Skrevet av Emne: Mira skryter av å ha brukt vold  (Lest 7714 ganger)

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #30 : 31. mars 2009, 11:11 »
Det svekker dem jo som menn... Hvor pingle er man ikke hvis man lar dama si banke seg opp? Går da ann å bryte et forhold eller ta igjen?

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #31 : 31. mars 2009, 11:20 »
Det svekker dem jo som menn... Hvor pingle er man ikke hvis man lar dama si banke seg opp? Går da ann å bryte et forhold eller ta igjen?

Det er jo det som er hele saken! Det svekker ikke dem som menn, men det viser at kvinner heller ikke alltid oppfører seg sivilisert! Det snakkes om aggressive menn som slår kvinner, men hva med aggressive kvinner som slår menn? Uavhengig av kjønn er vold uønsket atferd og det må slås ned på uavhengig av hvilket kjønn som anmelder vold. Vold mot menn er like alvorlig som vold mot kvinner hvis vi ser bort ifra evt. skadeomfang.

Mener du man er pingle hvis man velger å ikke slå igjen, men heller ser etter andre løsninger? Hvis kvinner fikk samme straff som menn, og menn ikke ble sett på som svake, underlegne og pingler hvis de anmeldte en slik kvinne, ville verden kanskje ta ett steg videre i utviklingen?

Det man bør gjøre er selvsagt å anmelde og bryte forholdet istedet for å senke seg ned på det lavmålet å slå igjen. Jeg vet det selvsagt er forskjell på teori og praksis og alle kan bli provoserte og utføre handlinger de ikke er stolte av, men la oss se bort ifra dette alternativet nå.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #32 : 31. mars 2009, 11:25 »
Synes det er pinglete å anmelde eller sette seg i et hjørne å gråte ja. Med mindre hun kommer løpende etter deg med en øks er splitter pine gal synes jeg det kan løses under fire øyne.

Får heller la politiet ta hånd om litt mer alvorlige saker synes nå jeg.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #33 : 31. mars 2009, 11:33 »
Synes det er pinglete å anmelde eller sette seg i et hjørne å gråte ja. Med mindre hun kommer løpende etter deg med en øks er splitter pine gal synes jeg det kan løses under fire øyne.

Får heller la politiet ta hånd om litt mer alvorlige saker synes nå jeg.

Jaha ja? Så hvis man blir slåss og trakassert av en kvinne er det pinglete å anmelde forholdet, mens det er helt greit at kvinner gjør det i samme situasjon? Ser du ikke at det er en fryktelig gammeldags tankegang hvor mannen skal være uanfektet og "usårbar"? Det bygger igrunn oppunder kjønnsrollene slik de var for flere tiår tilbake. Sett at dette ikke lar seg løse under fire øyne da den ene parten, i dette tilfellet kvinnen, ikke ser ut til å forstå alvoret i situasjonen, mener du da likevel at det skal gå sin gang "kun fordi hun er kvinne"? Det kan virke på meg som du bagatelliserer dette fordi kvinner ikke kan gjøre like stor skade som menn, og fordi kvinner er det svake kjønn. Jeg syns lite om denne glorifiseringen av vold utført av kvinner og at det gjør at de fremstår som sterke og selvstendige kvinner da de egentlig kun er noen individer som har misforstått likestilling. Unknown Soldier beskrev det igrunn bra:

Mira Craig`s "slag" er nok et eksempel på kvinners misforståtte likestillingskamp. Det virker for meg som om kvinner nesten ønsker å adaptere menns adferd, både positive OG negative. De positive mannlige "trekkene" er jo forsåvidt noe å strekke seg etter; ikke finne seg i dritt, snakke tydlig og med autoritet, kreve sin rett osv. Men når kvinner begynner å glorifisere machokultur og te seg deretter så er det ikke lenger likestillingskamp, men idioti.

Poenget med likestilling er ikke at kvinner skal bli som menn. Det handler om at kvinner og menn skal møtes et sted på midten.

Uansett; jeg mener dette er noe politiet og samfunnet ellers bør rette søkelyset på og prioritere i likhet med vold mot kvinner. Likhet for loven og rettssikkerhet for alle bør gjelde alle innbyggere, og ikke være fordelt på kjønn.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Tannfeen

Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #34 : 31. mars 2009, 11:42 »
Les gjerne hele tråden før du skriver! Det er ikke kun personen Mira Craig som er topic, men det faktum at vold utført av kvinner ikke nødvendigvis blir sett på som like alvorlig som vold utført av menn. Hva du ville gjort i en slik situasjon bestemmes av deg og din dømmekraft samt etikk og moral, men det er nå engang ikke saken her.

Dessuten; det er ikke snakk om å bli banka av dama si eller ikke. Jeg syns det må gå an å la være å komme med flåsete innlegg i en tråd som er ment å sette søkelyset på en samfunnsdiskurs som enda ikke er tema. I "Åpent forum" er det stor takhøyde, men det betyr ikke at alle tråder er ment å benyttes til morsomheter. Det er kanskje ikke snakk om å få juling av dama, men snarere det at man blir utsatt for vold over tid, og at det ikke nødvendigvis er noe menn anmelder da de føler det vil svekke dem som menn.

Er det forresten noe juridisk forskjell mellom vold utført av kvinner kontra vold utført av menn?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #35 : 31. mars 2009, 11:51 »
Er det forresten noe juridisk forskjell mellom vold utført av kvinner kontra vold utført av menn?


