avstemning
Spørsmål: Blir det vaskebrett på stiansoftcore til neste sommer?
Ja
Nei
Dust, du er russ i mai 2010

Skrevet av Emne: klein logg! BARE overanalysering  (Lest 294835 ganger)

Utlogget BF/AF-2013

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 317
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 317

  • Musklene mine kan ikke telle, og eier ikke fornuft
Sv: softcore: triumvirate-ish og diett
« #1425 : 01. mars 2011, 00:26 »
Gjennom det jeg har lest i tråden din så har jeg forstått at du har satt deg godt inn i kosholdssakene! Smiley
Men det er en ting å vite, og en helt annen sak å sette det ut i praksis, og å tørre å stole på de signalene kroppen din gir deg.
Jeg synes du burde sette opp en mer strukturert plan enn bare at du skal ligge over 200 g prot.
Du kan fint med dine kunskaper sette opp en matplan hvor du bygger godt med muskler samtidig som du går ned i vekt.
Jeg mener når du først er teller så er ikke den noen stor sak.
Og jeg synes ikke du skal gå så mye lavere på karbo inntak på intervall dager enn styrke dagene.

Men altså, du ber ikke om kostholdsråd! Likevel maser jeg litt til om det Wink Sorry! Smiley
Jeg har løpt på en vegg eller to iløpet av perioden jeg gikk ned i vekt. Og kunne ha sitte igjen med en anseelig større mengde muskler enn det jeg gjør pr idag. Det eneste jeg styrer unna nå er ting med mye rafinert tilsatt sukker og hvetemel, og når jeg styrer unna det så våger jeg stole på signalene kroppen gir meg. Hvis jeg splutselig føler ett enormt sug etter karameller, så så spiser jeg noen ekstra riskaker og litt nøtter Wink


Men det er absolutt ikke meninga å påstå at jeg vet hva som er best for deg! Smiley
Uten om det så synes jeg du kan legge inn  stangroing på knebøy dagen din.
Treninga kommer etter hvert, bare lytt til signalene kroppen din gir deg. Lær riktig teknikk og øk belastning gradvis, og jeg vil tro at du selv på moderat undereskudd skal klare å øke belastning i ett halvt når når du legger opp til såpass mye  hvile. Cheesy
NAIV DOPFRI WANNABE KRÅPPSBYGGER!

Trenings og bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104819.0
FTW!!!

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: triumvirate-ish og diett
« #1426 : 01. mars 2011, 10:34 »
Gjennom det jeg har lest i tråden din så har jeg forstått at du har satt deg godt inn i kosholdssakene! Smiley
Men det er en ting å vite, og en helt annen sak å sette det ut i praksis, og å tørre å stole på de signalene kroppen din gir deg.
Jeg synes du burde sette opp en mer strukturert plan enn bare at du skal ligge over 200 g prot.
Du kan fint med dine kunskaper sette opp en matplan hvor du bygger godt med muskler samtidig som du går ned i vekt.
Jeg mener når du først er teller så er ikke den noen stor sak.
Og jeg synes ikke du skal gå så mye lavere på karbo inntak på intervall dager enn styrke dagene.

Men altså, du ber ikke om kostholdsråd! Likevel maser jeg litt til om det Wink Sorry! Smiley
Jeg har løpt på en vegg eller to iløpet av perioden jeg gikk ned i vekt. Og kunne ha sitte igjen med en anseelig større mengde muskler enn det jeg gjør pr idag. Det eneste jeg styrer unna nå er ting med mye rafinert tilsatt sukker og hvetemel, og når jeg styrer unna det så våger jeg stole på signalene kroppen gir meg. Hvis jeg splutselig føler ett enormt sug etter karameller, så så spiser jeg noen ekstra riskaker og litt nøtter Wink


Men det er absolutt ikke meninga å påstå at jeg vet hva som er best for deg! Smiley
Uten om det så synes jeg du kan legge inn  stangroing på knebøy dagen din.
Treninga kommer etter hvert, bare lytt til signalene kroppen din gir deg. Lær riktig teknikk og øk belastning gradvis, og jeg vil tro at du selv på moderat undereskudd skal klare å øke belastning i ett halvt når når du legger opp til såpass mye  hvile. Cheesy
Hadde vært gøy å øke litt i styrke ja. Klarte det forrige gang, og jeg ser fortsatt på meg selv som ganske fersk, så det er nok ikke helt umulig!

