Skrevet av Emne: Martins loggbok  (Lest 52538 ganger)

Utlogget MartinW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 093
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 093

SV: Martins loggbok
« #555 : 11. juli 2006, 16:31 »
Her kommer en liten oppdatering.
Trener dessverre svært dårlig for tiden, ikke fordi jeg ikke har motivasjon, men rett og slett fordi det er håpløst å kombinere løftingen med rekrutten.
Er akkurat gjort meg ferdig med rekruttperioden, men skal ha en måneders gardeperiode før jeg får til å begynne på skikkelig igjen.
Blir nok slutta orden fra morgen til kveld så det ser mørkt ut med trening en stund til.
Eneste det blir en del trening på, riktignok påtvungen, er push-ups og slikt.

Ved innrykket klarte jeg følgende:

3000m     : 17,06
Push-ups : 35 stk.
Sit-ups     : 32 stk.
Hang-ups : 5 stk.

Etter rekrutten:

3000m      : 15,50
Push-ups  : 50 stk.
Sit-ups      : 88 stk.
Hang-ups  : 7 stk.

Har som dere ser fortsatt kondisjonen til en styrkeløfter så det er kanskje håp for å komme i form igjen, hehe Tongue





Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Smilejærvo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 971
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 971

  • Tidligere Steinkjer SK
SV: Martins loggbok
« #556 : 11. juli 2006, 16:44 »
50 push ups??? Shocked Og jeg som sliter med mine 7... Tongue Hm...får vel bare dra meg på trening igjen da... Tongue
Tidligere perser styrkeløft:
Juniorløfter, klasse 72, trent i 8 måneder.

Knebøy: 125 kg
Benk: 75 kg
Mark: 155 kg
Sammenlagt: 355 kg

Med utstyr!



Konkurrerende utøver i Styrkeløft

Utlogget MartinW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 093
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 093

SV: Martins loggbok
« #557 : 12. juli 2006, 00:15 »
50 push ups??? Shocked Og jeg som sliter med mine 7... Tongue Hm...får vel bare dra meg på trening igjen da... Tongue

Det kommer nok fort, bare å trene en del med knærne neddi så blir det jo en del reps.
Ett  triks som jeg gjorde på testen var å kjøre de så fort som mulig, men mulig det er krav om at det skal være "stopp" i bunnen til deg.

Du slår meg jo uansett solid på 3000m så sånn sett er du jo i bedre form enn meg. Tongue
Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget JSE

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 255
  • Honnør: 351
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 255

  • Sett deg ikke urealistiske mål, tren sikkert!
SV: Martins loggbok
« #558 : 12. juli 2006, 16:59 »

3000m     : 17,06

3000m      : 15,50

Har som dere ser fortsatt kondisjonen til en styrkeløfter så det er kanskje håp for å komme i form igjen, hehe Tongue

Godt å se jeg ikke er helt alene, hehe. Hadde vært litt artig sett hvordan jeg hadde gjort det etter noen mnd med litt rettet trening, men det hadde nok ikke vært gunstig for styrkeløften nei. Ikke det at jeg hadde prestert noe som er å snakke om, hadde fremdeles vært lavmål, men bedre enn i dag Smiley

Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Ganddal AK

Knebøy: 315,0kg
Benkpress: 222,5kg
Markløft: 290,0kg

Beste total: 817,5kg

Treningslogg
Løfterprofil

www.ganddalak.no

Utlogget Lumbago

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 537
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 537

SV: Martins loggbok
« #559 : 12. juli 2006, 21:03 »
Her kommer en liten oppdatering.
Trener dessverre svært dårlig for tiden, ikke fordi jeg ikke har motivasjon, men rett og slett fordi det er håpløst å kombinere løftingen med rekrutten.
Er akkurat gjort meg ferdig med rekruttperioden, men skal ha en måneders gardeperiode før jeg får til å begynne på skikkelig igjen.
Blir nok slutta orden fra morgen til kveld så det ser mørkt ut med trening en stund til.
Eneste det blir en del trening på, riktignok påtvungen, er push-ups og slikt.

Ved innrykket klarte jeg følgende:

3000m : 17,06
Push-ups : 35 stk.
Sit-ups : 32 stk.
Hang-ups : 5 stk.

Etter rekrutten:

3000m : 15,50
Push-ups : 50 stk.
Sit-ups : 88 stk.
Hang-ups : 7 stk.

Har som dere ser fortsatt kondisjonen til en styrkeløfter så det er kanskje håp for å komme i form igjen, hehe Tongue


Ikke ha for store forhåpninger om trening i gardeperioden. Antagelig vil dagene dine ofte se ut som dette: Sluttet orden fra 0600 til 2100 Grin Noen dager er dere kanskje så heldig at dere får øve på flaggheising! Etter endt tjeneste er det spitting av sko og press i bukser og skjorter som gjelder. Skal du da rekke å trene må det nesten skje på natten. Men hvis jeg ikke husker feil så er det vel to-tre dager i uka med tjeneste frem til 18.00, og da har du absolutt mulighet til litt løfting! Etterhvert får du også fri i helgene, og da har du ingen unnskyldning til å ikke trene...

