Skrevet av Emne: Oslo Grand Prix 2009  (Lest 26051 ganger)

Utlogget Marthe Skog Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 51

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #60 : 06. april 2009, 14:01 »
Heldigvis!! Da er det bare å fortsette å trene hardt og spise bra.. Nina Sanvold Moe er jo en av de jentene jeg har hatt som "forbilde"...!!

Da er jeg hvertfall ikke for "stor"  Cheesy
Så er det bare å ha utstråling, gå pent på hæler og smile da;) og bli hard nok  Wink

*puster lettet ut*

SPONSET AV

*X-LIFE.NO*
Høykvalitets kosttilskudd på nett!!
*PROGYM*
Drammen og Hokksund



*If you aren't going all the way, why go at all*


Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #61 : 06. april 2009, 14:08 »
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #62 : 06. april 2009, 14:42 »
Daniel er vikar for Rita! Bra saker! Smiley

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #63 : 07. april 2009, 18:17 »
Tror ikke man kan sammenligne hardhet og volum mellom cbbw og bf på samme måte som i af og cbb herrer. Spriket blir nok en god del annerledes. Legg til 7 kg til på vinneren i cbbw for max vekt i høye klassen, og sammenlign med vinner i bf så kunne yvonne trygt gått innenfor det anbefalte nivået i bf.

janne

  • Gjest
Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #64 : 08. april 2009, 15:56 »
Tror ikke man kan sammenligne hardhet og volum mellom cbbw og bf på samme måte som i af og cbb herrer. Spriket blir nok en god del annerledes. Legg til 7 kg til på vinneren i cbbw for max vekt i høye klassen, og sammenlign med vinner i bf så kunne yvonne trygt gått innenfor det anbefalte nivået i bf.

Det var ikke den oppfatningen dommerne på Oslo Grand Prix hadde. Med unntak av kanskje èn dommere så var den generelle oppfatningen at hun, med fordel, kunne stilt i CBW. Med hensyn til vekt, så vet jeg ikke helt hva de ulike damene veide denne helgen, med unntak av hun som stilte i den lave CBW-klassen. Hun klarte vektgrensen sin med 100g og hun var vel ikke akkurat stor? Det er inntrykket som gis på scenen som bedømmes i bf, ikke hvor mye utøveren veier. Jeg forstår at det kan være vanskelig å forstå reglene i BF, men med innførselen av den nye klassen i CB for kvinner, er vel den generelle oppfatningen at det faktisk har blitt enklere å bedømme nå enn tidligere. Dette støttes også av de fleste BF-utøverne som nå syns det har blitt enklere å forholde seg til størrelse og hardhet i BF. Og som jeg tidligere har nevnt så er det ikke utelukkende størrelse og hardhet som bedømmes, det er i tillegg utstråling, hår, hud, ansiktsskjønnhet og sist men absolutt ikke minst, hvordan en utøverer evner å presentere seg og GÅ på scenen.

Syns for øvrig det er flott å høre meninger til tilskuere og personer for øvrig. Det er kjempebra at folk engasjerer seg, så får jeg forsøke å legge frem saken sett fra en dommers synspunkt. Og det er jo klart det er lov å være uenig med meg eller i den plasseringen som en utøver får.

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #65 : 08. april 2009, 16:44 »
Vinneren overall cbbw mener jeg har 6 kg å gå på i klassen.

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #66 : 08. april 2009, 18:08 »
Daniel er vikar for Rita! Bra saker! Smiley
Syns han kan overta den jobben fast jeg Smiley

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #67 : 08. april 2009, 18:11 »
Syns han kan overta den jobben fast jeg Smiley

Rita er flink hun og! Men Daniel klarte seg utrolig bra! Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #68 : 08. april 2009, 18:17 »
Rita er flink hun og! Men Daniel klarte seg utrolig bra! Smiley
syns jeg og Smiley

