Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 345958 ganger)

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #1035 : 24. januar 2009, 06:36 »
Smile Jepp - å ligge i fanget eller armkroken og sløve er kos!! Det burde vært særdeles naturlig for såvell menn som kvinner - noe annet er en forskrudd tolkning av bibelen i mine øyne!
I like it! Smile
Såså, kamerat Smiley  Kos deg i fanget til dama di!
Når jeg snakket om armkroken så er ikke dette noe Bibelen snakker om, hehe. Jeg nevnte det bare som eksempel på en symbolikk som jeg personlig føler underbygger Bibelens kjønnsroller. Det er vanligvis slik at mannen omfavner og er den beskyttende part. Dette føles naturlig for begge kjønn. Men hvem har sagt at det er synd om dama duller med håret ditt? I alle fall ikke Bibelen Wink

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #1036 : 24. januar 2009, 12:06 »
Han ble en smule aggresiv på slutten der da han ikke klarte å omvende folka rundt seg med vanlig kommunikasjon. Det skal sies at de kristne, og spesielt jødene var særs overbevist om sin egen tro på den tiden. Dette gjorde Muhammen en smule bitter, så han innførte Jihad mot de vanntro, og slaktet ned alle de som ikke ville omvende seg til Islam.

Nå finner du på ting. Muhammed så snarere kristne og jøder som mennesker med den samme troen som han selv, men med andre profeter og en annen "revelation". Han hadde ingen ambisjoner om å omvende ikke-araber til Islam. Et godt eksempel på denne toleranse (som vel dessverre kan sies har gått tapt i senere år...) var det muslimske Spania under middelalderen, hvor kristne og jøder sto fritt i å utøve sin religion. Man tillot til og med blandingsektenskap.

http://www.forskning.no/artikler/2007/juni/1181289390.89


Utlogget bloodredthrone

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 444
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 444

Sv: allmektig Gud
« #1037 : 24. januar 2009, 13:42 »
Har ikke lest igjennom hele tråden. Hva lurer du på?

Det virker som at du nekter for at orginalmanuskriptene til det nye testametet finnes, eller ikke vil snakke om det?

De kristne som levde på Jesu tid gjorde jo ikke en flue fortred. Kan sammenlignes med nykristne i f.eks. Kina. De gjør ikke en flue fortred, men de blir nektet å holde møter der noe annet enn den nasjonale religionen blir formidlet. Derfor holder de såkalte "hemmelige" husmøter, som ikke så lett blir gjennomskuet eller fersket. Når de blir fersket få de straff som varierer mellom fengsel eller død. Særs ille er det for nyomvendte muslimer. De blir jo jaget til døde av familiemedlemer dersom noen finner ut av at de har sviktet Islam, og tatt imot Jesus som sin frelser og Gud.
De kristne som levde på Jesu tid var vel ikke så mange at det gjør noe? Blir som å si at Andorra eller Vatikanstaten er verdens snilleste og fredeligste folk fordi det i snitt utføres få drap i året innenfor landegrensene...
 Benekter ikke at det fins noe originalmanuskript, men tviler på at det er det samme som vi hører om i bibelen i dag. Er mye som tyder på at Jesu guddommelighet og hans slektskapsforhold til Gud ble oppfunnet lenge etterpå. Dessuten er ikke en historie sann selv om det fins et manuskript. Om jeg først skal lese skjønnlitteratur liker jeg bedre Ringenes Herre eller Harry Potter enn bibelen. Litt mere spenning og mye bedre flyt i språket... Smiley
Spørsmålene mine var så mange at jeg ikke orker å skrive opp alle her, men du kan jo bla tilbake i mine poster å finne dem. Det jeg virkelig syns er synd med religiøse er at de blindt stoler på noe de har lært fra barndommen av. Har mye respekt for mange åndelige personer og fornekter på ingen måte eksistensen av noe mennesker ikke kan forstå, men noe så konkret som fabelen om den skjeggete mannen i himmelen som sender flodbølger, landeplager, et ubetydelig mirakel i ny og ne, men gir generelt blanke faen i sultkatastrofer og menneskelig lidelse, blir for meg like absurd som å tro på at Elvis lever eller at Star Wars er basert på en sann historie. Fantasy er en bra sjanger, men ikke noe å basere livet sitt på. Smiley

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #1038 : 27. januar 2009, 20:57 »
Hva skjedde her æ?
Har Gud forlatt dere?
Dakkar!
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: allmektig Gud
« #1039 : 29. januar 2009, 15:06 »
Hvilken sjanger vill dere si at bibelen går under? og hvorfor?
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget bloodredthrone

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 444
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 444

Sv: allmektig Gud
« #1040 : 29. januar 2009, 17:25 »
En undersjanger av fantastisk litteratur er fantasy. Handlingen foregår ofte i andre verdener der fenomener vi ser på som overnaturlige ofte er helt normalt; innbyggerne kan ofte bruke magi og det finnes ofte magiske vesener.
http://no.wikipedia.org/wiki/Fantastisk_litteratur

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #1041 : 29. januar 2009, 19:24 »
Hvilken sjanger vill dere si at bibelen går under? og hvorfor?

viss folk begynner å lese boken så forsvinner den fort!

