avstemning
Spørsmål: Blir det vaskebrett på stiansoftcore til neste sommer?
Ja
Nei
Dust, du er russ i mai 2010

Skrevet av Emne: klein logg! BARE overanalysering  (Lest 294958 ganger)

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1710 : 01. mai 2011, 10:45 »
Diskopumpen er på plass ser jeg! Grin

Hilsen en som synes kardio er greit, så lenge det ikke er over en time!

http://www.youtube.com/watch?v=nTDQVARSDNc#noexternalembed

Mulig filmen er litt aktuell her?
Snakk om dra opp en dævv diskusjon Wink Neida, bare å snurre debatt, så lenge det ikke bare går i sirkler.

Fra før av vet jeg at han der er veldig broscience og altfor opptatt av å spise rent osv., derfor har jeg litt problemer med å ta fyren seriøst. Men allikevel:
 - Man mister muskulatur hvis man kutter mer enn 20% av kaloriene sine og trener kardio - javel? Dette er ikke akkurat overførbart til alle, det er forskjell på en med 10% BF og en med 25% BF
 - Aktiv restitusjon osv. - er enig her, men jeg liker å gå tur fastende, så det vil neppe ha mye å si for meg

Det er de jeg husker. Jeg synes også det er viktig å skille mellom HIT og LISS kardio (google), altså intervaller og gåturer. Jeg gjør 3t gåturer i uken, men intervalltrening skjer nok ikke med det første

Nå blir det sirkler her, men jeg ser heller ikke helt hvorfor en som meg (som hater intervalltrening, selv etter å ha prøvd det) absolutt skal trene intervalltrening x antall ganger i uken (dette vil bli tungt for CNS), når kaloriunderskuddet like godt kan komme fra maten (dette vil ikke bli i nærheten av like tungt for CNS). Kaloriunderskudd er restitusjonsunderskudd, jeg tør ikke trene intervaller 3x i uken ved siden av styrketreningen min på grunn av det - og om jeg hadde turt, så hadde jeg sikkert ikke giddi uansett, for jeg synes det er så uhorvelig kjipt

Sakser inn en post fra bodybuilding.com, skrevet av Martin Berkhan:
Sitat
Nice job finding all those quotes. Your summary is mostly on point. Perhaps with the exception of the last sentence. It has not been my experience that low intensity cardio on rest days (i.e. 4x/week, <45-60 min/day) has any compromising effect (at all) on strength or muscle retention during dieting.

There's a few reasons for this.

1. Walking does not affect AMPK (which blunts muscle protein synthesis).

Moderate to intense cardio does. Prolonged cardio, i.e. jogging at a good pace for >30 min has the most detrimental effect in this regard.

2. Walking does not stress the CNS. You're saving your nervous system (strength) and performance for the weights, which is crucial for muscle gains and muscle retention. HIIT is very stressful for the CNS. An all out sprint (i.e. HIIT done right) is not so different from a set of 3-4RM squats.

Lifting at a suboptimal capacity starts a downward spiral in my experience. If your nervous system cannot keep up with what your muscles can lift, muscle loss happens as a consequence of never being able to apply adequate stress/perform optimally.

3. Cardio - HIIT in particular - tears up muscle fibers and require repair and recovery, just like a set of squats.

If you're adding 2-3 sessions of HIIT to your 3 sessions of weights, it is almost comparable to adding 2-3 days of weights. Keyword is "almost", I'm obviously not drawing direct comparisons. That's all fine and dandy if you think working out 5-6 days/week is a good idea on a diet. But I don't think anyone - no matter what level of experience - needs more than 3 days a week in the gym when cutting. (Yes, this goes for competitors and beginners alike.)

In conclusion, if conditioning is not terribly important for you, if your goal is really about getting shredded while keeping your muscle, I highly suggest limiting moderate to high intensity cardio on a diet - or ditch it completely. Save it for some other time when your recovery is good and not limited by your diet.

A calorie deficit is a recovery deficit. Avoid deficit spending.

