Skrevet av Emne: Ranet i sitt eget hjem...  (Lest 3722 ganger)

Utlogget Symbiose

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 195
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 195

Sv: Ranet i sitt eget hjem...
« #30 : 19. februar 2009, 22:44 »
Er enig med Næææh om at man burde ha retten til å forsvare sin egen eiendom med våpen, det at man ikke kan det er rett og slett fucked up hvis du eier mye verdier ;o

- Tyvene kan få tak i våpenet og drepe deg.
- Tyvene vet du har våpen og nøler ikke med å fyre av hvis de hører skritt.
- Tyvene skyter deg med en gang de ser at du løfter opp et våpen.

vs.

- Tyvene rundstjeler deg og du får tilbake på forsikringen.
- Tyvene rundstjeler deg og du får mindre enn forventet på forsikringen.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Utlogget Symbiose

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 195
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 195

Sv: Ranet i sitt eget hjem...
« #31 : 19. februar 2009, 22:45 »
Argh! Trykket feil.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Ranet i sitt eget hjem...
« #32 : 19. februar 2009, 22:56 »
Vi har da ikke noe spesielt høy kriminalitet her til lands Gundersen, er da mange land med høyere strafferammer og mye større mengde kriminalitet. Det å true barn eller voksne er jo egentlig alfa omega, vil jo komme ganske mye ann på hvor mye man kan tjene, men ville ikke tro det er så veldig forskjell på hvor skremmende et barn eller en voksen som ikke er vant til å bli siktet på av våpen vil reagere på denne situasjonen.

Synes ikke å robbe et hus burde ha strafferamme på såpass nivå at man bare burde bli stengt vekk for alltid, selv om man bruker våpen eller ikke.

Såvidt meg bekjent har jeg ikke nevnt noe om antall lovbrudd pr enhet - det er det du som skriver, så ikke tillegg meg et slikt sitat. Det var aldri min hensikt å påpeke høy kriminalitet, men det er jo skremmende at grove ranstilfeller ser ut til å bli mer dagligdags. Hvor vidt dette er det faktiske tilfellet, eller om det kun blir mer trukket fram i media vet jeg ikke, men man får i alle fall inntrykk av at grove ran hvor skrupler ikke ser ut til å eksistere øker i omfang.

Videre vil jeg påstå at det er verre om man sikter på barn enn voksne i denne situasjonen. Barna ble brukt som pressmiddel for å få gjennomført ranet da de truet med å skade barna. Foreldre gjør selvsagt alt for å unngå å se sine egne barn skadet. De spiller på foreldrenes kjærlighet ovenfor egne barn og den sårbarheten det måtte medføre. Videre syns jeg du nærmest gjør det til en triviell affære å rane noen, i dette tilfellet en enebolig.

Synes ikke å robbe et hus burde ha strafferamme på såpass nivå at man bare burde bli stengt vekk for alltid, selv om man bruker våpen eller ikke.

Det er ikke kun snakk om å stjele eiendeler, men det er måten det blir gjort på. Å bli frastjålet noe og sitte med følelsen av at andre har rotet i ens eiendeler og stjålet ting man er glad i er en ting, men å bli truet med pistol en helt annen. Hvis du leser litt mellom linjene i mitt innlegg vil du se at jeg ikke mener at alle og enhver bør sperres inne på livsstid, men de som utgjør en fare for samfunnet bør det slås hardere ned på. Det kan se ut som "yrkeskriminelle" går i samme spor uavhengig av tilbud, men da må etterhvert samfunnet finne en måte å verne lovlydige borgere fra dem. Jeg er selvsagt inneforstått med at alle fortjener en ny sjanse hvis de har gjort noe og angrer på det, men noen ser ikke ut til å ha evnen eller ønsket om å få skikk på livet sitt, og det er de jeg henviser til. Jeg tror nok du egentlig forstod hva jeg mente, men hvis ikke håper jeg dette oppklarer en del.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Ranet i sitt eget hjem...
« #33 : 19. februar 2009, 23:01 »
Det er nå vi må justere våpenloven, slik at vi kan beskytte oss selv.

I boka "dumme hvite men" står det at i 97 (eller så var det 99,7) tilfeller der de som har våpen blir ranet, så skader/dreper de seg selv/noen de ikke mente å skade/drepe/tyven får tak i våpenet/det blir skuddveksling og tyven vinner..
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Ranet i sitt eget hjem...
« #34 : 20. februar 2009, 16:27 »
Jeg tror det at grove ran blir mer vanlig er til en grad mediaskapt, der det er såpass få ran av folk i sine egne hus som blir utført av en gjeng med folk med pistoler, at et par sånne saker er nok til å få mediaene til å få det høres ut som det skjer dagligdags.

Jeg er ikke enig i at man må angre for å slippe ut av fengslet, man får en straff, og så soner man den, burde ikke være noe mer i det enn det hvis du spør meg, ellers kan myndighetene bare fengsle vekk hvem de vil uten noen spesielt god grunn, noe man ikke har lyst til at skal være mulig.

Er egentlig ikke noe overrasket over at yrkeskriminelle ikke vil gå i andre spor, da for de fleste i denne gruppen ikke har noen spesielt bra andre muligheter økonomisk. Vil nok ikke tro at de fleste kriminelle av yrke er noe spesielt bra utdanna, og med rullebladene de har er det nesten umulig å få en bra jobb. Dessuten er livet som yrkeskriminell ganske avslappet i forhold til for de som jobber fra 8-16 hver dag og sliter livet av seg. H

vis du ser på en relativt slapp kriminell jobb, som en fyr som selger en til to kilo hasj i måneden foreksempel, tjener kanskje 1-2 lapper pr hekto, noe som vil si at han må gi fra seg en mørk klump 10-20 ganger i måneden, og dermed har en månedslønn som er lik/tilnærmet lik en gjennomsnittsnordmann med å bare loke hjemme og gi fra seg et par plater i ny og ne, kanskje ikke en per dag en gang. Da har man god tid til å trene, dra på ferier, henge med kamerater osv.

Så har man de som er mye grovere, som kjører en del brekk osv, noe som er selvfølgelig mye mer risky, men man kan få noen fine summer, og man trenger egentlig ikke kjøre så mange brekk i måneden for å skaffe seg en grei økonomi.  Er ikke rart dette livet frister for mange, blir jo som å live som alle andre gjør når de har fri fra jobb/ferie, bare med et par oppgaver her og der, eller et brekk som i de fleste tilfeller ikke varer spesielt lenge.

Personlig synes jeg det er ganske uetisk å rane folk sine hus, der det er lite hyggelig å bli møtt av ranere i døren, og det kan ramme familien hardt. Får heller takke seg med å rane filialer, varehus, apotek osv hvis du spør meg, ser ikke noe spesielt galt i dette egentlig.

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Ranet i sitt eget hjem...
« #35 : 20. februar 2009, 16:45 »
Får heller takke seg med å rane filialer, varehus, apotek osv hvis du spør meg, ser ikke noe spesielt galt i dette egentlig.

Hva med folkene som står i kassen/disken der da? Andre kunder? Alle de er uskyldige tredjeparter, som kan få en skikkelig støkk av noe slikt.
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Ranet i sitt eget hjem...
« #36 : 20. februar 2009, 16:51 »
Tenkte mest på etter stengingstid, ikke sånn jalla opplegg med å true dama bak disken på 7-11 og ta med seg 3 lapper og løpe som faen ;o

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!