Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 346164 ganger)

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1860 : 10. mars 2009, 12:36 »
En ny jord hvor dere altså gir fullstendig faen i de ikke-frelste som samtidig brenner i helvete? Så hyggelig.

Hva skal vi gjøre da? Når de ikke ville høre på jorda den gang, så vil de høre når de kjenner heten i flammene?
Det er jo likt somjeg advarer deg og hoppe uti havet fordi det er en hai der som kan angripe. Men du synes det er spennende og hopper uti, men når haien angriper, da angrer du veldig på at du hoppet.

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: allmektig Gud
« #1861 : 10. mars 2009, 12:45 »
Hva skal vi gjøre da? Når de ikke ville høre på jorda den gang, så vil de høre når de kjenner heten i flammene?
Det er jo likt somjeg advarer deg og hoppe uti havet fordi det er en hai der som kan angripe. Men du synes det er spennende og hopper uti, men når haien angriper, da angrer du veldig på at du hoppet.
Tør du å stå for dette når du ikke sitter tryggt hjemme foran pc`n ?
Jeg har liksom ikke møtt noen som deg og på en bisarr  måte så er du litt fasinerende naiv og samtidig fullstendig gal.
Jeg drister meg til å tro at du bare kverulerer og forkynner for å slå ihjel litt tid eller noe?
Tør du å stå på gaten og predikere slik du gjør her på forumet eller er du kanskje bekymret for å bli innlagt?
Fra spøk til revolver så håper jeg ikke du er så hjernevasket som du gir utrykk for , for jeg nekter nesten å tro at det finnes mennesker som er så vannvitig indoktrinerte og virkelighetsfjerne... what

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: allmektig Gud
« #1862 : 10. mars 2009, 12:46 »
Tør du å stå for dette når du ikke sitter tryggt hjemme foran pc`n ?
Jeg har liksom ikke møtt noen som deg og på en bisarr og måte så er du litt fasinerende naiv og samtidig fullstendig gal.
Jeg drister meg til å tro at du bare kverulerer og forkynner for å slå ihjel litt tid eller noe?
Tør du å stå på gaten og predikere slik du gjør her på forumet eller er du kanskje bekymret for å bli innlagt?
Fra spøk til revolver så håper jeg ikke du er så hjernevasket som du gir utrykk for , for jeg nekter nesten å tro at det finnes mennesker som er så vannvitig indoktrinerte og virkelighetsfjerne... what

Signerer den.
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1863 : 10. mars 2009, 13:04 »
Tør du å stå for dette når du ikke sitter tryggt hjemme foran pc`n ?
Jeg har liksom ikke møtt noen som deg og på en bisarr  måte så er du litt fasinerende naiv og samtidig fullstendig gal.
Jeg drister meg til å tro at du bare kverulerer og forkynner for å slå ihjel litt tid eller noe?
Tør du å stå på gaten og predikere slik du gjør her på forumet eller er du kanskje bekymret for å bli innlagt?
Fra spøk til revolver så håper jeg ikke du er så hjernevasket som du gir utrykk for , for jeg nekter nesten å tro at det finnes mennesker som er så vannvitig indoktrinerte og virkelighetsfjerne... what


ja, jeg tør å stå for dette, men å stå på gaten å si dette sånn direkte kan være vanskeligere. Når man sier dette som står i bibelen kan det høres svært dømmende ut, samt veldig direkte, akkuratt som: du kommer til helvete. Dette stemmer igrunn når man er ikke-troende, men når man sier det så direkte som det har blitt etterhvert her på forumet blir de fleste irretert og sure, siden det er ganske dømmende og direkte tekster. Men dette viser bare hvor alvorlig det er, men skulle jeg sagt dette på gata måtte det blitt mindre direkte så de hadde giddet å hørt på meg.
Samtidig vil jeg si at Jesus kom ikke til verden for å dømme, men for å frelse. Si hva som ikke var så bra, og hva som var bra, hva vi burde gjøre får å få et bedre liv, og hva som førte til det dårlige liv. Det å være frelst er ikke noen forskjell på mennesker uten at de tror(selv om jeg, og alle andre kristne synes det er mye bedre å være frelste enn når de ikke var det, mange har også fått et bedre liv) Men det eneste en trenger å gjøre er å tro i ditt hjerte hva Jesus gjorde.

