Skrevet av Emne: Oslo-pastor vil tilby demonutdrivelser  (Lest 1722 ganger)

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Oslo-pastor vil tilby demonutdrivelser
« : 17. mars 2009, 20:53 »
Pastor Jan-Aage Torp i Oslokirken vil tilby demonutdrivelser til de som måtte ha behov for slikt. Foreløpig vet vi lite om behovet, sier han.

På sin blogg skriver Torp at «om noen trenger å bli satt fri fra djevelens besettelse, kan de ta kontakt med oss.»

- Det nye testamente gir levende skildringer av Jesu makt over demonene. Vi tror på dette, og vi tar gjerne utfordringen om å hjelpe den mest hardbarkede satanist og demonbesatte person, skriver pastoren.

- Vi har en stab på seks personer, som ber om frihet fra sykdom og andre menneskelige problemer. Foreløpig har vi ingen erfaring med demonutdrivelse, utdyper pastoren overfor Vårt Land.

Men Torp forteller at han har én erfaring fra Norge med det han «med ganske stor sikkerhet» opplever som en besettelse og en demonutdrivelse:

I 1993 hadde Torp og kona besøk av en ung mann som ville bli frelst. Etter samtale og bønn begynte mannen å fråde og hyle og skled ned fra sofaen og under salongbordet, der han rullet og laget bjeffelyder.

- Jeg var livredd, men kona mi var modigere. Hun begynte å befale de onde åndsmaktene å komme ut, og etter en times tid var det slutt på den spesielle oppførselen hans. Den unge mannen begynte å leve som en normal kristen, forklarer Torp.
Torp mener «åndene er mer synlige» i land med mange og aktive kristne.

- I vestlig rasjonalitet lever de nok en mer skjermet tilværelse. Derfor er det vanskelig i si hva som kjennetegner manifestasjon av demoner i vår kultur, sier han.


(Hentet fra VG Nett http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=570887)

Dette er ikke en helt fersk sak og leste første gang om dette igår. Så dog litt på Tabloid idag hvor denne pastoren samt flere andre hadde noe som kunne se ut som en opphetet debatt. Jeg har heller aldri sett så mange tekstmeldinger fra seerne og meningene var varierte. Jeg syns det er skremmende at slikt tilbys den dag idag da jeg er usikker på hvilken virkning dette vil ha på mennesker som sliter med psykiske problemer. Skal djevelen være forklaring på deres problemer, og vil det være en måte å "lure" disse inn i kirken? Jeg mener selv Gud og Satan er menneskeskapte "skapninger" som har blitt bruk gjennom århundrer for å tviholde på makt, og slik jeg ser det er det fortsatt religiøse mørkemenn som prøver å beholde sin posisjon samt tjene penger på dette. Selv om det kanskje ikke tar seg betalt direkte, så skal man vel ikke se bort ifra visse utlegg som medlem i en menighet.

Jeg begynner å lure på om religionsfriheten har tatt fullstendig av her til lands da det ser ut som man kan gjøre så godt som hva man ønsker hvis man begrunner det religiøst...

 

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: Oslo-pastor vil tilby demonutdrivelser
« #1 : 17. mars 2009, 22:40 »
Et aldri så lite paradoks:
Religiøse tullinger er veldig opptatte av å fremheve at mennesker har sjel, og derfor er vesensforskjellige fra og langt mer verdt enn dyr. Samtidig er det de samme religiøse idiotene som fremviser en irrasjonalitet som man ikke finner maken til hos noen andre aper, eller andre dyrearter for den saks skyld ...

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Oslo-pastor vil tilby demonutdrivelser
« #2 : 17. mars 2009, 22:52 »
Et aldri så lite paradoks:
Religiøse tullinger er veldig opptatte av å fremheve at mennesker har sjel, og derfor er vesensforskjellige fra og langt mer verdt enn dyr. Samtidig er det de samme religiøse idiotene som fremviser en irrasjonalitet som man ikke finner maken til hos noen andre aper, eller andre dyrearter for den saks skyld ...

Et annet paradoks er vel at det kun er troende, gode mennesker som opplevelser at de er besatte av demoner. Ingen av de ateistene jeg kjenner til har hørt om slikt i sin omgangskrets og de er vel sannsynligvis ikke mors beste barn. (Her sagt med en sarkastisk undertone og fremlagt som et "argument" fordi de ikke er troende).

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Oslo-pastor vil tilby demonutdrivelser
« #3 : 18. mars 2009, 03:29 »
Et annet paradoks er vel at det kun er troende, gode mennesker som opplevelser at de er besatte av demoner. Ingen av de ateistene jeg kjenner til har hørt om slikt i sin omgangskrets og de er vel sannsynligvis ikke mors beste barn. (Her sagt med en sarkastisk undertone og fremlagt som et "argument" fordi de ikke er troende).
Har ingen planer om å lage en ny religionstråd, det har jeg faktisk ikke gidd til.. Men kan jo prøve å "forklare" et par ting, selv om det nok blir sett på som religiøst svada. Forsåvidt helt greit, jeg vil bare prøve å få med et par ord som kan virke oppklarende i forhold til... øhm.. situasjonen, men dog kanskje ikke gjøre slik at det virker noe mindre sinnsykt. T-t-tog du an?  Smile

Nuhvel.

