avstemning
Spørsmål: Blir det vaskebrett på stiansoftcore til neste sommer?
Ja
Nei
Dust, du er russ i mai 2010

Skrevet av Emne: klein logg! BARE overanalysering  (Lest 294927 ganger)

Utlogget highalldatyhme

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Sv: softcore: trenger råd s110
« #1665 : 18. april 2011, 14:42 »
Jeg tror ikke du trenger å være så redd for muskeltap når du har såpass høy fettprosent (over 15). Hva med å ha et mer aggressivt kaloriunderskudd i et par uker, før du går over til et mer moderat opplegg? Smiley
"Pour cristal in the blender, make a protein shake" - 50 Cent

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: trenger råd s110
« #1666 : 18. april 2011, 14:59 »
Jeg tror ikke du trenger å være så redd for muskeltap når du har såpass høy fettprosent (over 15). Hva med å ha et mer aggressivt kaloriunderskudd i et par uker, før du går over til et mer moderat opplegg? Smiley
Det tror ikke jeg heller, men har ikke så masse konkret å basere det på. Føler ikke at jeg er så jævlig sterk at det kommer til å gå mye utover styrken heller. Men hadde vært interessant å prøve Smiley

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/setting-the-deficit-small-moderate-or-large.html

EDIT: Generelt kan man si at menn med lav fettprosent (f.eks 10-12% og under) og mye muskler har større risiko for å tape styrke på diett, enn personer med høy fettprosent (f.eks 15% og over) og lite muskler.

Jeg har hvertfall over 15% i fett, og er vel kanskje ~middels sterk. Vil ikke tro jeg vil tape masse styrke med et litt mer aggressivt kaloriunderskudd enn 3000-4000 i uken som jeg har fulgt hittil? Tenker nå på 3500-4500 i uken fremover, hvertfall et par uker for å se.

Synsing på høyt nivå, men det er lenge til påsken er ferdig, så det er bare å synse i vei

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: softcore: trenger råd s110
« #1667 : 18. april 2011, 21:17 »
Vet ikke om jeg skal være fornøyd eller skuffet, for i dag var første gang jeg veide meg siden 18. mars. Og jeg veier nå 92kg, har da gått ned 600 gram på en måned. Hadde ventet at jeg hvertfall var under 90..

midjemålet er på 96cm, lår på 66cm

Det første jeg tenker er at jeg bare skal skru ned med 200kcal hver dag etter påske, så jeg kommer meg ned i 1400kcal til i ukentlig underskudd. Planen er også  ~1t LISS kardio de dagene jeg får tid til det. Forslag settes som vanlig pris på Smiley

Verdt å sjekke denne linken, kanskje? Hvor mye tyndge man skal gi det han har å si får blir opp til hver enkelt, men det høres jo ikke så dumt ut. http://www.youtube.com/watch?v=nTDQVARSDNc#noexternalembed

Som du har sett så er jo ikke jeg akkurat ukjent for kardio Wink men jeg vil påstå at muskelmassen jeg har mistet under denne dietten har vært minimal og jeg tror mye av det kommer av kostholdet. Selvfølgelig bare synsing fra meg også, men personlige erfaring har jo litt å si.

Så hvis det du har gjort til nå ikke har funket som planlagt så kanskje det kan være ok å tenke litt i andre baner? Smiley
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: softcore: trenger råd s110
« #1668 : 18. april 2011, 21:26 »
Det er saa irriterandes att han har den støgge hatten paa seg Tongue
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

satell

  • Gjest
Sv: softcore: trenger råd s110
« #1669 : 18. april 2011, 21:38 »
Det er saa irriterandes att han har den støgge hatten paa seg Tongue
Han har en hatt i alle videoene jeg har sett..  Jeeez Tongue

Sorry o.t Stian!

