Skrevet av Emne: Usain Bolt i form?  (Lest 16222 ganger)

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Usain Bolt i form?
« #30 : 17. august 2008, 15:53 »
Kan du vennligst forklare hvorfor i alle dager du tror han er dopet?
Er møkk lei pølsepakk som deg som slenger ut "han er dopa" i både tide og utide uten å begrunne et eneste ord av tegneseriefrasen sin - og ja, du er så kjempetøff når du slenger ut slike kommentarer!
Kjempetøfftøfftøff!

Etter at toppsprinter etter toppsprinter har blitt tatt for doping er det helt naturlig at man stiller spørsmålstegn ved en slik prestasjon. Som en konsekvens av dette trengs det ingen forklaring på hvorfor folk tror han er dopet, men inntil det motsatte er bevist er han jo å betrakte som ren.

Folk er ikke naive og det må være lov å være skeptisk, men jevnt over er jo folk raske til å rope "ulv ulv!" så fort noen presterer over hva folk flest anser som mulig. Saken er nå riktignok at denne mannen så til de grader lekte seg til verdensrekord - det kan få alle og enhver til å heve øyebrynene...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Usain Bolt i form?
« #31 : 17. august 2008, 15:58 »
Til Bolt sitt forsvar har man aldri sett en sprinter med en tilsvarende kroppsbygging - noe som kan forklare at han kan oppnå noe som andre aldri har klart å oppnå. (Maurice Green løp også under 9.80 uten å ha blitt dratt inn i noen dopingtest). Alt tilsier at Bolt har blitt testet - blir testet og vil bli testet med de mest avanserte tester som finnes - nå tar man amerikanere, russere, grekere osv - hvorfor skal man ikke kunne ta jamaicanere? Sist men ikke minst - fyren har vært et fenomen siden ungdomsskolealder - han har alltid vært suveren for sin alder - jeg som følger rimelig hardt med på friidrett har vært obs på denne fyren i mange mange år - han var neppe dopa når han knuste alle jevnaldrende på ungdomsskolen - kanskje er han rett og slett bare tidenes sprinttalent.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Usain Bolt i form?
« #32 : 17. august 2008, 15:59 »
Bolt(født 1 August 1986), har hatt enorme tall siden han var meget ung, så sett i lys av det er ikke fremgangen ekstrem:

"Yearly Progression
200/400: 2001 – 21.81, 48.28; 2002 – 20.58, 47.12; 2003 – 20.13, 45.35; 2004 – 19.93; 2005 – 19.99; 2006 – 19.98; 2007 – 19.75 (NR), 45.28."

Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Usain Bolt i form?
« #33 : 17. august 2008, 16:02 »
Til Bolt sitt forsvar har man aldri sett en sprinter med en tilsvarende kroppsbygging - noe som kan forklare at han kan oppnå noe som andre aldri har klart å oppnå. (Maurice Green løp også under 9.80 uten å ha blitt dratt inn i noen dopingtest). Alt tilsier at Bolt har blitt testet - blir testet og vil bli testet med de mest avanserte tester som finnes - nå tar man amerikanere, russere, grekere osv - hvorfor skal man ikke kunne ta jamaicanere? Sist men ikke minst - fyren har vært et fenomen siden ungdomsskolealder - han har alltid vært suveren for sin alder - jeg som følger rimelig hardt med på friidrett har vært obs på denne fyren i mange mange år - han var neppe dopa når han knuste alle jevnaldrende på ungdomsskolen - kanskje er han rett og slett bare tidenes sprinttalent.

Joda, jeg ser absolutt argumentene dine og husker å ha lest om ham i Vi Menn for en del år siden, hvorpå han ble kalt noe slikt som "En guttunge i en kjempekropp!". Det er naturligvis helt korrekt, men jeg er likevel skeptisk. Saken er nå en gang den at han blir testet, testet og atter testet, men etter hva jeg har forstått har ikke Jamaica et eget antidopingbyrå...

Det sagt; han kan meget godt være et genetisk unikum verden aldri tidligere har sett maken til, men jeg klarer ikke å la være å stille meg noe undrende (og skeptisk) til prestasjonen...


Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Usain Bolt i form?
« #34 : 17. august 2008, 16:12 »

Det sagt; han kan meget godt være et genetisk unikum verden aldri tidligere har sett maken til, men jeg klarer ikke å la være å stille meg noe undrende (og skeptisk) til prestasjonen...

Stiller meg bak dette. Det var så overlegent at det virket for godt til å være sant, selv om jeg håper at det ikke er tilfellet. Noen som vet om IOC's dopingapparat kan oppbevare urintester over lengre tid, med tanke på at man alltid hører at det som utøvere bruker ikke pr i dag vil slå ut i en dopingtest?

