Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 345369 ganger)

Utlogget bloodredthrone

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 444
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 444

Sv: allmektig Gud
« #975 : 21. januar 2009, 23:45 »
De var der ja, men de ble ikke nødvendigvis plantet av UFOer, så det er vel egentlig irrelevant. Har du noe imot aper eller? Grin

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: allmektig Gud
« #976 : 21. januar 2009, 23:47 »
Utviklingslæra ga meg ikke noe godt svar på hvordan mennesket ble til. Eller, ble de en del aper tatt av ufoer for triliarder av år siden, for så å bli plantet som mennesker i moderne tid? Skjønner ikke helt den linken der.

Hvis utviklingslæren er så komplett som den utgir seg for å være. Hvorfor finner man ikke flere mellomledd mellom apet og mennesket? Halv aper, halv mennesker, hvis du skjønner hva jeg mener?
Det finnes haugevis av mellomledd mellom moderne mennesker, moderne aper og deres forferdre.  At fossiltreet ikke er helt komplett, skyldes at sjangsen for at fossiler skal bevares og finnes av forskere er veldig liten.  Det finnes per dags dato INGEN kredible alternativer til utviklingslæren.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #977 : 21. januar 2009, 23:48 »
Enig der. Hadde hele verden fulgt Jesu (og for så vidt også Buddhas) gjensidighetsprinsipp og et par andre ting han forkynnet, så ville nok verden vært et bra sted.
Men dessverre er jo katolsk tro kristen tro, og med tanke på at over 1 mrd mennesker er katolikker, så er det en lang vei igjen...

Jeg vil faktisk ikke så så langt som å sidestille katolsk tro og kristen tro. De spriker såppas ifra hverandre. Greit nok, den katolske troen har noen kristne verdier som står spikret i bibelen, men det er vel det eneste. Den katolske bibelen og den kristne protestantiske bibelen er helt forskjellige.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget bloodredthrone

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 444
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 444

Sv: allmektig Gud
« #978 : 21. januar 2009, 23:49 »
Seriøst? Det visste jeg faktisk ikke. Trodde katolikker og protestanter leste den samme bibelen, men at de tolker den forskjellig og legger vekt på forskjellige budskap?

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #979 : 21. januar 2009, 23:51 »
Det finnes haugevis av mellomledd mellom moderne mennesker, moderne aper og deres forferdre.  At fossiltreet ikke er helt komplett, skyldes at sjangsen for at fossiler skal bevares og finnes av forskere er veldig liten.  Det finnes per dags dato INGEN kredible alternativer til utviklingslæren.

I og med at det tok millioner? av år å utvikle seg fra ape til menneske, burde det vel florere av "missfostre" og mellomledd? Ihvertfall litt, slik at man kunne sett en gjevn utvikling fra ape til menneske?

Jo, faktisk. Smiley
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #980 : 21. januar 2009, 23:54 »
Seriøst? Det visste jeg faktisk ikke. Trodde katolikker og protestanter leste den samme bibelen, men at de tolker den forskjellig og legger vekt på forskjellige budskap?

De er fysisk forskjellige, i tekst faktisk. Mener å huske det ihvertfall.

I min bibel står det ikke et ord om at man må gå til en spesiell kirke og prate med en spesiell person for å bekjenne sine synder, for så å få tilgivelse av denne spesielle personen, f.eks.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #981 : 21. januar 2009, 23:55 »
Hehe, ja du mener det ja? Ironisk, ikke sant?
Nja egentlig ikke, dersom den kristne guden faktisk finnes, så er det faktisk et resultat av han som gjør at så få i Norge tror på han. Han er allmektig og kunne fint opplyst flere og på en bedre måte, dessuten visste han allerede utkommet av måten han "reklamerte" for seg å budskapet sitt ville bli, men men mye kan enda skje.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #982 : 21. januar 2009, 23:58 »
Var ikke helt sånn jeg mente men. Tenkte mer i den retningen av at du takket en Gud du fornekter Wink Ironisk.

Vel, salige er de som ikke har sett, men likevel tror.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: allmektig Gud
« #983 : 22. januar 2009, 00:01 »
Utviklingslæra ga meg ikke noe godt svar på hvordan mennesket ble til. Eller, ble de en del aper tatt av ufoer for triliarder av år siden, for så å bli plantet som mennesker i moderne tid? Skjønner ikke helt den linken der.

Hvis utviklingslæren er så komplett som den utgir seg for å være. Hvorfor finner man ikke flere mellomledd mellom apet og mennesket? Halv aper, halv mennesker, hvis du skjønner hva jeg mener?


Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #984 : 22. januar 2009, 00:03 »
Hallo folkens!

Bibelen er Guds verk, den sier at Gud eksisterer. Den må også være sann, for det sier Gud.
Case closed!