Utlogget Andreas Adolfsson

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #69 : 09. april 2009, 08:45 »
Det var ikke den oppfatningen dommerne på Oslo Grand Prix hadde. Med unntak av kanskje èn dommere så var den generelle oppfatningen at hun, med fordel, kunne stilt i CBW. Med hensyn til vekt, så vet jeg ikke helt hva de ulike damene veide denne helgen, med unntak av hun som stilte i den lave CBW-klassen. Hun klarte vektgrensen sin med 100g og hun var vel ikke akkurat stor? Det er inntrykket som gis på scenen som bedømmes i bf, ikke hvor mye utøveren veier. Jeg forstår at det kan være vanskelig å forstå reglene i BF, men med innførselen av den nye klassen i CB for kvinner, er vel den generelle oppfatningen at det faktisk har blitt enklere å bedømme nå enn tidligere. Dette støttes også av de fleste BF-utøverne som nå syns det har blitt enklere å forholde seg til størrelse og hardhet i BF. Og som jeg tidligere har nevnt så er det ikke utelukkende størrelse og hardhet som bedømmes, det er i tillegg utstråling, hår, hud, ansiktsskjønnhet og sist men absolutt ikke minst, hvordan en utøverer evner å presentere seg og GÅ på scenen.

Syns for øvrig det er flott å høre meninger til tilskuere og personer for øvrig. Det er kjempebra at folk engasjerer seg, så får jeg forsøke å legge frem saken sett fra en dommers synspunkt. Og det er jo klart det er lov å være uenig med meg eller i den plasseringen som en utøver får.

Hei Janne:-)

Unnskyld meg, men hverken jeg eller Solbjørg kan skjønne hvordan det nå skal være enklere for utøvene å forholde seg til hva som er for stort. Sol er 168 cm og veide ca 58 kg når hun vant høye klassen i Oslo GP ifjor og hvis hun hadde stått på den samme scenen nå i helgen så hadde hun også vært for stor, ikke sant?
Hva om halvparten av jentene som stilte hadde vært på størrelse med Yvonne? Jeg vet at det er flere ting som teller inn, men la oss si at alt det hadde vært i boks. Hadde de konsekvent tatt de "siste" plasseringene?
Så som jeg kan se det hadde den mest rettferdige måten å bedømme hvem som er for stor, vært og hatt en maksvekt i forhold til høyde i BF. Da er det liksom ikke tvil. Veier man over er det CB, på samme måte som at hvis man veier over i CB så er det bygging. Som du selv sier kommer det an på hvem som står på line up, men er da meningen at en utøver som nå "er i grenseland" skal se an hvilke som melder seg på til akkurat den konkurransen?

Sol har (hadde) planer og lyst og evnt stille i BF igjen til høsten, men er nå veldig usikker... Skal hun bruke mange tusen på nye bikinier å satse på at det er flere "store" som melder seg på så at hun ikke blir neddømt? Eller bør hun kanskje i tillegg også øve inn de obligatoriske poseringene i CB i tillegg til et friprogram? Hvis hun nå blir "for stor" for å passe inn på akkurat den line upen... Beklager, men ingen av oss klarer å se hvordan dette skal være enklere å forholde seg til.

For å nå gjøre dette enda mer innviklet så retter vi blikket mot våre kjære naboland Danmark og Sverige. Der har de ikke CB for damer enda (de driver vel og snakker om det så vidt jeg vet..?) og hvis man ser på påmeldingslisten til både Swedish GP og Loaded så er det veldig mange som jo egentlig er for store i NKF sine øyne, men perfekte BF-fysikker i øynene til SKKF og DBFF. Hmm... For å ta et eksempel; Kristina Dybdahl er innehaver av en, i mine øyne utrolig flott BF-fysikk, men hun må jo bare være altfor svær her til lands..?

Jeg regner med at NKF sender noen dommere til både SGP og Loaded, ettersom jeg selv ble spurt om jeg ville dra til Sverige å dømme. Bør da en dommer fra NKF være solidarisk og dømme etter de "størrelseforhold" som gjelder i Norge? Eller må man, feks i Sverige, rett og slett trykke på reset og laste inn SKKF sine gjeldende regler/synspunkter på hva som er "for stort"? Mener da den dommeren som nå skal dømme i Sverige, og som jo faktisk var helt enig med de andre dommerne på Oslo GP, helt plutselig at de utøvere som hadde vært for stort i Norge ikke er for stort fordi man sitter å dømmer i Sverige...?
Dette blir litt på kanten, men det er for å prøve å frem den frustrasjon jeg føler i forhold til dette. I mine, og fler med meg, sine øyne blir det bare for dumt...!

