Skrevet av Emne: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!  (Lest 137356 ganger)

Utlogget Ejay

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 603
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 603

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #840 : 10. juli 2009, 16:32 »
- Vi spiser ikke fra den rå naturen, vi tilsetter, varmer, manipulerer og konserverer. Kjemisk mat.
Ja det kalles framskritt og utvikling.
- Vi er de eneste dyra som varmebehandler mat.

- Vi + kjæledyra våres, dør av fedme og andre livsstilsykdommer.
Ja men vi lever fremdeles dobbelt så lenge som vi hadde levd hvis vi levde "naturlig"
- Vi forurenser, ødelegger andre dyrs naturlige habitat.

- Vi tror vi er kongen på haugen over alle andre dyr, vi ser på dem som udersåtter og at vi har dominans over dem. Noe som er en meget arrogant og feilaktig holdning synes jeg.
Å påstå at vi ikke er kongen på haugen blir vel litt dumt  Tongue

Det er vel ingen tvil om at vår levemåte, skiller seg ut fra absolutt alle andre dyr her på kloden? Og at vi tvinger med oss alle andre dyr ned i gjørma med oss?
Lurer på hvor du finner denne gjørma.

Poenget mitt er at vi er dyr, vi er fra dyreriket, vi er primater, vi er aper, naturen er vårt naturlige habitat. Men slik vi har blitt, så hadde vi ikke overlevd en halv dag i naturen engang.
Utviklingen som menneskene har tatt er faen meg en naturlig utvikling, vi har hjerne og vi bruker den til å gjøre livet vårt mest mulig komfortabelt og fint. Ja vi er "dyr" men vi har utviklet oss til å bli noe mer. Hvis du har lyst å bli apekatt så får du ta å flytte ut i skogen.
195 høy

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #841 : 10. juli 2009, 16:33 »
- Vi + kjæledyra våres, dør av fedme og andre livsstilsykdommer.
Vi + kjæledyra blir generelt et par ganger eldre enn hva de vi ville ha blitt "i naturen", så at vi faktisk dør av et eller annet er ikke noen stor overraskelse...

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #842 : 10. juli 2009, 16:37 »
- Vi + kjæledyra våres, dør av fedme og andre livsstilsykdommer.
Vet du hvorfor andre dyr ikke dør av livsstilsykdommer?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #843 : 10. juli 2009, 16:40 »
Vet du hvorfor andre dyr ikke dør av livsstilsykdommer?
"Livsstilssykdommer er en samlebetegnelse på sykdommer eller lidelser et menneske kan få som resultat av egen, selvvalgt livsstil"

Legg merke til at det står menneske. Menneske, ikke ape, men menneske. Det er sånn som du og jeg.

http://no.wikipedia.org/wiki/Livsstilssykdommer
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #844 : 10. juli 2009, 16:42 »
Here we go.. Vi tar det i Den femte ape tråden, eller så får vi 2 identiske diskusjoner i 2 forskjellige tråder.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #845 : 10. juli 2009, 16:45 »
Here we go.. Vi tar det i Den femte ape tråden, eller så får vi 2 identiske diskusjoner i 2 forskjellige tråder.
Wtf?! Du kan ikke snu deg unna hver gang du tar feil! Innrøm nå for guds skyld at livsstilsykdommer argumentet ditt var håpløst dårlig?

1: Den femte ape tråden er død.
2: Selv om topic heter Raw food... så har diskusjonen tatt denne vendingen, og du kan ikke bare si "Jeg gidder ikke å diskutere dette da det ikke har noe med topic å gjøre." Hver gang noe du tydeligvis ikke har peiling på kommer opp. Hvis du er så overbevist om at det du sier er rett så får du pokker meg stå for det også! Du kan ikke trekke deg ut nå, da får du isåfall innrømme feil/komme til enighet med de andre debattantene på forumet.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #846 : 10. juli 2009, 16:49 »
- Vi spiser ikke fra den rå naturen, vi tilsetter, varmer, manipulerer og konserverer. Kjemisk mat.

- Vi er de eneste dyra som varmebehandler mat.