Kristendom: 1
Ateisme/vitenskap: 0

Man må virkelig være hjernevasket av vitenskapen og forskere med store vanskelig ord for å ikke forstå enkel logikk som dette. Skjønner du virkelig ALT av hva en forsker sier? Nei? Tenkte meg det ja. FAIL!

Lykke til!
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #985 : 22. januar 2009, 00:06 »
Jajaja, nå tar jeg kvelden ass. Morro Smiley
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #986 : 22. januar 2009, 00:17 »
Artig at dere gærne brille-kristne sitter på en datamaskin da. Hadde vi ikke stolt på vitenskapen hadde vi aldri hatt datamaskiner, internett, leger, sykehus. Hyklere. Det er ikke GUD som redder livet ditt når du får deg en på trynet en dag hansimann, det er en lege.  Det ironiske er at det mest sannsynlig er GUD som er årsaken til at du får deg en på trynet.

Uansett, litt morsomt å se hvordan oppegående intelligente mennesker her inne hisser seg opp over en fjortiss som hansi, som hverken kan skrive riktig, lage setninger, eller komme med noe logikk. Jeg er klar over at det, for dere, som meg, er mest for underholdningen at dere kommenterer det disse looniesene skriver, for frankly, det er jo hysterisk underholdene! Cheesy
Men det er også artig hvordan selv en retardert fjert med garantert under normalt intelligens kan klare å i det hele tatt provosere litt!

Dette med religion vs vitenskap kommer vel til å holde på noen år til. Og en dag finner vi ut at ingen egentlig hadde helt rett. Men BIBELEN og konseptet GUD som beskrives i bibelen, det kommer vi til å ha latterkrampe over om noen tusen år. For noen fuckings idioter, kommer de til å tenke. Ufattelig at så smarte, og så dumme mennesker kan ha levd side om side. Tipper de ble glade da den siste kristne døde ut..
Sa brura

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #987 : 22. januar 2009, 01:07 »
Du har rett i at det er mennesker som 'lager' vitenskapen, men god vitenskap har et sett av prinsipper som gjør at vitenskapen gjør testbare framskritt jevnt og trutt.  Her er noen av disse prinsippene:
 * Dersom en forsker har brukt en trykt kilde i sin forskning, så skal denne kilden oppgis.  Dette gjør at andre forskere kan undersøke hvor tankegrunnlaget kommer fra.
 * Dersom en forsker oppgir resultater basert på eksperimenter, så skal disse eksperimentene enten kunne gjentas eller være dokumentert så grundig at mistanke om juks eller misforståelser fjernes.
 * Teorier og hypoteser skal være testbare.  Dette gjør at man ikke skal kunne vri seg unna kritikk med unnskyldninger av typen 'ønskekvisten virket ikke akkurat i dag'.
 * Det som du kaller kule ord, skal enten være klart og tydlig definert eller være noe som forskere innen samme fagfelt er enige om hva er.  Dette gjelder selv om sjargongen kan se veldig kryptisk og jålete ut for folk som ikke jobber med emnet.
 * Resultater skal publiseres i åpne miljøer.  F.eks. er kommunistiske publikasjoner som bare leses av kommunister eller kristne magasiner som bare leses av kristne, ikke bra nok.

Vitenskapen kan virke uforsonlig, og mange vitenskapsfolk er dessverre arrogante.  Men den er faktisk et fantastisk verktøy, og den mest progressive tankevirksomheten som vi mennesker driver med.  Ingen annen grein innen menneskelig tenkning kan vise en så rask og variert utvikling, med så mange imponerende resultater.

Dette var et meget bra og saklig innlegg Smiley Takk Smiley
Mange sier at vi kristne tror blindt på Bibelen.. Det er forsåvidt sant.. Men dere stoler blindt på vitenskap..
Smiley
Kristne vokser i Norge.. menigheter bygges ut hele tiden.. min Frikirke ble bygget ut fra å romme 500 HVER Gudstjeneste HVER søndag (og forsåvidt fredag og lørdag for ungdommer og studenter) Og rommer nå 800 stk.
Flere menigheter bygges ut hele tiden fordi folk blir frelst og de trenger mere plass, flere stoler, mere møter. Smiley

Festivalene jeg er på om sommeren blir bare større og større også.. mere og mere folk.. Smiley
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #988 : 22. januar 2009, 01:18 »
Ingen stoler blindt på vitenskap. De fleste av oss stiller kritiske spørsmål til vitenskapen, og vi forfekter ikke at det finnes mer mellom himmel og jord. Vi bare tror ikke på en bok skrevet for 2000 år siden.
Sa brura

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #989 : 22. januar 2009, 01:28 »
Ingen stoler blindt på vitenskap. De fleste av oss stiller kritiske spørsmål til vitenskapen, og vi forfekter ikke at det finnes mer mellom himmel og jord. Vi bare tror ikke på en bok skrevet for 2000 år siden.

Så du hadde trodd om Bibelen hadde vært skrevet for 30 år siden?......
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!