Skrevet av Emne: Jente skal bli superdeilig.  (Lest 49526 ganger)

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Jente skal bli superdeilig.
« #90 : 01. mars 2009, 13:29 »
Alkohol vil ikke hjelpe deg på veien mot en pen kropp.
Man må jo være villig til å ofte noe for å oppnå det en ønsker.

Hvorfor skal man ofre alkoholen for det? Finnes flere toppidrett's utøvere som drikker minst 1 gang i måneden. Finnes vel en artikkel om akkuratt det her på treningsforum ett sted.

Så lenge hun drikker på ett normalt(?) nivå ser jeg ikke problemet.

Men proteinjenta, drikk så sjeldent du kan. Det er sant som de sier at det ødelegger mye.

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
Sv: Jente skal bli superdeilig.
« #91 : 01. mars 2009, 13:47 »
Hvorfor skal man ofre alkoholen for det? Finnes flere toppidrett's utøvere som drikker minst 1 gang i måneden. Finnes vel en artikkel om akkuratt det her på treningsforum ett sted.

Så lenge hun drikker på ett normalt(?) nivå ser jeg ikke problemet.

Men proteinjenta, drikk så sjeldent du kan. Det er sant som de sier at det ødelegger mye.

Åj. Alkohol er visst et sårt punkt for enkelte...

Hvorfor hun skal ofre alkoholen?
- Det er mange tomme kalorier som hun heller kan bruke på næringsrik mat, som faktisk gjør noe for kroppen.
- Den mengden alkohol hun skreiv om her er ikke et normalt nivå.
- Prestasjonsevnen blir redusert dagene etter inntak.
- Dehydrerer kroppen
Osv osv.

Om man tar seg et par øl 1 gang i uken, vil det neppe har særlig mye konsekvenser.
Men det proteinjenta beskrev her var ikke et par øl. Det var alkohol i store mengde på fredag, og "noe mindre" neste dag.
Om hun vil nå målene hun har satt seg, vil det være et lurt trekk å begrense alkoholinntaket.

Om det er denne artikkelen du sikter til:
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=498
Så sier den i stor grad det samme som meg..

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Jente skal bli superdeilig.
« #92 : 01. mars 2009, 13:51 »
Åj. Alkohol er visst et sårt punkt for enkelte...

Hvorfor hun skal ofre alkoholen?
- Det er mange tomme kalorier som hun heller kan bruke på næringsrik mat, som faktisk gjør noe for kroppen.
- Den mengden alkohol hun skreiv om her er ikke et normalt nivå.
- Prestasjonsevnen blir redusert dagene etter inntak.
- Dehydrerer kroppen
Osv osv.

Om man tar seg et par øl 1 gang i uken, vil det neppe har særlig mye konsekvenser.
Men det proteinjenta beskrev her var ikke et par øl. Det var alkohol i store mengde på fredag, og "noe mindre" neste dag.
Om hun vil nå målene hun har satt seg, vil det være et lurt trekk å begrense alkoholinntaket.

Om det er denne artikkelen du sikter til:
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=498
Så sier den i stor grad det samme som meg..
Kan du forklare begrepet "tomme kalorier" for meg? Aldri helt forstått det, energi er jo energi? Er for eksempel mettet fett mer "tomt" enn flerumettet? Siden flerumettet er sunnere for kroppen? Eller er kalorier fra karbohydrater "tommere" enn fra proteiner siden proteinene er kroppens byggesteiner?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Martin123

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

Sv: Jente skal bli superdeilig.
« #93 : 01. mars 2009, 13:53 »
Jeg tror, etter de 1000 innleggene folk har skrevet om alkohol nå, at hun skjønner at hun må slappe av med drikkinga. Get over it!

Utlogget Bodybuilder

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: Jente skal bli superdeilig.
« #94 : 01. mars 2009, 14:00 »
Man lever 1 gang og man har 1 ungdomstid, La jenta være Normal som andre Ungdommer! >Cheesy

Husker jeg startet å drikke ganske sent i forhold til vennegjengen, Brukte alltid Trenigen som en unskyldning, veit ikke hvorfor men, latterlig nå som jeg tenker på det i dag! Angrer nå i dag på at jeg sa nei til vennegjengen alle de gangene:/ Har gått glipp av mye:/

Drikke en gang i måneden går helt greit, Kan da fint få den kroppen fordet! Latterlig å si noe annet Smiley

Lev ungdomstiden din du! Livet er Kort, Plutselig sitter du der gammal og grå Grin

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Jente skal bli superdeilig.
« #95 : 01. mars 2009, 14:05 »
Åj. Alkohol er visst et sårt punkt for enkelte...

Hvorfor hun skal ofre alkoholen?
- Det er mange tomme kalorier som hun heller kan bruke på næringsrik mat, som faktisk gjør noe for kroppen.
- Den mengden alkohol hun skreiv om her er ikke et normalt nivå.
- Prestasjonsevnen blir redusert dagene etter inntak.
- Dehydrerer kroppen
Osv osv.

Om man tar seg et par øl 1 gang i uken, vil det neppe har særlig mye konsekvenser.
Men det proteinjenta beskrev her var ikke et par øl. Det var alkohol i store mengde på fredag, og "noe mindre" neste dag.
Om hun vil nå målene hun har satt seg, vil det være et lurt trekk å begrense alkoholinntaket.

Om det er denne artikkelen du sikter til:
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=498
Så sier den i stor grad det samme som meg..

Ikke ett sårt punkt, blir bare for dumt å si at hun må ofre alkoholen for å få en bra kropp.