Det er langt utenfor mitt fagfelt så det skal jeg ikke uttale meg om, men jeg skulle jo tro at det ikke var noen juridisk forskjell når det kommer til kjønn. Poenget er jo at det kanskje er en ulikhet i forhold til hvordan ting som dette blir tatt opp i praksis. Det blir fort ramaskrik hvis menn utfører vold, mens det blir fremstilt på en annen måte hvis kvinner gjør det samme.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #36 : 31. mars 2009, 12:00 »
Ser innlegget mitt har blitt slettet! Ok, Hadde nok gitt Mira impulsivt en klapps av samme kaliber rett tilbake! Jeg tror ikke hun hadde gått ut i media med sin "badass-holdning" da..Om ikke annet posert med boksehandsker OG hjelm:) Det som irriterer meg er at en noenlunde pen jente kan gå ut med akkurat hva som helst uten konsekvenser. Litt av en rollemodell. Vil de ha likestilling må de i det minste tåle noe tilbake. 

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #37 : 31. mars 2009, 15:03 »
likestilling kan ikke bare handle om å fremme kvinners innteresser.

kvinner har ikke værneplikt. det er krav om 40% kvinner i styret i AS selvskaper (tror jeg), og nå er det kult for kvinner å slå menn.

=)

Utlogget Kontorrotta

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #38 : 31. mars 2009, 15:24 »
Dette er muligens litt off-topic i forhold til kva trådstarter hadde i tankene med denne tråden, men eg lurer på om retten hadde avsagt samme dom dersom det var ein mann som var skytteren:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3007521.ece

Eg har mine tvil...
180-125-200 (Alle løft uten belte, og godkjent av NGRF)

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #39 : 31. mars 2009, 15:44 »
Husker da videoen kom og jeg tenkte på om det hadde blitt reaksjoner dersom kjønnene hadde blitt byttet om i videoen.

http://www.youtube.com/watch?v=I013N1GHjmg#noexternalembed&feature=related

Men men, menn er bare patetiske hvis de ikke greier å skaffe seg dame selv og fortjener å bli banket opp hvis de prøver for hardt eller bli kastet  i fengsel/bot hvis de går til en prostituert som frivillig har sex mot penger........................


Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #40 : 31. mars 2009, 15:59 »
Er det forresten noe juridisk forskjell mellom vold utført av kvinner kontra vold utført av menn?


Nei, det er ingen juridisk forskjell på det.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #41 : 31. mars 2009, 16:20 »
Er du klar over over lite kraft som skal til for å drepe? Et slag fra ei lita dame, som kanskje ved et uhell treffer strupehodet, et slag som vi ville ledd av hvis det traff oss i ansiktet, det er mer enn nok.

Sorry for OT i tråden Gundersen, jeg ville bare prøve å beskrive at det skal ikke så mye uflaks og udyktighet til før selv ei tynn flis på 50kg lett kan ta livet av en voksen mann.

det blir like dumt som å si at ei tynn flis på 50kg kan sette en mann ut av balanse ved å klaske han uventet i ansiktet, og han kan dermed falle med tinningen rett i en spiker og dø.. Å si at en jente på 50 kg lett kan ta livet av en voksen mann med bare nevene blir rett og slett idiotisk. Hvis du har noen seriøse kilder som viser til en 50kgs jente som har tatt livet av en voksen normalt stor mann på 80-90 kg med bare never så må du bare poste det i denne tråden Smiley

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #42 : 31. mars 2009, 16:22 »
Enig med BoY_slayah, har lest litt om triggerpunkt osv. sitt det er mange plasser du ikke vil komme borti men fikk aldri me meg noen som var så kritiske at du døde momentant vis du fikk et svakt slag der.. (og ja, en dame på 50kg slår som regel svakt)

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #43 : 31. mars 2009, 16:33 »
Nei, det er ingen juridisk forskjell på det.

jo i praksis blir det stor forskjell fordi det blir lagt så mye vekt på styrkeforhold og størrelsesforhold mellom voldsutdøveren og fornærmede. Hvis en 50kgs jente hamrer løs alt hun kan på en 100kgs mann kommer hun nok aldri til å få noen form for juridisk straff. Hvis en 100kgs mann hamrer løs alt han kan på en 50kgs jente så dæver hun og han får livstid.

Enig med BoY_slayah, har lest litt om triggerpunkt osv. sitt det er mange plasser du ikke vil komme borti men fikk aldri me meg noen som var så kritiske at du døde momentant vis du fikk et svakt slag der.. (og ja, en dame på 50kg slår som regel svakt)

Ja.. Selv en topptrent manlig kampsportutdøver på 50kg vil ha store problemer med å drepe en voksen normalt stor mann på 80-90kg med bare knyttnevene, han kan sikkert gjøre litt skade da om han har veldig flaks.

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #44 : 31. mars 2009, 17:08 »
Menn, som i ordentlige mannfolk, skal beskytte damene sine og få dem til å føle seg trygge! Slår du dama di én gang, kan hun aldri være helt trygg på deg!

Når det gjelder damer og det å slå så er de jo mye svakere enn oss kara, og det er da ikke så vannskelig å ta tak i hendene hennes og dytte henne i veggen eller noe! Fordi dama de skulle gitt deg en rett på kjeften betyr ikke at du kan gjøre det tilbake! Gjelder det en fremmed kvinne kan man muligens slenge dama av gårde eller noe, og seff anmelde henne for vold om det er ønskelig.

Var en her som tidligere sa at menn som klager så fælt over at damer "får lov" å slå burde sjekke om ballene sine fortsatt er der, støtter den... !
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!