avstemning
Spørsmål: Blir det vaskebrett på stiansoftcore til neste sommer?
Ja
Nei
Dust, du er russ i mai 2010

Skrevet av Emne: klein logg! BARE overanalysering  (Lest 294836 ganger)

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Sv: softcore: bodyrecomp med 531+IF. Bilde s. 69
« #1095 : 13. oktober 2010, 08:37 »
Korsryggskade? Whæææt. Skulle ikke du hoppe på en liten juledeff? Det suger da.

Mifflins BMR formel gir meg:
(10 x 86kg) + (6,25 x 182cm) + (5 x 19år) = 2092,5 kcal
Basert på 86kg, 19 år, 183cm

Trener styrke 3x i uken, og går til skolen 3x i uken. Spontane sykkelturer fra byen/kompiser skjer også, så tipper PAL faktoren ligger på en ca 1,5 = ~3000kcal

Mener å ha plukket opp på bodyrecomp.com at 30 x KV = ~vedlikeholds kcal
30 x 86kg = 2580 kcal
2580 + 500 = ~3000kcal

Tror da jeg børe være rimelig safe på 3000 kcal? Kanskje uppe litt på treningsdager (bør jeg cycle kcals)? Cycler litt carbz for moroskyld og variasjon. Og for å være hardcoar IFer.

Dropper vel 100% clean eating hele tiden, men jeg må være ærlig og innrømme at jeg føler meg bedre fysisk etter noen dager med clean mat, enn det jeg gjør etter noen dager med drit. Men, legger jeg inn litt slankeiskrem og kebab her og der og regner det med i totalen, så slipper jeg unna cravingen og den verste bloatingen med ganske god samvittighet.

Ville ikke hengt meg for mye opp i mifflins formelen, den mest "treffsikre" viser seg gang på gang å være 30 kcal pr kg kroppsvekt i vår alder.. Dog kan være fint å ta ca. 28-29 kcal for å være på den sikre siden.. spes siden du kommer av 9 års deff Wink

Ang. maten; finn det som passer best for deg og der du skjeier ut minst! Har funnet ut at jeg sliter med å holde meg "flink" med maten i helgene så da legger jeg alltid treningene inn der. Viktigste er at du totalt sett ikke havner alt for mange 1000 kcal i overskudd i løpet av en måned, men også at prøver å ikke tenke så mye på det og lar hjernen din få en pause fra "deffetankegangen"

Hvis du skal cycle carbs, gjør det rundt treningene dine og evt. kutt det av kcal inntaket på fridagene. Tar trossalt tid å bygge muskler og man ser ofte ikke progresjonen like tydelig som på deff.

F.ex 300 overskudd på treningsdager og så 300 underskudd på fridagene hvor du kun legger på eller trekker fra carbsez. Ofte godt for speilet å ha et par moderate carbdager også da kroppen kun kan holde x antall gram glykogen --> bloating





Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Sv: softcore: bodyrecomp med 531+IF. Bilde s. 69
« #1096 : 13. oktober 2010, 08:52 »
On the other hand; hva synes dere former fatties om denne Kari Jaquesson diskusjonen ?
Har fått meg mange bra timer med lesestoff hvertfall, så sykt morsomt å lese kommentarene og alt folk skylder på.

Se denne fra ~7:20 http://www.youtube.com/watch?v=sSm1dWjMGeM#noexternalembed&feature=related og starten på denne http://www.youtube.com/watch?v=aSOCZZh1CC8#noexternalembed&feature=related

Det hele varer ca. 5 minutter, klassisk eksempel på å syte på noe man ikke har peiling på^^
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: bodyrecomp med 531+IF. Bilde s. 69
« #1097 : 13. oktober 2010, 15:57 »
Ville ikke hengt meg for mye opp i mifflins formelen, den mest "treffsikre" viser seg gang på gang å være 30 kcal pr kg kroppsvekt i vår alder.. Dog kan være fint å ta ca. 28-29 kcal for å være på den sikre siden.. spes siden du kommer av 9 års deff Wink

Ang. maten; finn det som passer best for deg og der du skjeier ut minst! Har funnet ut at jeg sliter med å holde meg "flink" med maten i helgene så da legger jeg alltid treningene inn der. Viktigste er at du totalt sett ikke havner alt for mange 1000 kcal i overskudd i løpet av en måned, men også at prøver å ikke tenke så mye på det og lar hjernen din få en pause fra "deffetankegangen"

Hvis du skal cycle carbs, gjør det rundt treningene dine og evt. kutt det av kcal inntaket på fridagene. Tar trossalt tid å bygge muskler og man ser ofte ikke progresjonen like tydelig som på deff.