Dette er litt vanskelig å skrive om uten å virke fullstendig sinnsykt. Og jah, jeg er trøtt, så vær overbærende om jeg begynner å bable veldig mye nedover sida; om det plutselig kommer en rekke med m-er, har jeg sikkert bare sovna i tastaturet eller no. Jess. En ting til, det er ikke ment som noe argument verken den ene veien eller den andre, kun forklarende/oppklarende/[sett inn ord som passer].

Så, til saka!
Ateister og åndsmakter; litt av greia her er at Satans åndehær skal brukes for å drive menneskene lukt til Helvete. Han er visstnok sjalu på menneskene fordi vi er skapt i Guds bilde. Det er ikke han, men hører rykter om at han skal være dekket av diamanter, være veldig fin og sånn.
Nuhvel, vi skal drives og fristes (nei, ikke det samme som å styres) til å gjøre synd, altså bryte budene i Bibelen, gjøre i mot Guds vilje. Ikke-kristne lever utenfor Bibelen uansett, de er på vei mot fortapelse, så hva er poenget med å sende "synlige" demoner for å tulle med dem? For en kristen, derimot, som er klar over at åndsmakter eksisterer, er det viktig å vise seg, viktig for Satan å demonstrere makt for å sette personer i tvil, så frykt etc, få dem til å se i en annen retning. Det utkjempes en kamp om menneskene. "For deres kamp er ikke mot kjøtt og blod etc", og dette er en del av det hele.

For å ta et kanskje litt søkt bilde, for selvironiens skyld: se for dere en saueflokk der alle går i samme retning. Alle sammen er kristne. Men, oisann, se det fine, friske, graset der borte. Det vil jeg smake på. Man går vekk fra veien, og blir opptatt med andre ting. Hvem var det som planta gresset der? Yes, good sir, the Devil himself, for å få folk til å snu seg vekk fra Gud.
Så igjen: er det noe poeng i å friste en ikke-kristen med livets gleder? Nope, han er jo allerede borte fra stien, han lever alt i verden. Du prøver ikke å lokke til deg en sau som alt står rett på sida av deg, ikke sant. (Shait, dette ble dårlig, men dere fatter poenget.) Når dette er tilfellet er det jo heller ikke poeng i å demonstrere mak i form av besettelse el.l. Hva skulle være vitsen? Egotripp? Det lureste han kan gjøre i forhold til ikke-religiøse er jo å fortsette å late som han ikke eksisterer.
Og Pjålter, du synes det er irrasjonelt å tro på en Gud og åndsmakter, men det hindret deg ikke i å sitere Dimmu Borgir i signaturen din. Ikke så rent lite paradoksalt det heller, spør du meg, selv om det da kanskje er ment mer som en demonstrasjon mot generell religion enn for noe annet.

Åndsmakter vs sinnsykdom: der er det nok en del tvilsomt som skjer. Man har jo enkelte som skylder på Satan hver bidige gang en person blir syk, men de har visst glemt at ånden er villig og legemet skrøpelig.. Wink
Det hadde nå vært moro å få forklaring på historien om negerdama som lå i ei jordhytte og fråda rundt kjeften og banna på trøndersk, midt i svarteste Afrika. Finnes mange sånne historier, og det er jo uforklarlig. Skal dog sies at (selv jeg) er så kritisk at jeg ikke går på dem sånn uten videre, selv om akkurat den jeg nevnte her kom fra en ganske så sikker kilde. Dessuten er sånne historier tilsynelatende fryktelig vanskelig å få dokumentert (ta nå opp kameraet og film, ffs!).

Hva med spiritisme og sånt da? Garantert noen her som har en eller annen "interessant" historie å komme med.  Drikke

Jess, nok et innlegg der 90% er babbel, men jeg gidder ikke redigere.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: Oslo-pastor vil tilby demonutdrivelser
« #4 : 18. mars 2009, 08:59 »
Og Pjålter, du synes det er irrasjonelt å tro på en Gud og åndsmakter, men det hindret deg ikke i å sitere Dimmu Borgir i signaturen din. Ikke så rent lite paradoksalt det heller, spør du meg, selv om det da kanskje er ment mer som en demonstrasjon mot generell religion enn for noe annet.

