avstemning
Spørsmål: Blir det vaskebrett på stiansoftcore til neste sommer?
Ja
Nei
Dust, du er russ i mai 2010

Skrevet av Emne: klein logg! BARE overanalysering  (Lest 294852 ganger)

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1815 : 22. mai 2011, 17:01 »
Weigh day

Vekt: 89.9 +1.2
Midje: 95.3cm +1.3
Venstre lår: 64.5cm +0.8

Yep 17. mai, få gjester og mye av mammas kake til overs skjedde, men jeg lå nok neppe 8400kcal i overskudd fra søndag kveld til onsdag kveld. Har også tidligere hatt kardiodag på lørdag, men nå trener jeg og refeeder på lørdager, så det er nok vann. Men fortsatt surt og se tallene.

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1816 : 22. mai 2011, 17:31 »
Refeed før veiedag?  Grin

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1817 : 22. mai 2011, 19:16 »
Blir fort sånn Tongue Dro treningsuken en dag tilbake.. spiller null rolle i lengden!

Utlogget sts

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1818 : 23. mai 2011, 18:45 »
Kult å lese litt  i loggen din. Det ser ut som at du gjør ting helhjertet hele veien!

Hvorfor disse refeed dagene egentlig? Vil ikke det bare minske kcal underskuddet? Trenger man egentlig de dagene der?

Aldri helt skjønt det . Vært på deff i en måned og klart meg ganske fint uten, men har følt meg sliten de siste dagene. Sammenheng tror du?

Sorry for kupp, det bare virker som at du er en av de som kan gi et ordentlig svar på det;)

Stå på videre!

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1819 : 23. mai 2011, 20:37 »
Kult å lese litt  i loggen din. Det ser ut som at du gjør ting helhjertet hele veien!

Hvorfor disse refeed dagene egentlig? Vil ikke det bare minske kcal underskuddet? Trenger man egentlig de dagene der?

Aldri helt skjønt det . Vært på deff i en måned og klart meg ganske fint uten, men har følt meg sliten de siste dagene. Sammenheng tror du?

Sorry for kupp, det bare virker som at du er en av de som kan gi et ordentlig svar på det;)

Stå på videre!
Ingen grunn til å beklage, bare å spørre Smiley Ingenting som motiverer meg mer enn at folk leser loggen og får noe ut av det sjæl.

Et viktig poeng med refeeds/spisedager er å få fart på forbrenningen igjen. Kaloriunderskudd over lengre tid gjør ting med forbrenningen din, desverre men sant. Leptin er et slags "sjefshormon" som styrer mye av dette. Har du en dag i uken hvor du spiser litt mer karbohydrater, øker du nivåene av leptin litt, og forbrenningen øker i samsvar med dette.

Et annet (og det kuleste) poenget med refeeds, er at høye treningsdager og lave fridager mest sannsynlig gjør litt energipartisjoneringsmagi. Eks. 2400kcal på treningsdager og 2000kcal på fridager (med styrketrening 3x i uken) istedet for 2200 hele uka igjennom, gjør kanskje så du gir musklene litt ekstra juice på treningsdager men svir litt mindre fett som følge av mer kcals, men forhåpentligvis svir litt mer fett til gjengjeld på fridager.

Kunne skrevet masse, men det orker jeg ikke akkurat nå, så jeg er litt kjip og bare viser til den her http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/the-hormones-of-bodyweight-regulation-leptin-part-1.html

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1820 : 23. mai 2011, 21:07 »
Ser ut som vi begge får en ganske så hard Juni måned mtp dietten Stian. Vi har begge en lang vei å gå!  woot

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1821 : 23. mai 2011, 22:36 »
Ser ut som vi begge får en ganske så hard Juni måned mtp dietten Stian. Vi har begge en lang vei å gå!  woot
Hard og hard, har spist på gefuhlen i dag og i går, synes det var veldig deilig jeg Tongue Landet dog på 2800 i dag :S Prøvekjører litt før jeg flytter hjem Cool

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1822 : 23. mai 2011, 22:49 »
Failure is not an option Wink Jeg har 3,8kg å gå ned på litt over 5 uker. Ca 0,7kg i uken så er jeg der. Lets do this Smiley