- Vi + kjæledyra våres, dør av fedme og andre livsstilsykdommer.

- Vi forurenser, ødelegger andre dyrs naturlige habitat.

- Vi tror vi er kongen på haugen over alle andre dyr, vi ser på dem som udersåtter og at vi har dominans over dem. Noe som er en meget arrogant og feilaktig holdning synes jeg.


Det er vel ingen tvil om at vår levemåte, skiller seg ut fra absolutt alle andre dyr her på kloden? Og at vi tvinger med oss alle andre dyr ned i gjørma med oss?


Poenget mitt er at vi er dyr, vi er fra dyreriket, vi er primater, vi er aper, naturen er vårt naturlige habitat. Men slik vi har blitt, så hadde vi ikke overlevd en halv dag i naturen engang.

Vi er jo de eneste som har nok hjernekapasitet i dyreverden til å få til noe som dette, det ligger i menneskes natur og ville utvikle seg. Avfallstoffer etterlater alle seg, mennesker i stor grad....elefanter...en del mindre....og mus..kjempe lite. Livsstilsykdommer er ikke unikt hos mennesker, det finnes i alle dyregrupper men type sykdommer varierer ut ifra geografi, kosthold etc. Hvordan mener du at vi egentlig skulle få gjort dette så dyrene hadde fått sin del av kaka? Kuer på stortinget? Sauer med stemmerett? At vi oppfører oss overlegne ovenfor dyr er jo naturlig, vi ER overlegne. Og selvfølgelig har vi dominans over dem, akkurat som løver står over gasseller og fugler står over mark. At vårt levesett skiller seg drastisk fra de andre dyrene på kloden er utrolig bra observert, du kan jo begynne med den hvite toppen du har på deg.....aper bruker ikke sånt. Jeg skjønner ikke hvorfor du må blande inn luftboble-ideologi og dine rosa drømmer med kosthold hele tiden...

Når det gjelder "slik vi har blitt" så ser det jo ut som vi klarer oss helt greit, vi kommer oss på månen, bestiger everest, kan reise gjennom luften fra norge til sør-afrika på under ett døgn, sykler tour de france, eksperimenterer med partikkel kollisjoner, lager fornøyelsesparker og gjorde virkelighet av fantasifortellingen om Noas Ark som nå går daglig mellom køben og larvik. Hva som er "naturlig" defineres av oss mennesker, og forandrer seg med tiden vi lever i.
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #847 : 10. juli 2009, 16:51 »
Er den femte ape tråden død? Da får du vekke liv i den med det samme spm. Så kan vi ta det derfra. Tro meg, det er ikke for å løpe vekk fra spm, absolutt ikke. At vi er primater er noe jeg er ganske så sikker på du.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #848 : 10. juli 2009, 16:56 »
Er den femte ape tråden død? Da får du vekke liv i den med det samme spm. Så kan vi ta det derfra. Tro meg, det er ikke for å løpe vekk fra spm, absolutt ikke. At vi er primater er noe jeg er ganske så sikker på du.
Sikker på at jeg? Jeg nekter å tro deg.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #849 : 10. juli 2009, 16:58 »
- Vi tror vi er kongen på haugen over alle andre dyr, vi ser på dem som udersåtter og at vi har dominans over dem. Noe som er en meget arrogant og feilaktig holdning synes jeg.
Dyrene vil at vi skal dominere over dem. Ingen hund eller ku kommer og sier "hey, nå er det min tur til å bestemme her! Hva med litt demokrati?"
De fleste ville dyr vet at det er mennesket som råder. De flykter instinktivt når de kjenner lukten av oss. Mennesker er ikke dyr, vi er overlegent hevet over dem nettopp fordi vi har evnen til å råde. Vi kan temme dyr og behandle dem godt. Derfor har vi husdyr og kjæledyr. Jeg ser ikke noe galt i dette dersom man imøtekommer dyras naturlige behov. Mange ville dyr må kjempe hardt for tilværelsen, mens dyr vi mennesker tar hånd om kan leve et ganske bekymringsfritt liv. En vinn-vinn situasjon kanskje?
Et annet moment er dette med å regulere dyrebestander. Har tidligere nevnt den casen som var på Hardangervidda for noen år siden, der en overbefolket reinsdyrstamme truet sitt eget livsgrunnlag. Her gjorde mennesket disse dyrene en tjeneste ved å redusere stammen gjennom intensiv jakt. Alternativet ville vært mye sult og pine for dyra. Husk at en god jeger alltid skyter de svakeste dyra. På samme måte jager et rovdyr den svakeste i flokken. Sånn er naturen, og slik skal det være.

