Skrevet av Emne: Tannpuss - en bløff!  (Lest 13618 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tannpuss - en bløff!
« #75 : 09. januar 2009, 12:18 »
Jeg tror selv den billigste tøsa hadde rømt om hun hadde kjent lukten av Lars Monsen som kom hjem fra syv ukers ekspedisjon.

Ikke missforstå dette!! Jeg har vært i dusjen sammen med Lars Monsen og kan bekrefte at han bruker såpe han også. Smiley

De flotte damene han har med på tur lukter like jævlig som han, så det blir lissom noe ala at det er fordelaktig om andre i laget spiser hvitløk når du selv gjør det. Lukta blir lissom ikke sååå påtrengende da Smile

Ikke til ditt innlegg, men sånn generelt mht hygiene. Er det noe som er viktig på slike turer som Monsen, Ousland mfl. foretar, så er det hygiene. En må selvfølgelig fire litt på kravene, men må gjøre det beste ut av det. vaske seg så godt en kan om en vil - reint vann og en god skrubb er slett ikke noe dårlig alternativ der ute Smiley
Det er dessverre ikke slik at møkkafranser flest har bedre imunforsvar enn de av oss som tar en dusj med lav-pH-såpe daglig og endog vasker hendene etter dobesøket. Infeksjoner og slikt lissom....
Hvor mange her har hatt blodforgiftning som følge av et lite kutt i fingeren i det siste? Ikke det at alle fikk alvorlige betennelser av alle småsår før såpens tid heller, men det skulle nok mindre til....

Det er greit nok om en er en av noen få som gir blaffen i personlig hygiene så lenge folk flest er nokså reinslige. Hadde alle droppa såpa, så skal en nok ikke se bort fra at den generelle infeksjonsfaren økte betydelig - kanskje mest i byer o.l der folk bor tett oppå hverandre, men dog........


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Tannpuss - en bløff!
« #76 : 09. januar 2009, 12:45 »
Lars Monsen har en kjæreste med etternavnet Rein - nuff said!
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tannpuss - en bløff!
« #77 : 09. januar 2009, 13:18 »
Lars Monsen har en kjæreste med etternavnet Rein - nuff said!

Drink a beer - fuck a reindeer!

Gammelt tundraordtak!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tannpuss - en bløff!
« #78 : 09. januar 2009, 13:23 »
Drink a beer - fuck a reindeer!

Gammelt tundraordtak!

...eller til topic!

Om snoppen ikke er rein - k**ll rein!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Tannpuss - en bløff!
« #79 : 09. januar 2009, 20:49 »
Ikke missforstå dette!! Jeg har vært i dusjen sammen med Lars Monsen og kan bekrefte at han bruker såpe han også. Smiley

De flotte damene han har med på tur lukter like jævlig som han, så det blir lissom noe ala at det er fordelaktig om andre i laget spiser hvitløk når du selv gjør det. Lukta blir lissom ikke sååå påtrengende da Smile

Ikke til ditt innlegg, men sånn generelt mht hygiene. Er det noe som er viktig på slike turer som Monsen, Ousland mfl. foretar, så er det hygiene. En må selvfølgelig fire litt på kravene, men må gjøre det beste ut av det. vaske seg så godt en kan om en vil - reint vann og en god skrubb er slett ikke noe dårlig alternativ der ute Smiley
Det er dessverre ikke slik at møkkafranser flest har bedre imunforsvar enn de av oss som tar en dusj med lav-pH-såpe daglig og endog vasker hendene etter dobesøket. Infeksjoner og slikt lissom....
Hvor mange her har hatt blodforgiftning som følge av et lite kutt i fingeren i det siste? Ikke det at alle fikk alvorlige betennelser av alle småsår før såpens tid heller, men det skulle nok mindre til....

Det er greit nok om en er en av noen få som gir blaffen i personlig hygiene så lenge folk flest er nokså reinslige. Hadde alle droppa såpa, så skal en nok ikke se bort fra at den generelle infeksjonsfaren økte betydelig - kanskje mest i byer o.l der folk bor tett oppå hverandre, men dog........

Under slike turer er det vel egentlig gunstig å ikke vaske seg for godt - slik jeg har forstått det - hjelper fettlaget som dannes på huden en god del mot mygg etc.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Tannpuss - en bløff!
« #80 : 09. januar 2009, 21:05 »
.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Tannpuss - en bløff!
« #81 : 09. januar 2009, 21:13 »
.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tannpuss - en bløff!
« #82 : 09. januar 2009, 21:24 »
Under slike turer er det vel egentlig gunstig å ikke vaske seg for godt - slik jeg har forstått det - hjelper fettlaget som dannes på huden en god del mot mygg etc.

Et naturlig fettlag er fordelaktig mht "kulderesistens" på eksponerte deler av kroppen slik som ansiktet, men det fettlaget får du meget raskt. Dessuten vil det ikke være snakk om å bruke såpe - og i hvertfall ikke i mengder av betydning.

Når det gjelder såpebruk i ansiktet så har jeg forøvrig gjort meg noen egne anbefalinger i ungdommen. Jeg var plaget med urein hud der, og vasket og renset meg frenetisk "døgnet rundt" ....og blei grunn bare verre og verre. Til slutt var det en hudlege som sa at jeg skulle kutte såpebruk, og forsåvidt det meste av rensemidler, og da blei det faktisk nokså rask bedring. Siden har jeg i grunn svært sjelden brukt såpe i ansiktet, og merker straks at huden blir mindre smidig/sunn når jeg en sjelden gang gjør det.

....resten av kroppen får seff sin dose mild såpe Smiley 


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tannpuss - en bløff!
« #83 : 09. januar 2009, 21:31 »
Så lenge mennesker og dyr spiser føde de er gentisk tilpasset, så holder også tennene. Om en elg ikke har kritthvite tenner, så har den tenner som er inntakt og som gjør jobben sin. Livet ut. En drøvtygger hadde forøvrig ligget tynt an uten skikkelige tenner...
Husdyr og kjæledyr er noe annet. Hvis mennesker fórer disse på mat de er dårlig tilpasset, ser man at det kan oppstå problemer. Det siste er vel anbefalinger fra dyrleger om å pusse tennene på kjæledyra sine. Holdt på å få sjokk da jeg hørte det, men slik har vår verden blitt Smiley

Nå er det vel andre ting enn karies som tar knekken på tenna til en elg - for de kneler mer enn ofte Smiley Det samme kan egentlig si om prehistoriske meennesker - steinaldermennesker om du vil - tannslitasjen var tilsynelatende betydelig selv hos relativt "unge" individer. .....nå skal det sies at gjennomsnittlig forventet levealder i et steinaldersamfunn var noen mil fra dagens vestlige nivå, så begrepet ung er relativt i denne sammenhengen, og at nedslitte tenner bare var en av mange faktorer som medførte det Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!