Skrevet av Emne: Oslo Grand Prix 2009  (Lest 26044 ganger)

Utlogget AnneP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 133

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #75 : 09. april 2009, 10:22 »
Ja, som jag skrev innan IMO har hon lite "flaws" i frames o linjer alltså borde har mer x o v-taper, sen har hon lite "thick" midja i sidoposeringar, o borde ha lite bättre definition, särskilt i ryggen.

MEN Janne skrev bara att "Når det kommer til utøveren som diskuteres over her, og hvorvidt hun skulle vunnet eller ikke, så var det aldri et tema i dommerpanelet. Hun har en fantastisk fysikk, men hun var ikke bare LITT for stor i mine øyne." ...  o gav inga andra anledningar ... så verkligen fick en sådan impression att det var hennes muskler varför hon inte placerade sig bättre.




Utlogget Andreas Adolfsson

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #76 : 09. april 2009, 10:27 »
Virker som at jeg og AnneP er på samme bølgelengde og språksykdommer Grin Dette blir en bra diskusjon tror jeg - gleder meg Smile

Nå er det natta på denne karen 2thumbsup

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #77 : 09. april 2009, 10:32 »
Nå vet ikke jeg vekten på Yvonne men mener hun sa hun var 70 kg når jeg snakket med henne i Sandefjord, om det stemmer vet ikke jeg, men det er uansett litt forskjell på 58 og 70 kg



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget AnneP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 133

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #78 : 09. april 2009, 10:33 »
Haha men vikten har ju ingen betydelse. Smiley

Var nu inte dumma här ... Smiley Wink

Ja vi alla vet att BF inte är bara muskler o hårdhet. Det är mkt mer liksom alla physique sports är. Men den sak jag reagerar på är "hon var för stor". Nej fan. Ja, hennes placering är OK om det baserar på andra saker men "för stor" .... är inte en bra förklaring.  (Ja, ibland man kan för stor i BF. Ta VM vinnaren från HW bodybuilding, så hon skulle vara för stor ja.)

Storlek o hårdhet har varit mkt i diskussion under de senaste månader , mest pga NPC, o här i skandinavia pga CBB. Enligt min mening muskler borde vara en del av alla physique sport, också i BF. Att man dömer ner bara pga man har muskler o är i form, är SKIT (om det händer alltså). Är det inte anledningen varför vi tränar på gymmet? Är det inte så att man borde döma ner dom som INTE har muskler?

Ja ja, innan ngn börjar det igen att "bf är mkt mer än muskler o hårdhet". Vi vet det. Vi vet att den är mkt om symmetri, balans, harmoni, linjer, frames, proportioner etc, till o med "look" o stage presentation (vilka borde vara minimala saker eftersom detta är PHYSIQUE sport, dock en del av total package ja). Men igen, lite muskler man borde kräva! Smiley

All in all, I still hope I can see conditioned girls with muscles on BF stage....  Smiley

Utlogget yone

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 24

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #79 : 09. april 2009, 19:30 »
Vet vi at de største i OGP ble dømt ned, eller er det noe antar siden hun som var størst ikke vant? I mine øyne så poserte hun største dårlig, hadde fæl sminke og mange andre ting som trakk ned så hadde det ikke vært for litt muskler så hadde hun nok kommet enda litt lengre ned på resultatlisten.

Hei PG...  Smiley
Rakk aldri å gratulere deg over innsatsen i AF denne våren... Bra jobbet:=)
Og herlighet vi bommet på sminken... Grøss... den var grusom... Fikk beskjed om at jeg så ut som en transe.. Jaja... Hva gjrø man annet enn å ta den av håpe på det beste...
Poserer jeg så dårlig altså?? Noen sa jeg sto helt fint og utefra bildene jeghar sett var vel ikke mine noe spseielt mye værre enn andres, men dersom det er flere som deler din oppfatning så si gjerne i fra siden jeg skal ha de med meg til andre stevner.. syns hvertfall selv at sideposeringen er vanskelig å få til..

