Skrevet av Emne: Mindre mage!!!!!!! Hjelp å få?  (Lest 11816 ganger)

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Mindre mage!!!!!!! Hjelp å få?
« #15 : 01. februar 2009, 19:06 »
For og få dra inn magen da?Når ikke fett prosent er problemet..Bare at magen står ut??Har du noentips?

Transversus abdominis kan være problemet. Hvis du feks har samme problem som meg så kunne den muskelen nærmest vært ikke eksisterende, for den fungerer nesten ikke i det hele tatt hos meg, og da får man utstående mage.

Hadde også det problemet før jeg tok min første deff. Om du spiser skjeldent men mye mat per måltid, må jo magen også utvide seg for å ha plass til alt du spiser.. Prøv å spis 5-6 måltid til dagen, og fordel maten mer ut på de forskjellige måltidene, så vil magesekken din finne ut at han ikkje trenger å være så stor, og med tid krympe mer inn.

Ja var du heldig hvis det bare var så enkelt Smiley
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget rutan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 45

Sv: Mindre mage!!!!!!! Hjelp å få?
« #16 : 01. februar 2009, 19:07 »
Det varierer litt, avogtil kun en gang om dagen, da etter trening, eller sånn som du. Men jeg spiser da hovedsaklig kun rå mat, ingen salter, og lite kjøtt, kan ha noe med det å gjøre?

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Mindre mage!!!!!!! Hjelp å få?
« #17 : 01. februar 2009, 19:11 »
For og få dra inn magen da?Når ikke fett prosent er problemet..Bare at magen står ut??Har du noentips?

Du kan prøve å trene en del "Planken", og andre øvelser hvor du må holde magen "inne", det kan kanskje bidra.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Mindre mage!!!!!!! Hjelp å få?
« #18 : 01. februar 2009, 19:16 »
Du kan prøve å trene en del "Planken", og andre øvelser hvor du må holde magen "inne", det kan kanskje bidra.

Det fungerer suverent ved forutsett at ting fungerer som det skal. Jeg personlig kan ta planken til jeg dør uten å få noe som helst effekt på de\den muskelen som skal trenes ved slike øvelser..
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Mindre mage!!!!!!! Hjelp å få?
« #19 : 01. februar 2009, 19:17 »
Fader vår
Du som er i himmelen
La ditt navn holdes hellig
La ditt rike komme
La din vilje skje
På jorden som i himmelen
Gi oss i dag vårt daglige brød
Forlat oss vår skyld
Som vi òg forlater våre skyldnere
Led oss ikke inn i sider som "www.bestabs.com, www.bigbicepsintwominutes.com" osv
Men frels oss fra det onde
For riket er ditt
Og makten og æren i evighet

Amen.

Jeg vet det er mange bullshit side ute der, men boken hans er veldig bra.
Han er kjent for sine abs i bodybuilding miljøet, og forteller i boken sin om de beste metodene for
hvordan du kan trene opp dine abs. Det er ikke bare simple mageøvelser du lærer,
du får vite hele spekteret. Fordi det er ikke bare en ting som kan gi deg veldefinerte abs,
du må gjøre ALT. Du må trene de mest effektive øvelsene og du må trene med mest mulig intensitet, du må spise riktig, og holde deg unna
mat som kan ødelegge for resultatene du vil oppnå. Også må du ha et recovery opplegg som er effektivt og som restituerer kroppen din raskest.

Shawn phillips er ikke not bull, det kan eg love dere.
Han har coachet flere atleter og kjendiser som kun er ute etter å trene med de beste.
Han har vært med på å bidra til dokumentaren "Body of work" og har innlegg i bladet
Muscle Media Magazine....

Han er the real deal, i PROMISE
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Mindre mage!!!!!!! Hjelp å få?
« #20 : 01. februar 2009, 19:19 »
Det fungerer suverent ved forutsett at ting fungerer som det skal. Jeg personlig kan ta planken til jeg dør uten å få noe som helst effekt på de\den muskelen som skal trenes ved slike øvelser..

Jeg kan kjøre bøy og mark til jeg dør uten effekt Wink
Annet enn betennelser da  Tongue
Men får håpe Raymond har fungerende magemuskler, det er en fordel ja  Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: Mindre mage!!!!!!! Hjelp å få?
« #21 : 01. februar 2009, 19:36 »
Ja var du heldig hvis det bare var så enkelt Smiley

Sier seg jo selv om du spiser deg stappmett blir magen større, og om du spiser mer moderate mengder per måltid trenger den ikke utvide seg så mye?
Slik som jeg forstod det, er det ikke magemusklene hans som boler ut. Det er selve magen som står ut.
Hos meg fynket det hvertfall helt fint.
MEN SOM SAKT ER JEG VELDIG HELDIG Cheesy Cheesy Cheesy
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Mindre mage!!!!!!! Hjelp å få?
« #22 : 01. februar 2009, 19:37 »
Sier seg jo selv om du spiser deg stappmett blir magen større, og om du spiser mer moderate mengder per måltid trenger den ikke utvide seg så mye?
Slik som jeg forstod det, er det ikke magemusklene hans som boler ut. Det er selve magen som står ut.
Hos meg fynket det hvertfall helt fint.
MEN SOM SAKT ER JEG VELDIG HELDIG Cheesy Cheesy Cheesy