Så er det bare å begynner å google AMPK og lese seg opp da!!!

http://forum.bodybuilding.com/showpost.php?p=639771283&postcount=1087


EDIT: Jeg er på ingen måte KJEEEEMPEEEEEANNNTIIIIII når det gjelder intervalltrening, men jeg vet om de potensielle riskene ved å trene intervaller, vet at jeg heller kan kutte i mat, og synes det er dritkjipt å trene - da velger jeg å ikke trene det. At jeg synes det er kjipt er min empiri, og jeg lærer av min egen empiri - jeg stapper den ikke ned i halsen på andre på samme måte som mange andre gjør. (scooby f.eks)

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1711 : 01. mai 2011, 11:28 »
FAEN MENER DU MED AT HIIT IKKE ER BRA?! IDIOT ASS!!!!! FY FAAAAEN  biggrin biggrin

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1712 : 01. mai 2011, 11:38 »
FAEN MENER DU MED AT HIIT IKKE ER BRA?! IDIOT ASS!!!!! FY FAAAAEN  biggrin biggrin

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1713 : 01. mai 2011, 14:32 »
Grove armer på deg!! Smiley
Takktakk, blir faktisk veldig glad for å høre dette! Selv om jeg vet at bildene lyver noe voldsomt. De måler desverre ikke mer enn 36cm i kald form (målte senest i går).

Dubbel bikkeps bakfra med rygg gir nok et ærligere bilde av den faktisk størrelsen, men jeg suger på poses så jeg får spare den posen litt til.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1714 : 02. mai 2011, 22:55 »
Hvordan regner man hvor mange kg man må ned for å treffe en gitt fettprosent? Ble estimert til 20-22% i følgende form:

(flau bokser, jeg vet)



Veier 90kg atm. Har driti meg ut på regning av fettprosentgreier tidligere, men 90kg x 0.9 gir meg 80kg. Vil jeg ha droppa 10% hvis jeg kommer meg ned til 80kg (med muskulatur intakt seff)?

(forøvrig, det fullkroppsbildet der viser bra hvor mye jallabildet på s113 lyver)

Utlogget Millas

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1715 : 02. mai 2011, 23:12 »
Du er sykt flink! Har bladd igjennom tidligere, men jeg har liksom aldri summet meg til å skrive kommentar. For meg så ser det egentlig ut som at du er ferdig med å slanke deg og at du "bare" kan, som andre skriver, pakke på deg muskler. Men jeg skjønner veldig godt at det er hardt å skulle snu på den måten nå, spesielt hvis man ikke føler seg ferdig Smiley

I forhold til utgangspunktet ditt har du kommet kjempelangt, det er virkelig beundringsverdig. Jeg håper du ser hvor flink du er og har vært Cheesy
Kul? Jeg? HEHE, veit det!

Utlogget MarianneD

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1716 : 02. mai 2011, 23:13 »
Hæ, skjønner ikke hvordan du ser, men syns du ser like bra ut her som det på side 113  Wink

Hmm, aner egentlig ikke, men du har jo altså regna ut et 10% fall i kroppsvekta di, og la oss si at alt det andre (muskler, vann osv) er nøyaktig det samme som nå, så burde det vel altså bety 10 % mindre fett? (Å tenke klart så sent på kvelden er egentlig umulig)

Utlogget highalldatyhme

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1717 : 02. mai 2011, 23:25 »
Om du går ned 10 kg fett, vil du ligge på ca 10% Smiley
"Pour cristal in the blender, make a protein shake" - 50 Cent

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1718 : 02. mai 2011, 23:47 »
Du er sykt flink! Har bladd igjennom tidligere, men jeg har liksom aldri summet meg til å skrive kommentar. For meg så ser det egentlig ut som at du er ferdig med å slanke deg og at du "bare" kan, som andre skriver, pakke på deg muskler. Men jeg skjønner veldig godt at det er hardt å skulle snu på den måten nå, spesielt hvis man ikke føler seg ferdig Smiley

I forhold til utgangspunktet ditt har du kommet kjempelangt, det er virkelig beundringsverdig. Jeg håper du ser hvor flink du er og har vært Cheesy
Wow, takk for det! Veldig koselig å høre Smiley OG utrolig motiverende å høre at det er beundringsverdig, det er litt av en kommentar å få i loggen sin Wink
Hæ, skjønner ikke hvordan du ser, men syns du ser like bra ut her som det på side 113  Wink

Hmm, aner egentlig ikke, men du har jo altså regna ut et 10% fall i kroppsvekta di, og la oss si at alt det andre (muskler, vann osv) er nøyaktig det samme som nå, så burde det vel altså bety 10 % mindre fett? (Å tenke klart så sent på kvelden er egentlig umulig)
Om du går ned 10 kg fett, vil du ligge på ca 10% Smiley
Jepp, sånn ca hvertfall. Var jo det som var målet for ca halvannet år siden, så det hadde vært artig å se Smiley

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1719 : 03. mai 2011, 00:04 »
Hvordan går styrketreninga for tiden da? Smiley
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1720 : 03. mai 2011, 10:25 »
Hvordan går styrketreninga for tiden da? Smiley
Går ganske og føler jeg sjæl! Begynner å merke at trykket ikke er 100% lenger, men liker som vanlig å tro at jeg mister null styrke