Til Anne: Takk for kontruktiv kritikk... Forøvrig får jeg gjort svært lite med min manglende v-shape siden jeg i følge NKF ikke kan bygge mer musklatur. I BF hvertfall biggrin
Yvonne:=)

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #80 : 09. april 2009, 20:53 »
Synes du poserte bedre i 07, og at du er mye søtere med håret vekk fra ansiktet. Men hva vet vel jeg:-)

janne

  • Gjest
Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #81 : 09. april 2009, 21:11 »
Hei Janne:-)

Unnskyld meg, men hverken jeg eller Solbjørg kan skjønne hvordan det nå skal være enklere for utøvene å forholde seg til hva som er for stort. Sol er 168 cm og veide ca 58 kg når hun vant høye klassen i Oslo GP ifjor og hvis hun hadde stått på den samme scenen nå i helgen så hadde hun også vært for stor, ikke sant?
Hva om halvparten av jentene som stilte hadde vært på størrelse med Yvonne? Jeg vet at det er flere ting som teller inn, men la oss si at alt det hadde vært i boks. Hadde de konsekvent tatt de "siste" plasseringene?
Så som jeg kan se det hadde den mest rettferdige måten å bedømme hvem som er for stor, vært og hatt en maksvekt i forhold til høyde i BF. Da er det liksom ikke tvil. Veier man over er det CB, på samme måte som at hvis man veier over i CB så er det bygging. Som du selv sier kommer det an på hvem som står på line up, men er da meningen at en utøver som nå "er i grenseland" skal se an hvilke som melder seg på til akkurat den konkurransen?

Sol har (hadde) planer og lyst og evnt stille i BF igjen til høsten, men er nå veldig usikker... Skal hun bruke mange tusen på nye bikinier å satse på at det er flere "store" som melder seg på så at hun ikke blir neddømt? Eller bør hun kanskje i tillegg også øve inn de obligatoriske poseringene i CB i tillegg til et friprogram? Hvis hun nå blir "for stor" for å passe inn på akkurat den line upen... Beklager, men ingen av oss klarer å se hvordan dette skal være enklere å forholde seg til.

For å nå gjøre dette enda mer innviklet så retter vi blikket mot våre kjære naboland Danmark og Sverige. Der har de ikke CB for damer enda (de driver vel og snakker om det så vidt jeg vet..?) og hvis man ser på påmeldingslisten til både Swedish GP og Loaded så er det veldig mange som jo egentlig er for store i NKF sine øyne, men perfekte BF-fysikker i øynene til SKKF og DBFF. Hmm... For å ta et eksempel; Kristina Dybdahl er innehaver av en, i mine øyne utrolig flott BF-fysikk, men hun må jo bare være altfor svær her til lands..?

Jeg regner med at NKF sender noen dommere til både SGP og Loaded, ettersom jeg selv ble spurt om jeg ville dra til Sverige å dømme. Bør da en dommer fra NKF være solidarisk og dømme etter de "størrelseforhold" som gjelder i Norge? Eller må man, feks i Sverige, rett og slett trykke på reset og laste inn SKKF sine gjeldende regler/synspunkter på hva som er "for stort"? Mener da den dommeren som nå skal dømme i Sverige, og som jo faktisk var helt enig med de andre dommerne på Oslo GP, helt plutselig at de utøvere som hadde vært for stort i Norge ikke er for stort fordi man sitter å dømmer i Sverige...?
Dette blir litt på kanten, men det er for å prøve å frem den frustrasjon jeg føler i forhold til dette. I mine, og fler med meg, sine øyne blir det bare for dumt...!

Og hva skal de utøvere som stiller i CB her i Norge stille i for klasse når de kommer til Sverige eller Danmark? Eller er det nå blitt lov og bytte mellom BF og CB fra stevne til stevne?

Mange spørsmål og mye frustrasjon her i Sandefjord om dagen som du skjønner:-) Vi lurer fælt på hvordan man kan se hva som er for stort uten å ha et referansemål? Vekt i forhold til høyde burde blitt innført også i BF! Først da kan utøvere og de som ikke er så heldige å ha den, "innebygde" målestokken, også skjønne hva som er "for stort".
Amen.

Hilsen fra Andreas og Solbjørg:-)

Jeg kan ikke se hvordan du kan sammenlikne størrelsen til Solbjørg og størrelsen til tidligere nevnte utøver. Solbjørg og jeg er like høye, og veier ca det samme på scenen, og jeg kan ikke se at noen av oss er for store. Solbjørg kan imidlertid, med fordel, tone ned rygg og skuldre, samt få opp litt volum/sveip på lår og rumpe.....noe i samme gate som Nina Sandvold Moe har gjort. Da vil hun, igjen i MINE øyne, få en mer komplett BF fysikk.

Og som jeg har sagt tidligere, noe du også vet som NKF-IFBB-dommer, er at det lineupen en dømmer ut i fra. Om det står en hel rekke utøvere som kanskje i utgangspunktet er for store, så vil sansynligvis en av dem vinne, siden de ikke fremstår som FOR store i den gitte linupen.