F.ex 300 overskudd på treningsdager og så 300 underskudd på fridagene hvor du kun legger på eller trekker fra carbsez. Ofte godt for speilet å ha et par moderate carbdager også da kroppen kun kan holde x antall gram glykogen --> bloating
Upper bare teh carbz på treningsdager selvfølgelig. Dvs. i helgene (former fatboyz tenker likt)

Men 300 i + på treningsdager, og 300 i minus på hviledager? Hmm. Da blir det jo mer leangains enn jeg hadde trodd. Hadde sett for meg noe ala vedlikehold på rest days, ~500 i pluss på treningsdager. Men har ikke sjekket dette opp mot leangains (bruker det som fasit)

On the other hand; hva synes dere former fatties om denne Kari Jaquesson diskusjonen ?
Har fått meg mange bra timer med lesestoff hvertfall, så sykt morsomt å lese kommentarene og alt folk skylder på.

Se denne fra ~7:20 http://www.youtube.com/watch?v=sSm1dWjMGeM#noexternalembed&feature=related og starten på denne http://www.youtube.com/watch?v=aSOCZZh1CC8#noexternalembed&feature=related

Det hele varer ca. 5 minutter, klassisk eksempel på å syte på noe man ikke har peiling på^^

Synes dette viser bra hvorfor folk faktisk sliter med å gå ned i vekt. Hun tynne sier jo at hun spiser mye kake og godis iløpet av en dag. Hun andre husker jeg ikke om sier noe om det (?).

Hun tykke spiser vel mer mat, men kanskje "sunn" mat, hun tynne spiser mindre mat, men "usunn" mat. Virker som at mange tror at "sunne" kalorier ikke telles, og "usunne" kalorier resulterer i instant fatness. Jeg tenkte jo sånn selv helt i starten av min deffekarriere Wink Brød med tomat var dritsunt, fordi det ikke inneholdt fett - man ble ikke feit av det. Egg var usunt, fordi det hadde fett i seg osv

Må også få nevne at "rask og treg forbrenning" er et av de latterligste konseptene jeg har hørt om noensinne. Ser jo X antall poster her inne fra kids som snakker om de har så syyyyykt vill forbrenning, så de klarer ikke å legge på seg. Så ramser de opp kostholdet sitt: spiser en bolle frokostblanding før skolen, et par brødskiver til lunch, 200g kjøtt max til middag + en kvart potet og litt cola og knekkebrød med noe magerost eller noe greier (fett er seff dødsfarlig) til kvelds.

SAMFUNNSPROBLEMER ASS!! Tongue

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: bodyrecomp med 531+IF. Bilde s. 69
« #1098 : 13. oktober 2010, 15:59 »
On the other hand; hva synes dere former fatties om denne Kari Jaquesson diskusjonen ?
Har fått meg mange bra timer med lesestoff hvertfall, så sykt morsomt å lese kommentarene og alt folk skylder på.

Se denne fra ~7:20 http://www.youtube.com/watch?v=sSm1dWjMGeM#noexternalembed&feature=related og starten på denne http://www.youtube.com/watch?v=aSOCZZh1CC8#noexternalembed&feature=related

Det hele varer ca. 5 minutter, klassisk eksempel på å syte på noe man ikke har peiling på^^

Synes dette viser bra hvorfor folk faktisk sliter med å gå ned i vekt. Hun tynne sier jo at hun spiser mye kake og godis iløpet av en dag. Hun andre husker jeg ikke om sier noe om det (?).

Hun tykke spiser vel mer mat, men kanskje "sunn" mat, hun tynne spiser mindre mat, men "usunn" mat. Virker som at mange tror at "sunne" kalorier ikke telles, og "usunne" kalorier resulterer i instant fatness. Jeg tenkte jo sånn selv helt i starten av min deffekarriere Wink Brød med tomat var dritsunt, fordi det ikke inneholdt fett - man ble ikke feit av det. Egg var usunt, fordi det hadde fett i seg osv

Må også få nevne at "rask og treg forbrenning" er et av de latterligste konseptene jeg har hørt om noensinne. Ser jo X antall poster her inne fra kids som snakker om de har så syyyyykt vill forbrenning, så de klarer ikke å legge på seg. Så ramser de opp kostholdet sitt: spiser en bolle frokostblanding før skolen, et par brødskiver til lunch, 200g kjøtt max + en kvart potet eller så til middag, og litt cola og knekkebrød med noe magerost eller noe greier (fett er seff dødsfarlig) til kvelds.