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1042 : 02. februar 2009, 11:42 »
Vist dere leser i gamle testamentet så ser dere at mennesker lagde guder i gull(som gullkalven, som også holdes hellig den dag i dag i India, hinduismen bygger på avguder,guder som menneksene har bygd selv, det er også defor hinduismen er liksom den "gamleste religionen for vist du leser i det gamle testamentet kan du lese i mosebok at menneskene bygde en gullkalv og tilba den, mennesker har lagd seg guder og diktet opp guder i hele menneskets historie. Jødedommen var egentlig den første religion fordi Bibelen kunne ikke ha blitt skrevet ned for disse hendelsene hadde blitt skrevet ned, så vi den dag i dag kan finne ut at det bare fins en gud, å det er ikke noen gud med navn som frank eller buddah, det er bare Gud. Han trenger ikke et eget navn som han sier fordi det bare er han som er Gud.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: allmektig Gud
« #1043 : 02. februar 2009, 11:45 »
Vist dere leser i gamle testamentet så ser dere at mennesker lagde guder i gull(som gullkalven, som også holdes hellig den dag i dag i India, hinduismen bygger på avguder,guder som menneksene har bygd selv, det er også defor hinduismen er liksom den "gamleste religionen for vist du leser i det gamle testamentet kan du lese i mosebok at menneskene bygde en gullkalv og tilba den, mennesker har lagd seg guder og diktet opp guder i hele menneskets historie. Jødedommen var egentlig den første religion fordi Bibelen kunne ikke ha blitt skrevet ned for disse hendelsene hadde blitt skrevet ned, så vi den dag i dag kan finne ut at det bare fins en gud, å det er ikke noen gud med navn som frank eller buddah, det er bare Gud. Han trenger ikke et eget navn som han sier fordi det bare er han som er Gud.
Har du ikke annet å gjøre på fritiden enn å forkynne piss på TF?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #1044 : 02. februar 2009, 11:56 »
Vist dere leser i gamle testamentet så ser dere at mennesker lagde guder i gull(som gullkalven, som også holdes hellig den dag i dag i India, hinduismen bygger på avguder,guder som menneksene har bygd selv, det er også defor hinduismen er liksom den "gamleste religionen for vist du leser i det gamle testamentet kan du lese i mosebok at menneskene bygde en gullkalv og tilba den, mennesker har lagd seg guder og diktet opp guder i hele menneskets historie. Jødedommen var egentlig den første religion fordi Bibelen kunne ikke ha blitt skrevet ned for disse hendelsene hadde blitt skrevet ned, så vi den dag i dag kan finne ut at det bare fins en gud, å det er ikke noen gud med navn som frank eller buddah, det er bare Gud. Han trenger ikke et eget navn som han sier fordi det bare er han som er Gud.

Bare et lite spørsmål til dere som er religiøse, og da spesielt kristne. Det er jo på en måte greit å diskutere eksistensen av Gud kontra ikke-eksistensen av Gud (generelt ateisme), dere har bibelen som kilde mens ateister støtter seg til historien og vitenskapen. Temaet for debatten blir da tro vs ikke-tro osv. Det jeg lurer på er hvordan dere kristne ville ført debatten, hvilke argumenter dere ville brukt hvis debatten sto mellom to eller flere religioner. Altså, hvordan ville du argumentert mot en muslim eller en hinduist, eller kanskje en som støtter seg til den norrøne troslære? De har jo også sine tekster og kilder..

