Skrevet av Emne: Raw styrkeløft på Island nylig  (Lest 5702 ganger)

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Raw styrkeløft på Island nylig
« : 05. mai 2009, 22:19 »
Resultatir herur: http://kraftaheimar.net/?p=2779#comments

Villbassen Benni gjorde 820 kg. Sjanseløs på 380 i mark bl.a.
http://www.youtube.com/watch?v=NdFIUcqJgcU#noexternalembed&feature=related
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Raw styrkeløft på Island nylig
« #1 : 05. mai 2009, 22:23 »
Det der må være et gammelt klipp. Den gang Missy- syntes han var litt lubben.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: Raw styrkeløft på Island nylig
« #2 : 10. mai 2009, 22:21 »
Er det mulig?.
Sett han har dratt 440 før jo

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Raw styrkeløft på Island nylig
« #3 : 11. mai 2009, 00:56 »
Dette er samme mannen som var sjanseløs på 360 under VM i Veilje 2004 etter at han hadde gjort 400 på trening i Island. Etter VM i Veilje, som var i november, så gjorde han fort 400 kg+ igjen. Så skiftet han til WPO. Og plutselig var det 440 i 2005. Han var ikke syk under VM. Svigningen kan bare forklares med dop. Og kun det. La oss si han er god for 360 nå. Drakt og dop gir han ca. 80 kg. Slik er det for andre også, men veldig få er så tøffe som Benedikt at de tør å vise hvordan formen er uten dopen innabords.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: Raw styrkeløft på Island nylig
« #4 : 11. mai 2009, 16:46 »
Dette er samme mannen som var sjanseløs på 360 under VM i Veilje 2004 etter at han hadde gjort 400 på trening i Island. Etter VM i Veilje, som var i november, så gjorde han fort 400 kg+ igjen. Så skiftet han til WPO. Og plutselig var det 440 i 2005. Han var ikke syk under VM. Svigningen kan bare forklares med dop. Og kun det. La oss si han er god for 360 nå. Drakt og dop gir han ca. 80 kg. Slik er det for andre også, men veldig få er så tøffe som Benedikt at de tør å vise hvordan formen er uten dopen innabords.

Det er syk forskjell i allefall. 
Merkelig han gidder og løfte når formen er så mye dårligre

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Raw styrkeløft på Island nylig
« #5 : 11. mai 2009, 22:58 »
Det er syk forskjell i allefall. 
Merkelig han gidder og løfte når formen er så mye dårligre

Formen er sikkert enorm den. Han mangler bare turboen sin. To forskjellige idretter, flott at vi får stadfestete dette! Er jo stadig noen som mener at forskjellene ikke er så store  rofl
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Sv: Raw styrkeløft på Island nylig
« #6 : 22. august 2009, 01:18 »
Kjempeflott at vi får stadfestet dette med virkning av dop, slik Ivrig Bulk påpeker. transBenedikt Fleskesson er virkelig en tøff fyr som tør vise at han er en relativt ræva i markløft når han er av sprengkur. Lurer på hva butterlover hadde dratt dersom han aldri hadde brukt BOLINGÆRPILLÆR! 250? 270? Hva tror dere?

hilsen Grizzly (skriver fra J.Hansens profil)
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Raw styrkeløft på Island nylig
« #7 : 22. august 2009, 01:21 »
Morsomt at folk sitter og sier at han mister 80kg på drakter og dop når man ikke har peil Smiley

Utifra en islending som faktisk trener på gym 80 fikk jeg vite at benedikt trente ikke på flere måneder før dette og gått ned mye i kroppsvekt Smiley  Å gå av kur og raw har selvfølgelig en virkning, men litt lett å hoppe på den vogna uten å vite noe sikkert Smiley

Non Plus Ultra

Utlogget Razor

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Sv: Raw styrkeløft på Island nylig
« #8 : 22. august 2009, 01:44 »
Morsomt at folk sitter og sier at han mister 80kg på drakter og dop når man ikke har peil Smiley

Utifra en islending som faktisk trener på gym 80 fikk jeg vite at benedikt trente ikke på flere måneder før dette og gått ned mye i kroppsvekt Smiley  Å gå av kur og raw har selvfølgelig en virkning, men litt lett å hoppe på den vogna uten å vite noe sikkert Smiley