Det har selvfølgelig en effekt på magen ja, men det ene og alene trenger ikke i alle tilfeller nødvendigvis være nok til å fjerne et problem med utstående mage.
HVIS det faktisk er tilfelle hos Raymond også er dte jo det helt supert og ingen grunn til å tenke mer på det.
Men jeg personlig har det nå litt værre enn som så, jeg spiser mange små måltider og har fortastt utstående mage.
Om det er magemusklene som boler ut eller selve magen som står ut, hvordan ser man forskjellen på det?
At det fnuket for deg betyr ikke at det fungerer på alle andre, og av den grunn ville jeg poengtere at du var heldig.

(Jeg slettet de andre tulleinnleggene fra oss begge, regner med at det var greit for deg også)
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Mindre mage!!!!!!! Hjelp å få?
« #23 : 04. februar 2009, 02:24 »
Hei Chremmen!

Ut ifra vekt og høyde så går du nok for å være kraftig bygget (og da mener jeg ikke feit), men jeg tror nok samtidig du har mye å gå på ved å minske fettprosenten litt. Du er like høy som meg men veier 8 kg mer, og jeg tror jeg ligger innunder "atletisk"...men men et par ekstra kg nå i vintersesongen. Og du som jeg, legger kanskje på deg fort muskelmasse, men også en større andel fett i tillegg, sammenliknet med andre med det man kaller "ectomorph" kroppstype.

Jeg har ingen trylleformel men bidra gjerne med noen tanker:

1. Mange påpeker størrelsen på magesekken. Den ligger vanligvis ganske langt opp mot thorax til at den forårsaker kulemage hos normale mennesker, skulle noen av organene dine ha skylden i så måtte det nok vært tarmene;-) Svært overvektige mennesker kan over tid få en forstørret magesekk men jeg tror ikke det er ditt hovedproblem. Din magesekk har nok normal størrelse og utvider seg men noen liter under store måltider, for så å skrumpe tilbake til normalen;-)

2. Trening av transversus abdominis og abdominis oblique kan hjelpe litt, siden strekker seg fra rygg/side og blandt annet fester seg i hinnen som omkranser rectus abdominis foran. Siden musklene alltid har tonus, det vil si at de er litt aktivert selv i "avslappet tilstand" for å være parat. Trening av rectus abdominis vil nok bidra til en bedre visuel effekt når rutene blir litt større.

3. MEN, siden gutter/menn er disponert for å samle lagret fett på hofter og nederst på magen så er det nok også der problemet til ligger. Hadde man fått pose og sekk, så kunne man bygget muskler og sanka six-pac, men for de aller fleste må man nok desverre velge. Hvis du virkelig har lav fettprosent men fortsatt har litt utstående mage kan det skyldes litt genetikk, men jeg har til gode å se noen som har jobbet seg ned til moderat / minimal fettprosent som ikke har fått strammere mage.

Gjør som meg, bygg muskler frem til mars....så er det bare å svelge stoltheten og minske kaloriene, det er hardt å se kiloene gå nedover i benken men du blir nok god venn med speilen når du er i mål:-)

Du ble vel ikke så mye smartere av bablinga mi men lykke til uansett!
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Chremmen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

  • Fræna Atletklubb
Sv: Mindre mage!!!!!!! Hjelp å få?
« #24 : 04. februar 2009, 14:24 »
Hei Chremmen!

Ut ifra vekt og høyde så går du nok for å være kraftig bygget (og da mener jeg ikke feit), men jeg tror nok samtidig du har mye å gå på ved å minske fettprosenten litt. Du er like høy som meg men veier 8 kg mer, og jeg tror jeg ligger innunder "atletisk"...men men et par ekstra kg nå i vintersesongen. Og du som jeg, legger kanskje på deg fort muskelmasse, men også en større andel fett i tillegg, sammenliknet med andre med det man kaller "ectomorph" kroppstype.

Jeg har ingen trylleformel men bidra gjerne med noen tanker:

1. Mange påpeker størrelsen på magesekken. Den ligger vanligvis ganske langt opp mot thorax til at den forårsaker kulemage hos normale mennesker, skulle noen av organene dine ha skylden i så måtte det nok vært tarmene;-) Svært overvektige mennesker kan over tid få en forstørret magesekk men jeg tror ikke det er ditt hovedproblem. Din magesekk har nok normal størrelse og utvider seg men noen liter under store måltider, for så å skrumpe tilbake til normalen;-)

2. Trening av transversus abdominis og abdominis oblique kan hjelpe litt, siden strekker seg fra rygg/side og blandt annet fester seg i hinnen som omkranser rectus abdominis foran. Siden musklene alltid har tonus, det vil si at de er litt aktivert selv i "avslappet tilstand" for å være parat. Trening av rectus abdominis vil nok bidra til en bedre visuel effekt når rutene blir litt større.