Leter man i Koranen, eller studerer åsalæren så finner man også sannsynligvis hendelser eller personer som kan bekreftes gjennom historien.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1045 : 02. februar 2009, 13:58 »
mange mennesker vokser sikkert opp som kristne og har kristelige familier, jeg for den grunn har ikke det. Alle som vokser opp som ikke har kristelige familier har fri vilje til og tro på hvilken som helst religion. Noen bor i forskjellige land som ikke har hørt om flere religioner som her i norge. De fleste i norge er kristelige å det kan være derfor de som vokste opp som ikke kristelige valgte det, eller ford de opplevde at Gud sa noe til dem. Mange muslimer og andre som tilhører andre religioner enn kristendommen har konvertert til å bli kristelig fordi de kansje ikke fikk noe utav det, det var for mye tilbedelse av alt i naturen(som dyr, blomster, fjell), man kunne ikke spise alt som man ville, man fant ikke svar(i bønn) osv.
I det gamle testamentet står det om mye som er urent å hva du ikke kan spise osv. Dette er i bibelen fordi vi skal kunne forstå flere forskjellige hendelser som har skjedd, hvordan Gud skapte forskjellige ting å hvorfor han gidde oss forksjellige regler og hvordan mennesker levde osv. I det nye testamentet står det hva Jesus og hvorfor han gjorde det. Vi er nå frelste vist vi bare tar imot, det er ingenting du må gjøre, eneste du trenger å gjøre er å tro. Vist manb leser i lukas i NT, husker ikke helt kapittelet, så kan du lese at det var en røver som hang der på korset og han hadde levd et syndig liv(han hadde voldtatt, stjålet osv i hele sitt liv. det eneste han sa når han var på kroset var: Jesus, husk på meg når du kommer i himelen. Jesus sa: Sannelig jeg sier deg, idag skal du bli med meg til paradis.
SÅ faktiskt er det bare en som har blitt lovd en plass i himmelen ved ord, det var en røver som hadde brukt hele sitt liv på tyveri, voldtaing, osv.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #1046 : 02. februar 2009, 14:14 »
SÅ faktiskt er det bare en som har blitt lovd en plass i himmelen ved ord, det var en røver som hadde brukt hele sitt liv på tyveri, voldtaing, osv.
Derimot er det flere bare i denne tråden som beefcake, unknown soldier osv, som ender opp med å brenne i helvete i evig tid,kun fordi de fant denne religionen usannsynlig. Joda en fin fin religion dette.

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #1047 : 02. februar 2009, 14:18 »
Jeg er ikke i tvil hvor jeg har tenkt meg!

Ta med pils, for det blir en helvetes fest   >Cheesy
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1048 : 02. februar 2009, 14:32 »
Derimot er det flere bare i denne tråden som beefcake, unknown soldier osv, som ender opp med å brenne i helvete i evig tid,kun fordi de fant denne religionen usannsynlig. Joda en fin fin religion dette.

Røveren som hadde bare gjort galt hele sitt liv, kom jo til himmelen.

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: allmektig Gud
« #1049 : 02. februar 2009, 14:35 »
mange mennesker vokser sikkert opp som kristne og har kristelige familier, jeg for den grunn har ikke det. Alle som vokser opp som ikke har kristelige familier har fri vilje til og tro på hvilken som helst religion. Noen bor i forskjellige land som ikke har hørt om flere religioner som her i norge. De fleste i norge er kristelige å det kan være derfor de som vokste opp som ikke kristelige valgte det, eller ford de opplevde at Gud sa noe til dem. Mange muslimer og andre som tilhører andre religioner enn kristendommen har konvertert til å bli kristelig fordi de kansje ikke fikk noe utav det, det var for mye tilbedelse av alt i naturen(som dyr, blomster, fjell), man kunne ikke spise alt som man ville, man fant ikke svar(i bønn) osv.
I det gamle testamentet står det om mye som er urent å hva du ikke kan spise osv. Dette er i bibelen fordi vi skal kunne forstå flere forskjellige hendelser som har skjedd, hvordan Gud skapte forskjellige ting å hvorfor han gidde oss forksjellige regler og hvordan mennesker levde osv. I det nye testamentet står det hva Jesus og hvorfor han gjorde det. Vi er nå frelste vist vi bare tar imot, det er ingenting du må gjøre, eneste du trenger å gjøre er å tro. Vist manb leser i lukas i NT, husker ikke helt kapittelet, så kan du lese at det var en røver som hang der på korset og han hadde levd et syndig liv(han hadde voldtatt, stjålet osv i hele sitt liv. det eneste han sa når han var på kroset var: Jesus, husk på meg når du kommer i himelen. Jesus sa: Sannelig jeg sier deg, idag skal du bli med meg til paradis.
SÅ faktiskt er det bare en som har blitt lovd en plass i himmelen ved ord, det var en røver som hadde brukt hele sitt liv på tyveri, voldtaing, osv.

Gud skapte mennesket, og han er like glad i alle. Noen mennesker tror ikke på gud, dermed blir det for dumt at man skal tro bare for å tro. Gud ser helheten i et menneske, altså det gode. Er man et godt menneneske så er det nok.

Mange kristne er så veldig på dette med at hvis man ikke tror, så kommer man til helvette, men drikke som  noen svamper kan de. Man skal heller ikke dømme andre,  det jeg vil si er at mange kristne er så utrolig kristne på noen måter, men på noen punkter så hviler det en stor dobbelt moral.  

Kan gud tilgi en som har gjort de verste ting og plutselig vil bli frelst, kan han nok også gi tiligivelse for de som ikke tror, men er et godt/normal menneske selvom de ikke ber om det.
Tror ikke gud er så prinsippfast, som det sies er han forståelsesfull,kjærlig og god.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!