Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 352510 ganger)

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #1785 : 07. mars 2009, 19:42 »
men det som er at:
Er du ateist og ikke-troende så skjer enten dette: Du dør å "sover" i en evighet og du kan ikke gjøre noe som helst, du finns ikke mer.

Eller: du kommer til helvete der det er en evig pinelse i flammehavet.

Så dere får da leve livet som dere har nå, for dere vet aldri når man kommer til å dø, og da kommer man enten ingen vei(man finnes ikke lengre)
Eller man kommer til flammehavet i pinelse, for min del ville ikke jeg valgt noe som helst, men uansett bør dere leve livet fullt ut, for livene våres er ikke lange, og det er flere 1000mennesker som dør hver dag.

Hanzyman du har skrevet minst 3 ganger at du trekker deg fra denne debatten, noe jeg virkelig synest er på tide. Du er en klovn og bør holde deg borte fra denne debatten for dine medkristnes skyld.
Det finnes mange religioner, og de fleste av disse har en form for straff i etterlivet. Ved og i hele tatt prøve å skremme på denne måten viser hvor lite innsikt du har. Dersom en av grunnene dine til å tro er å sikre at du slipper å havne i helvete så bør du begynne å tro på mye for å sikre deg.

Forøvrig intressant å lese inleggene til , a lesser christian, og Burrhus m. flere, og Rønning Man og MB7 på den andre siden (selv om jeg ikke deler samme mening).

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: allmektig Gud
« #1786 : 07. mars 2009, 20:13 »
Sånn helt btw, han som skriver som en jødekuk og svarer konstant på dette forumet er ikke den ekte snoopberlingdogg, xxxunknownxxx det faktum at du klarer å produsere så mye bullshit uten konkret fakta og på pure måfå beviser at vi skal lete lenge for å finne større idioter enn deg.

Forskjellen mellom det geniale og dumheten er at det geniale har sin begrensning.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: allmektig Gud
« #1787 : 07. mars 2009, 20:36 »
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: allmektig Gud
« #1788 : 07. mars 2009, 20:38 »
Den niende landeplage, som Gud sendte menneskene, var et tykt mørke. Det lå over Egypten i tre dager. Den tiende landeplage var et mørke, som bredte sig over hele Europa og Amerika, og det har varet i 1900 år.

for å komme lit tilbake til topic!
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: allmektig Gud
« #1789 : 07. mars 2009, 21:04 »
Hmm, explain plix? Ser ikke hvordan dette har noe som helst med noe å gjør.what

Det er vel selve definisjonen og dens bruk/misbruk han mener. For eksempel er det interessant og merke seg at når vi nordmenn kjempet mot tyskerne på vår egen jord under krigen ble vi kalt frihetsforkjempere mens de som slåss for et fritt Afghanistan er opprørere, selv om de har eksakt samme agenda; å få en fiende ut av landet (neida, Afghanere hater ikke hele verden men det er mer eller mindre alle som ikke liker Amerikanerne som jo tross alt sto for invasjonen).

Det handler rett og slett om at seierherren eller den sterkeste skriver historien og definerer termene i krigstid.

Dette er dog off topic, mer jesus, mindre politikk!  Grin

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: allmektig Gud
« #1790 : 07. mars 2009, 21:16 »
Det er vel selve definisjonen og dens bruk/misbruk han mener. For eksempel er det interessant og merke seg at når vi nordmenn kjempet mot tyskerne på vår egen jord under krigen ble vi kalt frihetsforkjempere mens de som slåss for et fritt Afghanistan er opprørere, selv om de har eksakt samme agenda; å få en fiende ut av landet (neida, Afghanere hater ikke hele verden men det er mer eller mindre alle som ikke liker Amerikanerne som jo tross alt sto for invasjonen).

Det handler rett og slett om at seierherren eller den sterkeste skriver historien og definerer termene i krigstid.

Dette er dog off topic, mer jesus, mindre politikk!  Grin

amen... Grin

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #1791 : 07. mars 2009, 22:23 »
Du må gjerne vise til hvor det står at helvete er et flammehav. I am waiting.
«Men de feige, de vantro og vanhellige, de som myrder, driver med hor og trolldom, avgudsdyrkere og alle løgnere, deres plass skal være i sjøen som brenner med ild og svovel. Det er den annen død.» Åp. 21,8

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: allmektig Gud
« #1792 : 07. mars 2009, 22:28 »
Den derre ildsjøen blir jo nevnt hele tiden i bibelen for så vidt.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #1793 : 07. mars 2009, 22:30 »
Den derre ildsjøen blir jo nevnt hele tiden i bibelen for så vidt.
Den gjør det.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: allmektig Gud
« #1794 : 07. mars 2009, 22:41 »
Jeg har ikke min hat ut ifra tom luft. USA har gjort mye dritt og det gjrø de fortsatt, slik er det bare.
Synd i grunn at USA er jødestyrt.
Sukk.  Jeg er krast kritisk til både USA og Israel, men hva får deg til å tro på det konspirative tullet om at USA er jødestyrt?  Det er forskjell på å være antisionist og antisemitt, og du har tydeligvis bitt på antisemittiske løgner.

