Skrevet av Emne: Nye kriterier for å bli tatt ut til landslag i NSF  (Lest 128630 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784


Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Hva som skjedde med Ralf Male?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Her er slik svenskene har gjort det.
Velbegrunnet siden de har endel tilfeller og saklig i steden for på person.

http://www.styrkelyft.se/t2.aspx?p=109805&x=1&a=1173129

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Bjørn Larsen, Roy Holte og Ralf Male... det er de tre jeg kjenner til som har blitt fucked av et forbund som har lite gangsyn, lite perspektiv og sviktende menneskesyn.

Hvorfor deltok ikke Roy i internasjonale strongmankonkuranser? Jeg mener han var sterk nok til det den tiden han var på topp. Smiley
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Hvorfor deltok ikke Roy i internasjonale strongmankonkuranser? Jeg mener han var sterk nok til det den tiden han var på topp. Smiley
Han fikk et par invitasjoner, men stilte ikke.. og så var vel svend i veien for ham hele tiden...
De to stabeistene der samarbeidet ikke akkurat...

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Han fikk et par invitasjoner, men stilte ikke.. og så var vel svend i veien for ham hele tiden...
De to stabeistene der samarbeidet ikke akkurat...

Det virket jo saklig, velbegrunnet og helt personuavhengig.

Utlogget fredheim

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

 Har fått med meg det som har utløst den totale utfrysning av Roy Holte og vil gjerne komme med noe innspill og litt informasjon. Jeg er blitt så provosert av det jeg har lest at jeg velger å komme med noen av mine synspunkter og informasjon rundt dette som sikkert ikke alle setter like stor pris på.

Jeg har vært innefor styrkeløft organisasjonen lenge. Siden 1979. og har god kjennskap til hvordan det har vært opp igjennom årene, spesielt 80 og 90 tallet. 

For meg er det ikke noe sjokk at Holte blir behandlet som han gjør, kjip behandling fra forbundet er det flere som har fått, men nå gjelder det Holte.

Det er ikke så vanskelig å skjønne at de nye reglene har blitt laget for å kunne utestenge Roy Holte fra landslaget. Forbundet har hatt god tid på seg til å få dette regelverket på plass, men innlysende at dette regelverket med tilbakevirkede kraft har kommet på grunn av Holte.

Det forbundet nå gjør, er akkurat det samme som de har gjort gjennom alle år, nemlig, å forandre regelverket og lover i takt med hvordan styret til en hver tid mener og ønsker ting skal være. Bør ikke nødvendigvis være noe galt i det. Det som er galt, er at reglene og uttakskriteriene har tilbakevirkende kraft, det tror jeg ikke har skjedd tidligere. Og det at de har ventet helt til nå med å få disse reglene på plass, underbygger påstanden om at dette er en prosess for å utestenge Holte fra landslaget, nå som han er blitt en kandidat for landslaget i 3 løft.

Men at de går så sterkt og åpenlyst ut og sier at Holte vil de ikke lenger ha på landslaget er oppsiktsvekkende, siden han allerede har representert landslaget ved flere anledninger i lang tid. Derfor er det også nærliggende å tro at noen løftere på landslaget har jobbet sterkt i kulissene og presset på så han ikke skal få mulighet til å løfte på landslaget i styrkeløft. En av grunnene er, at hvis han kvalifiserer seg, noe han etter all sannsynelighet vil klare, så får han plassen på bekostning av en annen. Og hvem skulle det være? All respekt til den ene landslagsløfteren som ikke ville støtte oppropet om å utestenge Roy fra landslaget. Og honnør til Roy som på tross av at det er krefter innad i forbundet og blant løftere som åpenlyst prøver å fryse han ut, stiller på stevne etter stevne.

Til slutt vil jeg si jeg blir rimelig provosert når jeg leser at sentrale personer i forbundet nærmest bannlyser en person som ikke har gjort noe galt i forhold til lover og regler. Ekstra provoserende blir det når jeg vet at den samme lederen i forbundet som går kraftigst ut og moraliserer, tidligere selv har brukt dopingmidler. Så med den skinnsykt fanatiske dopingpolitikken forbundet driver med, er det vanskelig å skjønne at de som har vært en del av dopingkulturen på 80 tallet fortsatt for lov til å sitte i sentrale verv innad i forbundet. Forskjellen mellom den personen jeg viser til og Roy Holte er at Holte beklageligvis har vært ærlig med sin fortid, noe som etter datidens regelverk ikke hadde fått noen betydning for hans deltagelse, men det får den dessverre nå. Så for hans del lønte seg ærlighet absolutt ikke, hadde han ikke sagt noe så ville dette ikke vært noe tema i dag. Mens for den forbudsansatte som har valgt å holde kjeft om sine gamle synder i håp at det ikke kommer frem, får det ingen konsekvenser, men en hel del fordeler, som for eksempel, reisevirksomhet i regi av forbundet, og at han selvfølgelig kan sole seg i glansen når det går bra og slå seg på brystet i stolthet over å vise hvor flink han har vært i å fremme sporten.