Hvordan kan vi vite, utifra de få dagene hun har hatt logg her, hvor ofte hun drikker?
I vinterferien har hun drukket 2 ganger (som vi vet om).

Selvsagt er det lurt å begrense alkoholinntaket, men det får være opp til henne selv hvor mye. Det demper fremgangen, ja, og jeg sier ikke at det er bra at hun drikker, men da du sa at hun skulle "ofre" alkohol måtte jeg svare.

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
Sv: Jente skal bli superdeilig.
« #96 : 01. mars 2009, 14:49 »
Kan du forklare begrepet "tomme kalorier" for meg? Aldri helt forstått det, energi er jo energi? Er for eksempel mettet fett mer "tomt" enn flerumettet? Siden flerumettet er sunnere for kroppen? Eller er kalorier fra karbohydrater "tommere" enn fra proteiner siden proteinene er kroppens byggesteiner?

Tomme kalorier er kalorier kroppen ikke benytter seg av til annet enn å legge som fett.
Matvarer som inneholder mye sukker/fett og lite mineraler og vitaminer. Noe kroppen ikke nytter seg av.

Ikke ett sårt punkt, blir bare for dumt å si at hun må ofre alkoholen for å få en bra kropp.

Hvordan kan vi vite, utifra de få dagene hun har hatt logg her, hvor ofte hun drikker?
I vinterferien har hun drukket 2 ganger (som vi vet om).

Selvsagt er det lurt å begrense alkoholinntaket, men det får være opp til henne selv hvor mye. Det demper fremgangen, ja, og jeg sier ikke at det er bra at hun drikker, men da du sa at hun skulle "ofre" alkohol måtte jeg svare.

Jeg sa ikke: "du må ofre alkohol". Jeg sa hun må ofre noe for å oppnå det hun vil.
Så klart er det opp til henne selv hvor mye hun vil begrense alkoholinntaket. Men det blir for dumt å si at hun vil ha deilig kropp, men ikke være villig til å gjøre det som kreves.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Jente skal bli superdeilig.
« #97 : 01. mars 2009, 15:40 »
Bra du tåler trøkket her, proteinjenta! Smiley

For å forklare, så er det en ganske tøff og til tider krass tone her på forumet. Vi har aldersgrense, som holder medlemsmassen stort sett eldre enn 16 år, og det er ikke så veldig strenge regler for oppførsel.
Ytringsfriheten er sånn passe, og folk får av og til litt mye pes på grunn av at det startes interessante diskusjoner. Smiley

Fordelen er at folk her kan ting og har innspill på det meste som har med trening å gjøre. Smiley

Den som har sett et par episoder av den serien på tv3 med biologisk alder osv ser hva livsstil betyr. Røyk og alkohol er dårlige greier for kroppen, men som med alt annet så er det doseavhengig.

hvis man drikker sjeldent, så tar man mindre skalde av det enn om man drikker ofte og mye. Smiley

Lykke til med prosjektet!

Utlogget Symbiose

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 195
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 195

Sv: Jente skal bli superdeilig.
« #98 : 01. mars 2009, 16:24 »
Det er godt du kombinerer kardio med styrke, er ikke lenge til sommeren nå Smiley.

Du kan gjøre akkurat hva du vil, når du vil, det er jo tross alt loggen din!
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Jente skal bli superdeilig.
« #99 : 01. mars 2009, 16:27 »
Tomme kalorier er kalorier kroppen ikke benytter seg av til annet enn å legge som fett.
Matvarer som inneholder mye sukker/fett og lite mineraler og vitaminer. Noe kroppen ikke nytter seg av.
Så kroppen har altså ikke bruk for fett? Det tror jeg ikke noe på!
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Jente skal bli superdeilig.
« #100 : 01. mars 2009, 16:36 »
Kan jo være greit å ha litt tid mellom bildene slik at en ser fremgangen bedre. Smiley
Og et tips; Ikke skriv opp alkoholen som noe måltid. Ser ut til at det provoserer noen her inne. Wink

Ellers så får du stå på med treningen!

Utlogget elixiaftw

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Jente skal bli superdeilig.
« #101 : 01. mars 2009, 16:38 »
synes loggene hvor det javnt kommer bilder er de mest spennende.. de hvor man blar og finner bilder hver tredje eller fjerde side! : )

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Jente skal bli superdeilig.
« #102 : 01. mars 2009, 16:45 »
Ser at de siste bildene var fra 23.februar. Kan jo kanskje ta bilder for hver 30.dag eller noe slikt da?
Sitter sikkert mange smågutter som blir sinte for at jeg sier det, men ser ikke vitsen med å ta bilder altfor ofte. Mye artigere og ta med litt større mellomrom slik at en kanskje ser forandringene bedre. Smiley

Utlogget mobil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Sv: Jente skal bli superdeilig.
« #103 : 01. mars 2009, 16:57 »
desom mener hun burde kutte ut alkoholen sier det kun fordi de angrer på at de selv ikke drakk og hadde det morro når de var yngre. Som mange andre sier, er det ikkeno problem å drikke en gang iblant, selvom man er på jakt etter drømmekroppen. det tar vel kanskje bare litt lengre tid.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Jente skal bli superdeilig.
« #104 : 01. mars 2009, 17:03 »
Dette er veldig TULL!
man drikker som tenåringer, det er klart.
Men de som fester som tenåringer, er som regel de som sitter i en alder av 25 og SYTER over at de ikke kommer i form.
Skal man ha kropp som de jentene hun har som "forbilder"; vel da er det å komme seg på skikkelig trening, få i seg riktig mat, og GLEMME alkohol! Så enkelt og greit er det.

Resultatene kommer ikke av å feste.
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!