Mitt største problem i gardeperioden var ikke å få tid til å treningen, men at jeg kollapset med kramper i beina under sluttet orden pga treninga. Jeg ble kalt inn til vår tynne NK som fortalte meg man kom til et punkt i livet hvor man måtte velge - han hadde selv måtte velge mellom kroppsbyggning og befalsutdanning, og mente jeg nå sto overfor et slikt valg med styrkeløft og gardist  woot  Han mente jeg skulle legge opp som styrkeløfter for å bli en god gardist, fordi det ville gi meg mer i livet...Jeg stod på mitt og etter gardeperiode ble jeg plassert i gardens idrettskompani. Det kostet meg riktig nok en plass foran Slottet, men som plaster på såret vant jeg 90kg-klassen i jNM senere samme år. 

Utlogget H. Farstad

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 217
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 217

  • Latsabb
SV: Martins loggbok
« #560 : 12. juli 2006, 21:17 »
Det kommer nok fort, bare å trene en del med knærne neddi så blir det jo en del reps.
Ett triks som jeg gjorde på testen var å kjøre de så fort som mulig, men mulig det er krav om at det skal være "stopp" i bunnen til deg.

Du slår meg jo uansett solid på 3000m så sånn sett er du jo i bedre form enn meg. Tongue

Slår Veronica deg på en 3000 meter...nei her må det skjerpings til;) Til og med jeg med mine 116-117kg skal no klare å springe frå ho på 3000 metern:) hehe
Sponset av: MYOSHOP

Personlige rekorder: 322,5-207,5-310
187cm, 123kilo


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Martins loggbok
« #561 : 12. juli 2006, 21:28 »
Dette er noen få måneder i livet ditt, drit da i styrkeløft-du er ung og mangler fortsatt 10-15 år til du er på topp. Wink

Jeg var helt hekta på styrkeløft da jeg var i millitæret(1990!), og gikk rundt med konstant dårlig samvittighet pga. treninga.  Det tok noen uker etter dimming til jeg var tilbake til de vektene jeg var på før jeg gikk inn.  Ingenting å stresse for-dette året kommer du til å huske resten av livet, nyt det istedet du. Wink
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget MartinW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 093
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 093

SV: Martins loggbok
« #562 : 13. juli 2006, 14:56 »
Ikke ha for store forhåpninger om trening i gardeperioden. Antagelig vil dagene dine ofte se ut som dette: Sluttet orden fra 0600 til 2100 Grin Noen dager er dere kanskje så heldig at dere får øve på flaggheising! Etter endt tjeneste er det spitting av sko og press i bukser og skjorter som gjelder. Skal du da rekke å trene må det nesten skje på natten. Men hvis jeg ikke husker feil så er det vel to-tre dager i uka med tjeneste frem til 18.00, og da har du absolutt mulighet til litt løfting! Etterhvert får du også fri i helgene, og da har du ingen unnskyldning til å ikke trene...

Mitt største problem i gardeperioden var ikke å få tid til å treningen, men at jeg kollapset med kramper i beina under sluttet orden pga treninga. Jeg ble kalt inn til vår tynne NK som fortalte meg man kom til et punkt i livet hvor man måtte velge - han hadde selv måtte velge mellom kroppsbyggning og befalsutdanning, og mente jeg nå sto overfor et slikt valg med styrkeløft og gardist  woot  Han mente jeg skulle legge opp som styrkeløfter for å bli en god gardist, fordi det ville gi meg mer i livet...Jeg stod på mitt og etter gardeperiode ble jeg plassert i gardens idrettskompani. Det kostet meg riktig nok en plass foran Slottet, men som plaster på såret vant jeg 90kg-klassen i jNM senere samme år. 

Takk for mye informasjon om hva jeg har i vente. Smiley
Er klar over at gardeperioden vil bli rimlig hard, og at det kan bli vanskelig å få til noen treninger, men håper det vil stabilisere seg nogenlunde etterhvert.
Var også heldig som kom i 5.kompani så sånn sett tror jeg at jeg vil få en litt lettere tjeneste enn de andre som er i 1.kompani, samt de andre kompaniene.
Har heldigvis kommet over den verste frustrasjon med tanke på manglende trening.

Hvilket kompani var du i forresten? Gardens idrettskompani, blir det noe det samme som idrettsassistent, og er du da regnet som gardist?


