Skrevet av Emne: Dine 10 beste tips!  (Lest 15301 ganger)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Dine 10 beste tips!
« #15 : 20. mars 2009, 17:08 »
dette med maten er veldig enkelt.

skal du opp i vekt kan du jo legge deg 2-300 kcal over daglig forbruk. du finner ut ditt daglige forbruk av kcal lett på nettet. just google it.

det enkleste er å ta 2g protein pr kg kroppsvekt, og proteiner får du gjennom kjøtt,fugl,fisk,melk og egg. resten trenger du ikke bry deg om sålenge du går i de 2-300 kcal over forbruket.

gode programmer vil alle innvolvere mye knebøy og markløft, så er bare å lære seg det. du kommer ikke unna, og det med god grunn.

sjekk ut dietmar mengde, 5x5 og RYP. du finner mer om alle her inne på forumet.

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Dine 10 beste tips!
« #16 : 20. mars 2009, 17:10 »
Det viktigste etter kosthold er å ha kontuinitet i treningen. Ha progresjon, og velg øvelser det er lettest å progressere i. Start basic, og drit i kosttilskudd hvis du ikke vet hva det er. Ikke spam forumet med "hva er kreatin" og "hvilket proteinpulver" hvis du ikke klarer å formulere spørsmålet ditt slik at det indikerer at du vil få et særegent svar mange vil nytte av.


Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Dine 10 beste tips!
« #17 : 20. mars 2009, 20:36 »
1: Tell kalorier. Du må ligge litt (men ikke mye) i overskudd for å bygge
2: Følg standard programmer og/eller lytt til kroppen mtp hvor hardt du kan trene.
3: Viktig med mat generelt før og etter trening.
4: Ikke varier øvelser så mye, fokuser på å bli god i noen per muskelgruppe og varierer heller på utførelse og antall reps/sett per øvelse.
5: Trent tungt av og til selv om det er bygging som er ditt primærmål.
6: Tren eksplosivt.
7: Tren "motsatte" (husker ikke om det antagonister eller syntagonister) muskelgrupper proporsjonalt, skeivheter i styrkeforhold kan lett føre til skader.
8: Spis sunt.


Alt er basert på egen erfaring og det jeg tror er riktig. Jeg er latterlig svak i de fire store, men mine beste løft må vel være.. 48x8 i arnoldpress (24 i hver hand altså) og EZ-stang + 20 på hver sidex8 i skullkrushers.


Uansett hvilket emne og tråd på dette forumet så slenger du rundt deg med råd i alle rettninger! synes og huske å ha lest her en gang at du ikke makser mer enn ca 80 i benk. Og de løftene du har der oppe er langt fra imponerende. Hvor har du all den "kunnskapen" din fra?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Dine 10 beste tips!
« #18 : 20. mars 2009, 20:38 »


Uansett hvilket emne og tråd på dette forumet så slenger du rundt deg med råd i alle rettninger! synes å huske å ha lest her en gang at du ikke makser mer enn ca 80 i benk. Og de løftene du har der oppe er langt fra imponerende. Hvor har du all den "kunnskapen" din fra?

Det skrev jeg jo.

EDIT: Og det er faktisk lov å rette på meg hvis noe er feil, det håper jeg folk gjør.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Dine 10 beste tips!
« #19 : 20. mars 2009, 20:41 »
Okey!

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Dine 10 beste tips!
« #20 : 20. mars 2009, 20:43 »
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Dine 10 beste tips!
« #21 : 20. mars 2009, 20:47 »
1. Legg grunnlaget for teknikk med en gang.
2. Egoisme er en svakhet. Heller a2g enn kneknekk. Wink
3. All mat er gull, en pose chips er bedre enn ingenting.
4. Hvert kg mer løftet er en forbedring.
5. Ikke vær redd for å gjøre det rette, heller ti kg for lite enn for mye.
6. Tålmodighet er en egenskap, tilegn deg den.
7. Dop er forbeholdt de mindre intelligente.
8. Gjør svakhetene dine til din styrke.
9. Kjenn dine begrensninger.
10. se punkt 1.

Dett var dett.  Smiley
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Dine 10 beste tips!
« #22 : 20. mars 2009, 20:50 »
Blir litt lettere frustrert av å se råd i østen og vesten av folk som ikke har noe spesielt å vise til selv! Litt sånn "jeg vet alt-holdning" som skal ha et ord med i laget, samme hva, men meg om det. Hadde vært litt greit om noen hadde vært litt mer ydmyk så man hadde sluppet å se bastante konklusjoner om ditten og datten av folk uten peil, når man prøver å lære seg en ting eller to.
 Men, ok. I denne tråden ble det spurt om Dine 10 beste tips. Så den er grei.

