Skrevet av Emne: Hvordan oppnå en slik kropp? (Bilde i emnet)  (Lest 9664 ganger)

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hvordan oppnå en slik kropp? (Bilde i emnet)
« #75 : 16. april 2009, 17:59 »
har jeg misforstått?

e=m(c i andre) osv, så for å skape masse trengs det energi.
i kroppen skal man skape muskelmasse. dette krever da energi.

kroppen vil prioritere å gå i energibalanse før den setter av energi til å bygge muskler, og da vil det å skape muskler kreve energi fra mat. mao kcal-overskudd.

er dette feil?

Er enig med deg jeg! Skal ikke være for bastant for jeg vet ikke hva kenboy bygger sin teori på, men i mine øyne er det slik:

For å kunne lage og lagre proteiner / bygge muskler så må nitrogenbalansen være positiv (inntak aminosyrer/nitrogen må være større en det man skiller ut). Anabole reaksjoner krever energi som bl.a utvinnes gjennom glykolysen hvor glucose brytes ned. I tillegg skal kroppen opprettholde andre nødvendige mekanismer gjennom metabolismen. Men er du i kalorioverskudd så er det nok substrater til samtlige prosesser.
I kaloriunderksudd så er kroppen i katabol fase, og kroppen må bruke av lagrene for å opprettholde produksjon av brensel/energi for viktige cellefunksjoner i diverse organer. Da prioriteres ikke bygging av muskler. Det er vel riktig at f.eks god søvn, tung trening med baseøvelser kan skape et "bedre hormonelt miljø" i kroppen siden det skilles ut mer veksthormoner......men for å bruke de til noe så må man jo fortsatt ha byggeklossene.
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget emanuel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 87
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 87

Sv: Hvordan oppnå en slik kropp? (Bilde i emnet)
« #76 : 16. april 2009, 18:35 »
har jeg misforstått?

e=m(c i andre) osv, så for å skape masse trengs det energi.
i kroppen skal man skape muskelmasse. dette krever da energi.

kroppen vil prioritere å gå i energibalanse før den setter av energi til å bygge muskler, og da vil det å skape muskler kreve energi fra mat. mao kcal-overskudd.

er dette feil?

E=msc2 gjelder ved radioaktive alfa- og betaprosesser, sånn btw. Der E= bevegelsesenergien til produktatomene og ms=massesvinnet i reaksjonen (massen til reaktenten-massen til produktene. Så det blir kansjke liiiiitt feil å trekke det inn i denne sammenhengen  Wink

Ellers enig Smiley
Loggboken min:

-----------------------------------
Pers
bp: 75  kg*7
ml: 160kg*1
kb: 80  kg*12 90kg*6

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Hvordan oppnå en slik kropp? (Bilde i emnet)
« #77 : 16. april 2009, 19:57 »
jeg er i dårligere form til fysikk 2 tentamen om 2 uker enn jeg trodde xD.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hvordan oppnå en slik kropp? (Bilde i emnet)
« #78 : 16. april 2009, 20:42 »
bare svar "protonet består av to u-kvarker og en d-kvark" på alle spørsmålene så nailer du nok den;-)
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget emanuel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 87
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 87

Sv: Hvordan oppnå en slik kropp? (Bilde i emnet)
« #79 : 16. april 2009, 21:55 »
jeg er i dårligere form til fysikk 2 tentamen om 2 uker enn jeg trodde xD.
HAHA:P du klarer deg nok fint! Smiley Har nettopp hatt en gigaprøve i astro-, termo- og kjernefysikk (fysikk1) så plukket det opp den formelen ganske raskt

lykke til på tentamen da  Wink
Loggboken min:

-----------------------------------
Pers
bp: 75  kg*7
ml: 160kg*1
kb: 80  kg*12 90kg*6

Utlogget Ribosegutten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 61

Sv: Hvordan oppnå en slik kropp? (Bilde i emnet)
« #80 : 23. april 2009, 14:41 »
Kjenner en som ser ca lik ut som han på bildet. den slasken spiser usunt, og trener tja, sånn innimellom. Faens gener. Han forbrenner fett som en djevel og bygger muskler som en okse. Er så fuckings uretferdig. Kan jo tenkes han her har samma "gener"Tongue

Utlogget Mr. Rømme

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: Hvordan oppnå en slik kropp? (Bilde i emnet)
« #81 : 23. april 2009, 14:48 »
Det er sikkert mange som har sett filmen "Never Black Down". En av skuespillerne ser slik ut: http://www.fitnessblackbook.com/wp-photos/Cam-Gigandet-Workout.jpg
Hvem har i det hele tatt lyst å se slik ut? Ser jo ut som en liten modalsli-homo. Ikke spis på noen dager så ser man slik ut!