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Usain Bolt i form?
« #35 : 17. august 2008, 16:22 »
Det var helt utrolig overlegent ja - men når du kan vinne junior vm når du er 15! år (riktignok det året han ble 16) - da har du vel ihvertfall bevist at du har et talent verden aldri har sett før - og at du har det dopingfritt. Greit nok at jamaica har et dårlig utviklet antidopingbyrå - men dere kan ikke seriøst tro at wada lar tidenes sprinttalent få holde på i lange perioder uten å bli testet - han har jo bla konkurrert litt disse årene Smiley Jeg velger ihvertfall å la en eventuell tvil komme et så sykt talent til gode...
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Explosive

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 101

  • It ain`t over `til it`s over!
Sv: Usain Bolt i form?
« #36 : 17. august 2008, 21:23 »
Ingen som vet når 200m går nei!? Jeg kan finne ut det selv jeg vet dere Smiley

Er Bolt dopa? Hvem kan si det før han blir tatt...  men skjønner inderlig godt at mange har mistet tillitt til topp-sprint. Når slike som Marion Jones doper seg systematisk, men som likevel kan oppføre seg uskyldig og sympatisk foran media... helt uten et snev av dårlig samvittighet når hun kommer over mållinja... at slike folk finnes er skremmende. De ødelegger så mye !!

Jeg velger å tro at Bolt ikke er dopa, for jeg vil gjerne ha tillitt til idretten min.

Dersom det blir masse dopingskandaler fra en nasjon i dette OL eller et annet OL, mener jeg IOC bør gå så drastisk til verks at de bannlyser den nasjonen fra neste OL. Vi må bli kvitt juksemakerne, de er uten ære og har ingen plass på en olympisk stadion.
Citius, Altius, Fortius

Utlogget JSE

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 255
  • Honnør: 351
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 255

  • Sett deg ikke urealistiske mål, tren sikkert!
Sv: Usain Bolt i form?
« #37 : 17. august 2008, 23:41 »
Er dumt at man skal måtte forsvare seg mot dopingspørsmål med en gang man viser gode resultater, men nå er det en gang blitt slik i dagens samfunn.

Fikk ikke med meg dette løpet i går og så det nå. Helt sinnsykt! En sølvvinner som løper inn til 9.89, men likevel er Bolt så langt foran Cheesy Greit nok, han heter jo Bolt til etternavn, men han må ses på som rein inntil noe annet er bevist.

En annen ting som allerede er blitt nevnt tidligere i tråden er at sjelden har man sett toppsprintere med den bygningen Bolt innehar. 1.92(?) høy og en vanvittig frekvens og steglengde siste halvdel av løpet. Gleder meg til å se 200m senere i OL Cool

Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Ganddal AK

Knebøy: 315,0kg
Benkpress: 222,5kg
Markløft: 290,0kg

Beste total: 817,5kg

Treningslogg
Løfterprofil

www.ganddalak.no

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Usain Bolt i form?
« #38 : 18. august 2008, 01:20 »
Tirsdag 19.08.2008

13.45
   
Sommer-OL i Beijing: Friidrett
med bl.a. 200 m, kvinner. Høydefinale, menn. 200 m semifinale, menn. 100 m hekk finale, kvinner. Kommentatorer: Karen-Marie Ellefsen og Lars Lystad.

Onsdag 20.08.2008

13.30


Sommer-OL i Beijing: Friidrett
med bl.a. 110 m hekk semifinale, menn. 200 m semifnale, kvinner. 200 m finale, menn. Kommentatorer: Karen-Marie Ellefsen og Lars Lystad.
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Usain Bolt i form?
« #39 : 18. august 2008, 01:28 »
Han skal vel springe allerede i kveld klokka 3 i kvaliken, tror jeg Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Usain Bolt i form?
« #40 : 18. august 2008, 01:30 »
Han skal vel springe allerede i kveld klokka 3 i kvaliken, tror jeg Smiley

Mandag 18.08.2008

14.00
   
Sommer-OL i Beijing: Friidrett
med bl.a. 100 m hekk semifinale, 200 m kval. menn og lengde, menn. Kommentatorer: Karen-Marie Ellefsen og Lars Lystad.
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Usain Bolt i form?
« #41 : 18. august 2008, 08:39 »
Slux hadde rettt. Jeg måtte på do i 3-4 tida i natt og slo derfor på TV'en fordi jeg visste at Bolt skulle løpe i natt. Jeg visste ikke hva klokka var før jeg gikk og la meg igjen, men da jeg så at første heat sto klart på startstreken så måtte jeg bare vente til heat 5 hvor Bolt løp. Tiden ble rundt 20,50 eller noe, men det var jo bare å safe. Han skal løpe mellomheat/kvartfinale i dag ettermiddag norsk tid.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Usain Bolt i form?
« #42 : 18. august 2008, 08:57 »
Bolt er dopa,  Koss var dopa under OL, Dæhlie dopa seg osv osv.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Explosive

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 101

  • It ain`t over `til it`s over!
Sv: Usain Bolt i form?
« #43 : 18. august 2008, 18:42 »
Takk for oversikt over 200m sendingene !

Paranoid Fleksnes?

*Man vet at man har trent nok overkropp når man sliter med å treffe tastene på tastaturet*
Citius, Altius, Fortius

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Usain Bolt i form?
« #44 : 18. august 2008, 19:05 »
Er dumt at man skal måtte forsvare seg mot dopingspørsmål med en gang man viser gode resultater, men nå er det en gang blitt slik i dagens samfunn.



helt enig. synes man skal være forsiktige med å ta fra personer æren før de faktisk er bevist.
dette gjelder alle personer og idretter. samme som phepls dette. med en gang resultatene er nesten "litt for gode til å være sanne", beskyldes det for doping. tragisk

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!