SAMFUNNSPROBLEMER ASS!! Tongue

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: softcore: bodyrecomp med 531+IF. Bilde s. 69
« #1099 : 13. oktober 2010, 16:03 »
Har dårlig erfaring med mindre mat på hviledager, dog esktremt god erfaring med MER mat på hviledager! Smiley Selvom du ikke føler at det er da musklene bygges så er det nok litt motsatt!

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: bodyrecomp med 531+IF. Bilde s. 69
« #1100 : 13. oktober 2010, 16:08 »
Har dårlig erfaring med mindre mat på hviledager, dog esktremt god erfaring med MER mat på hviledager! Smiley Selvom du ikke føler at det er da musklene bygges så er det nok litt motsatt!
Jo, mener å ha plukket opp et sted at proteinsyntesen er heftigere dagen etter trening, enn samme dag (merkelig nok). Mener det var mister fagerli sitt utsagn, men er ikke sikker! Skal fiske litt Wink

MEN, dette er tross alt IF, og en skal ikke se bortifra at en faster har litt andre forutsetninger for syntese av både fett og muskelprotein (og glykogen?) enn en ikke-faster. Jeg er også litt fan av ideen om at hvis man først skal følge et prinsipp (spess i treningssammenheng), bør man holde seg til det prinsippet, og ikke snekre sammen sin egen jallateori av fragmenter fra forskjellige prinsipper.

EDIT: Dysleksianfall

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Sv: softcore: bodyrecomp med 531+IF. Bilde s. 69
« #1101 : 14. oktober 2010, 13:18 »
Man kan godt kjøre på med høyere kcalinntak på treningsdagene også og tilsvarende "lavmål" på fridagene, har sneket litt rundt på lyle mcd's forum der Martin Berkhan luftet sine ideer før han gitt skikkelig live med leangains.com

http://monkeyisland.lylemcdonald.com/showthread.php?t=19399&highlight=bulk her er tråden, hvor både Lyle og Børge chimer inn med sine lurheter ;Smiley
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: bodyrecomp med 531+IF. Bilde s. 69
« #1102 : 14. oktober 2010, 15:14 »
Man kan godt kjøre på med høyere kcalinntak på treningsdagene også og tilsvarende "lavmål" på fridagene, har sneket litt rundt på lyle mcd's forum der Martin Berkhan luftet sine ideer før han gitt skikkelig live med leangains.com

http://monkeyisland.lylemcdonald.com/showthread.php?t=19399&highlight=bulk her er tråden, hvor både Lyle og Børge chimer inn med sine lurheter ;Smiley
Good read! Har ikke lest alt ennå, men kommet ca halvveis (tar bytter litt på å lese patologi og forums). Eneste problemet jeg finner med å gå høyere på WO days og lavere på rest days, er jo dette med insulinsensitivitet, som blir nevnt, men dette har jeg ikke peil nok på til å si noe mer om.

På den annen side, ~ 1200 kcal PSMF style på en rest days bør jo reelt sett ikke være et problem for meg, så lenge jeg velger whole foods og ikke pulver og junk. Det var hvertfall ikke det under UD2.

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Sv: softcore: bodyrecomp med 531+IF. Bilde s. 69
« #1103 : 14. oktober 2010, 15:18 »
Good read! Har ikke lest alt ennå, men kommet ca halvveis. Eneste problemet jeg finner med å gå høyere på WO days og lavere på rest days, er jo dette med insulinsensitivitet, som blir nevnt. ~ 1200 kcal på en dag bør jo reelt sett ikke være et problem for meg, så lenge jeg velger whole foods kontra pulver og junk.

Dette er jo extremeksempel på bodyrecomp, men tror det funker rimelig greit ja. Tror du heller ville hatt gått av en bulk med +500 -500 i sykluser.. Evt. Bare kjøre +500 hver dag, man vil jo ikke bli for tynnj heller? Cheesy Farlige med recompmodeller er jo at man knapt ser forskjell fordi ting skjer så sakte.
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: bodyrecomp med 531+IF. Bilde s. 69
« #1104 : 14. oktober 2010, 15:55 »
Dette er jo extremeksempel på bodyrecomp, men tror det funker rimelig greit ja. Tror du heller ville hatt gått av en bulk med +500 -500 i sykluser.. Evt. Bare kjøre +500 hver dag, man vil jo ikke bli for tynnj heller? Cheesy Farlige med recompmodeller er jo at man knapt ser forskjell fordi ting skjer så sakte.
Ekstremt ja! Men når jeg ser et sånt opplegg, begynner jeg å tenke at SÅ vill kcalcycling er noe som ser bra ut på papiret, men at sluttresultatet ikke skiller seg nevneverdig fra hvis man hadde roet litt ned på mengdeforskjellene på rest og work days. Men dette er seff bare synsing fra min side