9 For hvis du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud har oppreist ham fra de døde, da skal du bli frelst. 10 Med hjertet tror vi så vi blir rettferdige for Gud, med munnen bekjenner vi så vi blir frelst. 11 Skriften sier: Ingen som tror på ham, skal bli til skamme. 12 For her er det ikke forskjell på jøde og greker. Alle har samme Herre, og han er rik nok for alle som påkaller ham. 13 Hver den som påkaller Herrens navn, skal bli frelst.

Utlogget Zuul

Sv: allmektig Gud
« #1864 : 10. mars 2009, 13:14 »
En grunn til at Gud desverre ikke har tid til å fokusere så mye på masinga til kristne

"
   02.03.03 (oppdatert 02.03.03)

HVOR MANGE STJERNER ER DET?

av Knut Jørgen Røed Ødegaard

Spørsmålet har menneskene alltid stilt seg: Hvor mange stjerner finnes det på stjernehimmelen. Moderne teleskoper har vist et ufattelig stjernemylder i milliarder av gigantiske stjerneøyer - galakser.

Med øyet kan vi til sammen se noen tusen stjerner en riktig mørk og fin natt. Med et lite teleskop ser vi flere millioner stjerner til. Større teleskoper viser milliarder bare i vår egen galakse og dessuten mange milliarder galakse. Stjernene er så mange at de vanskelige å telle. Dessuten ligger mange skjult bak eller i tette skyer av støv og gass.

Kraftige teleskoper viser oss myriader av galakser utover i verdensrommet. Nesten hver eneste av lysflekkene på bildet er en fjern galakse, hver med kanskje 100 milliarder stjerner. Men hvor mange stjerner finnes det ialt?


ESAs Hipparcos-sonde og den etterfølger Gaia er stjernekartleggere. Fra 1989 til 1993 kartla Hipparcos med enn 2,5 millioner stjerner i vår egen galakse. Gaia som etter planen skal sendes opp i 2012 skal kartlege omtrent en milliard stjerner i Melkeveien.

Tilsammen inneholder Melkeveien kanskje så mange som 300 milliarder stjerner. I tillegg finnes et sted mellom 10 og 100 milliarder andre galakser i den delen av verdensrommet vi kan observere.

Kun i de aller nærmeste galaksene kan teleskopene skille ut enkeltstjerner. Astronomene kan derfor langtfra begynne på den store opptellingen. "

Mye å holde styr på der gitt. Hva er oddsen for at han skal kaste vekk særlig mye tid med å henge rundt en steinknaus i bane rundt av av melkeveiens 300 milliarder stjerner for å holde styr på moralen til en av de utallige små maurene som myldrer rundt der nede?

Fint liten sa du?

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1865 : 10. mars 2009, 13:21 »
Allmektig Gud

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: allmektig Gud
« #1866 : 10. mars 2009, 13:24 »
Allmektig Gud
Jaja verden er enkel for deg....

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: allmektig Gud
« #1867 : 10. mars 2009, 13:28 »
21 Dere har hørt det er sagt til forfedrene: ' Du skal ikke slå i hjel. Den som slår i hjel, skal være skyldig for domstolen.' 22 Men jeg sier dere: Den som blir sint på sin bror, skal være skyldig for domstolen, og den som sier til sin bror: 'Din idiot!' skal være skyldig for Det høye råd, og den som sier: 'Din ugudelige narr!' skal være skyldig til helvetes ild.
Kildehenvisning?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1868 : 10. mars 2009, 13:33 »

Utlogget Zuul

Sv: allmektig Gud
« #1869 : 10. mars 2009, 14:01 »
Allmektig Gud

nettopp!
hvorfor sose rundt på jorda og drive med moralmåling da?

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: allmektig Gud
« #1870 : 10. mars 2009, 14:16 »
Det er defor vi den dag i dag går rundt å snakker om vår tro, vist man ikke vil bli frelst å være sin egen herre over sitt liv får dere da gjøre det. Vi snakker sant når man sier at for å bli frelst må man tro på Jesus Kristus som Guds levende sønn.
Når de kristne blir tatt opp til himmelen på dommens dag vil det komme klagerop fra de ufrelste, Hvorfor sa dere ingenting om hvordan jeg skulle bli frelst, hvorfor sa dere ikke hva som ville skje? Men nå sier vi det ganske direkte hva som vil skje, dere har nå hørt sannhet, om dere vil tro eller ikke tro, om dere sier det er bare teori eller usant, da får dere leve på det vist det er deres valg, men det er forkynt for dere, og dere kan ikke si: hvorfor sa dere ikke noe, eller hvorfor sa dere ikke det var sant, for nå har vi sagt det.

