Skrevet av Emne: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show  (Lest 89758 ganger)

Utlogget Johannes Doperen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

  • GET BIG - HAVREGRYN!
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #195 : 12. september 2008, 12:52 »
akkurat ja Wink
ja. så det i en annen dokumentar om doping som det lå linket til her en gang. Smiley

Det var noe de regnet med. Det gir en relativt lav %andel i forhold til %andelen som _har prøvd_ steroider. Men det er altså for at de snakker om at det til enhver tid er ca 6 millioner som bruker.

Det er nermt 6% av dne mannlige befolkningen som har prøvd visstnok.
I don't care if I die young, as long as the coffin is big!

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #196 : 12. september 2008, 12:52 »
men doping er lovlig i norge,så når folk aksepterer alkhol og tobakk så aksepter doping det er mye mildere en oven nevnte midler..tipper mange styrkeløftere både drikker og røyker..da gjør di noe som er farligere en og dope seg...Nå sier ikke jeg at alle i strongman er dopet,men jeg sier aksepter aas for det er lov og bruke i norge..aksepterer mann røyk og alkhol,så slutt og prat om doping ass..blir for domt!!

Men jeg tror ikke diskusjonen bør handle om hva som er mest usunt av dopingmidler og alkohol/tobakk. Det finnes selvsagt styrkeløftere som både røyker og drikker, men dette er ikke prestasjonsfremmende midler, men evt. det stikk motsatte. Saken er den at dopingmidler fremmer prestasjoner og man vil dermed ikke konkurrere på like vilkår, hvilket er essensen i organisert idrett.

Det jeg mener er at strongman som aktivitet bør kunne innrømme at de er liberale ovenfor dopingsaken. Å kalle en spade for en spade er ofte mye bedre enn å komme med utspill som, i beste fall, kan tolkes som vage. Å snakke med kløvet tunge gavner ingen.

Nå har det vel ikke blitt gjort store, omfattende studier som påviser hvordan regelmessig bruk av AAS står seg til sammenlikning av tobakk/alkohol da man, av etiske årsaker, ikke kan utsette forsøkspersoner for den type undersøkelser. Derfor blir det vanskelig å konkludere hva som er mest helseskadelig, og ditt utspill blir dermed ikke underbygget tilstrekkelig.

Men som jeg skrev i mitt forrige innlegg; vi diskuterer mye forskjellig her, og da vi ikke vet hva Bull-Hansen egentlig tenkte da han skrev sitt innlegg blir det umulig å komme fram til en felles forståelse. En felles enighet kommer vi tydeligvis aldri til å enes om...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget pergronn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 212
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 212

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #197 : 12. september 2008, 12:54 »
Hvis det er et tema som får frem engasjemente og som gjør at hjertet til enhver styrketrenende person hopper over noen slag så er det denne typer diskursjoner. Felles for alle disse diskursjonene og meningsutvekslingene er også at man aldri blir enige, og heller ikke greier å bli enige om annet enn at man er uenige!
KK-67

Utlogget Johannes Doperen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

  • GET BIG - HAVREGRYN!
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #198 : 12. september 2008, 12:55 »
men det er bra diskusjoner likevel! Grin
I don't care if I die young, as long as the coffin is big!

Utlogget pergronn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 212
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 212

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #199 : 12. september 2008, 12:57 »
men det er bra diskusjoner likevel! Grin
Å ja da. Det sildrer glass i dette glasshuset Smiley Nesten som å slippe løs en gjeng med palistiner barn i et drivhus!
KK-67

Utlogget pergronn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 212
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 212

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #200 : 12. september 2008, 13:15 »
Hvordan kan du argumentere med at det er greit med dop så lenge tobakk og alkohol er legalt?
Du sier 3 dødsfall i året, det tror ikke engang du på, jeg kan garantere at mer enn 10 tidligere NFL spillere dør pr år som følge av dop(ca 3500 aktive utøvere), og 100 college spillere som dør unaturlig tidlig(ca 80000 utøvere), men legen/patologen har taushetsplikt.
Så du dokumentaren om DDR og idrett, flere damer har blitt mannfolk, enkelte damer døde i 20-30 års alderen, disse ble undersøkt av leger hele tiden, de fikk ledd og skjelettskader som er irreversible, ikke bortforklar konsekvensene av dop-bruk fordi om røykere får lungekreft alkoholikere får lever problem osv.

Kom til å tenke på den tidligere kvinnlige kulestøteren fra DDR Andreas Krieger.
KK-67

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #201 : 12. september 2008, 13:29 »

Heidi/Andreas Krieger

Utrolig interessant den systematiske dopingen i Øst-Tyskland synes jeg.

Litt mer om denne personen på Dagbladet:
http://www.dagbladet.no/sport/2005/06/12/434480.html
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Arestrong

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #202 : 12. september 2008, 13:30 »
strongman er røffe karer!!! mer av sånt på tv!!

Utlogget pergronn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 212
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 212

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #203 : 12. september 2008, 13:32 »

Heidi/Andreas Krieger

Utrolig interessant den systematiske dopingen i Øst-Tyskland synes jeg.

Skal si meg enig i det. Snakk om ekstrem forvandling!
KK-67

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #204 : 12. september 2008, 14:11 »
men hvis hans intensjon (les: hans intensjon) var å belyse det etiske spørsmålet som omhandler doping er saken en annen.