Det er et paradoks at selv med det hysteriet de har satt i gang når det gjelder doping, så har de ikke klart eller villet renske opp i eget forbund. Det er mange som vet mye om hvordan styrkeløftkulturen på 80 og 90 tallet var, men skjønner jo at ingen ønsker å stå frem med den belastningen det medfører. God ferie! 

Utlogget Per Ove

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 96

...ja, for du har troverdighet Steinar...


Sitat:
"Til slutt vil jeg si jeg blir rimelig provosert når jeg leser at sentrale personer i forbundet nærmest bannlyser en person som ikke har gjort noe galt i forhold til lover og regler. Ekstra provoserende blir det når jeg vet at den samme lederen i forbundet som går kraftigst ut og moraliserer, tidligere selv har brukt dopingmidler. Så med den skinnsykt fanatiske dopingpolitikken forbundet driver med, er det vanskelig å skjønne at de som har vært en del av dopingkulturen på 80 tallet fortsatt for lov til å sitte i sentrale verv innad i forbundet. Forskjellen mellom den personen jeg viser til og Roy Holte er at Holte beklageligvis har vært ærlig med sin fortid, noe som etter datidens regelverk ikke hadde fått noen betydning for hans deltagelse, men det får den dessverre nå. Så for hans del lønte seg ærlighet absolutt ikke, hadde han ikke sagt noe så ville dette ikke vært noe tema i dag. Mens for den forbudsansatte som har valgt å holde kjeft om sine gamle synder i håp at det ikke kommer frem, får det ingen konsekvenser, men en hel del fordeler, som for eksempel, reisevirksomhet i regi av forbundet, og at han selvfølgelig kan sole seg i glansen når det går bra og slå seg på brystet i stolthet over å vise hvor flink han har vært i å fremme sporten."

Etter det jeg vet er det to ansatte i NSF, generalsekretær Trine Selbek og idrettsfaglig rådgiver Dietmar Wolf. Siden du gjør dette såpass oppklarende og skriver at det er en han, ja det er det jo nærliggende å tro at det er Dietmar du sikter til. Da blir det jo en mildt sagt forholdsvis oppsiktsvekkende påstand du kommer med. Jeg vet det er ferietid, men vil du likevel være snill å utdype litt?

Per Ove Sjøl

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Jeg syns også du skal utdype, Steinar, for det er ganske kraftig skyts du kommer med.

DItt innlegg er velkomment i debatten, ALLE har rett til en mening, samme hvor kontroversiell eller kraftig.

Husk bare at vi ikke må gå i samme fella som forbundet.

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Hva blir de neste kriteriene som kommer for å holde meg ute fra:

1.Benkpress
2.Veteran-benk
3.Veteran 3 løft
4. Arnolds
5.NM i benk
6.NM i styrkeløft
7.Å sette verdensrekorder
8.Kongepokal(de var jo så nervøse føre NM i styrkeløft 2009 at de diskuterte at kongepokalen KUN skulle gå til landslagsløftere;)...jeg tror den regelen også kommer snart...Wink

Eller burde de bare "kjøpt" meg ut?
Overskudd NSF 2009 er ca 280.000,-
Holder synes Dere;) Høres litt lite ut spør du meg....
 >Cheesy >Cheesy >Cheesy




3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Det blir spennende å se Smiley Om kongepokalen kun kan tilfalle landslagsløftere er hele konseptet med kongepokal borte. 
Non Plus Ultra

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Hvorfor deltok ikke Roy i internasjonale strongmankonkuranser? Jeg mener han var sterk nok til det den tiden han var på topp. Smiley

Etter det han selv har skrevet før var vel målet å delta på WSM men fikk aldri delta selv om han ble norges sterkeste mann flere ganger. Var vel ikke noe kvalifisering tidligere, bare invitasjon.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

NÅ SNAKKER DU ET SPRÅK JEG FORSTÅR. (skriver alt med stor bokstav så kansje vi får se en styrkeløfter uten hengemage som følge av riktig kosthold i nær framtid)
Vi får mye oppfølging angående hva man bør stappe i vomma og ikke. Om alle følger denne veiledningen er ikke sikkert. Kneipbrød med brunost mmmm Wink
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Denne debatten har jeg ikke fått med meg før nå, mange siders lesing.... Smiley

NSF har gjort en kjempebommert med tanke på tidspunktet på innføring av disse reglene.    Disse reglene kunne de innført for flere år siden, da har ikke debatten kommet... Jeg så allerede i 2003 på ett stevne på Melhus at Holte kunne komme helt opp til topps om ikke skader eller noe annet ødela for han.  Det burde også noen av forbundets representanter sett....

Men jeg er faktisk usikker på om dette er lurt av NSF.  Som det er nevnt tidligere her av noen andre så kan det jo komme en som har trent seg opp på ulovlig vis -melde seg inn i forbundet-kutte dop og løfte 1000 kilo.  Da møter NSF seg selv i døra om vedkommende nekter for all bruk av dop i sitt tidligere liv selv om alle vet det?  Hva skal til for å nekte denne personen med på landslaget da om han har fyllt alle andre kriterier?

Noe annet er at Holte virker sutrete på forumet... Undecided



 
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!