Hvor gammel er du? Hvor lenge har du trent egentlig?

Edit: denne var myntet på Wannabe-Arnold som jeg mistenker å overdrive sin egen kunnskap, men jeg kan selvfølgelig ta heidundranes feil.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Dine 10 beste tips!
« #23 : 20. mars 2009, 20:54 »
Blir litt lettere frustrert av å se råd i østen og vesten av folk som ikke har noe spesielt å vise til selv! Litt sånn "jeg vet alt-holdning" som skal ha et ord med i laget, samme hva, men meg om det. Hadde vært litt greit at noen hadde vært litt mer ydmyk så man hadde sluppet å se bastante konklusjoner om ditten og datten av folk uten peil når man prøver å lære seg en ting eller to.
 Men, ok. I denne tråden ble det spurt om Dine 10 beste tips. Så den er grei.

Hvor gammel er du? Hvor lenge har du trent egentlig?

17 år trent 11 måneder.

Men altså, hvis jeg sier noe feil så rett på meg. Gjelder alle tråder.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Dine 10 beste tips!
« #24 : 20. mars 2009, 20:56 »
17 år trent 11 måneder.

Men altså, hvis jeg sier noe feil så rett på meg. Gjelder alle tråder.

Det er poenget mitt, hvorfor innvolvere deg i hundrevis av tråder med tips om gud vet hva når du er laaaangt fra utlært selv! Snakker ikke om bare denne tråden.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Dine 10 beste tips!
« #25 : 20. mars 2009, 20:57 »
17 år trent 11 måneder.

Men altså, hvis jeg sier noe feil så rett på meg. Gjelder alle tråder.

Hvis skullcrushers og arnoldpress er de eneste målene for styrke du kan vise til så hjelper ikke akkurat det troverdigheten din.

Celdiir

  • Gjest
Sv: Dine 10 beste tips!
« #26 : 20. mars 2009, 20:58 »
Fra forumforsiden:

Kroppsbygging og Fitness
Kroppsbygging, fitness, treningsprinsipper for maksimal muskelvekst. Forumet er kun egnet for viderekommende medlemmer.


Gjentatt, for å understreke poenget:

Kroppsbygging og Fitness
Kroppsbygging, fitness, treningsprinsipper for maksimal muskelvekst. Forumet er kun egnet for viderekommende medlemmer.


Just saying...
Men tilbake til tipsene, siden det er mer lærerrikt enn pissekonkurransen som foregår nå.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Dine 10 beste tips!
« #27 : 20. mars 2009, 21:01 »
Hvis skullcrushers og arnoldpress er de eneste målene for styrke du kan vise til så hjelper ikke akkurat det troverdigheten din.

HAHA, nei jeg mener ikke det heller.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Dine 10 beste tips!
« #28 : 20. mars 2009, 21:03 »
Pisser man for et poeng så er vel det greit!?  :Smiley

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Dine 10 beste tips!
« #29 : 20. mars 2009, 21:03 »
1. Fokuser på kosthold
2. Fokuser på søvn
3. Fokuser på skikkelig trening
4. Fokuser på å lære om skikkelig trening
5. Fokuser på muskelubalanser som kan medføre skader (= tøying, foam roller osv)
6. Fokuser på gå opp i vekt eller ned i vekt, alt etter som. Ikke vei det samme året rundt og grin på "jeg blir aldri større" eller "jeg klarer ikke å miste fettet".. Med andre ord les punkt 1-3 igjen.
7. Ikke prøv og finn opp hjulet igjen (henger sammen med at du ikke bør overanalysere). Alltid  noen som prøver å finne det "perfect thing". Det er ikke noe som heter "perfekt kostillskudd" eller "perfekt treningsprogram". Bare spis nok, såv mye og tren hardt så har det ingenting og si om du bruker CLA eller NoXplode itillegg.
8. Tren ting du ikke liker og trene. Alle liker og trene det de er flinke i... suger du i benk tren benkpress.. gjerne t.o.m prioriter benk en liten periode. OG TREN BASEØVELSER (punkt 3)
9. "The two most powerful warriors are patience and time.",-  Leo N. Tolstoy
10. Prøv og hold deg motivert via filmer, dokumentarer, bilder (av din egen progresjon), eller film løft osv... Motivasjon er det som får deg til og starte med trening men vaner er det som gjør at du klarer å fortsette!


11..Følg alle punktene ovenfor

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!