Hehe, jeg ber jo om tilbakemelding, så ingen grunn til å unnskylde seg! Ser helt klart den med mer karbo på intervalldagene. Tidligere har det vært null aktivitet på bein mellom knebøy på tirsdag og markløft på fredag, bortsett fra gåturer til skole osv., så jeg vil nok merke at bein er tommere for glykogen når jeg trener mark på fredag, siden det er en intervalløkt imellom. Vakke så dumt det der! Kaaaan jo ligge lavere på fett til fordel for karbo på hvertfall torsdag (intervall).

På knebøydagen har jeg lagt inn rumenske markløft som støtteøvelse resten av denne mesosyklusen og neste, så jeg tror det blir litt mye med stangroing i tillegg. Med mindre du har en råbra grunn til å kaste den inn!

Skal få til en matplan iløpet av dagen. Smiley

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: triumvirate-ish og diett
« #1427 : 01. mars 2011, 11:22 »
Styrkedager
M0: 10g bcaa 10/40
M1: 150g havregryn, 25g proteinpulver 17+20/580+95
M2: 500g kylling, saus, 100g ris 125/500+100+370
M3: 150g havregryn 17/580
M4: 1l skummet melk 33/330

40+580+95+500+100+370+580+330=2595kcal
10+17+20+125+17+33=222g protein

M0:
M1: 95g+1g karbo, 12+1g fett
M2: 80g karbo
M3: 95g karbo, 12g fett
M4: 48g karbo, 1g fett

319g karbo
16g fett
222g protein
2595 kcal
Litt unøyaktig for har ikke tatt med fett/karbo i sausen, men det er sånn ca hva det ligger på.

Intervalldager
M0: 10g bcaa
M1: 150g havregryn
M2: 500g kylling eller annet kjøtt, 50g ris
M3: 300g Kesam Mager
M4: 1l Skummet melk

p/k/f : kcal
M0: 10/0/0 :40kcal
M1: 17/95/12 :580kcal
M2: 125/40/0 :500+185+100kcal(saus)
M3: 36/13/3 :222kcal
M4: 33/48/1 :330kcal

221g protein
148g karb
16g fett
1957kcal

Har ikke satt opp noe på fridager ennå, men blir vel noe ala intervalldagene. Har heller ikke satt opp refeed.
---
Tilskudd som ikke er ført opp, taes hver dag:
1stk multivitamin
1ss selolje
5000 IU Vitamin D3
ZMA

Det reelle karlori- og fettinntaket er ørlite grann høyere enn det jeg har satt opp, men siden selolje er noe jeg tar hver dag uansett, så spiller det neppe noen rolle fra eller til.

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: softcore: triumvirate-ish og diett
« #1428 : 01. mars 2011, 17:51 »
Sjalu  biggrin

Utlogget BF/AF-2013

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 317
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 317

  • Musklene mine kan ikke telle, og eier ikke fornuft
Sv: softcore: triumvirate-ish og diett
« #1429 : 01. mars 2011, 20:31 »
Hadde vært gøy å øke litt i styrke ja. Klarte det forrige gang, og jeg ser fortsatt på meg selv som ganske fersk, så det er nok ikke helt umulig!

Hehe, jeg ber jo om tilbakemelding, så ingen grunn til å unnskylde seg! Ser helt klart den med mer karbo på intervalldagene. Tidligere har det vært null aktivitet på bein mellom knebøy på tirsdag og markløft på fredag, bortsett fra gåturer til skole osv., så jeg vil nok merke at bein er tommere for glykogen når jeg trener mark på fredag, siden det er en intervalløkt imellom. Vakke så dumt det der! Kaaaan jo ligge lavere på fett til fordel for karbo på hvertfall torsdag (intervall).