Personlig så syns jeg BF har "tatt litt av" de siste årene, og utøverne har bare blitt større, grovere og hardere for hvert år, en trend jeg så absolutt ikke syns er bra. Derfor syns jeg også at det er helt riktig at man i Norge tar et ansvar for å få denne sporten "ned på jorda" igjen.
Igjen så er dette mine egne synspunkter, og jeg kan ikke snakke for hva andre dommere måtte mene.

Også internasjonalt er det forskjell fra år til år, om det er en stor eller liten fysikk som vinner EM og VM. I 2006 vant en middels stor og middels hard norsk BF-utøver EM (Monica som sikkert alle vet), året etter vant en knallhard og STOR russisk BF-utøver både EM og VM....så jeg forstår at det kan være vanskelig å "vite" hva som er "riktig". Men JEG mener at det nå BØR være enklere siden vi har fått et mellomstadie mellom bygging og bf, nemlig classic for kvinner. Og håpet er jo selvsagt at det på denne måten skal være enklere for de fleste bf-utøverne å se hvor mye/lite muskler som skal til for å stille i henholdsvis BF, CBW og BBW.

Om man er i tvil hvilken klasse en eventuelt bør tilhøre, så kan det være en ide å ta kontakt med hoveddommer å høre om denne er villig (har tid til) å ta en titt.

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #82 : 09. april 2009, 21:21 »
Er med på det du sier her Janne, men hvorfor ble Jorun/Tea plassert på toppen i høst? Det var da med damer som var mindre den gang. Og Jorun er både større og hardere enn det Yvonne var nå, så det hele virker litt rart.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #83 : 09. april 2009, 21:28 »
Er med på det du sier her Janne, men hvorfor ble Jorun/Tea plassert på toppen i høst? Det var da med damer som var mindre den gang. Og Jorun er både større og hardere enn det Yvonne var nå, så det hele virker litt rart.

Nå er ikke jeg med på diskusjonen . Men Jorun er ikke større og hardere. Jorun er mye lengre og ser derfor mye smalere ut, selv om hun hadde vært større.

Nå endre line upen sseg fra halv år til halvår, så det ligger nok en del der.

Ang Yvonne så syns jeg hun er nydelig, bade ansiktspen og syns ikke hun poserte dårlig heller nå sist.
Men i forhold til de jentene som stod på scenen med henne i helgen ble hun seende mye større ut ennhun nok er.
Det er nok litt det at de nok skal ha med "reglementære BF jenter" , og ikke de som er store og harde, som Janne nevner er blitt en trend.
Ang internasjonalt;
Det har vært mye diskusjon om det også , for de norske jentene blir små i EM/VM , men noen MÅ være først ute å få tonet ned trenden, og går man til USA er jentene faktisk på nivå med disse topp tre jentene i helgen. Smalere , ikke så grove, og mer soft.


Nann-Rosita
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

janne

  • Gjest
Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #84 : 09. april 2009, 21:40 »
Er med på det du sier her Janne, men hvorfor ble Jorun/Tea plassert på toppen i høst? Det var da med damer som var mindre den gang. Og Jorun er både større og hardere enn det Yvonne var nå, så det hele virker litt rart.
Sist jeg så Tea og Yvonne ved siden av hverandre var i 2007, så det blir litt vanskelig for meg å skulle "sette" dem ved siden av hverandre visuelt her og nå. Hadde Yvonne stilt i høst kan det godt hende at ting hadde stilt seg annerledes. Det forandrer imidlertid ikke det faktum at det er innført en ny klasse for kvinner, og at man med grunnlag i denne nå prøver å skape et klarer skille mellom fitness og bygging. Jeg syns det er helt på sin plass. Og som Nann påpker, noen må være de første, og Norge går jo for å være et foregangsland på så mange andre områder så hvorfor ikke Wink

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #85 : 09. april 2009, 21:41 »
Men man må kanskje ta i betraktning at såkalt store bf damer bare er halveis på diet i forhold til den form som kreves i cb, så da er de plutselig for små igjen. Så dette tror jeg blir å klø seg i hodet en stund til. Men jeg ble kritisert for et innlegg om bf for en tid tilbake, der jeg sa nivået for å stille i bf var på kanten til å ta hvilken som helst dame fra gata og sette på bikini. Litt overdrevet for å provesere selvfølgelig, men nå tror jeg desverre vi er på dette nivået. Ikke for å si noe stygt om vinneren i høye bf, men 17 år og fysikk som er tilnærmet snittet for norsk ungdom er ikke på et spesielt idrettslig høyt nivå.


