ikke rekorden på 200 meter er det noe galt. Alt tilsier jo, foreløpig at han fint skal være i stand til å ta den, men det er vel vanskeligere å beregne hvor fort en må løpe, jo lenger distansen er? Jeg tenker jo på at de lever jo på dette og for hver rekord, og 1. plass følger det jo med reale bonuser. Det er jo grunnen til at han har jogget på slutten så han senere kan flå rekorden ytterligere og få bonuser.

Det blir jo spennende å se hvor flink han kommer til å være med tanke på å beregne hvordan han ligger i forhold til rekorden underveis. Han gir vel neppe full faen i fare for å sette en rekord som han aldri vil klare å slå igjen? Så det er vel det det vil stå på. Smiley

For dette var jo meningen... Tongue
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Usain Bolt i form?
« #18 : 17. august 2008, 00:32 »
Tar han ikke rekorden på 200 meter er det noe galt. Alt tilsier jo, foreløpig at han fint skal være i stand til å ta den, men det er vel vanskeligere å beregne hvor fort en må løpe, jo lenger distansen er? Jeg tenker jo på at de lever jo på dette og for hver rekord, og 1. plass følger det jo med reale bonuser. Det er jo grunnen til at han har jogget på slutten så han senere kan flå rekorden ytterligere og få bonuser.

Det blir jo spennende å se hvor flink han kommer til å være med tanke på å beregne hvordan han ligger i forhold til rekorden. Han gir vel neppe full faen i fare for å sette en rekord som han aldri vil klare å slå igjen? Smiley
På 180 meter stopper han sikkert opp, roper: "hvor mange sekunder har jeg igjen på verdensrekorden?" og når treneren sier: "4 sekunder Usain! 4 sekunder!" Så danser han seg inn til målpassering på 19.30 Smiley Jeg håper imidlertid vi får se 18.99 natt til mandag.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Usain Bolt i form?
« #19 : 17. august 2008, 00:41 »
På 180 meter stopper han sikkert opp, roper: "hvor mange sekunder har jeg igjen på verdensrekorden?" og når treneren sier: "4 sekunder Usain! 4 sekunder!" Så danser han seg inn til målpassering på 19.30 Smiley Jeg håper imidlertid vi får se 18.99 natt til mandag.

Hmm... blush
Ja, nei... Jeg veit ikke jeg. Under 19.00 hadde jo vært rasende festlig. Smiley
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Mr M

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 58
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 58

  • 1994 modell
Sv: Usain Bolt i form?
« #20 : 17. august 2008, 10:30 »
Er redd han ikke er helt rein....
Mr M

Forbilde: Andreas Thorkildsen - OL Gull Beijing 2008!
Favoritt sporter: Fotball og Hockey
Stjernen Hockey Fredrikstad<3

Utlogget Explosive

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 101

  • It ain`t over `til it`s over!
Sv: Usain Bolt i form?
« #21 : 17. august 2008, 12:41 »
Tror ikke det blir noen rekord på 200m. Den er for sterk. Michael Johnson hadde sinnsyk frekvens i tillegg til steg, da han satte rekorden på 19.32, det gikk langt raskere enn jeg tror Bolt kan matche:   http://www.youtube.com/watch?v=Yz2ce5Zzah0&feature=related

100m tiden trenger ikke ha så mye å si for gode løp på 200m. Michael Johnson tror jeg ikke har vært under 10.00, og Pietro Mennea Hadde vel nærmere 10.20 som best på 100m, da han løp 19.72 på 200m.

Jeg skulle gjerne blitt bevist feil da. Det er modent for en verdensrekord på 200m.

Dersom forholdene er gode ser jeg det som realistisk med et 19.50 løp. Det er en sensasjon i seg selv. Blir forresten spennende å følge med Jays Ndure. Han trenger vanligvis tid for å få opp farta... men da holder det ikke å "ta det med ro" dersom han skal komme seg videre... Smiley

Flere som har synspunkter?
Citius, Altius, Fortius

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Usain Bolt i form?
« #22 : 17. august 2008, 13:09 »
Jeg klarer bare ikke å forstå at Bolt ikke skal kunne ta 200 meter-rekorden (hvis han vil vel og merke). Hans tempo ble bare hurtigere og hurtigere på 100 meteren før han roet ned. 100 meter-tiden trenger ikke å ha mye å si for 200 meteren, men hvis man er slikt bygd dom Bolt og ser så sprek ut som han gjorde etter målpassering. Sprintere pleier ikke å jogge langt etter målpassering og de pleier å stå og gispe etter luft. Dette gjorde ikke Bolt. Han kunne godt ha løpt videre. Vi må huske på at 200 meter er hans spesialdistanse. Det er vel ikke så veldig lenge siden at de ble bestemt at han måtte prøve å satse på 100 meteren også...
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Charro