Dette føyer seg fint inn i rekken av utsagn fra mennesker som ikke vil innse hva AAS kan gjøre med menneskekroppen. Selv har jeg trent med opptil flere som har brukt dop, og mange som har holdt seg reine, i løpet flere år. Og den fremgangen som kom ved bruk av AAS var ganske enorm. Jeg vet selvfølgelig ikke hvilke doser de kjørte, men det er ikke til å stikke under en stol at varene virket. Vi snakker om 20 kg vektøkning og nedgang i fettprosent i løpet av ett år. At folk har 80 kg forskjell på dop+drakt kontra noen måneder uten dop og drakt, det kjøper jeg lett.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Raw styrkeløft på Island nylig
« #9 : 22. august 2009, 02:16 »
Vet ikke hva han tjener på drakten +/-30kg kansje? hadde vel bikket 400 med drakt der. Ikke så langt opp til 440kg fra det :Smiley sikkert bare en dårlig dag Grin
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Sv: Raw styrkeløft på Island nylig
« #10 : 22. august 2009, 02:22 »
Morsomt at folk sitter og sier at han mister 80kg på drakter og dop når man ikke har peil Smiley

Utifra en islending som faktisk trener på gym 80 fikk jeg vite at benedikt trente ikke på flere måneder før dette og gått ned mye i kroppsvekt Smiley  Å gå av kur og raw har selvfølgelig en virkning, men litt lett å hoppe på den vogna uten å vite noe sikkert Smiley
Hehe Smiley
360 Velje - 440 WPO - 360 raw.
Hva hadde han gjort etter flere måneder uten trening dersom han ikke hadde kura seg opp til 440 først?
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget Frank T Tank

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 235
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 235

  • Failure is not an option..Drammen Strongman
Sv: Raw styrkeløft på Island nylig
« #11 : 22. august 2009, 02:31 »
Du får gå nærmere inn i miljøet hans for å skape deg ett korrekt inntrykk av hvor mange kilo han mistet pga vekttap,uten drakt og eventuell doping.
Hehe Smiley
360 Velje - 440 WPO - 360 raw.
Hva hadde han gjort etter flere måneder uten trening dersom han ikke hadde kura seg opp til 440 først?
140kgx3m farmers
410 kgx3m Yoke
180 kgx1 Stein H=110 cm
450 kgx4 Dekk
121 kg Stokk
116 kg Apollons

Strongman Training http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88396.msg1419589#msg1419589

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Sv: Raw styrkeløft på Island nylig
« #12 : 22. august 2009, 02:43 »
Du får gå nærmere inn i miljøet hans for å skape deg ett korrekt inntrykk av hvor mange kilo han mistet pga vekttap,uten drakt og eventuell doping.
Takk for tips, men tror jeg holder meg unna den typen miljø uansett. Håper du skjønner at jeg satte ting litt på spissen her. Karrieren til Benny er ganske spesiell da. Få som hopper fra bom på 360 til 440 godkjent på et år.
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Raw styrkeløft på Island nylig
« #13 : 22. august 2009, 03:09 »
Du får gå nærmere inn i miljøet hans for å skape deg ett korrekt inntrykk av hvor mange kilo han mistet pga vekttap,uten drakt og eventuell doping.

Vekttap spiller liten rolle i markløft, vi ser jo alle at han ikke har gått ned veeeldig mange kilo. Den lille smørbukken Benny er ikke blitt tynn og spe, bare mye mer bulka. Hmm, merkelig at han gått ned og blitt sååå mye mer dissen. Har du ikke sett film av markrekorden hans på 440kg? Der har han til og med en tendens til markerte biceps  Shocked
Enhver oppegående person som vet litt om trening, ser at dette er to komplett forskjellige fysikker (440 løftet kontra forsøket på 380 her). Litt vektnedgang og treningsfri skal ikke gi slike utslag.

Lite trening spiller heller ikke så stor rolle i markløft. Markløft er en gave fra naturen. En dopingfri  og trent person klarer å beholde ekstremt mye av styrken her lenge etter man slutter med vektene. Som du ser av filmen har han heller ingen teknikk han eventuelt kan miste av noen måneder fri. Her er det bare røsk og riv, en knallhard teknikk for ryggen. Fri vil nok bare gi Benny overskudd til å perse.


Merkelig at du ikke klarte å se parallellene J. Hansen så humoristisk trakk til draktdiskusjonene som til stadighet utarter seg her inne. Det påstås hele veien at Styrkeløftere kun klarer å løfte Kroppsvekt+ når de har på knallharde bind og drakter. Da kan vi som sitter med litt andre erfaringer om styrken til de beste styrkeløfterene like enkelt påstå at Benny etc. ikke er sterke nok til å reise seg etter å ha knytt skolissene uten dopen sin....

Jørgen,som mange andre, synes det er artig å se at det ikke er så langt opp styrkemessig til de som løfter 100 kg mer i mark allikevel. Lettere å sammenligne seg med de som kjører "all out" når man ser slike resultater.

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: Raw styrkeløft på Island nylig
« #14 : 22. august 2009, 10:57 »
Benni har vist nylig gjort 400 kg raw på et stevne i Island hørte jeg fra en som kjenner han.
Alle kan ha en dårlig dag, det betyr ikke at Benny ikke hadde vært sterk om han ikke brukte doping hvis han i hele tatt bruker det:).

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!