Skrevet av Emne: Bra trening for meg?  (Lest 2936 ganger)

Utlogget Prodex

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

Bra trening for meg?
« : 09. februar 2009, 16:25 »
Hei jeg er en gutt på 16 år er 185cm veier ca 105kg, jeg har tenkt å begynne å trene litt for å slanke meg litt.

Så jeg lurte bare på hva  dere syns om dette til meg som nybegynner?

Treningsprogram 3dager

tirsdag

Gå = 7-8km
Situps = 20*3
Pushups = 5-10*3

Torsdag

Gå = 7-8km
Situps = 20*3
Pushups = 5-10*3

Søndag

Gå = 7-8km
Situps = 20*3
Pushups = 5-10*3

eller andre som har bedre forslag så kom med det?  og eventuelt hva meg bør kjøpe meg? vet ikke hva det heter:S og om jeg skal gå rett etter middag eller vente til litt utpå kvelden? biggrin Smiley

Utlogget Rocky-Balboa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 548
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 548

Sv: Bra trening for meg?
« #1 : 09. februar 2009, 16:34 »
Tja, synes det ser greit ut jeg, selv så har jeg ingenting erfaring med dette. Men du kan jo kaste inn en øvelse for ryggen også da, f.eks rygghev.

Husk det at det nytter ikke hvis du spiser altfor mye kcal Cheesy
Bildelogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103777.msg1572196;topicseen#new

The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow

Utlogget EvenTrener

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 216
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 216

Sv: Bra trening for meg?
« #2 : 09. februar 2009, 16:38 »
Ser bra ut dette, går jo også an og slenge inn ei økt med svømming i uka. Eller fotball, volleyball osv, som er morsomt i tillegg Smiley Kostholdet er vel dog det viktigste. Ta en titt innom loggen min for tips som kanskje kan hjelpe deg med motivasjonen Cheesy

Utlogget EvenTrener

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 216
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 216

Sv: Bra trening for meg?
« #3 : 09. februar 2009, 16:41 »
g

Utlogget Solbækken

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 561
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 561

  • Gjort er gjort
Sv: Bra trening for meg?
« #4 : 09. februar 2009, 16:50 »
Ville anbefale deg å droppe sit- upsa, da jeg har fått med meg at denne øvelsen er skadelig.
Antar målet ditt er å få frem de berømte magerutene, eller hvertfall forbrenne mest mulig fett, men her er det dietten som avgjør.
Du må gå i kcal underskudd og samtidig prøve å få i deg mest mulig protein, hvis du ønsker å beholde mest mulig muskel. Lurt å plassere en spasertur før frokost også. Da tar kroppen rett fra fettlagrene isteden for å ta energien fra maten man har spist.  Wink
- 92- model
- 182 cm
- Trent siden våren 08, med fullstending avbrekk fra treningen i perioden juni 2010 til september 2011

Loggfører treningen min:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114602.msg1720175;topicseen#new

Utlogget EvenTrener

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 216
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 216

Sv: Bra trening for meg?
« #5 : 09. februar 2009, 16:53 »
Ville anbefale deg å droppe sit- upsa, da jeg har fått med meg at denne øvelsen er skadelig.
Antar målet ditt er å få frem de berømte magerutene, eller hvertfall forbrenne mest mulig fett, men her er det dietten som avgjør.
Du må gå i kcal underskudd og samtidig prøve å få i deg mest mulig protein, hvis du ønsker å beholde mest mulig muskel. Lurt å plassere en spasertur før frokost også. Da tar kroppen rett fra fettlagrene isteden for å ta energien fra maten man har spist.  Wink


Og hvor har du så funnet informasjon om at situps er skadelig om jeg tør spørre? Tongue

Utlogget Solbækken

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 561
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 561

  • Gjort er gjort
Sv: Bra trening for meg?
« #6 : 09. februar 2009, 16:58 »
Treningsforum Grin (den var konkret gitt)

Husker ikke hvilken tråd det var, men skal ta en aldri så liten titt i loggen min og så om jeg finner den aktuelle tråden  Wink  Tongue
- 92- model
- 182 cm
- Trent siden våren 08, med fullstending avbrekk fra treningen i perioden juni 2010 til september 2011

Loggfører treningen min:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114602.msg1720175;topicseen#new

Utlogget EvenTrener

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 216
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 216

Sv: Bra trening for meg?
« #7 : 09. februar 2009, 17:01 »
Treningsforum Grin (den var konkret gitt)

Husker ikke hvilken tråd det var, men skal ta en aldri så liten titt i loggen min og så om jeg finner den aktuelle tråden  Wink  Tongue

Hehe, ja gjør det. Nå ble jeg virkelig intressert! Cheesy

Utlogget Solbækken

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 561
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 561

