Skrevet av Emne: Protein-myten  (Lest 90850 ganger)

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Protein-myten
« #480 : 06. juli 2009, 22:51 »
vi er den femte ape.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
Sv: Protein-myten
« #481 : 06. juli 2009, 22:52 »
Eating red meat or processed meat can increase your chance of having colorectal cancer//, said a new study in the Journal of the National Cancer Institute.

Colon and rectum together form the colorectal area. That is why often colon cancer is also called colorectal cancer. Cancer of the colorectal happens when there is growth of abnormal or malignant cells within the lining of colon or rectum.

The study called European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition have investigated the medical health records of 4,78,040 men and women in the age group of 25 to 70 years across the 10 European countries. The study, which looked into the dietary habits of the people, was conducted for ten years before the results were summed up.

The results of the study had showed that the risk of developing colorectal or bowel cancer is positively related to eating red and processed meat. The risk could be as much as 30% more in people consuming red meat than those who don’t. The result also showed that eating of fish reduces the risk of having bowel cancer in people when compared to those who did not ate even a serving per week.

Reference: British Medical Journal news, June 2005



Dr. Robert M. Kradjian, M.D., from the Seton Medical Center, wrote an excellent summary of the health consequences of dairy consumption for the American Fitness Professionals and Associates Newsletter.

Dr. Julian Whitaker, M.D., founder and editor of the most widely read health newsletter in the world, Health & Healing, discusses a variety of health issues related to dairy consumption, debunking myths and offering a succinct indictment of dairy consumption.

Robert Cohen, Executive Director of the Dairy Education Board and author of Milk: The Deadly Poison, has an entire Web site devoted to exposing the ill health effects of dairy consumption. Especially useful are the links for "Scientific Evidence" and "Ailments and Illnesses." www.notmilk.com

For a short presentation of the evidence that milk causes, rather than prevents, osteoporosis, check out PCRM's presentation of the issue, http://www.strongbones.org/

Statistikk:
http://www.vegsource.com/harris/b_cancer.htm



http://health101.org/cow.gif
http://www.agmates.com/blog/wp-content/uploads/2008/10/man-sucking-udder-200.jpg


Meet your meat:

http://www.youtube.com/watch?v=VIjanhKqVC4#noexternalembed&feature=PlayList&p=FFB13244B003D716&playnext=1&playnext_from=PL&index=36

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Protein-myten
« #482 : 06. juli 2009, 22:53 »
Darwin sa vell strengt tatt at vi stammer fra apene, ikke at vi er aper?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Protein-myten
« #483 : 06. juli 2009, 22:54 »
Eating red meat or processed meat can increase your chance of having colorectal cancer//, said a new study in the Journal of the National Cancer Institute.

Colon and rectum together form the colorectal area. That is why often colon cancer is also called colorectal cancer. Cancer of the colorectal happens when there is growth of abnormal or malignant cells within the lining of colon or rectum.

The study called European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition have investigated the medical health records of 4,78,040 men and women in the age group of 25 to 70 years across the 10 European countries. The study, which looked into the dietary habits of the people, was conducted for ten years before the results were summed up.

The results of the study had showed that the risk of developing colorectal or bowel cancer is positively related to eating red and processed meat. The risk could be as much as 30% more in people consuming red meat than those who don’t. The result also showed that eating of fish reduces the risk of having bowel cancer in people when compared to those who did not ate even a serving per week.

Reference: British Medical Journal news, June 2005



Dr. Robert M. Kradjian, M.D., from the Seton Medical Center, wrote an excellent summary of the health consequences of dairy consumption for the American Fitness Professionals and Associates Newsletter.

Dr. Julian Whitaker, M.D., founder and editor of the most widely read health newsletter in the world, Health & Healing, discusses a variety of health issues related to dairy consumption, debunking myths and offering a succinct indictment of dairy consumption.