Og hva skal de utøvere som stiller i CB her i Norge stille i for klasse når de kommer til Sverige eller Danmark? Eller er det nå blitt lov og bytte mellom BF og CB fra stevne til stevne?

Mange spørsmål og mye frustrasjon her i Sandefjord om dagen som du skjønner:-) Vi lurer fælt på hvordan man kan se hva som er for stort uten å ha et referansemål? Vekt i forhold til høyde burde blitt innført også i BF! Først da kan utøvere og de som ikke er så heldige å ha den, "innebygde" målestokken, også skjønne hva som er "for stort".
Amen.

Hilsen fra Andreas og Solbjørg:-)

Utlogget AnneP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 133

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #70 : 09. april 2009, 09:43 »
Något jag redan skrev på Body board men postar det  samma här:


Sitat
Jag verkligen hoppas att CBB inte påverkar på BF. Menar nu att IMO vi borde se CBB som en hel ny klass, med bb poseringar, vikt /längd gränser, inte mer. Hoppas att det INTE bli med sådan filosofi att domare dömer ner lite större o hårdare BF tjejer (bara pga hårdhet o storlek) o tycker de borde köra CBB. Nej. Det är inte domares jobb o styra tävlande i vilken division de borde tävla. Det kommer alltid att finnas mindre tjejer i CBB än i BF och samtidigt några större tjejer i BF än i CBB. Några vill köra CBB o göra poseringar fast de inte är så stora, några gillar 4 quarter turns o allt i BF, o vill köra det, fast de har mer massa. IMO man borde alltid COMPARE de som är i klassen med varandra, och ALDRIG tänka på "skulle denna tjeje passa bättre i CBB". I några fall kanske, men är hon samtidigt bättre i BF än de andra, borde den vinna, fast hon skulle vara större än tjejer i CBB. Alltså it is not judges' job to classify girls to BF-CBB, their job is to put the girls in right placings in that line up they stand in, using well known criteria. Some bigger girls will always appear in BF and some tiny girls always in CBB. Some may do both and win in both. No problems. I hope it NEVER happens that judges start to put bigger and harder girls to last placings (just bc of size and condition) as trying to tell "do CBB". In NPC they are doing it, trying to take bigger girls to LW bodybuilding at it leads into really ridiculous situation: u have bit muscles and are nailed with a perfect package in figure, you place lower than a girl having 20 kilos too much fat in H-frames (=midja o axlar lika breda). Scandinavia, dont ever go into that !

Jag tycker det är ok med placeringar om det finns någon riktig anledning till det. Typ brister på linjer eller frames eller condition eller nått sånt. Men att någon är "FÖR STOR" som faktiskt inte ens är. Det är  LÖJLIGT.

Utlogget AnneP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 133

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #71 : 09. april 2009, 09:48 »
Well i alla fall, Oslo fick good feedback from Russians:

"The Oslo Grand Prix was a wonderful event, warm, friendly, well organized, good stage and light - we can recommend it to every competitor - thanks for these who realized this competition."


Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #72 : 09. april 2009, 09:52 »
Vet vi at de største i OGP ble dømt ned, eller er det noe antar siden hun som var størst ikke vant? I mine øyne så poserte hun største dårlig, hadde fæl sminke og mange andre ting som trakk ned så hadde det ikke vært for litt muskler så hadde hun nok kommet enda litt lengre ned på resultatlisten.



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget AnneP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 133

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #73 : 09. april 2009, 10:22 »
Ja, som jag skrev innan IMO har hon lite "flaws" i frames o linjer alltså borde har mer x o v-taper, sen har hon lite "thick" midja i sidoposeringar, o borde ha lite bättre definition, särskilt i ryggen.

MEN Janne skrev bara att "Når det kommer til utøveren som diskuteres over her, og hvorvidt hun skulle vunnet eller ikke, så var det aldri et tema i dommerpanelet. Hun har en fantastisk fysikk, men hun var ikke bare LITT for stor i mine øyne." ...  o gav inga andra anledningar ... så verkligen fick en sådan impression att det var hennes muskler varför hon inte placerade sig bättre.




Utlogget Andreas Adolfsson

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #74 : 09. april 2009, 10:27 »
Virker som at jeg og AnneP er på samme bølgelengde og språksykdommer Grin Dette blir en bra diskusjon tror jeg - gleder meg Smile

Nå er det natta på denne karen 2thumbsup

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!