janne

  • Gjest
Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #86 : 09. april 2009, 21:53 »
Slik det var i år, så hadde desverre alle i den høye klassen svakheter i sin fysikk. Derfor vant den med minst svakheter og den som klarte å sjule svakhetene sine på best måte. Også har du også alle de andre kriteriene som er med på å avgjøre resultatet (ustråling, sminke, hår, ansiktsskjønnhet, hud, sceneopptreden osv). Den beste BF-utøveren var jo hun danske i den lave klassen, og det var jo også hun som vant overallen. Den nest beste var nr 2 (min mening da) i den korte klassen, og jeg vil tørre å påstå at hverden nr 1 eller nr 2 i den korte klassen er en gjennomsnittlig ungdomskropp som du ser på stranden om sommeren Wink

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #87 : 09. april 2009, 22:05 »
Enig.-) Men nevnte lange klassen der vinneren etter min smak blir for lite atletisk med tanke på at dette skal være en gren med utspring i vekttrening. Ingen ting som overhodet minner om muskelutvikling på vinneren. Så om nivået ikke skal være høyere så trenger man strengt tatt ikke trene med vekter i hele tatt, og det blir vel litt merkelig. Greit at utstråling og symetri og alt det der er på plass, men om man ikke har utviklet mer muskler enn vanlige jenter så må man dømmes bort. Hvis ikke kan ikke dette fortsette som en gren knyttet til et kroppsbyggerforbund.

Utlogget AnneP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 133

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #88 : 10. april 2009, 12:38 »
Ingen vill ju ha bb-  stora - roid-monsters i BF, det är klart. Men om redan "här" står gränsen vad är för stor så tycker jag att ni lite "over react"... Däremot man borde reagera om det blir victory för tjejer som ser ut att de aldrig tränat på gymmet.. Nja, over all vinnaren var kanon i alla fall. En mkt bra fysik där.

Ngn skrev lite mer om NPC. Hoppas att det ALDRIG blir sånt här i Europa. Var ni nöjda med hur såg ut over all vinnaren i arnold amateur Jayme Galloway med anorektiska armar, jiggle but, inga muskler,ingen quad sweep, H-frames? Enligt min mening detta har, eller borde ha, något att göra med sport, träning, muskler, deff.. och det allt borde man kunna se på tjejer vilka står på scenen. Detta borde vara något var muscle quality och 20 år på gymmet är något som blir awarded, inte dömt ner. Tanke att man inte får utveckla sig o bli bättre är så dum. Säger de till 800m runners " dont run so fast, it is way too fast in this dicipline, run slower or go to 200m". Alltså jiggle butts & anorektisk look är inte hemma i BF heller, tycker jag. Detta nu har ingenting o göra med oslo GP, men är lite rädd för att va som händer i Europeiska BF om några domare / federation tjejer har lite en sådan "tone"...  Någon skönhetstävling borde den inte vara. Smink, hår, hud .. såna saker borde man INTE highlight. Ja, en del av total package men viktigare än linjer/proportioner/frames/muscle development/condition/definition/etc är dom inte o man KAN alltid hitta skillnad när man compare dessa saker i fysiker. Alltså nej fan, ngn skönhetstävling denna borde inte vara. Dock de alla ser ut riktigt vackra men..  yeh, u got the point.

Tycker det är helt ok och lite döma ner såna klara "transsexual roid looks". Det är helt ok o gör bara bra. Men muscle quality/development borde man däremot kräva, inte döma ner. Eller man borde inte ens tänka med "döma ner"-filosofi. Helt enkelt ge "1" till den som ser bäst ut o har den bästa fysiken i line up osv Smiley So simple is that ... börjar man tänka med vilka man ska döma ner är slut resultat helt idiot. Precis det vad som händer i USA. Med den filosofi har du slutresultat att 20kilo överviktigt placerar sig bättre än tjej med lite muskler, bäst symmetry/proportions etc i hela världen (Zabelina - Billings case )



Hittade en mkt bra bild till på Elena. Dock hon kunde vara lite hårdare i gluts..

Utlogget Andreas Adolfsson

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #89 : 10. april 2009, 19:48 »
Takk for svar Janne Smiley

Dessverre ble hverken jeg eller Sol noe klokere Huh

Sitat
Også internasjonalt er det forskjell fra år til år, om det er en stor eller liten fysikk som vinner EM og VM. I 2006 vant en middels stor og middels hard norsk BF-utøver EM (Monica som sikkert alle vet), året etter vant en knallhard og STOR russisk BF-utøver både EM og VM....så jeg forstår at det kan være vanskelig å "vite" hva som er "riktig".

Det er ikke bare vanskelig å vite hva som er riktig - det er umulig!

