Skrevet av Emne: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?  (Lest 10763 ganger)

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« : 20. november 2008, 11:27 »
Jeg har lenge lurt på hvordan man kan øke interessen rundt styrkeløft og utøverne som bedriver denne idretten jeg setter så høyt, men aldri riktig klart å finne noen gode løsninger. Nå begynner stevnene å bli stadig mer besøkte av nysgjerrige publikummere, og Jr. NM arrangert av Ganddal AK tok det hele kanskje enda et skritt lenger (i norsk sammenheng), men hva gjelder tv-sendinger har vel ESPN her virkelig satt sammen et godt show hvor man gjør det hele lett forstålig slik at uvitende skjønner hva det dreier seg om.

http://www.youtube.com/watch?v=C-AmArN4iwI

http://www.youtube.com/watch?v=KuXckluqAso

http://www.youtube.com/watch?v=_UMfQ7HA08Y

Videre tror jeg postere/kalendere etc. kunne vært en fin måte å reklamere for hva vi driver med og samtidig fronte noen av utøverne vi har her til lands. Jeg syns bildene av vektløfteren Anja E. Jordalen viste at man kan være sterk og bedrive med noe de fleste assosierer med en maskulin idrett, men samtidig være feminin og flott. Hva med en kalender hvor norges beste styrkeløfterkvinner gjorde noe av det samme for å prøve å dra inn noen kroner til "Jenteprosjektet"? Jeg tror man må våge å tenke litt nytt hvis man skal bli interessante som sponsorobjekter, og samtidig ville man kunne motbevise de fordommene om at kvinner som driver med styrkeløft minner om damene fra det tidligere DDR...







Og for gutta hadde det vel vært ganske rått å se Roy Holte med xxx antall kg i rawbenk, Asbjørn i bøy og Olaf i mark. Kunne f eks vært noe liknende de bildene som har blitt tatt på KK67, men da med et noe større fokus på utsnitt, fokus, ryddighet mtp bakgrunn etc. Bildet av Brian Schwab under syns jeg er et godt eksempel.

Både på kvinne- og herreversjonen måtte det stå alder, høyde, vekt, personlige rekorder og meritter.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #1 : 20. november 2008, 11:36 »
De er så fantastiske disse bildene; lekker rød kjole ... og vektløftersko.  biggrin Jeg digger dem!
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #2 : 20. november 2008, 11:47 »
De er så fantastiske disse bildene; lekker rød kjole ... og vektløftersko.  biggrin Jeg digger dem!

Ja, det er veldig flotte bilder, men jeg ville kanskje heller hatt samme "sephia-effekt" som på Brian Schwab bildene. Uansett; tror det kunne vært en idé å tenke i nye baner for å fremme styrkeløft og dermed øke oppmerksomheten og rekrutteringen. Hvis folk kan få øynene opp for at man kan være kvinne, feminin og løfte mye vil det være bra. Gutta vil se at man kan bli stor og sterk uten å dope seg.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #3 : 20. november 2008, 12:10 »
Ja, det er veldig flotte bilder, men jeg ville kanskje heller hatt samme "sephia-effekt" som på Brian Schwab bildene. Uansett; tror det kunne vært en idé å tenke i nye baner for å fremme styrkeløft og dermed øke oppmerksomheten og rekrutteringen. Hvis folk kan få øynene opp for at man kan være kvinne, feminin og løfte mye vil det være bra. Gutta vil se at man kan bli stor og sterk uten å dope seg.

Du, Fredrik (Baliba), Simen, Bmx syklisten som løftet på NM m.fl. kunne jo stilt opp, det tror jeg er  fornuftig med tanke på rekrutteringen Smiley
Da snakker jeg om rekrutteringen av de som ikke er naturlige beist.
Trenger ikke være ekstremt svær(eller ha en forhøyet fettprosent) for å hevde seg i styrkeløft, det viser dere.
For tiden florerer det ikke akkurat med veldefinerte løftere under 90 kg i styrkeløft Norge.
Tror det hadde hjulpet på rekruteringen å vise frem flotte og veldefinerte kropper i en mer normal størrelse også Smiley

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #4 : 20. november 2008, 12:18 »
Du, Fredrik (Baliba), Simen, Bmx syklisten som løftet på NM m.fl. kunne jo stilt opp, det tror jeg er  fornuftig med tanke på rekrutteringen Smiley
Da snakker jeg om rekrutteringen av de som ikke er naturlige beist.
Trenger ikke være ekstremt svær(eller ha en forhøyet fettprosent) for å hevde seg i styrkeløft, det viser dere.
For tiden florerer det ikke akkurat med veldefinerte løftere under 90 kg i styrkeløft Norge.
Tror det hadde hjulpet på rekruteringen å vise frem flotte og veldefinerte kropper i en mer normal størrelse også Smiley



Det er kanskje ingen dum idé, Lars! Fascinerende med store, sterke menn, men de fleste sliter vel med å assosiere seg med disse. Videre mener jeg dette ikke er en spesielt vanskelig sak å få til da det ikke koster all verden å trykke opp plakater. Det som trengs er igrunn en dyktig fotograf og et studio hvor man kan prøve, feile og eksprimentere litt. Kanskje det er en styrkeløfter som er fotograf og som kan påta seg jobben for en billig penge?

