Skrevet av Emne: 2. gjennomkjøring av GP, erstatte øvelser  (Lest 2139 ganger)

Utlogget VonZu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

2. gjennomkjøring av GP, erstatte øvelser
« : 08. mars 2009, 12:15 »
Jeg begynner nå på nest siste uka i min første gjennomkjøring av RYP grunnprogram.
Jeg har ikke helt bestemt meg hva jeg skal begynner på etterpå, men hvis jeg skal kjøre grunnprogram en gang til, vil jeg bytte ut en del øvelser. Ikke for annet enn at forandring fryder.

1. gang2. gang
KnebøyKnebøy
Markløft, strakeMarkløft fra gulv
Benkpress, DBBenkpress, stang
Nedtrekk, smaltNedtrekk, bredt
Roing, stang, bredtRoing, DB
ArnoldpressMilitærpress
Bicepscurl, DBBicepscurl, stang
FranskpressTricepspress, nedtrekk

Jeg er amatør, og forstår langt fra alle konsekvenser av de byttene jeg har skrevet opp.
Kommentarer mottas med takk!
Måteholdent måtehold er best. Umåtelig måtehold skader bare måteholdsaken.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82635.msg1176704;topicseen#new

Utlogget Jernmannen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 42

Sv: 2. gjennomkjøring av GP, erstatte øvelser
« #1 : 12. mars 2009, 21:18 »
Alt ser bra bortsett fra at jeg ville ha byttet roing, med foroverbøyd roing da dette er en baseøvelse så man trener flere muskelgrupper samtidig enn roing db

Utlogget VonZu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Sv: 2. gjennomkjøring av GP, erstatte øvelser
« #2 : 15. mars 2009, 11:10 »
Takk for svar!

En av grunnene til at jeg ønsker å bytte ut øvelser, er at jeg er nysgjerring og vil se om jeg finner noen favorittøvelser.

Jeg er nå ferdig med 5. uka av RYP GP, og syns alle øvelsene er bra, utenom strake markløft. Den syns jeg føles litt feil uansett hvordan jeg prøver. Men jeg har fått beskjed om at jeg ikke bør kombinere knebøy og markløft fra gulv, fordi første del av markløftet overlapper knebøy, eller noe slik.

Roing med manualer har jeg prøvd før, og mener å huske at bevegelsen blir noe lenger enn å ro med stang.

Stående militærpress forsøkte jeg meg litt på her om dagen, bare for å se hvordan det var. Men det kjentes veldig feil i ryggen for meg. Jeg har over gjennomsnittlig svai i ryggen, og lurer på om det kan være årsaken. Egentlig liker jeg arnoldpress godt, så jeg vet ikke om jeg gidder bytte den ut.

Et argument mot å bytte ut øvelser, er at jeg ikke tror progresjonen blir like synlig. Jeg er passelig hekta på loggføring av ymse slag, og da er det veldig kjekt å kjøre de samme øvelsene over så lang tid at jeg får tydelige trender.

Generelt sett er jeg veldig tilfreds med dette programmet. Jeg kommer ikke akkurat til å vinne 20000 kroner i TN sin 13-ukers konkuranse  Smiley , men jeg er veldig tilfreds med fremgangen så langt. Jeg har en lang historie med å gå hardt ut fra start, overdrive, for så å avslutte plutselig. Når programmet er låst til 3 dager i uka, kommer jeg aldri til overdrivelse, og disse 5 ukene har vært en lek å gjennomføre. Jeg har ikke vært i nærheten av å avslutte en eneste gang, og sitter ofte i helga og syns det er i overkant lenge til neste trening. Jeg begynner å få veldig god tro på at denne treningsformen er noe jeg kan opprettholde i lang tid.
Måteholdent måtehold er best. Umåtelig måtehold skader bare måteholdsaken.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82635.msg1176704;topicseen#new

Utlogget Treneral

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 964
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 964

  • Yeeeeees!
Sv: 2. gjennomkjøring av GP, erstatte øvelser
« #3 : 26. april 2009, 11:13 »
Når jeg leser hva du skriver, så minner det om hvordan jeg følte det når gjennomførte ryp. Lurer på om kanskje jeg skal ta et ryp program i sommer Tongue
It's a lifestyle.

<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=49679.0"
>Min treningslogg [/url]

Utlogget FiftyInchez

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: 2. gjennomkjøring av GP, erstatte øvelser
« #4 : 26. april 2009, 20:31 »
Hehe! Samme her.

Er akkurat ferdig med RYP GP i forige uke og har nå en uke med hvile nå. Men syns det er kjipt å ikke få trene..
Skal trene endel kardio, å håpe at fett prosenten synker litt uten at det forsvinner muskler.
Tar nok litt armhevninger og slik bare for å få litt pump;D

MEGET fornøyd med RYP! Er så enkelt!!

Utlogget VonZu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Sv: 2. gjennomkjøring av GP, erstatte øvelser
« #5 : 27. april 2009, 09:35 »
Jeg er nå på andre gjennomkjøring. Til nå har den ikke gått like greit som den første. Det var vanskelig å kombinere jobb, lamming, planlegging av bad og trening. Derfor ble andre gjennomgang noe forskjøvet i forhold til hva jeg håpet på. Men nå er jeg i gang igjen. Fleksibiliteten i dette programmet er alfa og omega for meg. Hadde jeg bare kjent til dette programmet før!
Måteholdent måtehold er best. Umåtelig måtehold skader bare måteholdsaken.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82635.msg1176704;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!