På knebøydagen har jeg lagt inn rumenske markløft som støtteøvelse resten av denne mesosyklusen og neste, så jeg tror det blir litt mye med stangroing i tillegg. Med mindre du har en råbra grunn til å kaste den inn!

Skal få til en matplan iløpet av dagen. Smiley

Mesosykuls!!!? Og du sier du ikke har peil på trening?! Det høres så komplisert ut at jeg nesten ikke hadde lyst til å google det en gang, men jeg gjorde det, og da fikk jeg opp mesosykus del 1-4 eller no' slikt, og orka ikke lese på det Wink
Men har du flere øvelser du gjør enn de du hadde på ukesoversikten din, utenom rumenske markløft?
Jeg synes det ser ut som du har litt manko på øvre del av rygg. Du har vel ikke lyst på fremoverroterte skuldre?`Hva med å legge til facepull for øvre rygg? Smiley


Jeg husker hvem som skrev dette, men om du trener på underskudd (fornuftig så dan) så forlenger du "nybegynnereffekten/potensialet"  (lurer på om det var Børge.(men dette vet du vel))
Jeg var og tok Inbody analyse 10. jan og igjen igår. Den viste at jeg hadde gått ned 2 kg fett og opp 0,4 kg muskler i dette tidsrommet, og jeg er ei gammal dame (liker ikke kalle meg gammel dame, men det gir liksom litt mer trøkk i utsagnet Smiley ) så tenk hva du som er en vandrende naturlig hormonbombe kan få til med rett kost! Gled deg til sommeren gutt! Cheesy
NAIV DOPFRI WANNABE KRÅPPSBYGGER!

Trenings og bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104819.0
FTW!!!

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: triumvirate-ish og diett
« #1430 : 01. mars 2011, 21:49 »
Mesosykuls!!!? Og du sier du ikke har peil på trening?! Det høres så komplisert ut at jeg nesten ikke hadde lyst til å google det en gang, men jeg gjorde det, og da fikk jeg opp mesosykus del 1-4 eller no' slikt, og orka ikke lese på det Wink
Men har du flere øvelser du gjør enn de du hadde på ukesoversikten din, utenom rumenske markløft?
Jeg synes det ser ut som du har litt manko på øvre del av rygg. Du har vel ikke lyst på fremoverroterte skuldre?`Hva med å legge til facepull for øvre rygg? Smiley


Jeg husker hvem som skrev dette, men om du trener på underskudd (fornuftig så dan) så forlenger du "nybegynnereffekten/potensialet"  (lurer på om det var Børge.(men dette vet du vel))
Jeg var og tok Inbody analyse 10. jan og igjen igår. Den viste at jeg hadde gått ned 2 kg fett og opp 0,4 kg muskler i dette tidsrommet, og jeg er ei gammal dame (liker ikke kalle meg gammel dame, men det gir liksom litt mer trøkk i utsagnet Smiley ) så tenk hva du som er en vandrende naturlig hormonbombe kan få til med rett kost! Gled deg til sommeren gutt! Cheesy
Programmet er delt opp i mesosykluser. Hver mesosyklus er delt opp i fire uker, hvor siste uke er deload.
Uke 1 er det 3x5reps i baseøvelsene, uke 2 er det 3x3, uke 3 er den tyngste, med 5 rep i første settet, 3 reps i andre settet, 1 reps (eller så mange du klarer) i siste settet. Så kommer uken med deload. Etter deloaduken, starter du på en ny mesosyklus.. Intensitet styres etter % av 1RM.