3. MEN, siden gutter/menn er disponert for å samle lagret fett på hofter og nederst på magen så er det nok også der problemet til ligger. Hadde man fått pose og sekk, så kunne man bygget muskler og sanka six-pac, men for de aller fleste må man nok desverre velge. Hvis du virkelig har lav fettprosent men fortsatt har litt utstående mage kan det skyldes litt genetikk, men jeg har til gode å se noen som har jobbet seg ned til moderat / minimal fettprosent som ikke har fått strammere mage.

Gjør som meg, bygg muskler frem til mars....så er det bare å svelge stoltheten og minske kaloriene, det er hardt å se kiloene gå nedover i benken men du blir nok god venn med speilen når du er i mål:-)

Du ble vel ikke så mye smartere av bablinga mi men lykke til uansett!

Hei!
Kan nok stemme mye av det du sier her Smiley
Ble litt klokere ja, var klar over mye av det fra før. Men greit å høre andre si det samme Wink
Setter også pris på at du er saklig og vennlig i skrivemåten din! At du ikke angriper med kommentarer osv... Virker også som at du har peiling på det du snakker om Smiley
Alder: 18år
Vekt: 114kg
Høyde: 1.90cm

Trent siden November 07

Klubb: Fræna Atletklubb

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Mindre mage!!!!!!! Hjelp å få?
« #25 : 04. februar 2009, 15:05 »
Ja, jeg synes nå ett forum er til for å utveksle tanker og meninger, uten av det trenger å bli store diskusjoner og drittkasting ut av det;-) Jeg tok utgangspungt i meg selv og mange av de jeg har trent med opp igjennom årene, "oppstramming" er jo ofte ett ønske fra mennesker som har den berømte "pondus'n".....noe som er mer en normaltilstand enn det å være "feit". Siden dette er fettvev som ligger på utsiden av magemusklene så er nok dette ett mer fornuftig sted og begynne, samtidig som trening av magemuskler både stabiliserer resten av kroppen og utgjør en visuel effekt når fettptosenten synker. For meg har det blitt til at jeg forholder meg til det enkleste, nemlig forholdet mellom inntak og energi og forbruk av energi. Dette er ett veldig enkelt regnetykke med gode resultater, i stedet for å blande inn type mageøvelse, størrelse på magesekken, "tung beinbygning" eller "lav forbrenning"......dette varierer selvfølgelig fra person til person men blir ofte mer brukt som en unnskyldning for de som "har litt vondt i viljen", og kanskje har mer å gå på når det gjelder kosthold og  enn de selv tror:-)

Du kommer nok i mål skal du se, du har tid til å prøve og feile litt:-)

Magnus
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget miss betty

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 194

  • Må jo bare lære alt, alltid. ;)
Sv: Mindre mage!!!!!!! Hjelp å få?
« #26 : 18. oktober 2009, 12:05 »
For og få dra inn magen da?Når ikke fett prosent er problemet..Bare at magen står ut??Har du noentips?

Lordosis kan være årsaken.



Eller delte magemuskler (rectus diastasis).





Er det Lordosis ser du forskjell på magen ved å skyve bekkenet opp og frem. Er det splitta magemuskler kjenner du det ved å ligge på rygg, kjenne med fingertuppene i midtlinja til Rectus Abdominis mens du sakte hever benene opp fra bakken. Blir det ei glippe over flere cm i midtlinja har du rectus diastasis. (Vises godt når du står eller sitter med magemusklene avslappet.)

Begge disse tilstandene gir utstående mage uavhengig av fettprosent. Men større fettprosent vil jo forverre tilstanden. De kan være medfødte, eller ervervet pga andre kroppslige tilstander gjennom livet.

Fysioterapi og spesifikk trening skal kunne bedre tilstandene. I tillegg finnes også alternativet om kirurgi.
Her er et spesifikk treningsprogram mot lordosis: http://www.bayareapowerclub.com/Articles/neanderthal%20no%20more.htm



Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
Sv: Mindre mage!!!!!!! Hjelp å få?
« #27 : 22. august 2010, 12:42 »
Tror jeg har begge de sistnevnte Cheesy
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Mindre mage!!!!!!! Hjelp å få?
« #28 : 22. august 2010, 12:52 »
Mindre posjoner og oftere slik at du ikke strekker magesekken hver gang, samt prøv å endre kostholde. noen eter ting de kunne vært foruten og får mage som mage/tarmer som "buler". Tren mye mage.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!