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #5 : 20. november 2008, 12:38 »
Forslag til forsidebilde:



 Grin

Utlogget JSE

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 255
  • Honnør: 351
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 255

  • Sett deg ikke urealistiske mål, tren sikkert!
Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #6 : 20. november 2008, 17:48 »
Speaker Jr-NM:



Fotograf:



Plattingsjef:





Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Ganddal AK

Knebøy: 315,0kg
Benkpress: 222,5kg
Markløft: 290,0kg

Beste total: 817,5kg

Treningslogg
Løfterprofil

www.ganddalak.no

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #7 : 20. november 2008, 18:44 »
Er det strekkode Gunders har på underarmen. Hva skjer når han handler på Rema?

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget BjM

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #8 : 20. november 2008, 19:47 »
Er det strekkode Gunders har på underarmen. Hva skjer når han handler på Rema?



Blir tatt for butikktyveri hver gang han går ut av en butikk uten å ha betalt for seg...selv?

Aktiv styrkeløfter

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #9 : 20. november 2008, 22:09 »
Blir tatt for butikktyveri hver gang han går ut av en butikk uten å ha betalt for seg...selv?

Han er så billig at det går greit.


Men seriøst er dette en kjempeide. 12 styrkeløftere, en for hver måned. Med fakta om styrkeløfteren etc. Få fiksa til 2009 evt 2010 og ha en salgsstand på alle stevner i tillegg til over nett. Evt noe for treningsforum.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget OddbjørnS

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 107
  • Honnør: 151
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 107

Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #10 : 20. november 2008, 22:43 »
Arbeidet med å få trykket opp plakater har pågått en stund. Det er mangel på gode nok bilder, og grep har derfor blitt tatt på dette punktet. Hvilken type bilder, distribusjonsmåte osv er ikke endelig bestemt. Når alt dette er klart, vil det bli annonsert på styrkeloft.no. Smiley
"Don't open the gates! Who the hell needs a wooden horse of that size?"
-Unknown inhabitant of Troy

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #11 : 20. november 2008, 22:52 »
Ryddet litt opp i denne tråden da forslaget fra min side er ytterst seriøst. Håper innleggene kan holdes på et nogenlunde seriøst nivå da jeg tror man som sagt må gå nye veier for å promotere idretten vi holder på med. Gode ideer, eksempler på motiver, løftere etc. kan gjerne nevnes! Smiley

Arbeidet med å få trykket opp plakater har pågått en stund. Det er mangel på gode nok bilder, og grep har derfor blitt tatt på dette punktet. Hvilken type bilder, distribusjonsmåte osv er ikke endelig bestemt. Når alt dette er klart, vil det bli annonsert på styrkeloft.no. Smiley

Syns det er på tide å gjøre noe litt utradisjonelt mtp motiver osv. Jeg syns Ivrig Pingle har et godt poeng, men diskusjon rundt hvem og hva må selvsagt tas. Eks. på motiv kan være en kvinnelig løfter i en pen bekledning som Anja og kanskje helst i sort/hvitt, mens for gutta er det kanskje tunge vekter som skal løftes.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #12 : 20. november 2008, 22:59 »
Synes du har en flott idè, Gundersen. Hadde vært bra om styrkeløft ble litt bedre kjent her i Norge, håper derfor prosjektet blir en realitet Smiley

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #13 : 20. november 2008, 23:01 »
Jeg vurderte sterk å be om en posedown blant de sprekeste gutta på NM  Cheesy
Dette ville jo ikke blitt bra bilder som kunne brukes til noe, men det kunne vært lagt ut her Wink
Viktig å vise at det finnes uttøvere i alle størrelser, og at man faktisk kan være i god form OG sterk  Wink
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Kalender/postere med styrkeløftutøvere?
« #14 : 20. november 2008, 23:08 »
Synes du har en flott idè, Gundersen. Hadde vært bra om styrkeløft ble litt bedre kjent her i Norge, håper derfor prosjektet blir en realitet Smiley

Takk, hyggelig at folk ikke syns jeg er helt på jordet. Videre tror jeg noen fete plakater rundt omkring på ulike gym ville vært bra for rekrutteringen, og salt av plakater/kalendere kunne jo gitt noen kroner i kassa. Smiley

Jeg vurderte sterk å be om en posedown blant de sprekeste gutta på NM  Cheesy
Dette ville jo ikke blitt bra bilder som kunne brukes til noe, men det kunne vært lagt ut her Wink
Viktig å vise at det finnes uttøvere i alle størrelser, og at man faktisk kan være i god form OG sterk  Wink

Hehe, da hadde Fredrik dratt av seg raskere enn du kunne fått opp kameraet! Grin

Men joda, det kan være greit for unge (og gamle) at man ikke behøver å være 150kg tung for å drive med styrkeløft. Løftere finnes i alle størrelser og fasonger, og det er ingen fasit på hvordan en god løfter ser ut.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!