Dette er for øvrig ikke en avsporing, men hører til temaet i tråden.  Det er nemlig sånn at denne typen konspirasjonsteorier er vanligst blandt religiøse mennesker.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget DMike

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

Sv: allmektig Gud
« #1795 : 07. mars 2009, 22:44 »
Blir alltid komediekveld når noen starter en sånn tråd, så mange som har så mye latterlig på hjertet! Smiley Bibelen er vel ikke skrevet av Gud, så man trenger ikke ta alt som står der for hans ord, ikke at jeg tror noen her har lest bibelen... Nei, jeg har heller ikke lest den. DESSUTEN handler ikke religion om BEVIS, men om å TRO!

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #1796 : 07. mars 2009, 23:05 »
Blir alltid komediekveld når noen starter en sånn tråd, så mange som har så mye latterlig på hjertet! Smiley Bibelen er vel ikke skrevet av Gud, så man trenger ikke ta alt som står der for hans ord, ikke at jeg tror noen her har lest bibelen... Nei, jeg har heller ikke lest den. DESSUTEN handler ikke religion om BEVIS, men om å TRO!
Jeg er enig i at religion handler om tro, så å diskutere det vitenskapelige rundt det fører ingen vei hen. I denne sammenhengen er heller ikke troen knyttet opp til det å finne noe sannsynlig, men det å håpe på noe. Spørsmålet er altså ikke om folk finner det bibelske budskapet sannsynlig, men om de håper at det er sant! Slik ser i alle fall jeg på saken (jfr. Heb. 11,1)

Bibelen er riktignok skrevet av mennesker, men disse ble inspirert av Gud og fungerte følgelig som et verktøy. Derfor regner vi Bibelen som Guds eget ord.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: allmektig Gud
« #1797 : 07. mars 2009, 23:27 »
Det at USA er jødestyrt og terrorstat, kommer nok ingen nordmenn til å støtte meg i, bortsett fra wannabe-arnold da, han har skjønt litt mer enn de andrem eller at han velger å si det som er sant.

Det er jævlig synd at det blir kalt terror når palestinerne kaster stein for landet sitt,  mens det er forsvar når USA og Israel bomber halvparten av verdens befolkning. Jo, det har noe med religion å gjøre. Her er det snakk om muslimer vs. resten. Ikke si at USA er ikke sionistisk/jødestyrt når de direkte støtter Israel i terror, men det er synd at aldri FN kvalifiserer slike land til terror stater. Alt muslimer gjør er terror (selvforsvar) mens det USA gjør er veien til demokrati, in my ass!! Nå kommer sikkert halve forumet til å spørre meg om bevis og kilder og ditt og datt. Du må ikke tro alt du ser cnn, bbc og nrk. Ta en kikk og finn ut hva Iranske medier snakker om og du finner fort ut at mye av det som skjer blir aldri omtalt i media i vesten.

Det er typisk at man lukker øyene sine når USA begår etnisk rensing, for det er jo bare demokrati, mens når stakkars muslimene svarer med gammel rusten bomber går hele verden rund og alle muslimer er terrorister
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: allmektig Gud
« #1798 : 07. mars 2009, 23:32 »
Er nok en grunn til at Hitler gjorde det han gjorde, det er denne utviklingen som skjer nå, som han var bekymret for. Det er helt uforståele hvor mye sympatime Israel og jøder har bare fordi de har opplevd noe vondt for 60 år siden. Det er sikkert ikke mer enn 30 millioner jøder i verden men de eier så mye at det ikke er til å tro.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: allmektig Gud
« #1799 : 07. mars 2009, 23:35 »
Er nok en grunn til at Hitler gjorde det han gjorde, det er denne utviklingen som skjer nå, som han var bekymret for. Det er helt uforståele hvor mye sympatime Israel og jøder har bare fordi de har opplevd noe vondt for 60 år siden. Det er sikkert ikke mer enn 30 millioner jøder i verden men de eier så mye at det ikke er til å tro.

hohoho... nå snakker vi. gleder meg til denne diskusjonen videre.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!