Men enig! Evt. på vedlikehold, eller et litt lavere underskudd (enn -500) på off days. +500 hver dag tror jeg blir uaktuelt for min del hvertfall i starten (psykisk sperre for å ha flere høye dager på rad). Tror det er bedre å legge seg på +500/-500 work/rest (eller noe ala dette) for min del, så kan jeg heller ha +500/+500 work/rest som et ess i ermet hvis jeg stagnerer flere ganger på rad. Bare tenker høyt! Cheesy

Å leke litt med carbcycling tror jeg også er en bra ting. At det gjør den store forskjellen for meg fysisk er jeg usikker på, men jeg ser helt klart den psykiske fordelen med det (variasjon/flexibilitet osv)

Nå må jeg skjerpe meg og få lest litt! Eksamen om mindre enn 4 uker :S

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: softcore: bodyrecomp med 531+IF. Bilde s. 69
« #1105 : 14. oktober 2010, 16:50 »
On the other hand; hva synes dere former fatties om denne Kari Jaquesson diskusjonen ?

Siden du spurte former fatbois generelt: Jeg er litt enig med det hun sier, men ikke helt. Å gå mye ned i vekt er veldig slitsomt. Samtidig skal det jo ikke så mye til for at vanlige folk kommer seg ned på 20% fett hvis de bare tar seg tid. Det med genene derimot er jo ikke riktig. Noen har lett for å gå opp i vekt, og noen synes det er vanskelig.

Stian, du har vel tenkt å ligge litt i overskudd på bulken? I hvert fall 1000 kcal i uka?Tongue
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Sv: softcore: bodyrecomp med 531+IF. Bilde s. 69
« #1106 : 14. oktober 2010, 16:59 »
Stian, du har vel tenkt å ligge litt i overskudd på bulken? I hvert fall 1000 kcal i uka?Tongue

Ellers er det vææl ikke bulk? Cheesy
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: softcore: bodyrecomp med 531+IF. Bilde s. 69
« #1107 : 14. oktober 2010, 17:11 »
Ellers er det vææl ikke bulk? Cheesy

Nja, er bare ikke tilhenger av leangaining:P

Kanskje mer fett(med mer muskler på kjøpet såklart) vil være bra for set-pointet Book
Er litt enig med bodyjunior der.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: bodyrecomp med 531+IF. Bilde s. 69
« #1108 : 14. oktober 2010, 18:27 »
Nja, er bare ikke tilhenger av leangaining:P

Kanskje mer fett(med mer muskler på kjøpet såklart) vil være bra for set-pointet Book
Er litt enig med bodyjunior der.
Jeg bare luftet tanker Tongue Men blir en rolig bulk! Ser for meg +1500 i uken, vedlikehold på rest days, +500 på work days. Det vil sikre meg gains uansett, vil det ikke?

Men mht. set-point (hvis jeg forstår deg rett) har det ingen hensikt å ligge i 3500 eller mer i pluss per uke frem til etter nyttår, det vil vel stabilisere seg uansett sålenge jeg spiser karbo og ligger på maintenance eller over? Eller?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: softcore: bodyrecomp med 531+IF. Bilde s. 69
« #1109 : 15. oktober 2010, 00:13 »
Men mht. set-point (hvis jeg forstår deg rett) har det ingen hensikt å ligge i 3500 eller mer i pluss per uke frem til etter nyttår, det vil vel stabilisere seg uansett sålenge jeg spiser karbo og ligger på maintenance eller over? Eller?

Hormonene er stabilisert etter 2 uker med vedlikehold og litt karbo uansett. Men set-pointet kan bruke 3-5 år(ref, leangains.com). Jeg tror det kan være lurt mtp fettap, at når du har mistet mye fett og fortsatt har noe igjen, så bør du gå opp litt i fett og muskler. Muskler slik at du ikke øker så mye i fett% og fett for at du kommer nærmere set-pointet. Men jeg er ikke sikker på dette. Har bare erfart det selv(I likhet med BodyJunior). Kan jo hende dette bare er psykisk, man jo blir psykisk sliten av å gå ned i vekt.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!