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget MartinW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 093
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 093

SV: Martins loggbok
« #563 : 13. juli 2006, 15:03 »
Dette er noen få måneder i livet ditt, drit da i styrkeløft-du er ung og mangler fortsatt 10-15 år til du er på topp. Wink

Jeg var helt hekta på styrkeløft da jeg var i millitæret(1990!), og gikk rundt med konstant dårlig samvittighet pga. treninga.  Det tok noen uker etter dimming til jeg var tilbake til de vektene jeg var på før jeg gikk inn.  Ingenting å stresse for-dette året kommer du til å huske resten av livet, nyt det istedet du. Wink

Ja, du har helt rett i det. Det var helt jævlig i starten, hadde av en eller annen merkelig grunn sett for meg at jeg fikk trene som før, men verken tiden eller overskuddet holdt mål.
Men jeg kommer nok til å gjøre som du sier, nyte tiden og heller satse på hardtrening når jeg er ferdig med tjenesten.
Kommer uansett til å prøve å trene når det blir anledning til det, men vet at det ikke blir så optimalt som det burde ha vært. Smiley
Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Smilejærvo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 971
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 971

  • Tidligere Steinkjer SK
SV: Martins loggbok
« #564 : 13. juli 2006, 18:16 »
Slår Veronica deg på en 3000 meter...nei her må det skjerpings til;) Til og med jeg med mine 116-117kg skal no klare å springe frå ho på 3000 metern:) hehe

 woot Pass deg nå Håkon!! Er stolt over mine 13.12 på 3000m jeg!!!! dry
Tidligere perser styrkeløft:
Juniorløfter, klasse 72, trent i 8 måneder.

Knebøy: 125 kg
Benk: 75 kg
Mark: 155 kg
Sammenlagt: 355 kg

Med utstyr!



Konkurrerende utøver i Styrkeløft

Utlogget MartinW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 093
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 093

Sv: Martins loggbok
« #565 : 23. januar 2007, 16:11 »
Benkpress:
20x15
50x12
80x10
100x6
110x3
127,5x3
127,5x2+1
110x3
110x3
110x3
110x3
110x3
110x3
110x3

Dips:
1x6
2x6 +25kg
1x5 +25kg

Kommentar: Helt grei benkøkt.
Vil bare gi livstegn, blir nok en stund til jeg får til å følge opp loggen her.
Uansett, denne uka har jeg tilgang til pc så da er muligheten tilstede.
Er fremdeles i førstegangstjeneste, nærmere bestemt Huseby leir som gardist.
Har bare litt over to måneder igjen så er jeg sivilist igjen!  Smile

Faktisk har treningsmulighetene vært bra, med visse unntak av øvelser og vakter vel og merke.
Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Lars,

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 599
  • Honnør: 124
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 599

Sv: Martins loggbok
« #566 : 23. januar 2007, 18:21 »
Kun benk? No no

Utlogget MartinW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 093
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 093

Sv: Martins loggbok
« #567 : 24. januar 2007, 08:24 »
Kun benk? No no

Neida, men trener såpass mange dager at jeg har mulighet til å ta en ren benkdag siden det er min dårligste øvelse.
Gårsdagens:

Knebøy:
20x12
60x10
100x6
120x5
140x3
160x3
165x3
140x3
140x3
140x3
140x3
140x3
140x3
140x3

Hantelcurl:
15x10
20x8
20x8
20x8
20x8

Konsentrasjonscurl:
10x12
10x12

Uttøying

Kommentar:
Knebøyen var seig og vond. Grunnen var nok at jeg ikke var tilstrekkelig varm før jeg begynte. Hadde holdt på ute før jeg starta så var iskald i kroppen, og gikk rett på bøyen uten verken sit-ups eller rygghev først.
Smertene som jeg periodevis har i leggen kjentes også godt, og da tørr jeg ikke slippe meg like mye på vei ned som normalt.
Tamt at slike ting ødelegger da det lenge har vært en utslagsgivede årsak til manglende framgang.
Skal bli flinkere til å trene og tøye leggene så kanskje det går over.
Hadde også planlagt å være med på klubbstevne 17.februar uten utstyr vel og merke, men må være vakt da så med mindre ett under skjer så blir det dårlig med stevne.
Får heller ta en test neste gang jeg er på SSK.
Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget MartinW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 093
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 093

Sv: Martins loggbok
« #568 : 25. januar 2007, 08:48 »
Gårsdagens:

3000m lett jogging 20,14t

Kommentar: Tror aldri jeg har hatt så dårlig kondisjon som nå.
Når jeg kom inn i militæret så sprang jeg 3000m på 17,07, og etter en ganske hard rekrutt 15,50, men nå er 20 minutter ett slit.
Skal komme meg ned på 14-15min iallfall så skal forsøke å få til ett par kondisøkter i uka.
Framgang fra lørdag 2 minutter! Grin
Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Martins loggbok
« #569 : 25. januar 2007, 17:02 »
kødder du ? 3000 kan du jo gå på 17 min..
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!