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 205
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

Sv: Usain Bolt i form?
« #23 : 17. august 2008, 13:24 »
Må si meg enig med Explosive. Michael Johnsons 19,32 er nærmest å sammenligne med Beamons legendariske lengdesprang i 1968. Menneas tid stod lenge, og det kan Johnsons tid også gjøre. En forbedring av verdensrekorden på fire tideler over en så kort distanse som 200 meter sier sitt om hvilket sinnsykt løp Johnsons var. Har ikke tro på verdensrekord, men 19,50 kan gå.

Utlogget Explosive

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 101

  • It ain`t over `til it`s over!
Sv: Usain Bolt i form?
« #24 : 17. august 2008, 14:04 »
Vi gleder oss isåfall til 200m.
Når går den? Jeg er litt lite oppdatert starttidene i OL....
Citius, Altius, Fortius

Utlogget CG

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

Sv: Usain Bolt i form?
« #25 : 17. august 2008, 15:33 »
Er redd han ikke er helt rein....
Kan du vennligst forklare hvorfor i alle dager du tror han er dopet?
Er møkk lei pølsepakk som deg som slenger ut "han er dopa" i både tide og utide uten å begrunne et eneste ord av tegneseriefrasen sin - og ja, du er så kjempetøff når du slenger ut slike kommentarer!
Kjempetøfftøfftøff!

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Usain Bolt i form?
« #26 : 17. august 2008, 15:43 »
At fyren jogger inn de siste 30 meterene og vifter og hoier inn til ny verdensrekord, i tillegg til at vi har dopingavsløringer på flere sprintere friskt i minne fikk meg til å tenke det samme. For øvrig bør du roe deg ned noen hakk

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Usain Bolt i form?
« #27 : 17. august 2008, 15:47 »
Er redd han ikke er helt rein....

Fra en link på dagbladet.

Fra ett punkt:

"Because he runs faster than other people who used drugs he is on drugs?
I could use all the drugs in the world and never run faster than 12:00. So I assume all people who runs below 12:00 is on drugs. Makes perfect sense."


Fra ett annet punkt:

Question: Imagine a 100 m race where Dwain Chambers runs in 9.87, Justin Gatlin 9.77, Tim Montgomery 9.78, and Usain Bolt 9.69, who would you most likely suspect of using performance- enhancing drugs…?

(Tip: look up the first three sprinters, and what they had to do/take in order to reach above mentioned results)


Men så er jo Usain en go del høyere, og har lengre steg enn de fleste tidligere. Det er viktig å huske på!
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Usain Bolt i form?
« #28 : 17. august 2008, 15:48 »
Er redd han ikke er helt rein....

Skjønner godt at slike spekulasjoner dukker opp, og for all del godt mulig du har rett. Men du kan samtidig sette opp en liste over alle verdensmestere og ol-mestere de siste 30 år og spørre deg selv hvor mange som har vært 100% rene. Neppe mer en en håndfull.(ja dette er ren spekulasjon og helt subjektivt)

Nyt det mens det varer, morsomt med bolt at han tilsynelatende ikke bryr seg mye om tiden, men kun å vinne. Kanskje han gjør som Bubka i sin tid, tar noen verdensrekorder i året sånn for å holde lønningsposen på et akseptabelt nivå.


Utlogget CG

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

Sv: Usain Bolt i form?
« #29 : 17. august 2008, 15:52 »
fikk meg til å tenke det samme.
Nettopp der har du forskjellen også. En ting er å fundere, en annen ting er å presentere en mening - som atpåtil er fullstendig ubegrunnet. Ser ingen grunn til å roe meg ned, for slike kommentarer som fra Mr. M er direkte usmakelige og gjør meg rett og slett forbanna.
Ja, sprintere tas for doping.
Ja, han nærmest jogget de siste meterene.
Men dette er ikke ensbetydende med at han er en juksefant - hannes fysikk er jo ganske utradisjonell i sprintersammenheng. Livevel betyr dette ikke at en mann med lange bein jukser fordi han en av de få som også kan bevege dem ganske fort.
Genetikk er forskjellig, vet du. Nå har Bolt presentert sin variant, så er han uskyldig inntil (evt.) det motsatte er bevist.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!