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Hvordan oppnå en slik kropp? (Bilde i emnet)
« #82 : 25. april 2009, 13:24 »
Som medisiner er jeg litt nysgjerrig kenboy......hva kan du begrunne påstanden din med? Jeg renger med at "et bedre hormonelt miljø" utelukker bruk av steroider....

Du må gjerne ta den lange versjonen til meg..... :-)
Har ikke bla. ungdommer i vekst, eller i puberteten, et ypperlig hormonelt miljø for bygging? Hvis du sammenligner med en fullvoksen man (ren)? Jeg er ikke medisiner, det kan hende jeg tar feil.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hvordan oppnå en slik kropp? (Bilde i emnet)
« #83 : 25. april 2009, 13:50 »
Har ikke bla. ungdommer i vekst, eller i puberteten, et ypperlig hormonelt miljø for bygging? Hvis du sammenligner med en fullvoksen man (ren)? Jeg er ikke medisiner, det kan hende jeg tar feil.

Neida, du har helt rett.....under puberteten så drar man nytte av noen år hvor bl.a testosteron og veksthormoner ligger høyt. Men de årene er en liten prosentandel av ett forhåpentligvis langt liv. Det blir litt feil å fremstille dette som tilstand man kan oppnå bare man vet hvordan;-) Men de resterende 30-40 årene med aktiv trening så er det nok sånn at man må sette sin lit til ett gjennomtenkt kosthold og trening for å få resultater. Det finnes flere ting man kan gjøre for å øke hormonproduksjonen noe, men man er fortsatt avhengig av å ligge på pluss-siden hva gjelder energi inntak for og kunne investere dette i produksjon av muskler. Det hjelper lite om du har 20 håndtverkere til å bygge ett hus, hvis du ikke har noen materialer å bygge med;-)
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Rocky-Balboa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 548
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 548

Sv: Hvordan oppnå en slik kropp? (Bilde i emnet)
« #84 : 25. april 2009, 13:52 »
Hvem har i det hele tatt lyst å se slik ut? Ser jo ut som en liten modalsli-homo. Ikke spis på noen dager så ser man slik ut!


Kunne ikke vært mer enig.
Bildelogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103777.msg1572196;topicseen#new

The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Hvordan oppnå en slik kropp? (Bilde i emnet)
« #85 : 25. april 2009, 16:00 »
Jeg tror også forresten han her spilte i "The OC" som gikk på tv3 for noen år siden. Han hadde ganske lik fysikk da også, kanskje litt mindre muskler. Men omtrent like markerte, tror jeg. Han hadde i hvert fall skikkelig klisjévaskebrett:) Så man skal ikke se bortifra at han har kommet dit uten superkosttilskudd:)

Utlogget x-sofagris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 106

Sv: Hvordan oppnå en slik kropp? (Bilde i emnet)
« #86 : 27. april 2009, 00:27 »
Husker da eg såg den filmen. Lo litt av fyren,stygg kropp,han er jo nesten ekkel tynn..likte beire han som prylte han på slutten,han hadde bra kropp. :Smiley
21 år, nybegynner Smiley

Utlogget DoItNow

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 82

Sv: Hvordan oppnå en slik kropp? (Bilde i emnet)
« #87 : 01. mai 2009, 23:59 »
Haha, når jeg ser på bildet minner det meg om han ene som spilte i UNO. En pappagutt som tror han eier alt og alle. Men blir banka opp av de fleste .

Utlogget Lidal

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 209
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 209

Sv: Hvordan oppnå en slik kropp? (Bilde i emnet)
« #88 : 02. mai 2009, 13:29 »
Er vel ikke så mye styrketrening som skal til for å få en slik kropp. Litt muskler, lite fett og du blir slik.
[/quot

javel, så dersom han trener litt å er tynn så er mann sånn. nei, mange år med trening bak det der ja, har du sett ryggen hans, drit bra. trener vell så det holder å trener kampsport som bare juling.
pain is weakness leaving the body

If it were easy then everyone would look like this

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!