På hvilken måte er det paradoksalt? Prøver du å si at man må være religiøs/overtroisk for å høre på Dimmu Borgir? For øvrig var det ikke det å tro i seg selv jeg siktet til, men det å la livet sitt bli styrt av en slik overtro. Adferden til for eksempel en sjimpanse kan stort sett forklares rasjonelt, rettet mot det formål om å overleve og spre genene sine ved å produsere levedyktig avkom. Derimot lar det seg ikke gjøre å forklare det faktum at så mange mennesker i overveldende grad lar seg styre av gamle ørkentekster i 2009, for ikke å snakke om at man også ønsker å styre andres liv med bakgrunn i etiske imperativer (for eksempel det at homofili er synd), med noe slags sosiobiologisk rasjonale. I en slik sammenligning kommer homo sapiens rett og slett ikke veldig hedig ut.

Ellers inneholder innlegget ditt det sedvanlige og forutsigbare pjattet fraf folk som tror på djevelutdrivelse. Jeg har ingen problemer med å tro at det å tro på djevelutdrivelse (hvilket mer enn impliserer en tro på en ørkengud) er en forutsetning for at det skal fungere. Samtidig er jo en tilsvarende tro (som du er inne på) en betingelse for i det hele tatt å pådra seg slike kognitive og psykosomatiske lidelser som det djevelbesittelse angivelig er. Det finnes forklaringer på dette innenfor abnormalpsykologien, som med all respekt å melde er langt mer plausible enn alt snakket om ånder, den falne engelen Lucifer eller andre mytologiske skapninger. Les en lærebok i abnormalpsykologi, og du vil se godt dokumenterte historier der folk har blitt blinde, eller mistet funksjonen i armen, pga dårlig samvittighet overfor venner som har mistet syn eller armer som følge av skader de har pådratt seg i krigssammenheng.

Spiritisme er for øvrig også et fenomen som er ganske greit undersøkt og forklart innenfor faget psykologi, og ikke noe trumfeksempel på at finnes ånder, djevler eller andre ulumskheter ...

Utlogget Zuul

Sv: Oslo-pastor vil tilby demonutdrivelser
« #5 : 18. mars 2009, 09:04 »
Går det ann å kontre med gudeutrdriving? Der man driver den onde ånden Gud ut av mennesker what

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Oslo-pastor vil tilby demonutdrivelser
« #6 : 18. mars 2009, 11:22 »
Tja, paradoksalt var kanskje feil ord. Ironisk passer muligens bedre; av ditt første innlegg i tråden kunne man kanskje anta at du ikke tror at mennesket har noen sjel, mens Dimmu-teksten sier "flerre din sjel i to". Mulig det bare er sånn Satan-humor jeg ikke forstår meg noe på, sarkasme av et eller annet merkelig slag. Smiley

Igjen, innlegget var ikke ment som argument noen vei, mer som en slags opplysning om hvorfor noen kristne mener og tror som de gjør. Du visste tydeligvis dette fra før (ref: "sedvanlige og forutsigbare pjattet fraf folk som tror på djevelutdrivelse"), men det kunne jo være noen her som ikke gjorde det..

Går det ann å kontre med gudeutrdriving? Der man driver den onde ånden Gud ut av mennesker what
tihi
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: Oslo-pastor vil tilby demonutdrivelser
« #7 : 18. mars 2009, 13:22 »
Tja, paradoksalt var kanskje feil ord. Ironisk passer muligens bedre; av ditt første innlegg i tråden kunne man kanskje anta at du ikke tror at mennesket har noen sjel, mens Dimmu-teksten sier "flerre din sjel i to". Mulig det bare er sånn Satan-humor jeg ikke forstår meg noe på, sarkasme av et eller annet merkelig slag. Smiley

Hehe, jeg tror nok ikke at det eksisterer noen sjel nei, og det tror jeg nok ikke at medlemmene i Dimmu Borgir gjør heller. Du har nok rett i at "sjel" her brukes i symbolsk forstand.

Sitat
Igjen, innlegget var ikke ment som argument noen vei, mer som en slags opplysning om hvorfor noen kristne mener og tror som de gjør. Du visste tydeligvis dette fra før (ref: "sedvanlige og forutsigbare pjattet fraf folk som tror på djevelutdrivelse"), men det kunne jo være noen her som ikke gjorde det..

Jeg tillot meg nå like fullt å påpeke hvorfor jeg ikke fant forklaringen spesielt overbevisende eller givende, hoho.

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: Oslo-pastor vil tilby demonutdrivelser
« #8 : 18. mars 2009, 19:11 »
Peace

Utlogget d4931

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 138

  • Level 19 sofaslask
Sv: Oslo-pastor vil tilby demonutdrivelser
« #9 : 19. mars 2009, 00:58 »
Kanskje han pastoren kunne utryddet alle demonene og disse "gargoylsene" denne selvutvalgte "gods warrior" ser over alt i "darksided" mennesker?
Gods warrior
(Embedding disabled, og det ser ikke ut som om jeg kan få opp bare linken? Trykk to ganger på youtube flashen for å bli sendt direkte til filmen)

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Sv: Oslo-pastor vil tilby demonutdrivelser
« #10 : 19. mars 2009, 12:30 »
ser dere aldri pa filmer eller? slevfolgelig finnes det demoner

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!