Det kan og vil aldri bli likestilling mellom dyr og mennesker, den tanken blir like feil som å fronte lik bestemmelsesrett mellom barn og voksne. Mennesket er kongen, men det er fullt mulig å behandle dyrene med verdighet.
Jeg kan forstå dine idealer, Eneres, men de hører ikke hjemme i denne verden. Vi får heller se fram til en himmel der løven og lammet beiter sammen. Inntil videre må vi godta - og gjøre det beste ut av - at "den enes død er den andres brød".

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #850 : 10. juli 2009, 17:00 »
Cat: vent litt... mente du nå at du nekter å tro på at du er en primat?
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #851 : 10. juli 2009, 17:01 »
Dyrene vil at vi skal dominere over dem. Ingen hund eller ku kommer og sier "hey, nå er det min tur til å bestemme her! Hva med litt demokrati?"
De fleste ville dyr vet at det er mennesket som råder. De flykter instinktivt når de kjenner lukten av oss. Mennesker er ikke dyr, vi er overlegent hevet over dem nettopp fordi vi har evnen til å råde. Vi kan temme dyr og behandle dem godt. Derfor har vi husdyr og kjæledyr. Jeg ser ikke noe galt i dette dersom man imøtekommer dyras naturlige behov. Mange ville dyr må kjempe hardt for tilværelsen, mens dyr vi mennesker tar hånd om kan leve et ganske bekymringsfritt liv. En vinn-vinn situasjon kanskje?
Et annet moment er dette med å regulere dyrebestander. Har tidligere nevnt den casen som var på Hardangervidda for noen år siden, der en overbefolket reinsdyrstamme truet sitt eget livsgrunnlag. Her gjorde mennesket disse dyrene en tjeneste ved å redusere stammen gjennom intensiv jakt. Alternativet ville vært mye sult og pine for dyra. Husk at en god jeger alltid skyter de svakeste dyra. På samme måte jager et rovdyr den svakeste i flokken. Sånn er naturen, og slik skal det være.

Det kan og vil aldri bli likestilling mellom dyr og mennesker, den tanken blir like feil som å fronte lik bestemmelsesrett mellom barn og voksne. Mennesket er kongen, men det er fullt mulig å behandle dyrene med verdighet.
Jeg kan forstå dine idealer, Eneres, men de hører ikke hjemme i denne verden. Vi får heller se fram til en himmel der løven og lammet beiter sammen. Inntil videre må vi godta - og gjøre det beste ut av - at "den enes død er den andres brød".
Bra skrevet, men å si at vi ikke er et dyr blir feil. Vi er bare det beste dyret det går ann å være Smiley
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #852 : 10. juli 2009, 17:02 »
vent litt... mente du nå at du nekter å tro på at du er en primat?
Du leste altså ikke gjennom alt han skrev men hang deg opp i at han sa at vi ikke er dyr? You go girl! Dette tar vi i den femte ape tråden, eller hva? Slutt å beveg deg ut på off topic nå ok?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #853 : 10. juli 2009, 17:03 »
Er den femte ape tråden død? Da får du vekke liv i den med det samme spm. Så kan vi ta det derfra. Tro meg, det er ikke for å løpe vekk fra spm, absolutt ikke. At vi er primater er noe jeg er ganske så sikker på du.
Det du prøver å love meg, er det jeg nekter å tro på. Ganske logisk er det ikke?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #854 : 10. juli 2009, 17:05 »
Den var til deg og ikke til MB7.  Mener du at du nekter for at vi er en primat?

Ja, du kan forresten svare på den i ape tråden, så lar vi raw food være raw food.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!