I både EM og VM dømmes ihvertfall de som er "for store" ikke ned. Her vinner den med den beste fysikken og som ser best ut, hvis man nå ser bort fra div politikk og hjemmedømming som iblandt kan forekomme. Hvis Norge heretter sender utøvere som er mye mindre og i dårligere form enn tidligere så har jeg veeeldig vanskelig å tro at dette blir en "tankevekker" ned i Europa og at man der også begynner å dømme ned på størrelse og hardhet.
I USA begynte de jo allerede for noen år siden å favorisere mindre utøvere med den "softe looken" og det har jo ikke akkurat hatt noe å si på størrelsen blandt deltakene i hverken EM eller VM. Og i min verden er USA litt mer innflytelserik og "standardskapende" på denne fronten enn lille Norge.

Sitat
Men JEG mener at det nå BØR være enklere siden vi har fått et mellomstadie mellom bygging og bf, nemlig classic for kvinner. Og håpet er jo selvsagt at det på denne måten skal være enklere for de fleste bf-utøverne å se hvor mye/lite muskler som skal til for å stille i henholdsvis BF, CBW og BBW.

Sitat
Og som jeg har sagt tidligere, noe du også vet som NKF-IFBB-dommer, er at det lineupen en dømmer ut i fra. Om det står en hel rekke utøvere som kanskje i utgangspunktet er for store, så vil sansynligvis en av dem vinne, siden de ikke fremstår som FOR store i den gitte linupen.

Sitat
Om man er i tvil hvilken klasse en eventuelt bør tilhøre, så kan det være en ide å ta kontakt med hoveddommer å høre om denne er villig (har tid til) å ta en titt.


Jepp, det burde vært enklere, men jeg (og jeg er tydeligvis ikke alene om det) klarer bare ikke å se at det er det.
Ja, selvsagt dømmer man utifra de som står på line up, hva ellers liksom? Men poenget mitt er at man nå, etter at CB ble innført og "for store" fysikker skal dømmes ned, så dømmes det etter lineup først etter at den/de jentene som er litt "for store" har blitt trukket i plasseringene. At de har mer eller mindre helt komplette fysikker og burde vinne tas ikke hensyn til. Hadde de vært altfor store, og da mener jeg kroppsbygger med striper i rævva og blodårer som tyter ut, så er det selvsagt ikke noe tvil. Men så som det er nå ser jeg ikke at opplegget blir rettferdig.

Hva er definisjonen på "litt for stor"..? -Jo det kommer ann på hvem som stiller i klassen din :Smiley
Kanskje man kunne innført at de som er "litt for store" og de som er lykkelige innehavere av "passe størrelse" stiller annehvert år?
Hvis man isteden hadde hatt, slik som i CB, en maksvekt i forhold til høyde hadde dette gjort det MYE enklere for både utøvere, dommere og publikum. Først da kunne man dømt rettferdig utifra line up. Tenk så enkelt Smiley

Hvis alle på linen er "for store" så er det greit, men hvis en, to eller kanskje tre stk er det, så blir de dømt ned. Hva er logikken i dette?

Du skriver at hvis man er usikker på i hvilken klasse man burde stille så kan man kontakte hoveddommer og få en vurdering. Hvis jeg skulle stilt i BF (gud forby Grin) så synes jeg det hadde vært greit å vite det i god tid, med tanke på friprogram og poseringstrening, hvis man nå skulle være "for stor". Jeg hadde så  tatt kontakt med vedkommende før diett startet, la oss si 12 uker før. Der står jeg bleik og med 10-12 kg offseasonspekk og strammer (you can't flex fat som Frank sier Smiley), hvordan kan da hoveddommer se om jeg er "for stor"?
Vet hoveddommer hvem andre som skal stille (kanskje alle påmeldte er "for store")?
Ser hoveddommer hvor stor jeg er i forhold til mine konkurrenter?

Tja, kanskje det nå etter at CB ble innført, ble mye enklere for utøvene å se hva som er "for stort"? Da tror jeg brillesalget kommer til å gå opp betraktelig 3-4 måneder før NM når diettene til mange av deltakere til årets NM begynner. Jeg er ihvertfall i stort behov av det skjønner jeg nå Grin

He he, dette får meg å tenke på et annet forbund som er veldig stort i blandt annet Tyskland, der det til og med er større enn IFBB. På de konkurransene benytter de seg hverken av vekt eller høydeinndelning av de forskjellige klassene - uansett om det er bygging eller fitness.
Der stiller seg helt enkelt alle utøvene seg på scenen også blir de av dommerne delt inn i klasser der de ser ut å passe i forhold til størrelse, hardhet og forhåpentligvis kjønn lol

God Påske til alle Smiley



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!