  • Gjort er gjort
Sv: Bra trening for meg?
« #8 : 09. februar 2009, 17:09 »
"Visste du at en sit-up belaster korsryggen ca like mye i kompresjon som det å løfte 50 kg i markløft med så krum rygg som du greier? Eller at skjæringskreftene er like store som korrekt utført markløft med 60 kg. Tror ikke mange tør utsette ryggen for 60 kg i markløft 50 repetisjoner på tross av god teknikk. Tenk på det neste gang du tar 50 sit-ups"

http://www.iform.no/pub/art.php?id=1339
 Wink
- 92- model
- 182 cm
- Trent siden våren 08, med fullstending avbrekk fra treningen i perioden juni 2010 til september 2011

Loggfører treningen min:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114602.msg1720175;topicseen#new

Utlogget EvenTrener

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 216
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 216

Sv: Bra trening for meg?
« #9 : 09. februar 2009, 17:14 »
"Visste du at en sit-up belaster korsryggen ca like mye i kompresjon som det å løfte 50 kg i markløft med så krum rygg som du greier? Eller at skjæringskreftene er like store som korrekt utført markløft med 60 kg. Tror ikke mange tør utsette ryggen for 60 kg i markløft 50 repetisjoner på tross av god teknikk. Tenk på det neste gang du tar 50 sit-ups"

http://www.iform.no/pub/art.php?id=1339
 Wink

Haha, det er det dummeste jeg har hørt (ikke ment mot deg), lurer på hvem som fucker ryggen sin først; den som avslutter treninga med 50 situps, eller den som avslutter med 50 repitisjoner på 50 kg med så krum rygg man greier i markløft Tongue

Utlogget Rocky-Balboa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 548
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 548

Sv: Bra trening for meg?
« #10 : 09. februar 2009, 17:22 »
Har hørt at mange ødelegger seg hvis de overdriver å gjør det feil jeg også, men jeg har hvertfall ikke kjent noe. Hvis han er redd for sittups, så får han heller ta crunches, funker det også Smiley
Bildelogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103777.msg1572196;topicseen#new

The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow

Utlogget Solbækken

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 561
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 561

  • Gjort er gjort
Sv: Bra trening for meg?
« #11 : 09. februar 2009, 17:27 »
Har hørt at mange ødelegger seg hvis de overdriver å gjør det feil jeg også, men jeg har hvertfall ikke kjent noe. Hvis han er redd for sittups, så får han heller ta crunches, funker det også Smiley

Trente selv sit-ups en periods, før mine dager som gym- rotte og merket ikke noe til ryggsmerter jeg heller. Smiley
 Vil allikevel anbefale å kjøre coreøvelser fremfor sit-ups og lingnende, selv om det kanskje ikke bygger like bra. Slipper hvertfall unna skader som ødlegger for all trening Smiley
- 92- model
- 182 cm
- Trent siden våren 08, med fullstending avbrekk fra treningen i perioden juni 2010 til september 2011

Loggfører treningen min:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114602.msg1720175;topicseen#new

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Bra trening for meg?
« #12 : 09. februar 2009, 17:37 »
Magemuskulaturens hovedrolle er å stabilisere ryggraden og har funksjon som anti-rotator, altså det å forhindre rotasjon og bevegelse.
De fleste ”mageøvelser” tar ikke hensyn til dette, men gjør heller det stikk motsatte og skaper fleksjon, noe som mer og mer forskning viser kan føre til økt skaderisiko (prolaps) via ujevn belastning på ryggvirvlene og -skivene.

Fleksjon er altså stikkordet her, og støtter feks nætty med at coreøvelser er 100 ganger bedre enn 284 sit-ups


Utlogget EvenTrener

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 216
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 216

Sv: Bra trening for meg?
« #13 : 09. februar 2009, 17:41 »
Magemuskulaturens hovedrolle er å stabilisere ryggraden og har funksjon som anti-rotator, altså det å forhindre rotasjon og bevegelse.
De fleste ”mageøvelser” tar ikke hensyn til dette, men gjør heller det stikk motsatte og skaper fleksjon, noe som mer og mer forskning viser kan føre til økt skaderisiko (prolaps) via ujevn belastning på ryggvirvlene og -skivene.

Fleksjon er altså stikkordet her, og støtter feks nætty med at coreøvelser er 100 ganger bedre enn 284 sit-ups



Jaja, det er jeg også enig i ! Men at 50 situps gir den samme belastningen på ryggraden, som 50 reps x 50 kg med så krum rygg som mulig i markløft, er bare tull.

Utlogget Prodex

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

Sv: Bra trening for meg?
« #14 : 09. februar 2009, 17:44 »
jeg har ikke peiling på det me kosthold osv, så lurte på om en av dere kunne lage et sånn ca kosthold?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!