Ikke mer magisk. Men kult å kunne vanskelige ord, vet du! Cheesy

Foroverroterte skuldre har jeg allerede desverre dratt på meg. Er nok ikke treningsindusert pga. hyppig benking hos meg, som jeg innbiller meg er den vanligste årsaken (hvertfall hos aktive folk), men det kommer heller som følge av dårlig kroppsholdning og mye dataspilling på ungdomsskolen. Cool

Stoler ikke helt på meg selv når det gjelder å sette opp program fra scratch, så jeg har rappet et av de populære som trenes mye her inne. Wendler 531, det er noe ala stronglifts/bill starr 5x5, bare morsommere (for meg) å trene.

Har som regel to støtteøvelser per baseøvelse, med mindre jeg trener to baseøvelser samme dag (som jeg gjør på fredager). De siste ukene har de gått i:

Fredag:
Markløft 531
Skråbenk 531
Eksentriske chins KV x 3
Floor press m/manualer 3x5-8
Planken 3 sett

Søndag:
Militærpress 531
Ekksentriske chins 3 sett etter dagsform
Floor press 3x5-8

Tirsdag:
Knebøy 531
Planken 3 sett
Barbell glute bridges 3x5

Slenger inn litt biceps når jeg gidder. Rehab på skuldrene trenes også sporadisk, men henholdsvis to ganger i uken. Har blitt bedre i det siste!

Gammal dame!? Ville tippet i midten av tjueårene på deg utifra formen din, toppen. Meeen, ser ut som om du har nok siklere i loggen din som det er, så jeg skal spare deg for for mye smisk Wink

Takk for spark i ræva, forresten! Tror jeg har godt av litt planlegging.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: triumvirate-ish og diett
« #1431 : 01. mars 2011, 21:56 »
Sjalu  biggrin
Du AAANER ikke hva du går glipp av!!

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Sv: softcore: triumvirate-ish og diett
« #1432 : 01. mars 2011, 23:46 »
shit is getting serious Grin

skal bli artig og følge med Smiley
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: triumvirate-ish og diett
« #1433 : 02. mars 2011, 15:50 »
shit is getting serious Grin

skal bli artig og følge med Smiley
Yepyep! Gøy med folk som følger med Smiley Da har jeg vel ikke noe annet valg enn å holde det gående..

Utlogget BF/AF-2013

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 317
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 317

  • Musklene mine kan ikke telle, og eier ikke fornuft
Sv: softcore: triumvirate-ish og diett
« #1434 : 02. mars 2011, 17:01 »
Programmet er delt opp i mesosykluser. Hver mesosyklus er delt opp i fire uker, hvor siste uke er deload.
Uke 1 er det 3x5reps i baseøvelsene, uke 2 er det 3x3, uke 3 er den tyngste, med 5 rep i første settet, 3 reps i andre settet, 1 reps (eller så mange du klarer) i siste settet. Så kommer uken med deload. Etter deloaduken, starter du på en ny mesosyklus.. Intensitet styres etter % av 1RM.

Ikke mer magisk. Men kult å kunne vanskelige ord, vet du! Cheesy

Foroverroterte skuldre har jeg allerede desverre dratt på meg. Er nok ikke treningsindusert pga. hyppig benking hos meg, som jeg innbiller meg er den vanligste årsaken (hvertfall hos aktive folk), men det kommer heller som følge av dårlig kroppsholdning og mye dataspilling på ungdomsskolen. Cool

Stoler ikke helt på meg selv når det gjelder å sette opp program fra scratch, så jeg har rappet et av de populære som trenes mye her inne. Wendler 531, det er noe ala stronglifts/bill starr 5x5, bare morsommere (for meg) å trene.

Har som regel to støtteøvelser per baseøvelse, med mindre jeg trener to baseøvelser samme dag (som jeg gjør på fredager). De siste ukene har de gått i:

Fredag:
Markløft 531
Skråbenk 531
Eksentriske chins KV x 3
Floor press m/manualer 3x5-8
Planken 3 sett

Søndag:
Militærpress 531
Ekksentriske chins 3 sett etter dagsform
Floor press 3x5-8

Tirsdag:
Knebøy 531
Planken 3 sett
Barbell glute bridges 3x5

Slenger inn litt biceps når jeg gidder. Rehab på skuldrene trenes også sporadisk, men henholdsvis to ganger i uken. Har blitt bedre i det siste!