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1823 : 24. mai 2011, 09:39 »
Failure is not an option Wink Jeg har 3,8kg å gå ned på litt over 5 uker. Ca 0,7kg i uken så er jeg der. Lets do this Smiley
Jada, men jeg har mistet litt styrke de siste ukene, så jeg tar det litt rolig ut denne uken. Så kan jeg heller tyne meg selv når det begynner å nærme seg slutt. Om ikke jeg får til å spise på gefuhlen blir det garantert feiling, så kan likegodt begynne tidlig Tongue

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1824 : 26. mai 2011, 08:05 »
øyh! Denne diskusjonen med feit fisk og greier - dethar jeg ikke få†t med meg. Spiser en del fet fisk, men kanskje mer laks og sånn - bortsett fra makrell i tomat da, det er jo - eller VAR - guds gave til fanatikeren.

Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1825 : 26. mai 2011, 10:03 »
øyh! Denne diskusjonen med feit fisk og greier - dethar jeg ikke få†t med meg. Spiser en del fet fisk, men kanskje mer laks og sånn - bortsett fra makrell i tomat da, det er jo - eller VAR - guds gave til fanatikeren.


Haha ØYH!!!!!

Jeg spiser veldig lite fet fisk sjæl, er heller flink til å ta oljen min, så jeg har ikke giddi å drive med kjemperesearch på det. Men jeg støtter ideen om at fet fisk HVER DAG er litt for mye. 2-3 ganger (i normale mengder per gang, ikke kilovis) bør vel de fleste komme unna med? Ingen grunn til å holde ungene fullstendig unna fisk Smiley

Fant forøvrig hun som holdt seminaret. Jeg tar stort sett alt som ikke er litt underground-ernæring med en klype salt, men akkurat det her er kanskje ikke så dumt:

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5565&MainArea_5661=5565:0:15,5147:1:0:0:::0:0&MainLeft_5565=5544:86433::1:5569:1:::0:0

(jeg føler forøvrig at jeg bæsja litt på leggen, for her står det at en boks med makrell i tomat er greit Tongue JAJA!!)

Utlogget BF/AF-2013

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 317
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 317

  • Musklene mine kan ikke telle, og eier ikke fornuft
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1826 : 26. mai 2011, 10:09 »
WooHaaa!!!!  CheesyMin tro på at makrell itomat kan løse verdensproblemer er atter en gang gjennopprettet!  Grin
NAIV DOPFRI WANNABE KRÅPPSBYGGER!

Trenings og bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104819.0
FTW!!!

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1827 : 26. mai 2011, 10:28 »
WooHaaa!!!!  CheesyMin tro på at makrell itomat kan løse verdensproblemer er atter en gang gjennopprettet!  Grin
LOL

88.2kg i dag. Første mai var det nitti blank, så det er ~0.5kg i uken, eller rett under. Midjemål på 95, så en 3mm vann har kanskje forsvunnet? Eller så var jeg ekstra streng på søndag.

Har trua på at 3kg innen juli går kjempefint, men tror det er verre med styrken. Med den her high-protein low-alcohol surferdietten jeg driver med om dagen får jeg i meg 200-250g protein dagen, men litt lite kalorier. Eksamen skjedde gitt!!!! I går f.eks ble dagen min opp kl9, bort på universitet for å se på og tegne kjønnsorganer i noen timer (reproduksjon), hjem i tretiden for et lite måltiden, bort på skolen igjen og tegne flere tisser, så dra hjem og spise kveldsmat og spe på med peanutsmør og proteinpulver. Landet i går på 1600kcal og 230-240g ish proteiner.

Liten ting jeg merker meg er at jeg spiser spontant nå og teller grovt over kcals på slutten av dagen (sper seff på hvis det er aaaltfor lite), er at på mandag (treningsdag) fikk jeg i meg 2800 spontant og var bittelitt sulten, men i går (fri) fikk jeg i meg ~1300-1400 spontant og var ikke sulten. Nå er jo det altfor lite (sikkert pga mye tanker rundt eksamen) og jeg spedde på litt, men blir spennende å se om det blir spontant slight spontant overskudd på treningsdager, og motsatt på fridager (bare ikke så slight) fremover.

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1828 : 26. mai 2011, 10:59 »
hvorfor i alle…

øh…

never mind…
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1829 : 26. mai 2011, 17:38 »
hvorfor i alle…

øh…

never mind…
bare å spytte ut

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!