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: softcore: trenger råd s110
« #1670 : 18. april 2011, 21:41 »
Det er hatten som gir han styrke  Tongue
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: trenger råd s110
« #1671 : 19. april 2011, 11:31 »
Verdt å sjekke denne linken, kanskje? Hvor mye tyndge man skal gi det han har å si får blir opp til hver enkelt, men det høres jo ikke så dumt ut. http://www.youtube.com/watch?v=nTDQVARSDNc#noexternalembed

Som du har sett så er jo ikke jeg akkurat ukjent for kardio Wink men jeg vil påstå at muskelmassen jeg har mistet under denne dietten har vært minimal og jeg tror mye av det kommer av kostholdet. Selvfølgelig bare synsing fra meg også, men personlige erfaring har jo litt å si.

Så hvis det du har gjort til nå ikke har funket som planlagt så kanskje det kan være ok å tenke litt i andre baner? Smiley

Joda, kardio er sikkert vel og bra for de som syntes det er moro å drive med (f.eks deg). Hadde jeg hatt en spinningsal tilgjengelig, så kanskje. Men jeg synes det er møkk å løpe/sykle alene. Og jeg vet at jeg like godt kan kutte i mat.

Utlogget MarianneD

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

Sv: softcore: trenger råd s110
« #1672 : 19. april 2011, 11:46 »
Ikke vits å presse seg selv til å gjøre noe man ikke liker. Da gidder man ikke gjøre det mange ganger.. Så test en stund med litt mindre kcal og se hvordan det går da  Smiley

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: softcore: trenger råd s110
« #1673 : 19. april 2011, 18:54 »
Nei, å trives med det en gjør er jo viktigst av alt Smiley
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: softcore: trenger råd s110
« #1674 : 19. april 2011, 21:02 »
Jeg er enig i alle argumentene dine Stian, og jeg skjønner at du vill gjennomføre denne dietten uten kardio, kun med justering i dietten. Men du overser en kjempestor faktor her - Du trener en av de aller viktigste musklene i hele kroppen din altfor lite. En muskel som kanskje ikke synes på en scene eller når du går rundt på stranda, men som er nødvendig å trene på samme måte som resten av kroppen dersom du har et ønske om å være sunn og frisk etterhvert som du eldres - Hjertet.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: softcore: trenger råd s110
« #1675 : 19. april 2011, 21:04 »
Jeg er enig i alle argumentene dine Stian, og jeg skjønner at du vill gjennomføre denne dietten uten kardio, kun med justering i dietten. Men du overser en kjempestor faktor her - Du trener en av de aller viktigste musklene i hele kroppen din altfor lite. En muskel som kanskje ikke synes på en scene eller når du går rundt på stranda, men som er nødvendig å trene på samme måte som resten av kroppen dersom du har et ønske om å være sunn og frisk etterhvert som du eldres - Hjertet.

For å opprettholde optimal kardiovaskulær helse holder det å være tynn + trene 2-3 ganger i uka med lav til moderat belastning, ref Lyle Mcdonald. StianSoftcore er jo ikke tynn, men så trener han styrke, det får jo opp pulsen det.

Jeg er også tilhenger av å trene kardio på diett, men så trener jeg heller ikke for å øke i styrke slik som Stian Softcore. Er egentlig enig med han.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: trenger råd s110
« #1676 : 19. april 2011, 21:42 »
Jeg er enig i alle argumentene dine Stian, og jeg skjønner at du vill gjennomføre denne dietten uten kardio, kun med justering i dietten. Men du overser en kjempestor faktor her - Du trener en av de aller viktigste musklene i hele kroppen din altfor lite. En muskel som kanskje ikke synes på en scene eller når du går rundt på stranda, men som er nødvendig å trene på samme måte som resten av kroppen dersom du har et ønske om å være sunn og frisk etterhvert som du eldres - Hjertet.
Halla drama.. No offence, men nå synes jeg dette begynner å bli litt latterlig. Mener du at det er så viktig å trene kardio at du trekker inn sånne argumenter? Dette kan jeg nesten ikke ta seriøst..