Gjorde 105 x 6 i bøy på søndag (hvor mitt beste er 117 x 3 for litt over en måned siden), og 125 x 3 i markløft (hvor mitt beste er 135 x 3 for litt over en måned siden), men har skjerpet meg teknisk i denne. For å nevne noen: sluttet å sprette, rumpeløft er underkontroll, bruker faktisk beina for en gangs skyld. Krummer korsryggen mindre, men krummer thorakalryggen MER. Må nok jobbe mye med siste. Men synes det er spesielt vanskelig å psyke seg opp til markløft om dagen.

Benk står like stille som den alltid har gjort Cheesy Men jobber veldig aktivt med teknikk her også, og føler sjæl det går rette veien. At belastningen står stille, men at det blir bedre teknisk er jo fremgang det også. Prøver å unngå å se tilbake på treningen hele tiden, da blir jeg bare stressa

Spisingen er under kontroll, får i meg litt mer fett og grønnsaker. Men er blitt veldig studentdiett i det siste, havregryn, melk, kylling, ris og torosaus, gulrøtter/brokkoli. Spiser peanutsmør rett fra glasset for å få i meg fett Cheesy Billig og enkelt

Videre er vekten på 90kg (på søndag), skal ned til 85 til juli, så tempoet må opp litt. Har også endelig (!) fått bestilt meg legetime, skal inn på mandag. Mulig en del av plagene mine blir bedre, nattlig vannlating og søvnproblemer for å nevne de viktigste. Kan liksom ikke kalle meg sjæl dedikert hvis jeg ikke gidder å dra til legen en gang... Wink Wink måtte faktisk bli litt inspirert for å få bestilt meg legetime.

Utlogget BF/AF-2013

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 317
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 317

  • Musklene mine kan ikke telle, og eier ikke fornuft
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1721 : 03. mai 2011, 11:23 »
Hey handsome! Wink
Diskopump bildet ditt lyver ikke i det hele tatt! Smiley

Hvis du har 20% nå på 90 kg, så vil fettfrimasse være 72 kg.
Om du kommer ned på 80 kg ved å kun droppe fett så vil du jo kun ha 8 kg fett på kroppen.
Da vil vel det ikke være mer enn 6,4% kroppsfett.
Eller er jeg helt på jordet nå?
NAIV DOPFRI WANNABE KRÅPPSBYGGER!

Trenings og bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104819.0
FTW!!!

Utlogget highalldatyhme

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1722 : 03. mai 2011, 11:42 »
Hey handsome! Wink
Diskopump bildet ditt lyver ikke i det hele tatt! Smiley

Hvis du har 20% nå på 90 kg, så vil fettfrimasse være 72 kg.
Om du kommer ned på 80 kg ved å kun droppe fett så vil du jo kun ha 8 kg fett på kroppen.
Da vil vel det ikke være mer enn 6,4% kroppsfett.
Eller er jeg helt på jordet nå?

Hadde vært kult og sett regnestykket Smiley
"Pour cristal in the blender, make a protein shake" - 50 Cent

Utlogget BF/AF-2013

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 317
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 317

  • Musklene mine kan ikke telle, og eier ikke fornuft
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1723 : 03. mai 2011, 12:12 »
Hadde vært kult og sett regnestykket Smiley

Regnestykket ja... tzzz
Hehehe....
Det blir jo 10%
Er i ketose etter den utmattende styrketimen jeg hadde tidligere Grin
NAIV DOPFRI WANNABE KRÅPPSBYGGER!

Trenings og bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104819.0
FTW!!!

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1724 : 03. mai 2011, 13:35 »
Hey handsome! Wink
Diskopump bildet ditt lyver ikke i det hele tatt! Smiley

Hvis du har 20% nå på 90 kg, så vil fettfrimasse være 72 kg.
Om du kommer ned på 80 kg ved å kun droppe fett så vil du jo kun ha 8 kg fett på kroppen.
Da vil vel det ikke være mer enn 6,4% kroppsfett.
Eller er jeg helt på jordet nå?
Nææ, tror 6.4% på 80kg blir litt vel mindfuck å forvente seg. Det er jo nesten så jeg vil kalle det sceneform. ~1% dropp per kg dropp høres mer realistisk ut. Menne hadde vært syyykt schpaa da, med 6.4% på 80kg. Men vil gjerne se regnestykker før jeg begynner å håpe på det Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!