Gammal dame!? Ville tippet i midten av tjueårene på deg utifra formen din, toppen. Meeen, ser ut som om du har nok siklere i loggen din som det er, så jeg skal spare deg for for mye smisk Wink

Takk for spark i ræva, forresten! Tror jeg har godt av litt planlegging.

Jeg synes du skal bytte ut floorpress på søndag med facepull. Så får du deg en ny og god holdning også innen sommeren! Smiley

Nåh, så søt du er! Wink Nå sa jeg ikke det for å fiske etter komplimenter, bare for å understreke poenget! Jeg er 30 år, og jeg tar imot alle former for smisk med åpne armer ! Wink Grin



Og du,.... du trenger jo ikke gjøre deg selv til slave av planen selv om du har laget en! Wink

Forresten; har du målt d-vit nivåene dine før du begynte med tilskudd? Jeg har bestilt 10000 IU, men jeg venter fremdeles i spenning....
NAIV DOPFRI WANNABE KRÅPPSBYGGER!

Trenings og bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104819.0
FTW!!!

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: triumvirate-ish og diett
« #1435 : 02. mars 2011, 17:33 »
Jeg synes du skal bytte ut floorpress på søndag med facepull. Så får du deg en ny og god holdning også innen sommeren! Smiley

Nåh, så søt du er! Wink Nå sa jeg ikke det for å fiske etter komplimenter, bare for å understreke poenget! Jeg er 30 år, og jeg tar imot alle former for smisk med åpne armer ! Wink Grin



Og du,.... du trenger jo ikke gjøre deg selv til slave av planen selv om du har laget en! Wink

Forresten; har du målt d-vit nivåene dine før du begynte med tilskudd? Jeg har bestilt 10000 IU, men jeg venter fremdeles i spenning....
Får kalle det matmal inntill videre Wink

Facepulls trenes sporadisk på rehabdager ca 2x i uken sammen med scapula pushups og stretching. Så no worries Smiley

blodprøve har jeg ikke tatt siden mai i fjor, så jeg har ikke snøring.. men siden lyle mcdonald og børge fagerli går god for ~5000 IU daglig, tenkte jeg det var en god idé å legge inn D3 i shotgun-stacken sammen med selolje og multivitamin.

Gode ord generelt er vel ekstremt undervurdert, så det skjønner jeg godt! Cheesy

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: triumvirate-ish og diett
« #1436 : 02. mars 2011, 22:39 »

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: softcore: triumvirate-ish og diett
« #1437 : 02. mars 2011, 22:49 »


Det var da en unormalt tidlig 'knekk'?  >Cheesy

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: triumvirate-ish og diett
« #1438 : 02. mars 2011, 23:17 »
Det var da en unormalt tidlig 'knekk'?  >Cheesy
Her skjer ingen sprekk, er du frekk? Mitt spekk skal vekk, min diett er ei lekk! Dagdrømte om melkesjokkis, så jeg snek litt kakao inn i kesamen!  >Cheesy >Cheesy >Cheesy

Kveldsmat for prinsesser: 300g kesam, 30g havregryn, 1ss linfrø, litt ekte vanilje, kanel, 2ts kakao.



Gruer meg til intervaller i morgen.. Men gleder meg til følelsen etter fullført økt. Smiley

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: triumvirate-ish og diett
« #1439 : 03. mars 2011, 17:36 »
4x4 intervalltrening på mølle i dag. Fullførte nesten 100%, men ga meg litt tidlig i intervall nr 2. Synes det er lettere allerede, var ikke like helvete i dag som det var forrige gang!

Treningen i morgen blir utsatt, skal ake i korketrekkeren eller hva det heter. Blir artig!!!!!!!!!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!