Føler ikke at jeg sitter på noen bevisbyrde her, men her har du risikofaktorer for hjertesykdom:
 - Røyking
 - Overvekt
 - Lite fysisk aktivitet
 - Diabetes (1+2)
 - Høyt BT
 - Høyt LDL kolesterol
 - Arv
 - Menn er mer utsatt enn kvinner

Noen gåturer i uka er nok, styrketrening får pulsen opp nok (som junkie sa). Lett opp mer info sjæl, og respekter at jeg ikke foretrekker din måte å gjøre diett på

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: softcore: trenger råd s110
« #1677 : 19. april 2011, 21:57 »
Hvorfor tror dere at alle diskusjoner innebærer drama? Tåler dere virkelig ikke å høre argumenter for hvorfor noe dere ikke gjør kan være bra for dere? Det kalles å hjelpe hverandre og å være åpensinnet. Det eneste jeg har formidlet her er at kardio er mye mer enn bare en boost på forbrenningen - Er nesten litt skuffet over hvor trangsynt mange er på flere temaer der en har gjort det samme i mange år, og ikke ønsker å høre om noen andre muligheter.

Jeg har ikke vært uenig med deg på dette temaet Stian, jeg har bare tipset deg om at kardio kanskje er det som skal til for å bryte stagnasjonen din.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: trenger råd s110
« #1678 : 19. april 2011, 22:09 »
Hvorfor tror dere at alle diskusjoner innebærer drama? Tåler dere virkelig ikke å høre argumenter for hvorfor noe dere ikke gjør kan være bra for dere? Det kalles å hjelpe hverandre og å være åpensinnet. Det eneste jeg har formidlet her er at kardio er mye mer enn bare en boost på forbrenningen - Er nesten litt skuffet over hvor trangsynt mange er flere temaer der en har gjort det samme i mange år, og ikke ønsker å høre om noe annet en gang.

Jeg har ikke vært uenig med deg på dette temaet Stian, jeg har bare tipset deg om at kardio kanskje er det som skal til for å bryte stagnasjonen din.
Jeg synes bare akkurat det innlegget der var litt vel i overkant dramatisk bygd opp, men meg om det! Jeg føler også at hvis det virkelig var intensjonen din å bare hjelpe meg med å komme over en stagnasjon, kunne du spart deg et innlegg om HJERTESYKDOM - for det er stråmannargumentasjon på sitt beste.

Jeg vil ikke si jeg har gjort "det samme" i flere år heller, i fjor på denne tiden trente jeg 4-5 timer tung kardio i uka, så jeg synes ikke den der stemmer helt heller. Å hinte om at jeg er trangsynt pga. jeg ikke vil begynne å trene intervaller blir også å dra den litt vel langt for min del - men meg om det, ikke noe vits å kverulere om akkurat dette egentlig

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: softcore: trenger råd s110
« #1679 : 19. april 2011, 22:25 »
Jeg synes bare akkurat det innlegget der var litt vel i overkant dramatisk bygd opp, men meg om det! Jeg føler også at hvis det virkelig var intensjonen din å bare hjelpe meg med å komme over en stagnasjon, kunne du spart deg et innlegg om HJERTESYKDOM - for det er stråmannargumentasjon på sitt beste.

Jeg vil ikke si jeg har gjort "det samme" i flere år heller, i fjor på denne tiden trente jeg 4-5 timer tung kardio i uka, så jeg synes ikke den der stemmer helt heller. Å hinte om at jeg er trangsynt pga. jeg ikke vil begynne å trene intervaller blir også å dra den litt vel langt for min del - men meg om det, ikke noe vits å kverulere om akkurat dette egentlig

Vell, det var ikke ment sånn. Selv om Lyle Mcdonald mener en ting, er det 100 000  andre med samme kompetanse og erfaring som mener noe annet, ikke glem det - og hvorfor i all verden skulle jeg ønske å gjøre noe annet enn å hjelpe? Tar med dette påskeferie fra TF - God påske formerfatboy!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!