Robert Cohen, Executive Director of the Dairy Education Board and author of Milk: The Deadly Poison, has an entire Web site devoted to exposing the ill health effects of dairy consumption. Especially useful are the links for "Scientific Evidence" and "Ailments and Illnesses." www.notmilk.com

For a short presentation of the evidence that milk causes, rather than prevents, osteoporosis, check out PCRM's presentation of the issue, http://www.strongbones.org/

Statistikk:
http://www.vegsource.com/harris/b_cancer.htm[/b]]http://www.vegsource.com/harris/b_cancer.htm



http://health101.org/cow.gif
http://www.agmates.com/blog/wp-content/uploads/2008/10/man-sucking-udder-200.jpg


Meet your meat:

http://www.youtube.com/watch?v=VIjanhKqVC4#noexternalembed&feature=PlayList&p=FFB13244B003D716&playnext=1&playnext_from=PL&index=36
En gang spiste jeg banan før trening, det endte med vondt i magen og oppkast. Derfor konkluderer jeg med at bananer før trening kan føre til oppkast og vondt i magen.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Protein-myten
« #484 : 06. juli 2009, 22:55 »
Cat Tank: VI ER DEN FEMTE APE!!! Hva betyr det? Jo, det skal jeg fortelle deg:  AT VI ER APER!!!!!
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Protein-myten
« #485 : 06. juli 2009, 22:56 »

Darwin sa vell strengt tatt at vi stammer fra apene, ikke at vi er aper?
Cat Tank: VI ER DEN FEMTE APE!!! Hva betyr det? Jo, det skal jeg fortelle deg:  AT VI ER APER!!!!!
Vi slekter til apene ja, men tror du har misforstått det utrykket der litt. Please try again Smiley
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Protein-myten
« #486 : 06. juli 2009, 22:57 »
Serenity now..
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Protein-myten
« #487 : 06. juli 2009, 22:59 »
Cat Tank: Jeg er tilbakestående! Hva betyr det? Jo det betyr at du ikke har lov til å motsi meg!
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Protein-myten
« #488 : 06. juli 2009, 23:00 »
vi har samme stamfedre SOM apene.

altså:

        moderskipet

mennesker        aper


uansett eneres, du har misforstått darwin. det er ingen her i diskusjonen som går imot utviklingslæren, bare din misforståtte versjon av den. alt vi gjør er "naturlig" fordi det er nettop utviklingen (evolusjonen) som har tilllat oss å bli og gjøre det vi gjør idag.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Protein-myten
« #489 : 06. juli 2009, 23:01 »
Cat Tank: VI ER DEN FEMTE APE!!! Hva betyr det? Jo, det skal jeg fortelle deg:  AT VI ER APER!!!!!

hva så?

du klarer fortsatt ikke å svare på et eneste spørsmål som blir stilt deg.

slutt å kommenter på små bagateller.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Protein-myten
« #490 : 06. juli 2009, 23:05 »


Hvis jeg skal gå litt dypere innpå det så handler dette også om min ateisme også.

.

så gå dypere inn i det da.

hva har dette å gjøre med ateismeå gjøre?




Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
Sv: Protein-myten
« #491 : 06. juli 2009, 23:05 »
En gang spiste jeg banan før trening, det endte med vondt i magen og oppkast. Derfor konkluderer jeg med at bananer før trening kan føre til oppkast og vondt i magen.
Hehe du sammenligner studier gjort av britiske og amerikanske forskere og eksperter, gjennom mange, mange år og av tusenvis personer, med din reaksjon på inntak av bananer før trening.. Jeg skjønner den åpenlyse sarkasmen din her, men mer bedrevitende, trangsynt og tåpelig uttalelse skal en lete lenge etter.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Protein-myten
« #492 : 06. juli 2009, 23:08 »
Hehe du sammenligner studier gjort av britiske og amerikanske forskere og eksperter, gjennom mange, mange år og av tusenvis personer, med din reaksjon på inntak av bananer før trening.. Jeg skjønner den åpenlyse sarkasmen din her, men mer bedrevitende, trangsynt og tåpelig uttalelse skal en lete lenge etter.
Syns du sa du så sarkasmen :Smiley
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Epsylon

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sv: Protein-myten
« #493 : 06. juli 2009, 23:18 »
De som blir mest skremt av slike artikler med "i enkelte tilfeller 30% høyere sjans for noe som i utgangspunktet er helt usannsynlig" er de som ikke helt skjønner statistikk og sannsynlighet

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
Sv: Protein-myten
« #494 : 06. juli 2009, 23:22 »
Syns du sa du så sarkasmen :Smiley
Du redigerte litt her ja, ble litt for tåpelig til og med for deg? Wink
- Joda, jeg skjønner sarkasmen din. Men det synliggjører også meget bra din trangsynthet på dette emnet. Du hadde svart på innlegget mitt 2 min etter at jeg hadde lagt det inn, - med andre ord; du gidder ikke en gang ta deg tid til å lese hva andre skriver. Samsvarer det ikke men dine meninger, er det ikke interessant, da er det heller bare å svarer med noe useriøst oppgulp.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!