Det er nettopp dette som er hans intensjon. Som jeg skrev i går, så pratet jeg med han på telefon i går. Dette temaet interesserer meg, og det er ikke alltid det man leser i en tabloid-avis (VG) er vinklet på en god måte. Jeg kan gjenta hans standpunkter og de er at han er sterkt imot doping og narkotika, men Bull-Hansen er ikke imot sporten Strongman i seg selv. Han synes at det burde innføres dopingtester i Strongman. Jeg fortalte han også om diskusjonen som gikk på treningsforum.no, men han sa at han ikke hadde interesse av å delta i en slik debatt på internett.

Når man ser hvilket nivå enkelte debattanter her legger seg på og hvor lite fruktbart det er, kan man også skjønne at det ikke er interessant for en tidligere styrkeløfter og nåværende forfatter, Bjørn Andreas Bull-Hansen, å involvere seg i nettdiskusjonen.

Slik jeg oppfatter det er det nettopp dette med at styrkeløft er underlagt NIF, og at det gjennomføres dopingtester som får han til å snakke om at styrkeløft heller burde bli vist enn strongman på tv. Dersom strongman-miljøet innførte doping-tester og ble underlagt NIF, inngikk et samarbeid med ADN og aktivt utførte kontroller og gikk inn for holdnings-endringer ville styrkeløft og strongman stilt på like vilkår, og debatten ville ikke ha eksistert. Strongman ville fortsatt ha vært spektakulært, da utøverene ville fremdeles vært svært mye sterkere enn menigmann.

At dette skal skje er utopisk ønsketenkning, og man kan se for seg en fraksjonering dersom dette hendte, de beste ville da neppe stilt på konkurranser underlagt et strongmanforbund som er medlem i NIF, men heller dratt utenlands for å delta i konkurranser. Skal man hevde seg internasjonalt i strongman, er det (etter min mening) ingen vei utenom å dope seg, og dette vil sannsynligvis aldri bli endret, medmindre det utøves tilstrekkelig press på organisatorer og medie-aktører, og både off- og on-season testing utføres hyppig.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #205 : 12. september 2008, 14:25 »
"Jeg vil ikke kalle det en idrettsprestasjon det de driver med"

haha, hva er da idrett?

Sjakk, curling, bowling, ping-pong blir vel alle betegnet som en idrett? Men på et strongmanshow hvor 160-180kg steiner blir løfta skal det herske tvil om det er idrett? Herregud for noen lite gjennomtenke utsagn av Tull Hansen og antidoping Norge! Dette blir for mye sjalusi for meg, jeg tar kvelden!

BTW: Jeg tipper sjakk-esses Magnus bruker beta-blokkere og er dopet! Kutt ut all skriveriet om sjakk i avisene! LOL

Man kan ikke kalle det en idrettsprestasjon så lenge det ikke er en idrett. Strongman er ikke underlagt NIF(NORGES IDRETTS FORBUND), dermed ikke en idrett. Man kan si at det er en Sportslig Prestasjon.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #206 : 12. september 2008, 14:28 »
Till alle: se en film som heter bigger faster stronger....
Alkhol og tobakk dreper 10.000vis mere eller steroider. I amerika er det 3 dødsfall per år pga steroide misbruk,som kan bevises til det... 75.000 dør av alkohol vert år,som kan direkte bevises till det og 435.000 dør av tobakk hvert år som kan direkte bevises till det..hva er farligeste?
kanskje forby staten å selge alkohol og tobakk istedet så kan vi ta det minst farlige til slutt...
få bort alkohol som er like farlig som alle andre rusmidler..
at det er lov fatter jeg ikke..
90% av all vold i norge blir begått i fylla.. steroider er det siste dere trenger å tenke på..
Hva har dette med diskusjonen å gjøre?
Doping i sport og idrett er like lite fair play uansett hvor farlig eller ikke farlig det er. Lite gjennomtenkt innlegg.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #207 : 12. september 2008, 14:30 »
Vi kan se hva Wikipedia skriver om sport og idrett:

Referanse: http://no.wikipedia.org/wiki/Idrett

Noen utdrag:

Sitat
På norsk brukes begrepet sport nær synonymt med idrett. Begge ordene omhandler fysisk utøvelse, ofte i form av konkurranser under fastsatte regler.

Sitat
Sport er et mer omfattende begrep enn idrett. Forskjellen ligger i at idrett legger størst vekt på utøveren selv, egeninnsatsen og kontroll på egen kropp, som for eksempel friidrett, skiidrett, skøyteidrett, boksing, tennis, håndball og fotball. Sport derimot har gjerne et hjelpemiddel, redskap, fremkomstmiddel, eller dyr som en grunnleggende forutsetning. Eksempler er seilsport, motorsport og hestesport. Skillet mellom idrett og sport blir stadig mindre og i daglig språk brukes begrepene om hverandre.


Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #208 : 12. september 2008, 14:33 »
Vi kan se hva Wikipedia skriver om sport og idrett:

Referanse: http://no.wikipedia.org/wiki/Idrett

Noen utdrag:


Vi sier det slik:
All idrett er sport, men all sport er ikke idrett
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #209 : 12. september 2008, 14:38 »
VPC i år var et positivt og fantastisk show! Bull Hansen bør slutte å syte og heller skape noe selv i steden for å rive ned det andre skaper.

Ja han kunne f.eks prøve å skrive ei bok eller noe. Der tenker jeg han fikk seg en tankevekker!
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!