Så for å komme meg til himmelen, så må jeg
A: høre på gud
B: høre på kristne

A, jeg må "oppleve noe (snakke med gud)" som gjør at jeg vil tro, noe jeg sannsynligvis ville gjort uansett dersom jeg ville "opplevd noe" paranormalt.

B, jeg må "bestemme" meg for å tro i frykt om å ikke komme meg til himmelen, noe som i bunn og grunn gjør at jeg sikrer meg. Dette vil jo resultere i at jeg slettes ikke tror, noe som gjør at jeg ikke komme meg til himmelen allikevel ettersom jeg lever en løgn. Og da er jeg tilbake til A.

Så konklusjonen må jo være at Gud må vise seg, og frem til da kan vi leve i uvitenhet.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Zuul

Sv: allmektig Gud
« #1871 : 10. mars 2009, 14:32 »
Sorry, jeg tok feil. Leste netopp følgende i Dagbladet:

Ulykken der kona til Zimbabwes statsminister Morgan Tsvangirai omkom, var Guds verk, sier president Robert Mugabe.

Mugabe uttalte seg for første gang offentlig om ulykken da han talte til flere hundre personer i en minnegudstjeneste i en metodistkirke tirsdag.

- Han vil bruke tid på å komme seg etter sjokket, men jeg ber ham akseptere ulykken som Guds verk, sa Mugabe.

Susan Tsvangirai, som bisettes onsdag, omkom da bilen hun og mannen satt i kolliderte med en lastebil fredag. Morgan Tsvangirai ble skadd i ulykken.

Mugabe sa i talen sin at perioden med vold og konflikter nå er forbi.

Så da ser det ut til at Gud jobber på detaljnivå likevel what

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #1872 : 10. mars 2009, 14:46 »
Det er defor vi den dag i dag går rundt å snakker om vår tro, vist man ikke vil bli frelst å være sin egen herre over sitt liv får dere da gjøre det. Vi snakker sant når man sier at for å bli frelst må man tro på Jesus Kristus som Guds levende sønn.
Når de kristne blir tatt opp til himmelen på dommens dag vil det komme klagerop fra de ufrelste, Hvorfor sa dere ingenting om hvordan jeg skulle bli frelst, hvorfor sa dere ikke hva som ville skje? Men nå sier vi det ganske direkte hva som vil skje, dere har nå hørt sannhet, om dere vil tro eller ikke tro, om dere sier det er bare teori eller usant, da får dere leve på det vist det er deres valg, men det er forkynt for dere, og dere kan ikke si: hvorfor sa dere ikke noe, eller hvorfor sa dere ikke det var sant, for nå har vi sagt det.

Drit nå i hva dere prøver å si til oss, det interessante her er at dere tydeligvis ikke ser noe problem med å kose dere med harpespill uten sorg mens deres ikke-frelste venner samtidig brenner i helvete for alltid. Med andre ord er fullstendig likegyldige om andre lider, bare dere får ha det fint.

Ikke akkurat en medmenneskelig holdning.

Minner meg litt om den rumenske/valakiske (kristne) furst Vlad "Dracula" Tepes, som ifølge historien pleide å spise middag mens han lot folk bli spiddet levende på påler rundt omkring seg.

 


Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #1873 : 10. mars 2009, 14:51 »
Drit nå i hva dere prøver å si til oss, det interessante her er at dere tydeligvis ikke ser noe problem med å kose dere med harpespill uten sorg mens deres ikke-frelste venner samtidig brenner i helvete for alltid. Med andre ord er fullstendig likegyldige i at andre lider, bare dere får ha det fint.

Ikke akkurat en medmenneskelig holdning.

Minner meg litt om den rumenske/valakiske furst Vlad "Dracula" Tepes, som ifølge historien pleide å spise middag mens han lot folk bli spiddet levende på påler rundt omkring seg.

 

Har du ikke skjønt det? Eneste forskjell med livet på Jorda og livet i paradis/himmelen, er at på Jorden har du fri vilje. Bort med den frie viljen og problem solved.

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: allmektig Gud
« #1874 : 10. mars 2009, 14:54 »
touché RkD!
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!